elektrische taxi, Amsterdam, TCA

Elektrische TCA-taxi beschadigd door bluswater op accu

AMSTERDAM – Een van de elektrische TCA- taxi’s is dit weekend op de Stadhouderskade in Amsterdam beschadigd geraakt. Er was kortsluiting ontstaan, waarna de brandweer de fout maakte om de accu met water te blussen. Oorzaak van de kortsluiting is vermoedelijk een verkeerd gemonteerde ijzeren klep in de vloer.

“Er is één cel van de batterij door kortsluiting gaan smeulen, waardoor rook uit de achterklep kwam”, vertelt Bas Vos, die de voertuigen verhuurt aan TCA-chauffeurs.

Water in elektrische omgeving

“De brandweer die in de buurt was bluste het inmiddels ontstane vuurtje bij die ene cel met water hetgeen in een elektrische omgeving niet erg helpt. Gevolg is meer waterschade dan de oorspronkelijke kortgesloten cel.”

De oorzaak van de kortsluiting zit vermoedelijk in een niet goed bevestigde ijzeren klep die gebruikt kan worden als er een rolstoel in- en uit de taxi geladen moet worden.

Rolstoel

De klep die in de vloer van auto zit is geschikt om een rolstoel uit te laden naar de stoep. Maar als er geen stoep is moet er een extra klep aangesloten worden. Dat laatste onderdeel is van ijzer en wordt opgeborgen naast de batterij achter in de auto.

“De kortsluiting heeft dus in feite geen batterij-oorzaak, maar een menselijke constructiefout die nu bij alle taxi’s verholpen wordt”, aldus Vos.

Bart Pals

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Elektrische TCA-taxi beschadigd door bluswater op accu | TaxiPro
elektrische taxi, Amsterdam, TCA

Elektrische TCA-taxi beschadigd door bluswater op accu

AMSTERDAM – Een van de elektrische TCA- taxi’s is dit weekend op de Stadhouderskade in Amsterdam beschadigd geraakt. Er was kortsluiting ontstaan, waarna de brandweer de fout maakte om de accu met water te blussen. Oorzaak van de kortsluiting is vermoedelijk een verkeerd gemonteerde ijzeren klep in de vloer.

“Er is één cel van de batterij door kortsluiting gaan smeulen, waardoor rook uit de achterklep kwam”, vertelt Bas Vos, die de voertuigen verhuurt aan TCA-chauffeurs.

Water in elektrische omgeving

“De brandweer die in de buurt was bluste het inmiddels ontstane vuurtje bij die ene cel met water hetgeen in een elektrische omgeving niet erg helpt. Gevolg is meer waterschade dan de oorspronkelijke kortgesloten cel.”

De oorzaak van de kortsluiting zit vermoedelijk in een niet goed bevestigde ijzeren klep die gebruikt kan worden als er een rolstoel in- en uit de taxi geladen moet worden.

Rolstoel

De klep die in de vloer van auto zit is geschikt om een rolstoel uit te laden naar de stoep. Maar als er geen stoep is moet er een extra klep aangesloten worden. Dat laatste onderdeel is van ijzer en wordt opgeborgen naast de batterij achter in de auto.

“De kortsluiting heeft dus in feite geen batterij-oorzaak, maar een menselijke constructiefout die nu bij alle taxi’s verholpen wordt”, aldus Vos.

Bart Pals

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.