Taxi Expo, Amsterdam RAI

Taxi Expo 2013: ruim 50 exposanten en veel nieuws!

ADVERTORIAL – Kom naar Taxi Expo en ontmoet ruim 50 exposanten die u de laatste ontwikkelingen in de taxibranche tonen. Naast het nieuws van deze exposanten kunt u ook diverse seminars, informatiesessies en workshops bijwonen.

Te zien tijdens Taxi Expo:

  • O.a. KIA, Citroën, Mercedes-Benz en Toyota met hun nieuwste modellen
  • Maar liefst 6 aanbieders van midibussen
  • De 100% elektrische bus van EMOSS
  • Pensioenfonds vervoer voor al uw vragen over uw pensioen
  • VDL MidEuro met 16+1 capaciteit
  • Het E-plein met diverse nieuwe elektrische en hybride auto’s
  • Elektrische Nissan E-NV200 taxi
  • Euro VI Mercedes-Benz sprinter
  • Fiat 500L CNG
  • Integraal proces monitoring systeem van InfoData Solutions
  • Kroon-oil PowerFlush
  • En natuurlijk alles over de boordcomputer (BCT)

Kijk voor een volledig overzicht van het nieuws en noviteiten op taxi-expo.nl

Wilt u meer weten over de eerste ervaringen met de Amsterdamse TTO’s? Kom dan naar het TTO seminar op zaterdag 26 oktober om 13.00 uur. Sprekers tijdens dit seminar zijn Richard van der Veen, directeur TCA, Kees Rijnders, Fractievoorzitter Samen Eindhoven en Suze van Eisden, Bestuurslid Stichting Kwaliteitsverbetering Rotterdamse Taxi (SKRT). De voorzitter tijdens dit seminar is Sjaak de Winter, directeur Rotterdamse Taxi Centrale.

Wilt u uw mening geven over vrijwilligers in het AWBZ-vervoer? Dat kan tijdens het seminar op vrijdag om 11.00 of 13.00 uur. Sprekers tijdens dit seminar zijn Rohany Amat, Manager Operations, Rotterdamse Mobiliteit Centrale (RMC), Guy Hermans, Programmamanager collectief vervoer Kennisplatform Verkeer en Vervoer (KpVV), Harald Faber, Directeur Forseti BV. De voorzitter tijdens dit seminar is Onno van Drunen, managing consultant VeDeCe.

Komt u met de taxi?
Bent u in het bezit van een taxi? Dan kunt u tijdens Taxi Expo gratis parkeren. Alle taxi’s in het bezit van een blauwe kentekenplaat kunnen gratis parkeren.

Heeft u een elektrische / hybride auto?
Heeft u een elektrische/hybride auto? De mobiele oplaadunit van Mobile Green Energy laadt gratis uw accu op tijdens uw bezoek aan de beurs! Indien u hier gebruik van wilt maken stuurt u een e-mail naar Taxi Expo (taxi-expo@rai.nl) en wij zorgen dat u met een volle accu weer naar huis kunt (er is plek voor 16 auto’s).

Graag verwelkomen we u op de beurs en wensen u een inspirerende en gezellige dag! Geïnteresseerden kunnen zich gratis aanmelden op de Taxi Expo website: www.taxi-expo.nl

Tijdens Taxi Expo voorzien wij u graag van koffie/thee en een lunch.

Onderwerpen:

Auteur: Bart Pals

5 reacties op “Taxi Expo 2013: ruim 50 exposanten en veel nieuws!”

Duco Douwstra|24.10.13|13:04

Gelukkig gaan we het op de Taxi-Expo nu ruim 10 jaar op rij, weer over de BCT hebben. Ter verduidelijking, de BCT is een apparaat dat omstreeks 1990 dus ver in de vorige eeuw in taxi’s kon worden ingebouwd, compleet met stoelcontacten enz. De taxiondernemer kon dan aan het einde van de week via een memorycard de bezette en onbezette Km. zien, en of er met of zonder klok passagiers zijn vervoerd. In 2000 toen we al echte online BCT hadden, is in de WP2000 de BCT verplichting opgenomen. In 2003

Duco Douwstra|24.10.13|13:14

In 2003 heeft de IVW een heuse projectmanager BCT aangesteld, die zag al snel dat de BCT al een feit was,maar dan zou hij natuurlijk GEEN project meer hebben. Dus bedacht hij de pincode, dat klink goedkoop, dus hij noemde het een digitale handtekening.Vanaf 2003 t/m. 2010 heeft hij maandelijks vergaderd op de duurste locatie met hapjes en drankjes.Nu ruim 10 jaar later kunnen we de huidige zeer moderne systemen, met ruim € 1300,– bijbetaling omruilen voor 1 met een pincode.Een soort FYRA hoera!

Hudson Taxi|27.10.13|12:46

N.A.V. brief 23 okt. ILT, betr: bct handh.beleid: Boete geen bct €1750. Pens.fonds vervoer op Expo, werkgever verplicht bct gegevens aan SFT beschikbaar stellen. Dit is in strijd met de uitspraak van het CPB: “de inzage in de bct gegevens is tot een minimum beperkt” om de privacy van de gebruiker tijdens het werk te waarborgen. Zolang dit niet helder is,nadenken over investeren in een bct. We staan voor een soort Fyra debacle. Boete of schadevergoeding? Wie gaat dit betalen? Hieronder verder.

Hudson Taxi|27.10.13|13:02

Op Expo veel onduidelijk over privacy bij het werk. Een goed werkgever eerbiedigd de persoonlijke levenssfeer van medewerkers waartoe hij op het werk de nodige ruimte moet laten. Kunnen werknemers er redelijkwijze vanuit gaan dat zij in privacy verkeren, dan komt de werkgever zijn verplichtingen niet na door zonder zwaarwegende argumenten die privacy aan te tasten. Deze wanprestatie kan leiden tot een verbod van bepaalde handelingen en tot het betalen van schadevergoeding door de werkgever.

Hudson Taxi|27.10.13|13:20

Het is van het grootste belang dat de bct op alle manieren uitgetest wordt voordat deze uitgeleverd mag worden, inplaats van ons te laten gebruiken als proefkonijn en dat we de noodzakelijke aanpassingen later voor onze rekening krijgen.