Nieuwe band Goodyear voor extra korte remweg
Goodyear introduceert een nieuwe sportieve autoband, de Eagle F1 Asymmetric 2. Bijzonder aan deze band is de revolutionaire ActiveBraking-technologie die helpt de remweg te verkorten.
Een karkasstructuur met kruislings geplaatste koordlagen en een speciaal ‘high surface’-silica loopvlakcompound bezorgt de Eagle F1 Asymmetric 2 nog betere prestaties op zowel droog als nat wegdek ten opzichte van zijn voorganger. Dankzij ActiveBraking Technology wordt bovendien het contactvlak met het wegdek tijdens remmen vergroot en dat zorgt voor meer grip en kortere remwegen.
Praktijktest
Het Duitse testinstituut TÜV SÜD Automotive heeft de nieuwe band onlangs aan een praktijktest onderworpen. De Eagle F1 Asymmetric 2 noteerde daarbij een drie meter kortere remweg op nat wegdek ten opzichte van zijn belangrijkste drie concurrenten. Op droog wegdek was de remweg gemiddeld 2 meter korter.
De nieuwe band is leverbaar in 29 populaire maten voor het Ultra High Performance-segment in de maten variërend van 215/45R17 87 Y tot 285/35R18 97Y. Volgend jaar wordt het aanbod uitgebreid met nog eens 21 maten.
Brandstofverbruik
De nieuwe Eagle F1 Asymmetric 2 is tevens voorzien van Goodyear’s vermaarde FuelSaving Technology die garant staat voor een lager brandstofverbruik en een lagere CO2-uitstoot. Daarnaast levert het geoptimaliseerde design van de profielblokken, verdeeld over 4 secties met 64 blokken aan de buitenzijde en 72 blokken aan de binnenzijde, een bijdrage aan een verlaging van de geluidsproductie.
De geoptimaliseerde vorm van het profiel en de stijfheid van het loopvlak zorgen bovendien voor een gelijkmatige verdeling van de druk en de stijfheid over het totale contactvlak, waardoor de levensduur verbetert. Bij de test van TÜV SÜD Automotive werd tevens bevestigd dat de rolweerstand van de Eagle F1 Asymmetric 2 in zijn categorie toonaangevend is, met een 7% lagere weerstand dan de drie geteste concurrenten.