cabture, informatiescherm, taxi, tablet

Tablet fungeert als informatiescherm in 200 taxi’s

Een tablet in de taxi dat fungeert als informatiescherm. Hierop kan de klant informatie over de stad zien, horeca-gelegenheden boeken, de kwaliteit van de taxirit een beoordeling kan geven en een noodknop activeren. Op 31 maart zijn Cabture en Samsung een samenwerkingsverband aangegaan om gezamenlijk de oplossingen van Cabture, een Amsterdams bedrijf dat zich onder andere toelegt op taxireclame, naar de markt te brengen.

De CabTab was al in een select aantal Amsterdamse taxi’s beschikbaar en is vanaf april beschikbaar in 200 luxe taxi’s, waarvan 100 Tesla’s op Schiphol.

Informatiescherm

De tablet is interactief en biedt taxipassagiers inzicht in de reis, de eindbestemming, de omgeving en locatie gebonden advertenties. Via het informatiescherm kunnen er persoonlijke uitnodigingen worden verstuurd of boekingen worden gedaan. Daarnaast is de CabTab bijvoorbeeld voorzien van een noodknop en een uniek mechanisme waarmee de kwaliteit van de taxirit beoordeeld kan worden.

“Wij geloven in het concept CabTab.  Onze samenwerking met Cabture past goed binnen onze partnerstrategie en is een goed voorbeeld van technologische innovatie die het leven vergemakkelijkt”, vertelt Erik Swart, B2B Director Samsung Nederland. Cabture ontwikkelde de CabTab aan de hand van de software development kit (SDK) voor Samsung tablets.

Taxirit

Voor zowel taxichauffeur als passagier is gebruik van de tablet kosteloos. Inkomsten worden gegenereerd door het vinden van adverteerders. “Voor ons biedt de CabTab een uitgelezen kans om kwaliteit, gastheerschap, veiligheid en innovatie in de taxi te faciliteren”, laat Cabture weten. “Een gemiddelde taxirit duurt ruim dertien minuten en met de CabTab hoeven passagiers de rit niet als ‘verloren tijd’ te beschouwen.”

Auteur: Bart Pals

9 reacties op “Tablet fungeert als informatiescherm in 200 taxi’s”

Johan Zevenbergen|01.04.15|11:24

En de rest van Nederland?

Willem De Jong|01.04.15|12:03

Een mooie innovatie. Ik ben er van overtuigd dat klanten dit zullen waarderen.

Ismail Ouahhoud|01.04.15|15:45

Hartelijk dank voor de positieve reacties. Op dit moment zijn wij actief in Amsterdam. Het gaat zeker in de toekomst gebeuren dat de CabTab in meerdere steden te vinden is.

Duco Douwstra|01.04.15|17:22

Het is ongetwijfeld een mooi systeem en het zal wel veel meer kunnen dan hiet is uitgelegd.Maar is het weer niet een gedeeltelijk systeem en geen totaaloplossing.Hoeveel systemen zijn er nu al,bijna dagelijks krijg ik nieuwe ideeën toegestuurd.Het zou zo mooi zijn als we gezamenlijk tot 1 mooi totaal landelijk systeem zouden komen,met de klant centraal.Wat is de BCT met de kennis van nu toch een prehistorisch achterlijk ding.Maar de ontwikkelingen gaan nu wel suppersnel en dat is prachtig.

Tjerk Vinckx|01.04.15|21:59

Vraag:
Waarom moet een klant een noodknop kunnen activeren ?

Johan Zevenbergen|02.04.15|11:06

@ismail
Nederland heeft meer dorpen dan steden.
Krijg de indruk dat bij alle innovatie zoals apps, informatie electronica, subsidie,s voor elektrische en schonere auto,s Enz enz het alleen gaat om de krenten uit de pap.
Dus sluit mij aan bij duco om een landelijk of Europees systeem te ontwikkelen waar al deze innovatie in word samengebracht.

Hans de Koning|03.04.15|11:51

Leuk idee, vrees alleen dat het ding gejat/gesloopt gaat worden.

Rex Urban|04.04.15|10:13

Niets nieuws onder de zon. Hoezo innovatie?
Is een aantal jaren geleden op de Taxibeurs in Koln en Las Vegas ten Toon gesteld.
Bovendien zijn deze mogelijkheden ook reeds 10 jaar aanwezig in de Taxiterminal.

M. Martins.|22.04.15|13:24

Het is inderdaad triest dat dat er een noodknop voor klanten aanwezig is. Toen ik met taxi begon te rijden heb ik me geen minuut ooit kunnen bedenken dat een taxi nemen gevaarlijk kan zijn. Wat zijn we ver afgezakt als branche.