Roy Boons, Quipment, TTO-bijeenkomst, Boordcomputer Taxi

Prijzen Boordcomputer Taxi Quipment bekend: vanaf € 665

De Boordcomputer Taxi van Quipment is te koop vanaf 665 euro exclusief BTW. Daarbij zit inbegrepen de BCT Focus, montage, keuring, systeemkaart en activering. Deze aanbieding heeft Quipment dinsdagavond geïntroduceerd op een door haar georganiseerde informatie-avond over de TTO-wetgeving in Amsterdam. De Quipment BCT zal eind maart gecertificeerd zijn en vanaf dat moment ook ingebouwd worden in taxivoertuigen.

Taxi-ondernemers die van de aanbieding gebruik maken en hun oude taximeter en printer inleveren, krijgen van Quipment gratis een taximeter-functie in hun BCT en een gratis nieuwe thermische printer. De aanbieding loopt tot 30 april 2013.

Rittenstaat en werkmap

“Voor dit bedrag voldoet een taxi-ondernemer dus volledig aan de wettelijke verplichting”, vertelt Roy Boons van Quipment. “Er zijn verder geen bijkomende kosten. De BCT-gegevens van het instapmodel (digitale versie van rittenstaat en werkmap, red.) kunnen via een USB-stick uitgelezen en opgeslagen worden op een computer.”

Taxi-ondernemers hebben een bewaarplicht voor bedrijfsgegevens van 7 jaar volgens de Belastingdienst. Het is daarom ook mogelijk om een model te bestellen waarbij de BCT-gegevens automatisch na iedere dienst opgeslagen worden op de Quipment-servers. Omdat de gegevens dan over verschillende datacentra verdeeld worden met dagelijkse reservekopieën, kunnen ze nooit verloren gaan.

Taxi-ondernemers kunnen dan via de beveiligde website www.boordcomputer.nl over hun gegevens beschikken. Het wireless-model is verkrijgbaar voor 860 euro, exclusief BTW. Wil een taxibedrijf ook datacom, bijvoorbeeld om ritten te verzenden en ontvangen, betaalt de taxi-ondernemer 200 euro exclusief BTW extra.

Leasen

Taxi-ondernemers die over onvoldoende liquiditeiten beschikken om de investering ineens te doen, hebben de mogelijkheid om een Quipment-Boordcomputer te leasen. Het basismodel is dan verkrijgbaar vanaf 35,50 euro per maand, exclusief BTW, met een looptijd van 48 maanden. Een looptijd van 24 maanden kost 62 euro per maand, exclusief BTW.

Alle modellen van de Quipment BCT zijn voorzien van track-en-trace (GPS). Wanneer met het voertuig gereden wordt, zullen de GPS-posities worden opgeslagen. Ook zal de Quipment BCT status-veranderingen, zoals de start en stop van een rit opslaan. Zo stelt de gemeente Amsterdam als eis aan TTO’s dat ze deze gegevens minimaal 6 maanden bewaren. En de Belastingdienst wil zelfs dat je de ritgegevens minimaal 7 jaar bewaart.

Veiligheidscamera

Iedereen die voor 30 april een Quipment BCT bestelt, krijgt bovendien gratis een geïntegreerde veiligheidscamera met groothoeklens en infrarood techniek voor ’s nachts. Zodra een taxichauffeur deze activeert, bijvoorbeeld op de BCT zelf of via een noodknop, worden beeld en geluid opgenomen. Dat kan later van pas komen bij opsporing van verdachten. De chauffeur kan direct hulp krijgen van collega’s via het gratis Taxi Veiligheids Net van Quipment.

Ieder taxivoertuig moet voor 1 oktober 2013 zijn uitgerust met een Boordcomputer Taxi als vervanging van de rittenstaat en werkmap. Omdat de Boordcomputers pas over enkele maanden verkrijgbaar zijn is er op dit moment overleg tussen het ministerie, KNV Taxi en de fabrikanten over hoe om te gaan met eventuele capaciteitsproblemen. Het ministerie heeft tot op heden kenbaar gemaakt dat de datum van 1 oktober gehandhaafd blijft. De komende weken verwachten de betrokkenen dat hier meer duidelijkheid over komt.

Subsidie

In de prijzen voor de Quipment-BCT zit 600 euro subsidie verwerkt. Taxi-ondernemers die voor 1 oktober 2013 een BCT bestellen, hebben hier recht op. De aanvraag hoeft niet zelf ingediend te worden, dat regelt fabrikant Quipment.

Bekijk hoe de prijs is opgebouwd.

Quipment, BCT, Focus, USB, prijs

Quipment, BCT, Focus, Wireless, prijs

Lees ook: 6 Amsterdamse TTO-aanvragen binnen, 6 nog in gesprek

Lees ook: Minister ziet nog geen reden om invoering BCT uit te stellen

Auteur: Bart Pals

12 reacties op “Prijzen Boordcomputer Taxi Quipment bekend: vanaf € 665”

Duco Douwstra|24.01.13|12:36

Het is allemaal bijna gratis, lease is maar € 43,– per maand X 48 maanden dus maar € 2000,– plus € 10,– p.m. voor de simkaart en dan moet het allemaal nog opgeslagen, verwerkt, geadministreerd enz. worden. Als we alles moeten geloven dan maakt de BCT stras ook een warme maaltijd klaar EN OOK GRATIS er zullen zich ook geen problemen voordoen. En waarom allemaal? Niemand weet het, het enige antwoord dat is op deze vraag krijg, is “dan komen we van die kakkerlakken af” maar dat is het juist

Duco Douwstra|24.01.13|12:45

met kakkerlakken, als je er 1 doodtrapt komen er 10 voor terug. Maar het gaat de branche waar bijna bij iedereen het water aan de lippen staat zeker 100 miljoen euro kosten. En wat schieten we er mee op? We gaan taxichauffeurs Zzp-ers die heel blij zijn met € 100,– na 10 uur rondhangen, controleren of ze niet eer uurtje e lang rondgehangen hebben en of ze van die € 100,– waar ze toch al nul euro belasting hoeven te betalen, nog iets niet opgeven. Een Wereldvreemde werkwijze van de overheid.

Taxi Volendam|24.01.13|14:28

Dat zijn goede berichten! Er is niks leverbaar maar toch zijn de prijzen van een BCT gezakt van € 950.-naar € 665 nu! Dat in 6 maanden ! (zie deze site van 3 juli 2011). Geduld hebben levert dus veel geld op. Het is te hopen dat alle leveranciers dit goede voorbeeld volgen.
Maar ja, wanneer je al geautomatiseerd bent, wat is het voordeel?? Hoe ziet een uitgeprinte digitale ritstaat er uit en wat kan je er mee? BCT is fraude gevoelig, hoe gaat een kakkerlak er mee om?

Dick Steeman|24.01.13|18:02

Limousine4u, Dick Steeman. , zijn wij nu8 eindel;ijk van de rittenstaten en werboekjes af?

Duco Douwstra|24.01.13|19:24

Ja Dick als, als, als het lukt :-}} En je hoeft hoedt dan helemaal geen rittenstaat meer in te vullen, dus je gaat straks alle adressen waar je naar toe moet heel goed onthouden, en ook geen werkmap meer bijhouden. Maar ga nou eens goed na wat je straks allemaal daarvoor in de plaats moet gaan doen. Of hebben we het daar gemakshalve maar niet over. Ik denk dat je 5 X meer handelingen moet gaan verrichten. Tenzij je al volledig online geautomatiseerd ben, maar die bedrijven hadden al 10 jaar

Duco Douwstra|24.01.13|19:32

geleden ontheffing moeten hebben voor het bijhouden van deze overbodige administratie. En wat veranderd er voor die bedrijven? Ze krijgen een nutteloze digitale handtekening in de maag gespitst en moeten hun zeer moderne systemen omruilen met een forse bijbetaling. Nooit maar dan ook echt nooit heeft iemand het nut of noodzaak van een digitale handtekening aan kunnen tonen. Conclusie we hebben een onbedwingbare behoeft om ons in de maling te laten nemen en komen zeker niet in opstand.

Taxi Volendam|24.01.13|21:05

Je moet eens digitale ritstaat uit een standaard bct bekijken. Echter heel veel gegevens zal je handmatig moeten blijven intoetsen zoals klantgegevens, in en uitstap adres, ritbedragen b.v.bij prijsafspaken enz. Bij opstapritten komen coordinaten dus getallen op de ritstaat dus geen straatnamen. Bij een taxi terminal is het meeste wel geautomatiseerd maar dan spreek je over €4000 per voertuig en niet te vergeten de automatiseringskosten. Of de taxi beladen is ziet de bct niet, is niet vereist.

Taxi Volendam|24.01.13|21:40

Automatisering, prima,maar het is schandalig de manier waarop wij de bct door de strot gedrukt krijgen terwijl er geen taxi ondernemer is die ook maar enige ervaring met een bct heeft. Ondanks dat de Fyra getest was komen de mankementen boven tafel. Een bct die niet in de praktijk uitgetest is zal zonder kinderziektes of gebreken zijn, gelooft U dat? En wie draaid voor de onkosten op bij probemen? De minister die geen problemen ziet met de tijdige invoering? Collega’s, wordt wakker.

Duco Douwstra|26.01.13|17:37

De opleidingsinstituten heb ik nog niet gehoord? In het BCT specificatierapport staat ergens op de 170 A4 tjes dat de taxichauffeur, ook een dagcursus, omgaan, bediening BCT moet gaan volgen. Dus wie ziet hier brood in? Allemaal besparingen, een cursus, omruil perfecte systemen, uitlezen, opslaan administreren, chauffeurskaarten, garagekaart, ondernemerskaart PLUS een vrijkaartje om een halfjaar opgenomen te worden in een krankzinnige gesticht, daar zijn we straks allemaal rijp voor :-}}

Duco Douwstra|28.01.13|11:37

De werkgroep invoering BCT is in 2003 tot stand gekomen onder leiding van een IVW projectleider (ik zal de naam van deze aardige man niet noemen) Er is bijna maandelijks vergaderd op de duurste locaties, met tussen de middag saté luxe broodjes enz. Inmiddels 10 jaar verder, er zijn inmiddels hele woonwijken, steden zelfs gebouwd, de IPhone en iPad zijn wereldwijd een groot succes geworden, maar nog steeds geen werkbare BCT.Ik verbaas mij zowiezo dagelijks over alle onzin waarin mensen geloven

Pooya Kya|29.01.13|08:43

Gooh, wat moet ik now doen met een digitax printer van 500euro?
En digitax m1 warde van €1200?
Ze plukken ondernemers af.
Als ik moet voor taximeter software betalen, waarom kan niet via mijn ipad of iphone dat doen.
Dat beteken is, dat heele gedoe met hardware was niet nodig, want met een simple module,was mogelijk om te app op mijn ipad gebruiken. Dan had alleen maar 100 gekost.
Oplichters.zieliger dan taxi branche haden ze niet kunnen vinden.
Niemand komt op voor een taxi chauffeur.plz Help!

A.Urban|31.01.13|10:18

Overeenkomst BCT met enkelband: Enkelband en BCT leggen tijd en positie vast. Voor een enkelband moet je veroordeeld zijn. Een Taxichauffeur (Chauffeurspas) en passagier zijn dat niet. Een boef krijgt een enkelband gratis, een chauffeur moet de BCT zelf betalen. In welk beroep of land word je op een dergelijke wijze achtervolgd en je persoonlijke gegevens vast gelegd, afgezien het nut .Waarom 35000 taxi’s, kosten € 100 miljoen met deze onzin opzadelen in deze crisis tijd?
Politiek grijp in !