Mark Stephan, Drive Ugo, Rene van der Veer, Transvision

Samenwerking Drive Ugo en Transvision speelt in op nieuwe taximarkt

De taxibranche zal zich de komende jaren opnieuw gaan uitvinden door het vinden van samenwerkingen. Want de klant wil gemak en zekerheid bij het bestellen, betalen en het vervoer zelf. En dan het liefst in heel Nederland bij één betrouwbare partij. Daarom zijn Drive Ugo en Transvision een joint venture gestart. Zij beschikken per 14 september in één klap over een landelijk dekkend netwerk dat zich richt op zowel de zakelijke markt als de consument. Ugo verzorgt de techniek achter de bestelmethodes, zoals de app, website en sluit samenwerkingen af met zakelijke klanten. Transvision zorgt ervoor dat de ritten op tijd uitgevoerd worden door de aangesloten taxibedrijven.

“Hierdoor zijn we de eerste dienst die in heel Nederland 24 uur per dag taxiritten kan uitvoeren. En waarbij klanten en onze partners eenvoudig via de app, website of resellers taxiritten kunnen bestellen en betalen”, legt Mark Stephan van Drive Ugo uit. “We zijn nu de laatste dingen technisch aan elkaar aan het koppelen en gaan 14 september live met alle vernieuwingen.”

Landelijk dekkend taxinetwerk

De oprichter van Drive Ugo kwam René van der Veer, directeur Transvision, tegen op een netwerkborrel. De twee raakten in gesprek. Drive Ugo beschikt over kennis van techniek en het bedienen van de zakelijke markt. Maar het opzetten van een landelijk dekkend taxinetwerk, dat is een enorme investering aan tijd en geld. Stephan: “Transvision heeft al zo’n netwerk. Dus met deze samenwerking kunnen wij de groei van onze dienstverlening enorm versnellen.”

Transvision beschikt over zo’n 500 aangesloten taxibedrijven in heel Nederland. Zij voeren al jarenlang taxiritten uit voor Transvision-klanten, zoals Valys, zorgverzekeraars en ministeries. “We vullen elkaar prima aan”, vindt Van der Veer. “Ugo is goed in het vinden van zakelijke klanten in de travel, hospitality en events. En vervolgens zowel hen als de consument optimaal te bedienen via allerlei technische toepassingen. Wij zijn goed in het regisseren van die ritten.”

Taxi-apps

De meeste huidige taxi-apps werken alleen in de grote steden. Maar Drive Ugo heeft per 1 september toegang tot de 5.000 taxi’s die dagelijks voor Transvision rijden in heel Nederland. “Bovendien kun je bij ons van tevoren boeken. Je weet dus zeker dat de rit wordt uitgevoerd, je hoeft niet dus niet te vrezen dat er opeens geen beschikbaarheid is op het moment dat je de taxi nodig hebt”, legt Stephan uit.

In het begin zullen klanten via de nieuwe app en website van Drive Ugo minimaal 1 uur van tevoren hun rit moeten bestellen. “We gaan basic en clean beginnen, omdat we optimale betrouwbaarheid willen bieden. Vervolgens gaan we functies toevoegen, zoals realtime on-demand bestellen en taxi-sharing.”

Marketing

En waar de meeste taxi-apps moeite hebben met marketing naar de consument – dat kost immers miljoenen – zoekt Drive Ugo in eerste instantie vooral de samenwerking met zakelijke klanten. “Zo maken we het mogelijk dat bijvoorbeeld een hotel ritten boekt voor een klant, waarbij de ritprijs automatisch bijgeboekt wordt op het kamernummer via een koppeling met het kassasysteem van het hotel”, legt Stephan uit. “En als iemand al klant van ons is, kan hij gemakkelijk betalen via zijn creditcard.”

“Ook zijn we een samenwerking gestart met ticket-systeem leveranciers Tibbaa. Klanten die een ticket voor een evenement kopen, kunnen direct bij de boeking via ons hun taxi bestellen. En als je een reis boekt via Travelbird, geldt hetzelfde. Een ander voorbeeld is onze samenwerking met Holland Casino. Al hun vestigingen worden aangesloten op ons systeem. De komende tijd zullen we nog veel meer van dat soort samenwerkingen bekendmaken.”

Onderaannemers

Voor de onderaannemers van Transvision is het een mooie kans op extra omzet, vertelt Van der Veer. “De totale vervoersmarkt staat onder druk. De klant gaat straks zelf bepalen met wie hij mee wil rijden. Vooral door de combinatie van de zakelijke- en de consumentenmarkt biedt deze samenwerking kansen op een mooi volume. Iedere rit erbij is voor onze partners toch mooi meegenomen.”

“Want ons succes als mobiliteitsregisseur Transvision staat of valt ook met een gezond netwerk van vervoerders. En ze hoeven er niets voor te doen, want we werken via de bestaande datacommunicatie. Chauffeurs hoeven dus niet apart met een app op een smartphone rond te gaan rijden.”

Dispatching

Ritten voor Drive Ugo worden door Transvision automatisch gedispatched naar de dichtsbijzijnde taxi die beschikbaar is. Van der Veer: “Dat kunnen we zien via ons planningssysteem. Mocht de centralist van het taxibedrijf beslissen dat een ander taxivoertuig een betere optie is voor hem, dan heeft hij altijd de mogelijkheid om de rit daar in te delen. Wij bewaken de kwaliteit vanaf ons regiecentrum, zodat we altijd kunnen volgen waar en wanneer de rit gepland en uitgevoerd wordt. Klanten kunnen straks ook via de app de kwaliteit van de rit beoordelen.”

Drive Ugo is ooit begonnen als franchise voor taxi-ondernemers. Een herkenbaar voertuig was daarbij een belangrijk onderdeel. Daar stapt het bedrijf nu gedeeltelijk vanaf. “Natuurlijk zullen de bij Transvision aangesloten taxi-ondernemers niet opeens met Ugo-stickers gaan rijden. Ze blijven gewoon hun eigen bedrijfsnaam voeren”, beseft Stephan.

Zichtbaarheid

“Als ze willen hebben ze wel de mogelijkheid om via ons tegen een scherpe prijs een Ugo-voertuig te leasen. Vooral als iemand veel ritten via ons uitvoert, zal daar wellicht interesse voor bestaan. Want het levert toch mooie zichtbaarheid op en extra klanten via de Ugo-app. Maar dat is de eigen keuze van de lokale taxi-ondernemer.”

Voor welk tarief de klanten van Ugo gaan rijden, dat maken Stephan en Van der Veer nu nog niet bekend. “Dat is marktconform. Net als de vergoeding die wij betalen aan onze vervoerders.” Wel is de joint venture alvast bezig met het ontwikkelen van een dynamisch prijsmodel. “Dat maakt het extra aantrekkelijk voor de klant om buiten de piektijden te rijden”, zegt Van der Veer. “En daar profiteert de bij ons aangesloten vervoerder ook weer van, want dan is er juist behoefte aan extra ritten om de gaten op te vullen in de planning.”

Toepassingen

Het vernieuwde Drive Ugo gaat per 14 september van start. Stephan: We zijn weer terug naar de basis gegaan. Hoe zou je nu een dienst opzetten die zowel zakelijk- als consumentenververvoer optimaal verzorgt? Zo hebben we het ingericht met alle toepassingen die de huidige techniek biedt. En door de samenwerking met Transvision is er altijd ruim voldoende beschikbaarheid van taxi’s in heel Nederland.”

Bart Pals

Wil je alles weten over nieuwe ontwikkelingen in de taximarkt? Kom naar Taxi Expo 2015 op 22 september in Houten. Meld je aan via: www.taxi-expo.nl

Wat is Drive Ugo? Bekijk onderstaande video:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

8 reacties op “Samenwerking Drive Ugo en Transvision speelt in op nieuwe taximarkt”

Harry Dupa|13.08.15|14:11

Haha, succes hoor. Cabster, kent u het nog?

Rodney Barten|13.08.15|16:24

Er zijn inmiddels al zoveel apps, er gaat geen dag voorbij of één of andere binnen of buitenlandse ondernemer probeert zichzelf in onze branche te wringen. Uiteindelijk zal het voor de consument er niet overzichtelijker.

Taxi Lichtstad|13.08.15|18:30

Leuk, een app, want het is voor mensen wel zo verschrikkelijk vervelend om een telefoontje te plegen: mag ik een taxi? ja natuurlijk, waar vandaag, waar naar toe en hoeveel personen? 2 van station Eindhoven naar Philips Best. Oke we komen er aan, chauffeur belt u als hij er is.

Ja dit kan natuurlijk echt niet, verschrikkelijk…

Bart van den Berg|13.08.15|18:37

Apps zijn een middel, geen oplossing. Een ietwat verstoorde balans in vraag an aanbod is conjuctureel gestuurd. We denken teveel in hulpmiddelen, te weinig in werkelijke oplossingen vanuit de vraag in markt. Lokale onderlinge samenwerking en vertrouwen vormen de sleutel. Aanbestedingen en grote bedrijven zijn vaak de verpesters van taxivakmanschap.

M. Martins.|14.08.15|00:28

Zolang er apps blijven komen die alleen maar dure taxi’s met te hoge tarieven aanbieden, zal het niet slagen. Geen enkele reden dus om van uber over te stappen naar een andere app
Alleen als er een keuze is tussen goedkoop en duur heeft het een toekomst.

Ton van Dalfsen|15.08.15|14:55

@ Bart, Jij hebt helemaal gelijk. En als je aangesloten bent bij een App kan je de rit accepteren of NIET. En Drive UGO en Transvision hebben NU een landelijke App.

Ton van Dalfsen|15.08.15|15:01

En concurrentie blijft bestaan. Er zijn chauffeurs die bij Uber zijn aangesloten onder de klanten van Uber aan klantenwerving doen. En dat zal ook met elke nieuw komende App gebeuren als je daar bij aansluit. Zo was de taxiwereld , zo is de taxiwereld en zo blijft het. Men gunt het licht in de ogen van een ander niet.

Bart van den Berg|15.08.15|17:50

@Ton: wederzijds.

Samenwerking Drive Ugo en Transvision speelt in op nieuwe taximarkt | TaxiPro
Mark Stephan, Drive Ugo, Rene van der Veer, Transvision

Samenwerking Drive Ugo en Transvision speelt in op nieuwe taximarkt

De taxibranche zal zich de komende jaren opnieuw gaan uitvinden door het vinden van samenwerkingen. Want de klant wil gemak en zekerheid bij het bestellen, betalen en het vervoer zelf. En dan het liefst in heel Nederland bij één betrouwbare partij. Daarom zijn Drive Ugo en Transvision een joint venture gestart. Zij beschikken per 14 september in één klap over een landelijk dekkend netwerk dat zich richt op zowel de zakelijke markt als de consument. Ugo verzorgt de techniek achter de bestelmethodes, zoals de app, website en sluit samenwerkingen af met zakelijke klanten. Transvision zorgt ervoor dat de ritten op tijd uitgevoerd worden door de aangesloten taxibedrijven.

“Hierdoor zijn we de eerste dienst die in heel Nederland 24 uur per dag taxiritten kan uitvoeren. En waarbij klanten en onze partners eenvoudig via de app, website of resellers taxiritten kunnen bestellen en betalen”, legt Mark Stephan van Drive Ugo uit. “We zijn nu de laatste dingen technisch aan elkaar aan het koppelen en gaan 14 september live met alle vernieuwingen.”

Landelijk dekkend taxinetwerk

De oprichter van Drive Ugo kwam René van der Veer, directeur Transvision, tegen op een netwerkborrel. De twee raakten in gesprek. Drive Ugo beschikt over kennis van techniek en het bedienen van de zakelijke markt. Maar het opzetten van een landelijk dekkend taxinetwerk, dat is een enorme investering aan tijd en geld. Stephan: “Transvision heeft al zo’n netwerk. Dus met deze samenwerking kunnen wij de groei van onze dienstverlening enorm versnellen.”

Transvision beschikt over zo’n 500 aangesloten taxibedrijven in heel Nederland. Zij voeren al jarenlang taxiritten uit voor Transvision-klanten, zoals Valys, zorgverzekeraars en ministeries. “We vullen elkaar prima aan”, vindt Van der Veer. “Ugo is goed in het vinden van zakelijke klanten in de travel, hospitality en events. En vervolgens zowel hen als de consument optimaal te bedienen via allerlei technische toepassingen. Wij zijn goed in het regisseren van die ritten.”

Taxi-apps

De meeste huidige taxi-apps werken alleen in de grote steden. Maar Drive Ugo heeft per 1 september toegang tot de 5.000 taxi’s die dagelijks voor Transvision rijden in heel Nederland. “Bovendien kun je bij ons van tevoren boeken. Je weet dus zeker dat de rit wordt uitgevoerd, je hoeft niet dus niet te vrezen dat er opeens geen beschikbaarheid is op het moment dat je de taxi nodig hebt”, legt Stephan uit.

In het begin zullen klanten via de nieuwe app en website van Drive Ugo minimaal 1 uur van tevoren hun rit moeten bestellen. “We gaan basic en clean beginnen, omdat we optimale betrouwbaarheid willen bieden. Vervolgens gaan we functies toevoegen, zoals realtime on-demand bestellen en taxi-sharing.”

Marketing

En waar de meeste taxi-apps moeite hebben met marketing naar de consument – dat kost immers miljoenen – zoekt Drive Ugo in eerste instantie vooral de samenwerking met zakelijke klanten. “Zo maken we het mogelijk dat bijvoorbeeld een hotel ritten boekt voor een klant, waarbij de ritprijs automatisch bijgeboekt wordt op het kamernummer via een koppeling met het kassasysteem van het hotel”, legt Stephan uit. “En als iemand al klant van ons is, kan hij gemakkelijk betalen via zijn creditcard.”

“Ook zijn we een samenwerking gestart met ticket-systeem leveranciers Tibbaa. Klanten die een ticket voor een evenement kopen, kunnen direct bij de boeking via ons hun taxi bestellen. En als je een reis boekt via Travelbird, geldt hetzelfde. Een ander voorbeeld is onze samenwerking met Holland Casino. Al hun vestigingen worden aangesloten op ons systeem. De komende tijd zullen we nog veel meer van dat soort samenwerkingen bekendmaken.”

Onderaannemers

Voor de onderaannemers van Transvision is het een mooie kans op extra omzet, vertelt Van der Veer. “De totale vervoersmarkt staat onder druk. De klant gaat straks zelf bepalen met wie hij mee wil rijden. Vooral door de combinatie van de zakelijke- en de consumentenmarkt biedt deze samenwerking kansen op een mooi volume. Iedere rit erbij is voor onze partners toch mooi meegenomen.”

“Want ons succes als mobiliteitsregisseur Transvision staat of valt ook met een gezond netwerk van vervoerders. En ze hoeven er niets voor te doen, want we werken via de bestaande datacommunicatie. Chauffeurs hoeven dus niet apart met een app op een smartphone rond te gaan rijden.”

Dispatching

Ritten voor Drive Ugo worden door Transvision automatisch gedispatched naar de dichtsbijzijnde taxi die beschikbaar is. Van der Veer: “Dat kunnen we zien via ons planningssysteem. Mocht de centralist van het taxibedrijf beslissen dat een ander taxivoertuig een betere optie is voor hem, dan heeft hij altijd de mogelijkheid om de rit daar in te delen. Wij bewaken de kwaliteit vanaf ons regiecentrum, zodat we altijd kunnen volgen waar en wanneer de rit gepland en uitgevoerd wordt. Klanten kunnen straks ook via de app de kwaliteit van de rit beoordelen.”

Drive Ugo is ooit begonnen als franchise voor taxi-ondernemers. Een herkenbaar voertuig was daarbij een belangrijk onderdeel. Daar stapt het bedrijf nu gedeeltelijk vanaf. “Natuurlijk zullen de bij Transvision aangesloten taxi-ondernemers niet opeens met Ugo-stickers gaan rijden. Ze blijven gewoon hun eigen bedrijfsnaam voeren”, beseft Stephan.

Zichtbaarheid

“Als ze willen hebben ze wel de mogelijkheid om via ons tegen een scherpe prijs een Ugo-voertuig te leasen. Vooral als iemand veel ritten via ons uitvoert, zal daar wellicht interesse voor bestaan. Want het levert toch mooie zichtbaarheid op en extra klanten via de Ugo-app. Maar dat is de eigen keuze van de lokale taxi-ondernemer.”

Voor welk tarief de klanten van Ugo gaan rijden, dat maken Stephan en Van der Veer nu nog niet bekend. “Dat is marktconform. Net als de vergoeding die wij betalen aan onze vervoerders.” Wel is de joint venture alvast bezig met het ontwikkelen van een dynamisch prijsmodel. “Dat maakt het extra aantrekkelijk voor de klant om buiten de piektijden te rijden”, zegt Van der Veer. “En daar profiteert de bij ons aangesloten vervoerder ook weer van, want dan is er juist behoefte aan extra ritten om de gaten op te vullen in de planning.”

Toepassingen

Het vernieuwde Drive Ugo gaat per 14 september van start. Stephan: We zijn weer terug naar de basis gegaan. Hoe zou je nu een dienst opzetten die zowel zakelijk- als consumentenververvoer optimaal verzorgt? Zo hebben we het ingericht met alle toepassingen die de huidige techniek biedt. En door de samenwerking met Transvision is er altijd ruim voldoende beschikbaarheid van taxi’s in heel Nederland.”

Bart Pals

Wil je alles weten over nieuwe ontwikkelingen in de taximarkt? Kom naar Taxi Expo 2015 op 22 september in Houten. Meld je aan via: www.taxi-expo.nl

Wat is Drive Ugo? Bekijk onderstaande video:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

8 reacties op “Samenwerking Drive Ugo en Transvision speelt in op nieuwe taximarkt”

Harry Dupa|13.08.15|14:11

Haha, succes hoor. Cabster, kent u het nog?

Rodney Barten|13.08.15|16:24

Er zijn inmiddels al zoveel apps, er gaat geen dag voorbij of één of andere binnen of buitenlandse ondernemer probeert zichzelf in onze branche te wringen. Uiteindelijk zal het voor de consument er niet overzichtelijker.

Taxi Lichtstad|13.08.15|18:30

Leuk, een app, want het is voor mensen wel zo verschrikkelijk vervelend om een telefoontje te plegen: mag ik een taxi? ja natuurlijk, waar vandaag, waar naar toe en hoeveel personen? 2 van station Eindhoven naar Philips Best. Oke we komen er aan, chauffeur belt u als hij er is.

Ja dit kan natuurlijk echt niet, verschrikkelijk…

Bart van den Berg|13.08.15|18:37

Apps zijn een middel, geen oplossing. Een ietwat verstoorde balans in vraag an aanbod is conjuctureel gestuurd. We denken teveel in hulpmiddelen, te weinig in werkelijke oplossingen vanuit de vraag in markt. Lokale onderlinge samenwerking en vertrouwen vormen de sleutel. Aanbestedingen en grote bedrijven zijn vaak de verpesters van taxivakmanschap.

M. Martins.|14.08.15|00:28

Zolang er apps blijven komen die alleen maar dure taxi’s met te hoge tarieven aanbieden, zal het niet slagen. Geen enkele reden dus om van uber over te stappen naar een andere app
Alleen als er een keuze is tussen goedkoop en duur heeft het een toekomst.

Ton van Dalfsen|15.08.15|14:55

@ Bart, Jij hebt helemaal gelijk. En als je aangesloten bent bij een App kan je de rit accepteren of NIET. En Drive UGO en Transvision hebben NU een landelijke App.

Ton van Dalfsen|15.08.15|15:01

En concurrentie blijft bestaan. Er zijn chauffeurs die bij Uber zijn aangesloten onder de klanten van Uber aan klantenwerving doen. En dat zal ook met elke nieuw komende App gebeuren als je daar bij aansluit. Zo was de taxiwereld , zo is de taxiwereld en zo blijft het. Men gunt het licht in de ogen van een ander niet.

Bart van den Berg|15.08.15|17:50

@Ton: wederzijds.