PVV, Kamerlid, De Mos

PVV zet vraagtekens bij invoering boordcomputer taxi

De Partij voor de Vrijheid wil dat minister Schultz van Infrastructuur en Milieu de komst van de boordcomputer voor taxi’s per 1 oktober opnieuw gaat bekijken. PVV-Kamerlid De Mos zet vraagtekens bij de toegevoegde waarde van het apparaat en de rij- en rusttijdenwet in Nederland.

De PVV stelt dat de boordcomputer niets nieuws brengt en alleen dient ter controle op een volgens hen onzinnige rij- en rusttijdenwet voor taxi’s.  “We zijn als Nederland het enige land ter wereld met een rij- en rusttijdenwet voor taxi’s”, zegt De Mos. Op dit moment gebruiken taxichauffeurs daarvoor een systeem waarbij lijntjes in boekjes worden getrokken.

Rij- en rusttijdenwet

“Nog nooit is aangetoond hoe de boordcomputer en de rij- en rusttijdenwet de verkeersveiligheid beter maken. Het enige wat we wel weten van de rij- en rusttijdenwet, is dat het chauffeurtje pesten is, er zijn namelijk 175 verschillende manieren waarmee een chauffeur beboet kan worden.”

Ook stelt de PVV’er dat de nog niet uitgebrachte apparaten fraudegevoelig zouden zijn en afhankelijk van de betrouwbaarheid van de chauffeur. De veiligheisnormen zijn vastgesteld door het ministerie en gebaseerd op internationale richtlijnen en worden ook toegepast voor bancaire systemen.

Boordcomputer Taxi

De PVV’er vreest dat veel taxibedrijven de Boordcomputer Taxi niet kunnen betalen. De prijs van de boordcomputer is nog niet bekend, maar bedraagt naar verwachting rond de 1500 euro, afhankelijk van het model. In tegenstelling tot de 4500 euro die De Mos noemt.

Taxibedrijven krijgen 600 euro subsidie op het apparaat. Deze dient ingebouwd te worden tussen oktober 2011 en oktober 2013, De eerste definitieve modellen worden naar verwachting eind deze zomer gepresenteerd.

Vragen van het lid De Mos (PVV) aan minister Schultz van Haegen:

1.     Bent u op de hoogte van het feit dat de meeste taxibedrijven, vanwege de controle op de eigen chauffeurs, al een zeer modern geautomatiseerd systeem hebben en dat de verplichte boordcomputer, die qua mogelijkheden al zeer ouderwets is, mosterd na de maaltijd is? Zo ja, heeft u de bereidheid om de komst van de verplichte boordcomputer te beoordelen op nut en noodzaak, zeker gezien het feit dat de boordcomputer al is opgenomen in de WP2000, maar dat invoering keer op keer is uitgesteld?

2.     Bent u op de hoogte van het feit dat Nederland als enige land ter wereld een rij- en rusttijdenwet voor taxi’s kent en de boordcomputer toe moet gaan zien op de handhaving daarvan? Zo ja, kunt u uitleggen hoe dit miljoenen kostende systeem bijdraagt aan verkeersveiligheid?

3.     Bent u op de hoogte van het feit dat de boordcomputer taxibedrijven € 4500 per wagen gaat kosten? Zo ja, wilt u alsnog afzien van de komst van de boordcomputer, omdat deze kosten de doodsteek zullen zijn voor veel taxibedrijven?

4.     Bent u bekend met het feit dat de boordcomputer erg fraudegevoelig is en afhankelijk is van de betrouwbaarheid van de chauffeur? Zo ja, hoe beoordeelt u dit uitgangspunt?

Bart Pals

Auteur: Bart Pals

81 reacties op “PVV zet vraagtekens bij invoering boordcomputer taxi”

Duco Douwstra|15.07.11|15:46

We zijn toch niet stil blijven staan bij de eeuwwisseling? Ik hoop dat al mijn besprekingen nu eindelijk vrucht beginnen af te werpen. Richard de Mos en andere PVV leden bedankt, voor het luisteren en de inzet. Ik heb veel vertrouwen in de no nonsens mentaliteit van minister Schultz van Haegen. Iedereen gelijk en zonder de digitale handtekening en misschien zonder de ingewikkelde rij- en rusttijden. Na maximaal 6 dagen rijden 24 uur verplichte rust en tussen 2 diensten minimaal 10 uur rust.

Chris|15.07.11|16:19

Kijk eindelijk zijn er wat richtprijzen. Dus netto 1500 – 600 euro = 900 euro. Dat is 5x minder als meneer Mos aangeeft… !!! Duidelijk dat meneer Mos zich heeft laten spannen voor het karretje van ? en alles voor zoete koek heeft aangenomen. Ook het feit dat de boordcomputer zal helpen om de kakkerlakken uit de legale taxi te halen en de bijbehorende zwaardere straffen zoals chauffeurkaart intrekken wordt maar even over het hoofd gezien.

Sjaak de Wit|15.07.11|17:13

@Chris, Zoek uit welke meerwaarde een basis BCT heeft t.o.v. de in gebruik zijnde systemen, en let op dat jij zelf niet voor een karretje gespannen ben of wordt!
Ik ben er inmiddels achter dat je met een basis BCT net zoveel kan sjoemelen als een geschreven ritstaat , juist goed voor kakerlakken, dat wil je toch ook niet. Weggegooid geld!
De heer de Mos heeft het kennelijk over een Taxiterminal die je moet vervangen met eentje waar een digitale handtekening in zit, kosten over de € 4500 .

Chris|15.07.11|17:41

@Sjaak kun je wat voorbeelden noemen hoe je kan sjoemelen heb je al een BCT gebruikt ofzo? Die BCT gaat er toch wel komen daar hebben ze al tientallen miljoenen in gestopt en ze hebben dan ook minder inspecteurs nodig natuurlijk (al zeggen ze van niet…). Dus we kunnen maar beter ervoor zorgen dat het ding niet lek is toch?

Chris|15.07.11|17:42

@Sjaak, ik zal me er goed in verdiepen. De overheid heeft voorgehouden dat de BCT ons zou gaan helpen die kakkerlakken van de straat te houden. Ik snap de voordelen van een BCT qua administratie alles beter als die handgeschreven zooi, zeker voor een eerlijke ondernemer

Atze|15.07.11|18:03

Dat de BCT 4500 euro gaat kosten is natuurlijk onzin, wie verzint dat en waar is dat op gebaseerd?

Duco Douwstra|15.07.11|19:05

Vermakelijk Chis dat jij de overheid gelooft. De BCT van € 1500,– waar jij het over hebt, moet je handmatig bedienen en de resultaten zijn afhankelijk van de betrouwbare bediening door de taxichauffeur Maar jammer dat je een beetje agressief reageert. Nagenoeg iedere ondernemer die ik uitleg geef over de BCT zegt na 5 minuten, “o zit dat zo, dat wist ik niet, dan ben ik tegen” . En ga even kijken bij bedrijven die alles al 10 jaar online hebben ook zeer betrouwbare de rittenstaten. Bel maar.

Sjaak de Wit|15.07.11|19:26

@ Chris, op dit forum is al veel geschreven over de BCT, het komt hier op neer: de basis bct legt ALLEEN de afgelegde route + akku spanning autom. vast. De bct weet niet of er een klant in de taxi zit en of dus de taximeter aan of uit moet , de bedragen van de taximeter enz moet je HANDMATIG in de BCT zetten zo lek als een mandje dus en meer werk bovendien.
Een Taxiterminal is de oplossing, maar €4200 is veel geld.
De BCT voordelen die de overheid ziet, zijn er voor ons taxibedrijven niet.

taxi|15.07.11|21:52

Meneer Duco Douwstra u laat zien dat alle taxibedrijven al jaren in de maling worden genomen kijk naar het rijtijden boekje dank u!!!!!In Denhaag weten ze niets laat ze eerst bij u informeren!!!!!!!

Eric|15.07.11|22:44

De BCT is de 2.0 versie van de blauwe kent.plaat. tien jaar geleden pagina grote advertentie in de Telegraaf van het Ministerie citaat: het blauwe kenteken staat garant voor een goede taxi. Nou dat hebben we geweten. Nu heeft Amsterdam 5500 Taxi,s en meer dan duizend Snorders, waarvan er in 2010 28 in de netten van de IVW kwamen. Neem van mij aan die slechte collega filter je niet met een digitaal kasje En die OV kaart was ook niet te kraken toch. Misschien weer een kopie deel 3 op je vooruit?

Peter.|15.07.11|23:08

Inderdaad de eerste politieke partij die eens praat de eerste partij die eens luisterd naar ons probleem .
Reeds vele zijn u voor gegaan zoals de sp ..
Inderdaad kunnen we dit niet betalen .Ik heb het vorig jaar nog gezegd mijnheer Emiel Roemer weet u het nog toen was u nog zo zuur op de pvv om dat zij zo ver gekomen waren .
Nogmaals julie lullen te veel en doen niets .
En sla nu eens spijkers met koppen PVV,en laat je niet weer weg sturen.
Verplicht winter banden dat is veiligheid.

deslimstevervoerder|16.07.11|16:42

wat een onzin allemaal. Iedereen roept maar wat, incl. PVV. Een echt slimme vervoerder heeft allang even met zijn leverancier gesproken. Ik ook en bij ben Taxitronic veel wijzer geworden. Daar hebben ze nagedacht blijkbaar. Nu de rest nog

glenn|16.07.11|22:17

mijn mening over de BCT alles wat namelijk wordt aan gestuurd door software is niet fraudebestendig dus ik wil hiermee alleen maar bewijs leveren wat de politiek wil niet haalbaar is en maar iedere keer iets anders verzinnen om er maar geld mee te verdienen en op deze manier de taxichauffeur uit te kleden financieel er zijn te veel regels en te weinig oplossingen het is is een papieren landje laten wij nu eens het kaf van het koren scheiden en daadwerkelijk de rotte peren en ronselaars

Edwin|17.07.11|14:52

De Mos heeft ook van dit onderwerp geen verstand. Hij is een marionet van Dhr. Douwstra die natuurlijk zijn werkboekjes handel wil veilig stellen, logisch. De vragen die hij aan de minister stelt komen direct en ongewijzigd uit de koker van Dhr. Douwstra. Op zich niet zo erg natuurlijk, alleen is de informatie volledig onjuist. Ik zal hieronder voorbeelden geven :

Edwin|17.07.11|14:58

De meeste taxibedrijven zijn geautomatiseerd? Er zijn er een klein aantal inderdaad, de rest is voorzien van een simpele taximeter.

Nederland enige land ter wereld met boordcomputer? Wat dacht u van Belgie en in 2017 ook Duitsland?

Boordcomputer gaat 4500 euro kosten? Ik lees in het blad Taximagazine over een leverancier die zegt dat dit niet correct is. Voor minder dan 1000 euro kan ik al uitgerust zijn. Ik heb de offerte in mijn bezit.

Edwin|17.07.11|15:00

Nou Meneer Douwstra zet dat maar eens even recht…. En nu graag met juiste informatie aub. Maakt u zich niet ongerust ik zal Dhr. De Mos informeren dat u hem voorzien heeft van incorrecte informatie. U bent niet de enige met connecties in den haag.

Ria|17.07.11|15:42

Sjonge jonge zijn we lekker aan het moddergooien naar Duco. Jaloers soms? Als er ipv PVV nu SP of PVDA of Groen Links had gestaan hadden een aantal van jullie niet geregeerd zoals nu. Wat een zielepoten zijn jullie!! en zometeen klagen en piepen als het resultaat van de BCT niet is wat ons voorgespiegeld is…. en er nog steeds gerotzooid kan worden.

Ria|17.07.11|21:48

Gokzen: hoezo dat is niet lief, heb je voorgaande reaktie’s gelezen zijn die wel lief? De waarheid is hard zullen we maar zeggen en waar je om vraagt krijg je als je niet bij het onderwerp blijft. De waarheid mag gezegd worden al komt die bij jou dan wel erg hard aan gezien je reaktie.

Sjaak de Wit|18.07.11|00:59

@Edwin
Geachte Edwin,
Wanneer je een Basis BCT vergelijkt met een Taxiterminal, dan sla je de plank mis !
Belgie heeft een Taximeter, die ritten ( ritprijs en afstand) een Jaar kan opslaan, dat heet volgens U dan een BCT. Waarmee vergelijk je die €1000 eigenlijk? Ga eerst je eigen beweringen recht zetten . Correcte informatie zal de taxiwereld verder helpen dan de onzin die U schrijft.
Onderbouw je twijfels is beter dan moddergooien zou ik zeggen.

Albert|18.07.11|05:38

Mvr Schultz waarom niet de keuze bij de grotere gemeente`s leggen, BCT koppelen aan de gemeentelijke taxipas, zoals die er komt in Amsterdam,
Snorders/kakkerlakken zijn een groot probleem in de grote steden! oplichting, en berovingen!
De landelijke taxi bedrijven hebben al een track/trace systeem, en kennen de grootstedelijke problemen niet, dus zou de BCT voor hen een overbodige investering zijn.
Dhr Duco verdiend een standbeeld voor zijn gewonnen strijd versus de overheid, echt top,

Eric2|21.07.11|11:30

Die BCT moet er niet komen, kost ons alleen maar geld en heeft GEEN toegevoegde waarde.
Natuurlijk, bedrijven diet BCT maken willen dat het er wel komt. Dat snap ik wel.

Duco Douwstra|21.07.11|11:34

Ik heb nog geen betrouwbare prijslijsten gezien van leveranciers. En ook nog geen werkbare BCT. Dus “leveranciers” om alle bovenstaande misverstanden uit de weg te ruimen, kom met een transparantie prijslijst en met een duidelijke uitleg, wat ik daar voor krijg. Krijg ik een TUK TUK of een Mercedes, ze rijden allebei dat klopt, er zotten ook wielen onder. Dus we weten niks echt helemaal niks. alleen maar sprookje van de onbetrouwbare overheid. De belasting wil n.l. ook de beladen Km weten dus?

taximillingen|21.07.11|11:35

wat moet ik met een paar wagens in de polder in godsvredesnaam met boordcomputers
voor het beetje contractvervoer wat we hebben.
En zo zijn er nog honderden kleintjes, constant in de knoop met de rij en rustijden, na drie uur rijde op een dag, en blijvend terugkerende verplichte investeringen tot we het loodje leggen.
Den Haag we gaan lekker, half taxirijdend Nederland straks in de uitkering.
Welterusten !!
Cees

Benno van Osenbruggen|21.07.11|12:07

Edwin ik zou graag jou offerte eens willen zien,ben erg benieuwd om welk bedrijf het gaat,
is het mogelijk dat je hem ergens online zet ?

Sjeng|21.07.11|12:11

De BCT zal geen oplossing bieden als het de bedoeling is om het kaf van het koren te scheiden. De taxiwereld zal pas gezond kunnen worden als alle mogelijke constructies zoals het inhuren van een ondernemer met “papieren” niet meer mogelijk wordt. Het is een sport van vele “ondernemers” om zich te laten inhuren als zaakvoerder en zijn vakbekwaamheid ter beschikking stelt zodat er chauffeurs zijn die zonder enige kennis van zaken een taxivergunning op zijn eigen naam kan krijgen.

Jeroen|21.07.11|12:17

Er moet onderhand eens een einde komen aan de Haagse betutteling, iedere keer verzinnen ze wel weer een andere geldverslindende wet of maatregel, En iedere keer lopen we er als een paar makke schapen achteraan,op weg naar de slachtbank, want daar gaan we naar toe als we ons alsmaar moeten houden aan hetgeen in Den-Haag iedere dag weer verzonnen word om de taxibranche aan nog meer regels en beperkingen te onderwerpen. Er word gedacht aan de afschaffing vd BPM en de herinvoering vd Wegenbelasting

Jeroen|21.07.11|12:23

Ik ben van mening dat de meeste ondernemers voldoende gezond verstand bezitten om op een verantwoorde manier om te gaan met de rij en rusttijden,slechts een kleine groep houd zich hier niet aan en rijd rond op de ondernemerspapieren van een derde,misschien is het beter daar iets aan te doen, dat zou het bestand binnen de branche behoorlijk opschonen, Op dit moment is er overigens nog geen BTC die voldoet aan de eisen,en naar verwachting komt die pas begin volgend jaar

Sjeng|21.07.11|12:24

Er wordt door die “zaakwaarnemers” geen toezicht gehouden op de uitvoering. Het belangrijkste is aan het einde van de maand “geld innen”. En zogenaamd een aantal uren “werken”. Wie controleert dat? En hoe is dat te controleren? Papier is geduldig!
Ook zou dit verbod de enorme wildgroei van taxi’s in de steden kunnen afremmen en zouden de gemeentes minder overlast hebben.

Sjeng|21.07.11|12:47

Chapeau voor Duco die de monopolie-positie van het SDU afgenomen heeft en een betere kwaliteit levert. Doch aan de andere kant zou hij zich ook misschien kunnen inspannen om dit hele gedoe met die werkmap af te schaffen. De rij- en rusttijden voor de taxi branche moet op de schop!! Je word als ondernemer te kort gedaan. De ruimte is hier te klein om alle mogelijke situaties uit te leggen. Ondernemers in andere branches kunnen werken zolang ze willen want die hoeven geen boekje in te vullen.

Sjeng|21.07.11|12:53

Hoeveel uren zijn er wel niet onproductief / stilstand ? En als er dan werk is….helaas, het mag niet meer van de overheid want je bent aan je tax. Och hier is zoveel over te zeggen en het zou goed zijn om dat eens te evalueren. Dan heb ik ook het idee / mening dat het KNV taxi veelal meeloopt in het straatje van de overheid en de concrete belangen van de ondernemers vergeet.

Jeroen|21.07.11|12:56

Eindelijk iemand die de problematiek doorziet,ik heb hier laatst belasting onderzoek gehad en die wisten mij te vertellen dat vanwege de wildgroei, na de shoarma zaken de taxibranche het meest gecontroleert word, duidelijker kan het volgens mij niet

JohnJanos|21.07.11|13:34

Ik vind dat het hele rij- rusttijden issue geklets en moeten we dit aan VVN overlaten. Volgens hen moet je geen slaaprijder worden en dus na elke twee uur 15 minuten rust houden. Yeah right! Zeker in een hectisch beroep als dat van taxichauffeur. Heb je straks nog kans dat de klant zich ermee gaat bemoeien en je de vraag voor gelegd krijgt of je hem/haar wel op tijd naar de plaats van bestemming kunt brengen en niet in een keer je auto uitjumpt om 15 minuten pauze te houden…

Peet van der Heijden|21.07.11|13:52

Chauffeur werkt 5 dagen per week 4 uur per dag ( schoolvervoer) wil op za. en zo. 10 uur per dag taxirijden. Antwoord van IVW: mag niet, heeft geen 45 uur onafgebroken rust p/w.
Deze man werkt 40 uur per week op deze manier, heeft de Minister hier ook zo”n gevoel van onveiligheid bij? Dan zijn er rustgevende middelen te koop bij de Beijenkorf want die is 7 dagen per week open. BCT, in mijn ogen Betutteling Correct opererende Taxibedrijven.

Sjeng|21.07.11|14:05

Dat bedoel ik nou !!! waar is ons vrije ondernemerschap…..ondernemers betutteling!!
4 uurtjes per dag werken en dan per dag 18 uren rust !!!! Wil dan nog 2 x 10 uren taxi rijden waarvan misschien de helft stilstand op taxistandplaats.
Nee DAT MAG NIET !!!! Ga maar bij een ander bedrijf (andere branche bijv, horeca) 20 uren bijwerken en dan mag je weer rijden. Zielig toch. Is dat dan verkeers VEILIG?
Je moet voldoende rust hebben maar als er werk aan de winkel is moet je kunnen werken!!

Duco Douwstra|21.07.11|14:32

Beste Sjeng, Je moet wel goed lezen wat ik schrijf :-}} Ik wil alles afschaffen ook de achterlijke rij- en rusttijden, die hebben de taxichauffeurs elders in de wereld ook niet. En Jeroen, wie heeft jou verteld dat de BCT volgend jaar AL :-}} komt. Dat zeiden ze in 2006, in 2007, in 2008, in 2009, in begin 2010, toen eind 2010 en oktober 2011. En laat je niks wijsmaken, als je een volautomatische BCT wil dan kost die € 4500,– of het is een handmatig, zeer arbeidsintensief verdacht apparaat. .

Sjeng|21.07.11|14:42

Beste Duco, idd :).
Wordt het niet eens tijd voor actieve acties van de ondernemers? Let wel, ONDERNEMERS !! NIET DIE “ONDERNEMERS” DIE RIJDEN OP EEN ANDERMANS PAPIEREN !!!
Dit handje vol op deze site zet toch geen zoden aan de dijk.

Mike|21.07.11|20:28

Waarom laat de overheid niet eerst zien wat ze allemaal bereikt hebben in al die tijd.Gaat een beetje tegenvallen denk ik.Altijd dat eerst hun zin doordrijven en dan achteraf weer erachter komen dat het niets heeft geholpen. De BCT zal als hij komt(denk het nog steeds niet)echt geen verbetering voor de branche opleveren.Dat het keurmerk naar de gemeente teruggaat is denk ik beter,slechte taxichauffeurs zijn dan eerder herkenbaar.Tegen kwaliteit in de taxi kan ik geen probleem hebben.

Anonieme oudere chauffeur|21.07.11|23:03

Wat wil je dan?
In colonne naar Den Haag?
Dan lachen de kakkerlakken zich helemaal een ongeluk…………
Ik denk dat de Pvv bij uitstek geschikt is om de consequenties van het taxibeleid vd laatste 10 jaar aan de kaak te stellen……………
Om te janken.

Jeroen|21.07.11|23:30

inmiddels met mijn 4e chauffeurspas bezig .. oftewel ga richting de 20 jaar taxi inmiddels. destijds kwam het diploma taxi voor de veiligheid van de klanten en malafide bedrijven. dat werkte niet omdat iedereen zo’n ding kon halen of laten halen. dan de blauwe platen. is veilig en herkenbaar. nu kan iedereen met vergunning die halen of kopen ! nu de BCT? is weer een onderdeel van het goede beleid van controledwang van onze regering. het goedkoopste BCT is 1500 euro en dan excl. BTW & Inbouw .

Jeroen|21.07.11|23:33

daarbij wordt nog vergeten dat buiten de BCT ook een module voor de “zaak” geplaatst moet worden en je ook die apart moet betalen evenals een abo af moet sluiten voor datadiensten. als je geld genoeg hebt is het geen probleem mischien of als je niet in de vorm van de klant wil denken maar die hele controledwang van dit rusland moet maar eens stoppen en ga het land regeren . het heet regering als u het nog niet wist ! Goede slag PVV ! kappen met die hele BCT!

Jeroen|21.07.11|23:36

in antwoord op mijn eerste bericht: een BCT (voordeligste module) is 1500 euro maar exclusief b.t.w. en exclusief inbouw. dan wordt hij niet eens op de zaak bezorgd. dus de totale kosten lopen zoiezo op tot 2500 euro per auto en dan moet hij nog geactiveerd worden met een nieuwe te betalen pas natuurlijk met een bijbehorend data abo. 600 euro subsidie gaat er van die BCT af mits je alles klaar hebt en binnen 3 maand wordt het vergoed. wie heeft er nog een paar zwarte ritjes?

Duco Douwstra|22.07.11|00:45

Eén ding is duidelijk WE WETEN NIKS. Niet wat hij kost, niet wat je krijgt, niet wat hij kan, niet wat losse modules kosten, de software, basispost, uitlees apparatuur, inbouwen. Ik heb een paar jaar geleden al wel bereikt, dat hij niet jaarlijks gekeurd hoeft te worden. Tot dat de noodzaak om te keuren is aangetoond. Maar vergeet al het bovenstaande. HIJ KOMT ER NIET, een paar stuiptrekkingen van een miskraam, zoiets als de N/Z lijn. En dan gaan we weer van voren af aan beginnen.

Martijn|22.07.11|01:16

Ik hoop zeker dat jij gelijk krijgt DUCO! maar ik ben wel voor een “” BCT” die met behulp van data/internet ons een hoop administratief werk uit handen neemt!!? desnoods met die onzinnige rij-tijden wet erbij! Maar dan niet zozeer ter controle van de overheid maar juist als ondersteuning van de taxi-ondernemer zodat hij zijn personeel beter kan aansturen of zichzelf van een hoop administratie last kan verlossen indien hij eigen rijder is!

Said|22.07.11|08:24

Weet je Duco,” ik ben het helemaal met je eens” weer zo’n een maatregel van de overheid om de taxibranches financieel uit te kleden. Als er een iemand is die altijd heel duidelijk taal heeft gesproken met betrekking dit onderwerp dan ben jij dat wel. Ik zou zeggen, laat je strijdlust vooral niet bederven door een paar mensen die hiervan geen kaas hebben gegeten.

Duco Douwstra|22.07.11|10:16

Waarom ben je dan VOOR de BCT MARTIJN? Wat jij wil bestaat al 15 jaar, en wordt ook al 15 jaar dagelijks verbeterd, in tegenstelling tot de BCT. Of is er iemand die gelooft dat de BCT beter is dan de beste systemen die er nu al draaien. Denkt er iemand dat de software waarop de BCT gaat draaien beter is dan de beste software die we nu al hebben draaien. Ondernemers die met hun tijd meegaan, en dat zijn er heel veel. Hebben echt al het allerbeste, dat hoeven ambtenaren niet voor te schrijven!

Sjaak de Wit|22.07.11|11:54

Met alleen op dit forum je ongenoegen uiten komt het niet goed.Wat eerder ergens in dit forum vermeld is kan gaan werken en dat is wanneer er een stuk of 10 bedrijven lid van KNV worden
dan bij een vergadering je stem uit brengen, omdat nu steeds een kleine meerderheid voor de
huidige computer is, kan dat doorbroken worden .
Zal je niet graag doen, maar dat is een manier die snel kan gaan werken .
Nu zitten er vaak Fabrikanten in de zaal , I.P.V. Leden die kritische punten aandragen. fout dus.

Leon|22.07.11|12:08

Om het aantal taxi’s terug te dringen, zou ik zeggen: stel voor om in een vof het aantal vakbekwame vennoten op 50% dan wel 33,33% te zetten van het totaal aantal vennoten! Dus 9 vennoten, waarvan 3 vakbekwaam of 8 om 4 etc……Dit zal de branche ten goede komen!
Rij- en rusttijden zoals die nu aangetoond dienen te worden werkt in mijn optiek ruim voldoende. Geeft dat geld voor die bct’s maar uit voor het behouden van bpm/wegbel teruggaaf…

Piet|22.07.11|14:07

“Ik voel me net een kleuter als ik die lijntjes moet tekenen in dat rijtijdenboekje”, zei laatst een chauffeuse tegen me. Ze werkt 15 uur per week, maximaal. Ik begrijp haar volkomen.. Die De Mos toont wel lef maar ik betwijfel of ie veel succes zal hebben. Per ten slot van rekening, hoe kun je tegen een veiliger wereld zijn? Dat is het argument waar ie uiteindelijk mee geconfronteerd zal worden. Daarom zijn die boetes ook zo draconisch hoog.

Duco Douwstra|22.07.11|14:31

Beste Piet volgens mij kan je met een vast dienstrooster ontheffing krijgen van de werkmap. Wat de veiligheid betreft, daar heeft oud Staatssecretaris Huizinga, over geschreven dat de rij-en rustjtijdenwet nooit aangetoond heeft dat deze bijdraagt tot de verkeersveiligheid. Wat de draconisch hoge boetes betreft. Deze zijn door mijn bezwaren, teruggebracht tot € 50,– tenzij fraude of poging tot fraude of wezenlijke overtreding van de rijtijdenwet aangetoond kan worden.

mevdp|22.07.11|15:36

Duco Douwstra en vele anderen roepen het al jaren.Buiten het feit dat ieder electronisch apparaat is te manipuleren, moeten ze in Den Haag even over de grens kijken. Nergens kennen ze voor de taxibranche een rij & rusttijden wet.Het voorstel van Duco is Top! max 6 dagen werken dan 24 uur rust. en tussen twee diensten minimaal 10 uur rust.Klaar is Kees, makkelijker uitvoerbaar en geen stupide regels meer als het aantal zondagen en nachten dat je max mag werken. Dat kun je via de CAO regelen.