boordcomputer taxi, BCT

Inbouw BCT in hele taxibranche vóór 1 juli lastig verhaal

Om iedereen op tijd van een Boordcomputer Taxi te voorzien, moeten de leveranciers het huidige inbouwtempo flink verhogen. Er waren vorige week in totaal 7.246 Boordcomputer Taxi’s ingebouwd en geactiveerd. Dat aantal loopt nu wekelijks op met slechts 618 BCT’s, zo blijkt uit cijfers van het ministerie van Infrastructuur. Als er in het huidige tempo wordt doorgegaan, betekent dat slechts de halve taxibranche op 1 juli 2014 over een BCT beschikt. Ook KNV ziet de bui al hangen en pleit er bij het ministerie voor dat taxi-ondernemers die buiten hun schuld de deadline missen, in ieder geval de subsidie ontvangen.

Om de hele taxibranche op tijd van een BCT te kunnen voorzien, zal het aantal wekelijkse activeringen flink opgeschroefd moeten worden. Want met het huidige tempo zijn er op 1 juli ongeveer 7.246 + (13 weken x 618 BCT’s) = 15.280 apparaten ingebouwd.

Geen uitstel

Toch is het ministerie voorlopig nog niet van plan de deadline van 1 juli uit te stellen. “Fabrikanten hebben aangegeven dat zij verwachten voor 1 juli 30.000 BCT’s te kunnen inbouwen. Voorwaarde is dat tijdig bestellingen zijn geplaatst”, zegt Jules van de Ven, woordvoerder ministerie Infrastructuur en Milieu. Ook ILT geeft aan vanaf 1 juli ‘in principe’ te gaan beboeten.

Maar het lijkt er op dat diverse taxi-ondernemers risico lopen wel op tijd een BCT besteld te hebben, maar toch de deadline van 1 juli wellicht missen. Zeker als ondernemers een bestelling hebben geplaatst bij het inmiddels failliete Taxamatic. Zij moeten op zoek naar een andere leverancier. Dan lopen zij niet alleen kans op een boete, maar missen zij ook de subsidie van 600 euro per apparaat.

Activering BCT

“De subsidie-aanvraag is gekoppeld aan de activering van de BCT. Die moet uiterlijk 30 juni plaatsvinden. Daarna is er in beginsel geen recht meer op subsidie. Als er signalen komen dat na 1 juli sprake zou kunnen zijn van situaties van overmacht, zal het ministerie onderzoeken of een oplossing mogelijk is”, belooft Van de Ven. “Maar is willens en wetens geen geactiveerde BCT aanwezig, dan volgt handhaving.”

De huidige apparaten zijn al een tijdje op de markt. Toch is de software vaak nog niet af, zodat er allerlei storingen ontstaan. Het zal nog wel even duren voordat alle kinderziektes eruit zijn, is de verwachting.

Software update

Probleem is dat taxi-ondernemers hun BCT alleen kunnen laten updaten bij een RDW-werkplaats. Het mag niet niet ‘over the air’. Volgens Van de Ven moet de taxisector daar nog even geduld voor hebben. “Alles is erop gericht de nieuwe regeling over updaten van software op 1 januari 2015 te laten ingaan, of zoveel eerder als maar mogelijk is.”

Ook brancheorganisatie KNV hoort diverse geluiden dat de inbouw-operatie niet vlekkeloos verloopt. “Het tempo lijkt te laag te liggen, want sommige leden wachten al een tijdje op hun leverancier”, vertelt Huber Andela, secretaris KNV Taxi. “Sommige leden klagen over gebrek aan inbouwcapaciteit en zijn daarom zelf maar gaan inbouwen.”

Planning

Maar om de deadline van 1 juli te halen, zal iedereen zich moeten houden aan een hele strakke planning. Bovendien is 1 juli niet handig gekozen, vindt Andela. “Er mag niets praktisch mis gaan, anders schiet je over 1 juli heen.”

“Meerdere leden klagen erover dat de overheid een einddatum heeft gekozen vlak voor de schoolvakanties. De zomer zou je immers mooi kunnen gebruiken voor inbouw van voertuigen die dan toch stil staan. Ook wisselt bijna een derde van de leerlingenvervoercontracten van vervoerder rond die tijd, dus het zou om twee redenen heel veel praktischer zijn als een datum ná de zomer was gekozen.”

Kiwa

Ook wordt er regelmatig vertraging opgelopen omdat er iets mis gaat bij Kiwa, zodat ondernemerskaarten niet tijdig afgegeven worden. Die is nodig om een BCT te kunnen activeren. “Verder vraagt RDW sinds kort om een zogenaamde rollerbaan bij de steekproefcontroles die ze doen op een officiële aanmelding van een BCT. Hierdoor zijn de taxi-ondernemers extra tijd kwijt en dus kosten.”

KNV heeft haar leden diverse malen geadviseerd om in ieder geval voor half april een kooporder voor de BCT’s te plaatsen. Andela: “Van verreweg de meeste leden die ik spreek hoor ik dat ze dat ook al gedaan hebben. De kans is echter toch best groot dat er straks duizenden voertuigen buiten hun schuld om op 1 juli nog niet een geactiveerde BCT hebben. Denk alleen al aan de bedrijven die van plan waren bij Taxamatic te bestellen. Zij moeten nu ergens anders kopen en daar zal hun BCT waarschijnlijk niet uit voorraad leverbaar zijn.”

Inbouwen

“Wij hebben gehoord dat er tussen 5.000 en 10.000 BCT’s nu ingebouwd zijn. Dat betekent dat er zo’n 25.000 nog moeten. Dat aantal deels nog produceren en daarna allemaal inbouwen en activeren vóór 1 juli? Wie dat durft te garanderen is heel dapper”, vindt Andela.

Bovendien hebben de ingebouwde BCT’s soms nadelige effecten op de bedrijfsvoering, merkt Andela. “Het kost tijd aan voertuiguren en personeel en dus geld. Storingen met nieuwe BCT’s – op zichzelf tot op zekere hoogte niet echt bijzonder met nieuwe apparatuur – vragen ook tijd en kosten dus geld.”

Subsidie

KNV wil dat vervoerders die op tijd BCT’s bestelden zeker moeten zijn van de 600 euro subsidie, als straks op 1 juli buiten hun schuld nog geen geactiveerde BCT in hun voertuigen zit. “KNV wil ook dat je voor software updates niet naar een werkplaats hoeft”, vertelt Andela.

“Een betaalautomaat, een OV-chipkaartpaal, een smartphone waarmee je kunt betalen, gaan ook allemaal niet naar een werkplaats als de software ervan veilig geupdate moet worden. Het is dus ondenkbaar dat dit bij een BCT wel nodig zou zijn. Nog los van de vraag hoe het logistiek dan wel zou moeten allemaal. En wie moet opdraaien voor alle kosten die ‘werkplaats-updates’ zouden veroorzaken.”

Faillissement

“Het is schrijnend dat een taxameterfabrikant, in dit geval een zusterbedrijf van een van onze leden, faillissement heeft moeten aanvragen. Het geeft aan hoeveel de sector al in het project heeft geïnvesteerd en hoe weerbarstig deze invoeringsfase is. Ook nog eens in een periode van krimpende omzetten”, vindt Andela.

“We hopen dat de overheid dat blijft beseffen en op alle mogelijke manieren helpt om het project voor taxiondernemers tot een goed einde te brengen. Als dat niet lukt, krijgen de tegenstanders van het eerste uur alsnog gelijk.”

Bart Pals

Lees ook: BCT-leverancier Taxamatic failliet verklaard

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

92 reacties op “Inbouw BCT in hele taxibranche vóór 1 juli lastig verhaal”

Duco Douwstra|07.04.14|18:03

Laat u niet bang maken,door de criminele overheid,met als uitvoerende instantie de misdadige ILT organisatie.Deze tandeloze papieren tijger kan u niks maken,ze moeten de zaak doorverwijzen naar de bestuursrechter,en die zal de zaak wel als een normaal mens beoordelen.Vrijspraak is gegarandeerd,niemand kan u dringen om uw bedrijf willens en wetens bedrijfsschade toe te brengen.De ILT staat als een klein kind te stampvoeten omdat ze weigeren om hun ongelijk (dus mijn gelijk) toe te geven.

Duco Douwstra|07.04.14|18:35

Ik verheug mij echt op de eerste rechtszaak,ik heb er al veel gevoerd maar dit zal de leukste worden.En laat de zure subsidie worst van € 496,– maar aan je neus voorbij gaan,10x naar de leverancier voor een update kost veel meer,dus laat dat maar aan anderen over.Het is jammer dat Hubert mij in de laatste regel een tegenstander noemt,ik ben gewoon tegen halve maatregelen.In alle voertuigen met een blauw kenteken een online registratiesysteem,zoals ik dat in 2000 al had,alle gegevens naar een

Duco Douwstra|07.04.14|18:52

centrale computer.Wij stellen dan strakke regels op,waar wel en waar niet op gecontroleerd mag worden.En Hubert ik heb al 14 jaar gelijk wat o.a. de BCT betreft.De BCT zou toch zorgen voor administratie lastenverlichting?Probeer eens 1 KNV lid te vinden die daar nog in gelooft,het is iedereen inmiddels wel duidelijk dat het een enorme lastenverzwaring is,zoals ik altijd heb voorspeld.Dus het project kan nooit tot een goed einde worden gebracht,daar hoef je geen visionair voor te zijn.Het is nu

Duco Douwstra|07.04.14|19:05

al voor iedereen een ramp.Behalve misschien voor o.a. Connexxion,die kopen een simpele BCT voor € 500,– en krijgen € 600,–subsidie en ze hebben gelijk alle busje onder controle zonder problemen met het personeel.En de oproep om alvast te bestellen,terwijl je vooruit moet betalen is goed voor de leveranciers maar niet netjes.Ik krijg mensen aan te telefoon die hebben eind 2012 al betaald en nog steeds niks ontvangen.De klanten van Taxamatic weten er alles van http://www.taxibelangen.nl is uw belang

Tjerk Vinckx|07.04.14|19:59

Laat ik het nog even uitleggen:

BCT kost 1200 euro waarop 600 euro subsidie zit, dus kan je een aftrek post opvoeren van 600 euro op je jaarlijkse winst&verlies rekening.

Na 1 juli kost diezelfde BCT nog steeds 1200 euro, maar geen subsidie.
Nu heb je dus een aftrekpost van 1200 euro op de jaarlijks winst&verlies rekening.

Dit noemt men – een sigaar uit eigen doos -, denk na en laat je niet mangelen door de ambtelijke maffia !!!!

Supertaxiholland Holland|07.04.14|20:25

Een bct verplichten waar”kinderziektes” in zitten. Hoe durf je dit te schrijven tegen beter weten in! Er is een hele lijst met mankementen, te veel om hier op te noemen! Met tegenstanders wordt bedoeld mensen die tegen een destijds en nog steeds achterhaalde ondeugdelijke BCT ageerden. Niet tegen automatisering zijn, toen en nu niet! ILT heeft tot op heden de branche bewust vals voorgelicht over de bct. Wie mag dit gaan betalen en de zin van het hele project? Dit moest ik even kwijt.

Rex Urban|07.04.14|21:49

KNV noemt hun destijds kritische leden nu tegestanders van de bct. Dat is onjuist. De reden waarom wij kritisch waren, is tot op heden nooit weerlegd door KNV, ILT of wie dan ook. Erger nog, Min.Eurlings is in 2008 onjuist voorgelicht door ILT waardoor wij nu met de gebakken peren zitten. En nu tegen beter weten in dreigen met handhaving of beboeten. Dan moet je niet verbaasd zijn dat je daar geen vrienden mee maakt. KNV wordt kennelijk bezorgd. Beter laat dan nooit.

Taxibelangen Nederland|08.04.14|11:08

Beste Tjerk,Heel erg bedankt voor de duidelijke uitleg.Ik ga nog even veder,het zijn knalsigaren!Ze ontploffen in je gezicht,de overheid verdient er juist heel veel aan.De meeste bedrijven draaien met verlies of zeer weinig winst,waardoor ze geen winstbelasting betalen en hebben ook niks af te trekken.De 21% BTW moet WEL afgedragen worden,Op installatie,reparatie,onderhoud,maandelijkse servicekosten enz. Hoeveel komt er terug.De overheid is de enige winnaar wij en de leveranciers zijn de losers

Ton van Dalfsen|08.04.14|12:51

KNV had toen niet als een kwispelend hondje achter ILT aan moeten lopen maar ook voor de kritische leden op moeten komen. Zij vertegenwoordigen toch hun leden? Dan moeten ze dat nu zeker gaan doen anders lopen er heel veel leden bij hun weg. Dat is ook één van de redenen dat ik geen lid van hun zal worden zolang ze niet naar de leden luisteren ( ja ook naar de kleine leden luisteren en niet alleen naar de grote leden luisteren ) Elk lid een stemrecht en niet naar gelang aantal voertuigen.

Ton van Dalfsen|08.04.14|12:54

want als ze de grote leden onder de loep nemen zal het aantal voertuigen naar ruime mate niet meer kloppen. Dan had je nu een heel ander verhaal gehad m.b.t. BCT

Hakan Gumus|08.04.14|14:53

Is er niemand van ILT die durft hier antwoord op te geven. Met zoveel onduidelijkheden worden kleine ondernemers het meest gedupeerd. Kleine drie maanden en in Rotterdam is het zo onduidelijk nog.

Autobedrijf DePeperbus|08.04.14|16:06

Ik vraag mij weleens af wat de EU hierover zegt?Heeft Duitsland,Frankrijk,Belgie,Hongarije,Roemenie,Bulgarije en al die andere EU landen ook BCT in de taxi?Zo nee waarom wij wel???

Autobedrijf DePeperbus|08.04.14|16:14

Duco heb jij geen genoeg aanmeldingen binnen om deze situatie bij de EU neer te leggen??

Taxi Volendam|09.04.14|10:49

8-04-2014. De hoogste rechter van de EU verbied verzameldrift van prive gegevens. Dat is nou juist wat ILT wil doen met de bct. Prive gegevens opslaan van chauffeur en passagiers! Daar is de digitale handtekening in de bct voor nodzakelijk , aldus ILT. Achterhaald mede door uitspraak EU. Vastleggen van privegegevens werknemers tijdens werk is verboden, daar komt deze uitspraak bij. Taxibelangen, naar de rechter er mee! Dat kan nog meer nutteloze investeringen in bct en ergernis voorkomen.

Duco Douwstra|09.04.14|13:52

Hier het artikel met de uitspraak van het Europees Hof.Bij de Stichting Taxibelangen Nederland zijn inmiddels in 3 weken tijd al pl/min 2500 voertuigen aangemeld.We zijn druk bezig om alles in kaart te brengen, iedereen krijgt hopelijk deze week bericht over het verdere verloop.Maar een proces om schade vergoeding,tegen de criminelen van de ILT lijkt mij als eerste noodzakelijk.Temeer als de EU de BCT verbied.
https://docs.google.com/document/d/1veV1lGPuW13oxo1t6VGvXZQoArsBVGF6gNpSgi5XRGk/edit

Ton van Dalfsen|09.04.14|17:18

@ Hakan Gumus, Nee die durven hier niets te plaatsen , en zelfs het KNV niet, die hadden meteen voor hun leden ALS WERKGEVERS ORGANISATIE op moeten komen ( De kleinere leden )

Ton van Dalfsen|09.04.14|18:29

Naar wat ik ook gehoord heb , is dat de inbouwer van de BCT je ondernemerskaart nodig heeft om hem te activeren En daarbij om je pincode vraagt. Ook een item over privégegevens. Wat doet de inbouwer met je pincode verder?

Tjerk Vinckx|09.04.14|22:54

De belastingdienst wilde recentelijk de gegevens opvragen bij de beheerder van de parkeerautomaten waar je tegenwoordig je kenteken moet intikken.Op die manier konden zij nagaan of je daar zakelijk dan wel prive vertoefde zodat men je kon pakken op de verplichte bijtelling.

Dat mocht dus niet, schending van de privacy !!!

Mr.Duco dit kan je ook meenemen in het te starten proces tegen de ambtelijke ILT maffia.

Esther Gruppen|10.04.14|10:56

Ik heb nu alles gelezen. Duco, wat is nu het advies? Wel laten inbouwen of niet? Wel, dan ontvang je subsidie, maar vele kosten voor updates reparatie etc. Niet inbouwen, dan geen subsidie…. Ik mail dit bericht door naar mijn 100 taxi ondernemers in mijn bestand. Nog niemand in Rotterdam heeft de boordcomputer, RMC en St. JOb ook nog niet eens. In DenHaag ermee bezig, maar ook nog niet. De tijd dringt, en het gaat inderdaad niet lukken voor 1 juli !!

Marja DeDijcker|10.04.14|11:01

En dan wordt straks bepaald dat NL Europa moet volgen en er dus geen rij- en rusttijdenwet meer bestaat voor de taxi-branche….. Dan is alles voor niets geweest. Het lijkt de wisselstrook van Maij-Weggen wel…..

Ton Koning|10.04.14|12:22

Nou ik kan mededelen dat er in Rotterdam volop ingebouwd word waar onder anderen ik zelf
Ik moet zeggen dat proces gaat niet vanzelf kom nog dagelijks allerlei problemen tegen omdat het voor iedereen nieuw is en niet door ontwikkeld is.
Maar de grootste problemen voorzie ik als het 1 juli is geweest met name voor de kleine zzp ers als de papieren criminele boeven klaar staan je een bekeuring te geven je staat genageld aan de muur en je kan geen kant meer op.

Ton Koning|10.04.14|12:31

Ik voorzie voor de kleine ondernemers een hoop problemen in het bedienen van de bct maar ook de regelgeving
Daarom is het ook des te meer belangrijk om ons allemaal aan te melden bij http://www.taxibelangen.nl/
Zodat we een vuist kunnen maken naar deze criminele organisatie die dit door onze STROT heen duwt
Ik zal dan ook met veel belangstelling de zaak volgen
Laten we nou eens allemaal achter elkaar staan voor ons boterham !!!

Taxibelangen Nederland|10.04.14|13:00

Beste Tjerk,Bedankt voor jou reactie,maar er zijn zo wel 100 argumenten op te noemen waar je met de BCT tegenaan loopt.De steeds strengere privacy regels komt daar mooi bij van pas.Maar voor het parkeren kan je het beste een abonnement nemen bij ParkLine,gewoon via je mobiel bij een automaat aanmelden,je betaald tot op de seconde en nooit teveel,nooit bang dat je te laat terug ben en een factuur voor de administratie.

Marco Mens|10.04.14|14:04

Het spreekwoord “beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald” lijkt mij hier ook weer eens van toepassing. Onze overheid laat de pompstation-ondernemers in de grensstreek ook al maanden in de steek! Al liggen er keiharde bewijzen dat de verwachtte EXTRA OPBRENGSTEN voor de staat juist een MINDER OPBRENGSTEN opleveren. Nu een BCT invoeren door onze OVERHEID die niet gaat voldoen aan de Europese regels. Het is te triest voor woorden dat het nu al faillissementen van leveranciers geeft!

Taxi Volendam|10.04.14|15:21

Door de verplichte bct invoerdatum uit te stellen kan voor iedereen een win win situatie ontstaan. ik noem er een paar: Rechter uitspraak vragen over privacy,is toegestaan wat ILT met gegevens uit de BCT wil?.BCT fraude proof maken! Is digitale handtekening in bct voor branche noodzakelijk? BCT in praktijk uittesten en aanpassen op hedendaagse behoeften.Fabrikanten krijgen hierdoor meer tijd. Wij duidelijkheid en een beter produkt! TBN en KNV voorkom kapitaalvernietiging nu het nog kan!

Taxibelangen Nederland|10.04.14|15:41

Beste Marco,We worden geterroriseerd door 455 000 ambtenaren,die het werk wat 200 000 ambtenaren makkelijk zouden kunnen doen,onder elkaar proberen te verdelen.Uit verveling of zoeken naar bezigheid,verzinnen ze allerhande onzinwetten en regels,waardoor er chaos ontstaat.De ambtenaren roepen vervolgesn naar de Politiek,kijk eens wat een chaos het is.Wij moeten die(zelf gecreëerde)chaos managen,dus jullie kunnen niet zonder ons.Zoiets als een taxichauffeur die omrijd,maar dan 100 miljoen x erger.

Ger|10.04.14|15:58

Geen uitstel meer mogelijk, er is tijd genoeg geweest voor de BCT. In Nijmegen rijd al een bedrijf volledig met de BCT dit gaat perfect en scheelt een hoop schrijfwerk voor de chauffeurs ok de controle door de ILT gaat sneller. Op 1 Juli is het verplicht en dan zullen er een hoop taxi’s niet meer kunnen of mogen rijden of ze moeten als nog een BCT aanschaffen.Vindt je dit als ZZPer te duur dan moet je helaas stoppen met taxi rijden, oja sjoemelen met de meter gaat niet meer.

Taxibelangen Nederland|10.04.14|23:34

Beste Ger,Met alle respect,maar onder welke steen kom jij vandaan? Volledig geautomatiseerde taxibedrijven bestaan al ruim 15 jaar.De BCT voegt daar geen enkele verbetering aan toe,al die bedrijven controleren al 15 jaar hun chauffeurs per seconde,per meter en per € 0,10,sjoemelen kan ook niet omdat alles online per seconde vastligt.En je weet de naam van het bedrijf zeker niet?iedereen heeft problemen online verhelpen mocht tot nu toe wel maar met de BCT lekkere vooruitgang hé !

Anoniem|11.04.14|09:12

Hallo Allemaal,
Dit is toch een drama allemaal hoe het nu gaat met de BCT,het kost een boel geld en tijd, veel storingen!! en de klok tikt maar door voor de deadline van 1 Juli 2014 wordt het niet eens tijd voor actie!!!!(taxibelangen is al druk bezig)Wat kunnen en moeten we doen met ons allen ????
Trouwens Ger! stoppen gaat niet zo makkelijk als je er je inkomen uit moet halen en dat heeft niks met sjoemelen te maken , waardeloos verhaal vind ik het!!!
Taxi Richard Sneek

Taxibelangen Nederland|11.04.14|11:43

Er is geen echte deadline,iedereen weet dat 1 juli nooit haalbaar is.En dat is beslist niet de schuld van de taxibranche.De schuldigen zijn,de ILT,de leveranciers,de RDW,enz.De BCT is vanaf het begin al een gedrocht,waar een paar ondernemers om onbegrijpelijke en uiteenlopen argumenten voor waren.Door de BCT zouden de z.g.n. kakkerlakken als sneeuw voor de zon verdwijnen,als je het allemaal moest geloven dan kon de BCT wonderen verrichten.Je hoefde niks meer te doen het geld kwam vanzelf binnen

Taxibelangen Nederland|11.04.14|12:16

O ja ik was ook nog de Kiwa één van de grootste schuldige vergeten,waarvoor dank Kiwa!Wat maken jullie er een puinhoop van.En zo helpen al deze prutsers mij mee om het overtuigende gelijk aan mijn kant te krijgen.De BCT is door ambtenaren bedacht,dus per definitie tot mislukken gedoemd.Ze buitelen over elkaar heen,de ene complexe voorwaarde over de ander.Nu is er een warboel ontstaan helemaal niemand snapt er nog iets van.Als ik meer dan 2 vragen over de BCT stel is iedereen het spoor bijster

Taxibelangen Nederland|11.04.14|13:16

Kentekenopslag verliest steun: Uit hetgeen ik vanmorgen in de Telegraaf lees,maak ik op dat de verplichting van een BCT zelfs verboden is! Registratie en opslag die een bedrijf noodzakelijk acht voor een efficiënte bedrijfsvoering, is wel toegestaan. Maar deze gegeven zijn nooit bestemt voor derden, dan is het schending van de privacy en bij wet strafbaar.
https://docs.google.com/document/d/1Mwn4TK3nmelGKjjS0ieRl_ptRsUvrb4UMg1-4SDAP1s/edit#heading=h.hvthe2qwnvqr

Defra Taxi Liemers|11.04.14|16:25

Krijg ik vandaag een email van Quipment dat wegens overmacht de order geannuleerd wordt.
Dit terwijl ik de order al voor de vorige deadline gedaan heb!!
Wordt ik nu zo voor het blok gesteld?

Kan ik nu in april nog op zoek naar een andere leverancier?

Defra Taxi Liemers|11.04.14|16:26

en bij een taxibedrijf die veel later besteld heeft is ie gewoon ingebouwd, vreemd….

Ahmed Soudy|11.04.14|17:33

@ defra taxi liemers, je bent niet de enige, bij mij idem. email gekregen dat wegens overmacht de order geannuleerd wordt, en dat na 8 maanden wachten, vele telefoontjes en een aanbetaling van 60% bah bah bah, nu maar hopen dat ik m’n geld terugkrijg.

Hasan Bicklar|11.04.14|17:44

In december 2012 heb ik de boordcomputer besteld bij Quipment, en op 11 April 2014 krijg ik een email dat de bestelling geannuleerd wordt. Bij taxitronic moet je voor 15 April besteld en betaald hebben als je het op tijd ingebouwd wilt hebben en dat haal ik zeker niet meer…

Taxibelangen Nederland|11.04.14|18:30

Ik wil echt niet beweren dat ik helderziend ben,maar alles wat ik al vanaf 10 jaar geleden geregeld heb voorspeld komt allemaal uit.Maar ik denk dat ik gewoon helder kan denken.We hebben nog nooit een nieuw registratie systeem in de taxi gehad wat gelijk goed werkte,de GOBOX heeft 7 jaar voor hoofdpijn ruzie en ergernis gezorgd.De door ambtenaren BCT is de garantie voor mislukking.U moet van Quipment een brief invullen,om uw aanbetaling terug te krijgen is natuurlijk voor de curator. STN helpt

Taxi Sjoerd|11.04.14|18:56

De inbouwers hebben niet genoeg capaciteit. De producenten hebben (nog) geen stabiel product ontwikkeld. De KIWA levert de benodigde kaarten voor de ILT om uit te lezen nog niet. De agent op straat weet niet wat een BCT is. De regelgeving zoals die nu is m.b.t. privacy is in conflict met de vereisten aan de BCT. Iedere betrokken overheidsinstantie weet dat dit allemaal niet goed komt, niemand reageert echter. Wij taxiondernemers moeten bestellen/laten inbouwen onder druk van hoge boetes. Ja ja..

Taxi Sjoerd|11.04.14|19:00

Gelukkig zijn wij alleen maar verantwoordelijk voor het veilig vervoeren van mensen in dit land. Je moet er niet aan denken dat het zo’n zooitje zou zijn terwijl het om iets belangrijks gaat….

Defra Taxi Liemers|11.04.14|19:05

En wat zeker heel erg vreemd is; dat de advertentiebanner voor de BCT nog gewoon getoond wordt op Taxipro.nl en dat op de Quipment site de Focus Wireless ook nog gepromoot wordt.
Als Quipment niet failliet gaat en dus nog gewoon door wil gaan zal bij de nieuwe offertes wel iets vermeld worden dat koper Quipment niet aansprakelijk kan stellen als deadline wordt gemist.

En dan zijn wij, de taxichauffeurs, zogenaamde de boeven ;-)

Ton van Dalfsen|11.04.14|19:26

Bij mij idem dito. kreeg ook de mail dat de order geannuleerd is. Ze zeggen dat ze 4 varianten hebben maar de 2 varianten USB en Wireless zullen niet meer worden geleverd. Die nemen maar een paar procent van de totale order portefeuille in beslag. Had ze vorige week een mail gestuurd dat ze t/m vandaag de tijd hadden om een inbouw datum door te geven. En aangegeven dat ik anders alles in de handen van mijn advocaat zal geven , en die popelde eigenlijk om te beginnen.

Ton van Dalfsen|11.04.14|19:29

Kennen jullie de gezegde 4 kleine kleutertjes die op een hek zitten. Het is het hek van ILT. Nog maar 2 over. Het hek is niet goed onderhouden want ze vallen eraf

Taxi Volendam|11.04.14|20:46

Al met al, de bct soap draaid op volle toeren. 4 leveranciers: waarvan 1 reeds failliet, 1 kan niet leveren, 1 heeft geen bct die je aan je huidige systeem te koppelen is en niet deugd. Welke keus blijft over? De eis en afspraak die KNV voor ons gemaakt heeft was minimaal 4 fabriekanten anders is het bct project dood! Die grens is ver overschreden. ILT begrijpt het misschien nog niet.Welke knappe kop wil het Mansveld even uit leggen dat het zo niet door kan gaan? KNV MISSCHIEN?

Rik de Swart|11.04.14|20:53

Bij mij is de bct ook al geannuleerd door quipment, heb in januari 2013 al besteld en 20% aanbetaald 3 stuks.
En duco ik heb me ook maar gelijk bij jou aangemeld, want het is maar een zieke wereld aan het worden. En ze moeten eens in gaan voeren dat iedere chauffeur die zelfstandig werkt ook gewoon een vergunning moet hebben, dus alle zzp,er vennoten en andere soort constructies; of een vergunning of in loondienst. dan krijg je weer een gezonde markt van vraag en aanbod.

Hudson Taxi|11.04.14|21:02

Wanneer je toch wil kopen, stel dan zelf je eisen! betaal nooit vooruit. Vraag een bank garantie! Geen of ondeugdelijk product, geld retour. Hou ook de garantietermijn en product aansprakelijkheid in de gaten!

Rik de Swart|11.04.14|21:10

quipment is zeker bang dat ze de subsidie niet krijgen maar al wel in de offerte hebben meegenomen.

Taxi Volendam|11.04.14|21:39

Tjerk heeft het al gemeld , de subsidie waar je lekker mee gemaakt wordt door Quipment Taxitronic en ILT is een sigaar uit eigen doos ! Ook wij hebben dat door laten rekenen . Pure misleiding ! Het is ook niet in de haak om vooruit geld te eisen terwijl je geen gecertificeerde bct verkoop klaar hebt liggen.Kan je zowiezo niet verplicht worden. Je ziet het heel vaak bij opgelicht en het programma kassa. Die waarschuwen er voor dit niet te doen.

Frank te Grotenhuis|11.04.14|22:52

Kan Quipment maar zo bestelde BCT’s annuleren?
Dit hebben ze vandaag bij mij gedaan, aanbetaling is gedaan, en men zou in mei leveren.

Nu kan ik de subsidie wel vergeten , en of ik op tijd andere kan bestellen, dit kantoch niet.

DiTaxi Enschede|12.04.14|10:53

Tja en ook bij ons is alles geannuleerd, na wel eerst op 10 april een mail te hebben gestuurd voor opheldering. en ook bij ons netjes al begin Februari alles besteld, volgens mij hebben ze ondertussen een flinke rente bij kunnen schrijven van al die aanbetalingen. nou maar hopen dat een ander het nog wel op tijd kan leveren, en of we ons geld nog terug krijgen. zal me niets verbazen dat hierdoor nog taxibedrijven op de fles gaan ook.

Arjen Ligt|12.04.14|11:33

Kan Radar weer een avondje TV mee vullen met deze soap met Taxibelangen aan tafel(?) , voor de rest zal er niemand verschijnen van KIWA ILT ofzo lijkt mij…:>) Ideetje Duco ?