BCT, boordcomputer taxi, Taxitronic

RDW certificeert eerste Boordcomputer Taxi

De eerste Boordcomputer Taxi is gecertificeerd door de RDW. Het gaat om de BCT One, meldt fabrikant Taxitronic. Het apparaat bestaat uit twee losse delen; een gebruikersunit en een basis unit. De prijs bedraagt 1.544 euro, exclusief 600 euro subsidie. Dat is wel met inbouw en activering inbegrepen.

Het apparaat is niet te gebruiken als dataterminal voor ritverzending. Taxitronic heeft diverse koppelingen voorzien met randapparatuur (zowel met haar eigen producten als die van andere leveranciers).

BCT

Alle software die nodig is om de rittenstaten en de arbeids-, rij- en rusttijden digitaal vast te leggen, is opgenomen in deze BCT. Net als de vastlegging van overige gegevens (afgelegde weg, posities en voertuiggebruik).

Op de BCT One is een koppeling voorzien met een printer (bestaande printers kunnen worden gebruikt) voor het afdrukken van onder andere de klantbon en een koppeling met een taximeter (tevens gebruik bestaande taximeters) voor informatie over de ritprijs, het gebruikte tarief en dergelijke.

Taxivoertuig

Alle taxivoertuigen in Nederland dienen straks uitgerust te zijn met een Boordcomputer Taxi als vervanging van de rittenstaat en werkmap. Wanneer dat het geval moet zijn, maakt staatssecretaris Mansveld voor de zomer bekend. De overige fabrikanten verwachten hun BCT eind april gecertificeerd te hebben.

Lees ook: Prijzen Boordcomputer Taxi Quipment bekend: vanaf € 665

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Onderwerpen: , ,

Auteur: Bart Pals

11 reacties op “RDW certificeert eerste Boordcomputer Taxi”

Hudson Taxi|06.03.13|15:53

Mag wat kosten he’en de zin ervan?Maar ja,je hebt de bct wel snel terug verdiend! Voorbeeld: Rit Vianen-Schiphol € 35.-per persoon.3 personen, totaal € 115.Ik geef 1 persoon op in mijn bct,= € 35.-
Neem passagiers mee retour schiphol naar Nieuwegein € 75.-Die geef ik niet op aan mijn bct,bespaart ook nog wat invoer tijd.
€ 145.verdiend! Ik snapte niet dat er voorstanders zijn voor z’n bct maar het kwartje is gevallen bij mij,onee, maak ik alweer een rekenfout,€145.- is gevallen moet het zijn.

Uit 2 losse delen? en we ebben al zoveel losse delen in de taxi zitten. En hebben we hier nou zoveel jaren over moeten doen? Het is erg wrang maar ik verheug mij natuurlijk wel over alle problemen die zich straks openbaren. De GOBOX heeft ook 5 jaar ellende veroorzaakt, en in het contact stond dat er via de GOBOX creditcard betalingen gedaan konden worden, dit kan nog steeds niet. En waarom niet eerlijk erbij vermelden dat je voor de software nog eens € 5,– per maand moet betalen. En wat is ..

En wat is de zogenaamde besparing, even op een rijtje: Aanschaf, onderhoud, inbouw, bij nieuwe auto overbouw, chauffeurkaart, garagekaart, ondernemerskaart, USB stick. Elke maand de chauffeurskaart uitlezen, de BCT uitlezen, overzetten op de eigen PC, voor wie dat allemaal kan en als het allemaal goed gaat. En ik ben nog heel veel vergeten. Chauffeurs moet een dagcursus volgen, hoe om te gaan met de BCT. Als ze het niet snappen of willen snappen wat dan? De ellende is echt niet te overzien

Centrale Taximaxx|06.03.13|23:29

Met deze prijs denk ik niet dat ze het erg druk krijgen. Er zijn aanbieders die voordeliger zijn en meer bieden. Het was ook verstandiger geweest van de overheid om eerst de leveranciers naar een prijsindicatie te vragen om vervolgens een subsidiebedrag vast te stellen.

Taxi Volendam|07.03.13|12:46

Onvolledig kostenplaatje. Niet vermeld printer € 400 ijken € 64 Software en koppelen aan je eigen systeem? Het kosten plaatje gaat over de €2000. €5 update per maand voor een nieuw apparaat waar 2 jaar garantie op hoort te zitten? Volgens mevr.Mansveld worden administratieve lasten verlicht met dit apparaat,waar is dat aangetoond?
Taxibedrijven kregen in 2011 2 jaar om een BCT keuze te kunnen maken, waarom nu zo snel mogelijk invoeren? Deugdelijkheid bct aangetoond? Veel onbeantwoorde vragen!

Taxi Volendam|07.03.13|20:59

Taxitronic,INTERFACOM,S.A Spanje, fabrikant/leverancier, die kennen het product de BCT One niet, en kunnen er ook geen referentie’s, info of support over verstrekken. Wie kan service of support verlenen wanneer de fabrikant van de bct one van het toneel verdwijnt?

T Burghout|08.03.13|10:02

Las dat Interfacom de fabrikant van Taxitronic niks met die BCT te maken heeft. Lekker is dat. Zou me niet verbazen als daar nog juridisch gesteggel van komt. Maar los daarvan, wie is zo dom om zich nu al vast te leggen aan een BCT. Alles wordt uitgesteld, dus blijf ik nog effe rustig wachten.

T Burghout|08.03.13|10:42

Trouwens, effe over die prijs… Er staat 1544 euro exclusief 600 euro subsidie. Wat betekent dat eigenlijk? Lekker duidelijk. Hoe dan ook lijkt het me veel te duur.

A.Urban|09.03.13|16:41

De prijs? Prijs die door I.V.W destijds met K.N.V en fabrikanten zijn afgesproken,inmiddels 5 jaar geleden, was voor een komplete bct,dat wil zeggen een gebruiksklaar apparaat,inkl,printer,keuringen,kaarten enz, ergens tussen de €500/€1000,uitgaande van een betrouwbaar product.Geen enkele afspraak is gerespecteerd. K.N.V heeft in dorpshuis de biezen te Hagestein toegezegd wanneer deze doelstellingen niet gehaald worden is het project dood. Ook deze belofte wordt geschonden, dat is schande!

Frank Boxtel|08.05.13|15:45

Het is goed dat er weer iets in de taxi bijkomt. Vele mensen krijgen daar werk door. Onderzoekteams, projectmanagers, evaluatieteams, producenten, reparateurs, ijkers, controleurs, data-analisten, etc. etc.. De kosten van al deze inspanningen worden weer doorberekend in de prijs die door de klant (straattaxi) en de belastingbetalers (contractvervoer) wordt betaald. Dat is de essentie van ‘economie’ Hou ze bezig! Probeer slim gebruik te maken van deze kansen.

Hudson Taxi|11.05.13|15:52

Hou ze bezig ja, en dat blijven we. Mevr.Mansveld weet dat de (niet leverbare) BCT niet deugt! Ze schrijft daarom dat ze over 1 jaar de BCT gaat evalueren. De evaluatie heeft betrekking op onder meer de specificaties,de werking van de BCT in de praktijk en de effecten op de administratieve lasten. Alle lasten heb je dan reeds voor je kiezen. LET OP.Daar komen de aanpassingen nog bovenop! Prof.Smalhout schrijft het vandaag in de Telegraaf: de burger,en ook de taxiondernemers zijn
DE SIGAAR!

RDW certificeert eerste Boordcomputer Taxi | TaxiPro
BCT, boordcomputer taxi, Taxitronic

RDW certificeert eerste Boordcomputer Taxi

De eerste Boordcomputer Taxi is gecertificeerd door de RDW. Het gaat om de BCT One, meldt fabrikant Taxitronic. Het apparaat bestaat uit twee losse delen; een gebruikersunit en een basis unit. De prijs bedraagt 1.544 euro, exclusief 600 euro subsidie. Dat is wel met inbouw en activering inbegrepen.

Het apparaat is niet te gebruiken als dataterminal voor ritverzending. Taxitronic heeft diverse koppelingen voorzien met randapparatuur (zowel met haar eigen producten als die van andere leveranciers).

BCT

Alle software die nodig is om de rittenstaten en de arbeids-, rij- en rusttijden digitaal vast te leggen, is opgenomen in deze BCT. Net als de vastlegging van overige gegevens (afgelegde weg, posities en voertuiggebruik).

Op de BCT One is een koppeling voorzien met een printer (bestaande printers kunnen worden gebruikt) voor het afdrukken van onder andere de klantbon en een koppeling met een taximeter (tevens gebruik bestaande taximeters) voor informatie over de ritprijs, het gebruikte tarief en dergelijke.

Taxivoertuig

Alle taxivoertuigen in Nederland dienen straks uitgerust te zijn met een Boordcomputer Taxi als vervanging van de rittenstaat en werkmap. Wanneer dat het geval moet zijn, maakt staatssecretaris Mansveld voor de zomer bekend. De overige fabrikanten verwachten hun BCT eind april gecertificeerd te hebben.

Lees ook: Prijzen Boordcomputer Taxi Quipment bekend: vanaf € 665

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Onderwerpen: , ,

Auteur: Bart Pals

11 reacties op “RDW certificeert eerste Boordcomputer Taxi”

Hudson Taxi|06.03.13|15:53

Mag wat kosten he’en de zin ervan?Maar ja,je hebt de bct wel snel terug verdiend! Voorbeeld: Rit Vianen-Schiphol € 35.-per persoon.3 personen, totaal € 115.Ik geef 1 persoon op in mijn bct,= € 35.-
Neem passagiers mee retour schiphol naar Nieuwegein € 75.-Die geef ik niet op aan mijn bct,bespaart ook nog wat invoer tijd.
€ 145.verdiend! Ik snapte niet dat er voorstanders zijn voor z’n bct maar het kwartje is gevallen bij mij,onee, maak ik alweer een rekenfout,€145.- is gevallen moet het zijn.

Uit 2 losse delen? en we ebben al zoveel losse delen in de taxi zitten. En hebben we hier nou zoveel jaren over moeten doen? Het is erg wrang maar ik verheug mij natuurlijk wel over alle problemen die zich straks openbaren. De GOBOX heeft ook 5 jaar ellende veroorzaakt, en in het contact stond dat er via de GOBOX creditcard betalingen gedaan konden worden, dit kan nog steeds niet. En waarom niet eerlijk erbij vermelden dat je voor de software nog eens € 5,– per maand moet betalen. En wat is ..

En wat is de zogenaamde besparing, even op een rijtje: Aanschaf, onderhoud, inbouw, bij nieuwe auto overbouw, chauffeurkaart, garagekaart, ondernemerskaart, USB stick. Elke maand de chauffeurskaart uitlezen, de BCT uitlezen, overzetten op de eigen PC, voor wie dat allemaal kan en als het allemaal goed gaat. En ik ben nog heel veel vergeten. Chauffeurs moet een dagcursus volgen, hoe om te gaan met de BCT. Als ze het niet snappen of willen snappen wat dan? De ellende is echt niet te overzien

Centrale Taximaxx|06.03.13|23:29

Met deze prijs denk ik niet dat ze het erg druk krijgen. Er zijn aanbieders die voordeliger zijn en meer bieden. Het was ook verstandiger geweest van de overheid om eerst de leveranciers naar een prijsindicatie te vragen om vervolgens een subsidiebedrag vast te stellen.

Taxi Volendam|07.03.13|12:46

Onvolledig kostenplaatje. Niet vermeld printer € 400 ijken € 64 Software en koppelen aan je eigen systeem? Het kosten plaatje gaat over de €2000. €5 update per maand voor een nieuw apparaat waar 2 jaar garantie op hoort te zitten? Volgens mevr.Mansveld worden administratieve lasten verlicht met dit apparaat,waar is dat aangetoond?
Taxibedrijven kregen in 2011 2 jaar om een BCT keuze te kunnen maken, waarom nu zo snel mogelijk invoeren? Deugdelijkheid bct aangetoond? Veel onbeantwoorde vragen!

Taxi Volendam|07.03.13|20:59

Taxitronic,INTERFACOM,S.A Spanje, fabrikant/leverancier, die kennen het product de BCT One niet, en kunnen er ook geen referentie’s, info of support over verstrekken. Wie kan service of support verlenen wanneer de fabrikant van de bct one van het toneel verdwijnt?

T Burghout|08.03.13|10:02

Las dat Interfacom de fabrikant van Taxitronic niks met die BCT te maken heeft. Lekker is dat. Zou me niet verbazen als daar nog juridisch gesteggel van komt. Maar los daarvan, wie is zo dom om zich nu al vast te leggen aan een BCT. Alles wordt uitgesteld, dus blijf ik nog effe rustig wachten.

T Burghout|08.03.13|10:42

Trouwens, effe over die prijs… Er staat 1544 euro exclusief 600 euro subsidie. Wat betekent dat eigenlijk? Lekker duidelijk. Hoe dan ook lijkt het me veel te duur.

A.Urban|09.03.13|16:41

De prijs? Prijs die door I.V.W destijds met K.N.V en fabrikanten zijn afgesproken,inmiddels 5 jaar geleden, was voor een komplete bct,dat wil zeggen een gebruiksklaar apparaat,inkl,printer,keuringen,kaarten enz, ergens tussen de €500/€1000,uitgaande van een betrouwbaar product.Geen enkele afspraak is gerespecteerd. K.N.V heeft in dorpshuis de biezen te Hagestein toegezegd wanneer deze doelstellingen niet gehaald worden is het project dood. Ook deze belofte wordt geschonden, dat is schande!

Frank Boxtel|08.05.13|15:45

Het is goed dat er weer iets in de taxi bijkomt. Vele mensen krijgen daar werk door. Onderzoekteams, projectmanagers, evaluatieteams, producenten, reparateurs, ijkers, controleurs, data-analisten, etc. etc.. De kosten van al deze inspanningen worden weer doorberekend in de prijs die door de klant (straattaxi) en de belastingbetalers (contractvervoer) wordt betaald. Dat is de essentie van ‘economie’ Hou ze bezig! Probeer slim gebruik te maken van deze kansen.

Hudson Taxi|11.05.13|15:52

Hou ze bezig ja, en dat blijven we. Mevr.Mansveld weet dat de (niet leverbare) BCT niet deugt! Ze schrijft daarom dat ze over 1 jaar de BCT gaat evalueren. De evaluatie heeft betrekking op onder meer de specificaties,de werking van de BCT in de praktijk en de effecten op de administratieve lasten. Alle lasten heb je dan reeds voor je kiezen. LET OP.Daar komen de aanpassingen nog bovenop! Prof.Smalhout schrijft het vandaag in de Telegraaf: de burger,en ook de taxiondernemers zijn
DE SIGAAR!