Overheid houdt vast aan verplichting Boordcomputer Taxi

Mansveld, staatssecretaris, IenM, Infrastructuur

De overheid is niet van plan om haar koers te wijzigen in het Boordcomputer Taxi-dossier. Ondanks het faillissement van diverse leveranciers, blijven taxi-ondernemers verplicht het apparaat in te laten bouwen. Ook al kunnen taxi-ondernemers op dit moment maar kiezen uit één gecertificeerde aanbieder: Cabman. En de inspectie kan de BCT niet eens uitlezen bij controles. Toch komt er geen adempauze in dit dossier wegens het faillissement van Taxitronic, meldt het ministerie.

“We volgen met aandacht wat er gebeurt met een eventuele doorstart van Taxitronic. Maar de BCT-verplichting blijft gewoon bestaan in de huidige vorm”, zegt Carlijn van Donselaar, woordvoerster van staatssecretaris Mansveld.

Invoering

Of er nog steeds wordt voldaan aan de voorwaarden die gesteld zijn voor de invoering, daar kan ze nu niets over zeggen. Toen was immers een harde eis dat er keuze was tussen diverse aanbieders. “Dat is afhankelijk van wat er gebeurt met Taxitronic en Qtwee (doorgestarte Quipment, red.). Ondertussen blijft de inspectie gewoon controleren op de aanwezigheid van een BCT.”

Probleem is alleen dat taxi-ondernemers die nu een nieuwe auto ontvangen, geen enkele keus hebben in welk merk BCT zij willen inbouwen. Want navraag bij het ministerie leert dat Qtwee als opvolger van het failliete Quipment op dit moment nog niet gecertificeerd is. En dus nog geen goedgekeurde BCT’s kan uitleveren. “Dat traject loopt nog”, bevestigt Van Donselaar. Wanneer dat is afgerond, kan het ministerie nog niet zeggen.

Certificering

Overigens is het nog maar de vraag wat er straks gebeurt als Taxitronic een doorstart weet te realiseren. Want nu blijkt dat Taxitronic zelf niet over de certificering beschikt. Die staat op naam van Chess, de ontwikkelaar namens Taxitronic. Chess ging zelf ook al een keer failliet wegens tegenvallende ontwikkelkosten van de BCT.

Saillaint is dat Taxitronic is omgevallen wegens een claim van Chess. Die zei nog recht te hebben op 2,6 miljoen aan achterstallige betalingen en spande daar onlangs een kort geding voor aan tegen Taxitronic. Dus mocht Taxitronic een doorstart weten te realiseren, is het maar de vraag of de samenwerking met Chess kan worden voortgezet. En of Chess ook zomaar de claim van 2,6 miljoen kan afschrijven zonder zelf daar de dupe van te worden.

Chess

Commercieel directeur Han Bak van Chess (certificaathouder van de Taxitronic BCT One) wil op dit moment nog geen vragen beantwoorden. Hij laat weten dat algemeen directeur Siebren de Vries voorlopig afwezig is vanwege privé-omstandigheden. Taxitronic-curator Rob Klein houdt zich ook al dagen onbereikbaar voor commentaar.

Leon van Lier van Cabman vindt het nog te vroeg om conclusies te trekken uit het faillissement van Taxitronic. “Laten we eerst kijken wat er gebeurt met het bedrijf en hun BCT”, zegt hij.

Toekomst

De enige leverancier die wel uitgebreid wil reageren op het nieuws is Olof Dieckhaus, directeur van Qtwee. Hij vraagt zich af of de BCT in de huidige wettelijke vorm nog wel toekomst heeft. “Wellicht moeten we van een zeer zwaar beveiligd systeem met dito certificerings en onderhoudskosten naar een systeem dat meer in de richting van een fiscaal ritregistratiesysteem en arbeidstijdenregistratie systeem gaat”, vindt Dieckhaus.

Dieckhaus: “Zo’n nieuw systeem kan al dan niet in online vorm. Hiermee zouden de kosten teruglopen en raakt de branche in ieder geval niet de verworvenheden die de BCT heeft opgeleverd kwijt, zoals generieke geautomatiseerde registratie goedgekeurd door Belastingdienst. Door versoepeling van rij- en rusttijden is het de vraag of de BCT in huidige vorm zijn doel niet voorbij streeft.”

Boetes

Het bijzondere aan dit dossier is dat de overheid alle taxibedrijven verplicht om een BCT in het voertuig te hebben, op straffe van fikse boetes, maar dat de ILT niet in staat is om de apparaten uit te lezen. Dat zal pas op zijn vroegst aan het einde van dit jaar het geval zijn. En dat het ministerie nog altijd stug vasthoudt aan de verplichting.

Overigens is het niet verwonderlijk dat Quipment nu pleit voor lagere beveiligingseisen. Het bedrijf is nog bezig met het peperdure certificeringstraject. Nieuwe verkopen zijn er de komende jaren nauwelijks te verwachten, dus de kosten daarvoor kunnen slechts over een handvol verkopen uitgesmeerd worden.

Specificaties

Bovendien is de overheid is bezig om de specificaties aan te passen van de BCT, zodat de ILT de gegevens kan controleren. Het aanpassen van de software en vervolgens laten certificeren kost de fabrikanten een hoop geld. En daar staat de komende jaren nauwelijks omzet tegenover, behalve wat vervangingsvraag.

Quipment ging zelf halverwege 2014 failliet omdat de BCT-verkopen onvoldoende waren om de hoge ontwikkelkosten van het apparaat te kunnen betalen. Toen is hun certificering vervallen. Ook leverancier Taxamatic legde vlak voor de invoering van de BCT het loodje.

Investeringen

De taxibedrijven zelf hebben al duizenden euro’s per voertuig geïnvesteerd in het apparaat. Die zullen ook niet bereid zijn om nóg meer te gaan betalen voor een reeds gedane investering. En zolang er geen nieuwe specificaties zijn bepaald, ontwikkeld, gecertificeerd en betaald is de ILT niet in staat om überhaupt de BCT-gegevens te controleren. En heeft het apparaat dat de taxibranche tientallen miljoen heeft gekost dus feitelijk geen enkel nut op dit moment.

Bart Pals

Lees ook: Boordcomputer Taxi-leverancier Taxitronic failliet verklaard

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

16 reacties op “Overheid houdt vast aan verplichting Boordcomputer Taxi”

Gino de Vries|05.02.15|09:56

Hahahahahaha, wat een faalhazen die onrendabelen bij de Roverheid, hoe dik zou die plaat zijn die de wereldvreemde ambtenaren voor hun kop hebben??!

Tjerk Vinckx|05.02.15|09:58

Schoolvoorbeeld van een organisatie die de weg kwijt is – lozen kreten en wild om je heen meppen -.
Deze Stalinistische / Noord Koreaanse denkwijze houd geen stand bij de rechter, die maakt er gehakt van !!
Dus nogmaals laat je niet intimideren door niets zeggende ambtelijke maffia !!!

Duco Douwstra|05.02.15|10:15

Wel leuk dat Dieckhaus mijn stelling sinds 2005 nu onderschrijft de enige manier van 100% gelijke en efficiënte controle is online.Met een centrale computer bij de ILT en belasting,de datacommunicatie kosten worden gedragen door de overheid,dus eindelijk eens een win win situatie en een besparing voor de taxibranche.Strakke afspraken maken waar wel en waar niet op gecontroleerd/gesanctioneerd mag worden,intelligente software er aan en 3 ILT,ers kunnen alle taxi’s echt efficient controleren!!

Rodney Barten|05.02.15|10:25

@ Duco: Waarom moeten wij als enige branche onze omzetcijfers digitaal versturen naar de belastingdienst dmv een BCT? We hebben toch al een BTW aangifte, net als elk ander bedrijf? Moeten wij dit straks allemaal dubbel doen?

Hans Landman|05.02.15|10:41

Het is niet meer goed te praten dat taxi bedrijven alle faalkosten van de wettelijk voorgeschreven Boordcomputer taxi moeten blijven aftikken. In een branche waarin 60-70% van de ondernemingen verliesgevend is kun je als overheid geen struisvogel gedrag blijven vertonen. De extra kosten door failliete BCT leveranciers, handmatige updates i.p.v. via de lucht, allerhande kinderziekten van de BCT’s door de snelle invoering. Dit kan niet meer op het bordje van ondernemers worden gelegd.

Taxi Volendam|05.02.15|10:41

Deze overheid die dergelijke onzin uitkraamt maakt zichzelf bespottelijk.
Wie gaat eindelijk ingrijpen in deze inmiddels 15 jarige soap .
Sander de Rouwe moet iets doen wanneer hij echt van mening is dat er schaduw effecten zijn bij de introductie van de bct.
Misschien massaal naar den Haag, om daar de boel eens wakker te schudden.

Taxi Volendam|05.02.15|10:51

@ Hans Landman.
Ben je van mening veranderd, of zie je nu in dat het echt niet zo verder kan?

Duco Douwstra|05.02.15|11:01

Rodney,ik begrijp jou reactie,maar alle ondernemers die wel online geautomatiseerd zijn,dus kunnen via hun systemen ook efficient gecontroleerd worden.In 2007 kwamen ze bij de UTC al de online opgeslagen gegevens van een ondernemer opvragen.En daar ben ik ook van mening,dat het dan eerlijk is als dat bij iedereen hetzelfde kan.Je kan daarmee heel veel misstanden filteren waar nette taxichauffeurs weer voordeel van hebben.Teveel om uit te leggen maar beter voor het imago,is mijn mening :-}}

Hans Landman|05.02.15|11:03

@ Taxi Volendam Ik sta achter de gedachten gang van de BCT echter de wijze hoe de overheid nu de problemen die zijn ontstaan na invoering sta ik niet achter. Ik verwacht een pro actieve overheid die oplossingen aandraagt wanneer een project wat in de basis nut heeft anders loopt dan verwacht had mogen worden.

Bart van den Berg|05.02.15|11:09

Dat het steeds erger wordt is in dit geval een goede ontwikkeling. Je kan zeggen, het “BCT vehikel” dendert met 160km per uur richting de muur. Dat dit is gebeurd over de rug van taxi ondernemers is natuurlijk een drama. De regelgeile ambtenaren hebben zich mogen uitleven, met alle gevolgen van dien. De tijd voor hoorzittingen in de Tweede Kamer nadert. Het BCT gezwel is misschien nog niet groot genoeg, maar groeien doet het. Dit gaat voorbij, er komt iets beters.

Jacques Tieleman|05.02.15|11:41

De overheid denk nog steeds dat er goud word verdient in de taxi wereld, maar het een en al armoede.

Wim Bekkerin|05.02.15|22:26

Wat ik mij afvraag; zijn er geen juridische mogelijkheden om dit probleem aan te pakken. Ook lees/hoor je niets in de landelijke media hierover.
Dat probleem gaat alle taxi bedrijven aan. Over Uberpop lees je dagelijks in de krant of is op de TV. Het is de hoogste tijd dat onze belangen organisaties uit hun slaap herrijzen. Direct verhaal halen bij de politieke partijen. Zorg voor Kamervragen, Desnoods actie in Den Haag. Plak op alle
taxi’s een Stikker “IK HAAT MIJ BCT”, Social Media! Doe iets!

Salahuddin Obaid|05.02.15|23:24

BCT heeft alleen maar extra kosten voor de taxibedrijven meegebracht. De overheid denkt dat er meer kan verdienen maar in praktijk blijft hetzelfde.
http://www.taxi-startax-arnhem.nl/

Ed Van Eecke|06.02.15|13:57

Ik denk eerder dat I&M tijd probeert te trekken om een gedeelte van de verschuldigde € 2.600.000,- te storten aan de curator om Neone uit het faillissement te halen en zo de data te waarborgen van de BCT.

Taxi Volendam|06.02.15|19:52

@Hans,
De bct problemen waar we nu voor staan, is I.V.W. in 2008, voordat de wet in 2011 van kracht werd gewaarschuwd door verschillende onderzoeksbureaus.
Daarmee wil ik aangeven dat de bct problemen niet ontstaan zijn na de invoering.
De overheid is in het hele BCT project niet proactief geweest.
De branche heeft van meet af aan zitten slapen en doet dat nu nog.
Voor oplossingen is I&M doof.
Wie geeft ons garantie op de BCT’s die gekocht zijn en na evaluatie aangepast moeten worden.

Duco Douwstra|07.02.15|22:25

Bekkerin,ik denk dat jij net uit een diepe slaap herrezen ben.De STN is elke dag wakker en bezig en heeft 2 x per week contact met de media en doet pogingen om het BCT drama op de agenda te krijgen en zeker elke maand met de politiek om het ook daar onder de aandacht te houden.Maar ik ontvang heel graag suggesties hoe ik het namens STN nog veel beter kan doen.Ik span mij in ieder geval 7 dagen per week in, om te strijden tegen het vele onrecht dat de taxibranche al jaren wordt aangedaan

Overheid houdt vast aan verplichting Boordcomputer Taxi | TaxiPro

Overheid houdt vast aan verplichting Boordcomputer Taxi

Mansveld, staatssecretaris, IenM, Infrastructuur

De overheid is niet van plan om haar koers te wijzigen in het Boordcomputer Taxi-dossier. Ondanks het faillissement van diverse leveranciers, blijven taxi-ondernemers verplicht het apparaat in te laten bouwen. Ook al kunnen taxi-ondernemers op dit moment maar kiezen uit één gecertificeerde aanbieder: Cabman. En de inspectie kan de BCT niet eens uitlezen bij controles. Toch komt er geen adempauze in dit dossier wegens het faillissement van Taxitronic, meldt het ministerie.

“We volgen met aandacht wat er gebeurt met een eventuele doorstart van Taxitronic. Maar de BCT-verplichting blijft gewoon bestaan in de huidige vorm”, zegt Carlijn van Donselaar, woordvoerster van staatssecretaris Mansveld.

Invoering

Of er nog steeds wordt voldaan aan de voorwaarden die gesteld zijn voor de invoering, daar kan ze nu niets over zeggen. Toen was immers een harde eis dat er keuze was tussen diverse aanbieders. “Dat is afhankelijk van wat er gebeurt met Taxitronic en Qtwee (doorgestarte Quipment, red.). Ondertussen blijft de inspectie gewoon controleren op de aanwezigheid van een BCT.”

Probleem is alleen dat taxi-ondernemers die nu een nieuwe auto ontvangen, geen enkele keus hebben in welk merk BCT zij willen inbouwen. Want navraag bij het ministerie leert dat Qtwee als opvolger van het failliete Quipment op dit moment nog niet gecertificeerd is. En dus nog geen goedgekeurde BCT’s kan uitleveren. “Dat traject loopt nog”, bevestigt Van Donselaar. Wanneer dat is afgerond, kan het ministerie nog niet zeggen.

Certificering

Overigens is het nog maar de vraag wat er straks gebeurt als Taxitronic een doorstart weet te realiseren. Want nu blijkt dat Taxitronic zelf niet over de certificering beschikt. Die staat op naam van Chess, de ontwikkelaar namens Taxitronic. Chess ging zelf ook al een keer failliet wegens tegenvallende ontwikkelkosten van de BCT.

Saillaint is dat Taxitronic is omgevallen wegens een claim van Chess. Die zei nog recht te hebben op 2,6 miljoen aan achterstallige betalingen en spande daar onlangs een kort geding voor aan tegen Taxitronic. Dus mocht Taxitronic een doorstart weten te realiseren, is het maar de vraag of de samenwerking met Chess kan worden voortgezet. En of Chess ook zomaar de claim van 2,6 miljoen kan afschrijven zonder zelf daar de dupe van te worden.

Chess

Commercieel directeur Han Bak van Chess (certificaathouder van de Taxitronic BCT One) wil op dit moment nog geen vragen beantwoorden. Hij laat weten dat algemeen directeur Siebren de Vries voorlopig afwezig is vanwege privé-omstandigheden. Taxitronic-curator Rob Klein houdt zich ook al dagen onbereikbaar voor commentaar.

Leon van Lier van Cabman vindt het nog te vroeg om conclusies te trekken uit het faillissement van Taxitronic. “Laten we eerst kijken wat er gebeurt met het bedrijf en hun BCT”, zegt hij.

Toekomst

De enige leverancier die wel uitgebreid wil reageren op het nieuws is Olof Dieckhaus, directeur van Qtwee. Hij vraagt zich af of de BCT in de huidige wettelijke vorm nog wel toekomst heeft. “Wellicht moeten we van een zeer zwaar beveiligd systeem met dito certificerings en onderhoudskosten naar een systeem dat meer in de richting van een fiscaal ritregistratiesysteem en arbeidstijdenregistratie systeem gaat”, vindt Dieckhaus.

Dieckhaus: “Zo’n nieuw systeem kan al dan niet in online vorm. Hiermee zouden de kosten teruglopen en raakt de branche in ieder geval niet de verworvenheden die de BCT heeft opgeleverd kwijt, zoals generieke geautomatiseerde registratie goedgekeurd door Belastingdienst. Door versoepeling van rij- en rusttijden is het de vraag of de BCT in huidige vorm zijn doel niet voorbij streeft.”

Boetes

Het bijzondere aan dit dossier is dat de overheid alle taxibedrijven verplicht om een BCT in het voertuig te hebben, op straffe van fikse boetes, maar dat de ILT niet in staat is om de apparaten uit te lezen. Dat zal pas op zijn vroegst aan het einde van dit jaar het geval zijn. En dat het ministerie nog altijd stug vasthoudt aan de verplichting.

Overigens is het niet verwonderlijk dat Quipment nu pleit voor lagere beveiligingseisen. Het bedrijf is nog bezig met het peperdure certificeringstraject. Nieuwe verkopen zijn er de komende jaren nauwelijks te verwachten, dus de kosten daarvoor kunnen slechts over een handvol verkopen uitgesmeerd worden.

Specificaties

Bovendien is de overheid is bezig om de specificaties aan te passen van de BCT, zodat de ILT de gegevens kan controleren. Het aanpassen van de software en vervolgens laten certificeren kost de fabrikanten een hoop geld. En daar staat de komende jaren nauwelijks omzet tegenover, behalve wat vervangingsvraag.

Quipment ging zelf halverwege 2014 failliet omdat de BCT-verkopen onvoldoende waren om de hoge ontwikkelkosten van het apparaat te kunnen betalen. Toen is hun certificering vervallen. Ook leverancier Taxamatic legde vlak voor de invoering van de BCT het loodje.

Investeringen

De taxibedrijven zelf hebben al duizenden euro’s per voertuig geïnvesteerd in het apparaat. Die zullen ook niet bereid zijn om nóg meer te gaan betalen voor een reeds gedane investering. En zolang er geen nieuwe specificaties zijn bepaald, ontwikkeld, gecertificeerd en betaald is de ILT niet in staat om überhaupt de BCT-gegevens te controleren. En heeft het apparaat dat de taxibranche tientallen miljoen heeft gekost dus feitelijk geen enkel nut op dit moment.

Bart Pals

Lees ook: Boordcomputer Taxi-leverancier Taxitronic failliet verklaard

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

16 reacties op “Overheid houdt vast aan verplichting Boordcomputer Taxi”

Gino de Vries|05.02.15|09:56

Hahahahahaha, wat een faalhazen die onrendabelen bij de Roverheid, hoe dik zou die plaat zijn die de wereldvreemde ambtenaren voor hun kop hebben??!

Tjerk Vinckx|05.02.15|09:58

Schoolvoorbeeld van een organisatie die de weg kwijt is – lozen kreten en wild om je heen meppen -.
Deze Stalinistische / Noord Koreaanse denkwijze houd geen stand bij de rechter, die maakt er gehakt van !!
Dus nogmaals laat je niet intimideren door niets zeggende ambtelijke maffia !!!

Duco Douwstra|05.02.15|10:15

Wel leuk dat Dieckhaus mijn stelling sinds 2005 nu onderschrijft de enige manier van 100% gelijke en efficiënte controle is online.Met een centrale computer bij de ILT en belasting,de datacommunicatie kosten worden gedragen door de overheid,dus eindelijk eens een win win situatie en een besparing voor de taxibranche.Strakke afspraken maken waar wel en waar niet op gecontroleerd/gesanctioneerd mag worden,intelligente software er aan en 3 ILT,ers kunnen alle taxi’s echt efficient controleren!!

Rodney Barten|05.02.15|10:25

@ Duco: Waarom moeten wij als enige branche onze omzetcijfers digitaal versturen naar de belastingdienst dmv een BCT? We hebben toch al een BTW aangifte, net als elk ander bedrijf? Moeten wij dit straks allemaal dubbel doen?

Hans Landman|05.02.15|10:41

Het is niet meer goed te praten dat taxi bedrijven alle faalkosten van de wettelijk voorgeschreven Boordcomputer taxi moeten blijven aftikken. In een branche waarin 60-70% van de ondernemingen verliesgevend is kun je als overheid geen struisvogel gedrag blijven vertonen. De extra kosten door failliete BCT leveranciers, handmatige updates i.p.v. via de lucht, allerhande kinderziekten van de BCT’s door de snelle invoering. Dit kan niet meer op het bordje van ondernemers worden gelegd.

Taxi Volendam|05.02.15|10:41

Deze overheid die dergelijke onzin uitkraamt maakt zichzelf bespottelijk.
Wie gaat eindelijk ingrijpen in deze inmiddels 15 jarige soap .
Sander de Rouwe moet iets doen wanneer hij echt van mening is dat er schaduw effecten zijn bij de introductie van de bct.
Misschien massaal naar den Haag, om daar de boel eens wakker te schudden.

Taxi Volendam|05.02.15|10:51

@ Hans Landman.
Ben je van mening veranderd, of zie je nu in dat het echt niet zo verder kan?

Duco Douwstra|05.02.15|11:01

Rodney,ik begrijp jou reactie,maar alle ondernemers die wel online geautomatiseerd zijn,dus kunnen via hun systemen ook efficient gecontroleerd worden.In 2007 kwamen ze bij de UTC al de online opgeslagen gegevens van een ondernemer opvragen.En daar ben ik ook van mening,dat het dan eerlijk is als dat bij iedereen hetzelfde kan.Je kan daarmee heel veel misstanden filteren waar nette taxichauffeurs weer voordeel van hebben.Teveel om uit te leggen maar beter voor het imago,is mijn mening :-}}

Hans Landman|05.02.15|11:03

@ Taxi Volendam Ik sta achter de gedachten gang van de BCT echter de wijze hoe de overheid nu de problemen die zijn ontstaan na invoering sta ik niet achter. Ik verwacht een pro actieve overheid die oplossingen aandraagt wanneer een project wat in de basis nut heeft anders loopt dan verwacht had mogen worden.

Bart van den Berg|05.02.15|11:09

Dat het steeds erger wordt is in dit geval een goede ontwikkeling. Je kan zeggen, het “BCT vehikel” dendert met 160km per uur richting de muur. Dat dit is gebeurd over de rug van taxi ondernemers is natuurlijk een drama. De regelgeile ambtenaren hebben zich mogen uitleven, met alle gevolgen van dien. De tijd voor hoorzittingen in de Tweede Kamer nadert. Het BCT gezwel is misschien nog niet groot genoeg, maar groeien doet het. Dit gaat voorbij, er komt iets beters.

Jacques Tieleman|05.02.15|11:41

De overheid denk nog steeds dat er goud word verdient in de taxi wereld, maar het een en al armoede.

Wim Bekkerin|05.02.15|22:26

Wat ik mij afvraag; zijn er geen juridische mogelijkheden om dit probleem aan te pakken. Ook lees/hoor je niets in de landelijke media hierover.
Dat probleem gaat alle taxi bedrijven aan. Over Uberpop lees je dagelijks in de krant of is op de TV. Het is de hoogste tijd dat onze belangen organisaties uit hun slaap herrijzen. Direct verhaal halen bij de politieke partijen. Zorg voor Kamervragen, Desnoods actie in Den Haag. Plak op alle
taxi’s een Stikker “IK HAAT MIJ BCT”, Social Media! Doe iets!

Salahuddin Obaid|05.02.15|23:24

BCT heeft alleen maar extra kosten voor de taxibedrijven meegebracht. De overheid denkt dat er meer kan verdienen maar in praktijk blijft hetzelfde.
http://www.taxi-startax-arnhem.nl/

Ed Van Eecke|06.02.15|13:57

Ik denk eerder dat I&M tijd probeert te trekken om een gedeelte van de verschuldigde € 2.600.000,- te storten aan de curator om Neone uit het faillissement te halen en zo de data te waarborgen van de BCT.

Taxi Volendam|06.02.15|19:52

@Hans,
De bct problemen waar we nu voor staan, is I.V.W. in 2008, voordat de wet in 2011 van kracht werd gewaarschuwd door verschillende onderzoeksbureaus.
Daarmee wil ik aangeven dat de bct problemen niet ontstaan zijn na de invoering.
De overheid is in het hele BCT project niet proactief geweest.
De branche heeft van meet af aan zitten slapen en doet dat nu nog.
Voor oplossingen is I&M doof.
Wie geeft ons garantie op de BCT’s die gekocht zijn en na evaluatie aangepast moeten worden.

Duco Douwstra|07.02.15|22:25

Bekkerin,ik denk dat jij net uit een diepe slaap herrezen ben.De STN is elke dag wakker en bezig en heeft 2 x per week contact met de media en doet pogingen om het BCT drama op de agenda te krijgen en zeker elke maand met de politiek om het ook daar onder de aandacht te houden.Maar ik ontvang heel graag suggesties hoe ik het namens STN nog veel beter kan doen.Ik span mij in ieder geval 7 dagen per week in, om te strijden tegen het vele onrecht dat de taxibranche al jaren wordt aangedaan