VIP shuttlebus

Tien taxibedrijven gezocht voor samenstellen ideale shuttlebus

Bron: Greenes

Aan welke eisen moet een 7+1 taxibus op groen gas voor shuttlediensten eigenlijk voldoen? Greenes en Tribus willen graag met minstens tien taxibedrijven om tafel om die vraag samen te beantwoorden. Vervolgens zullen zij die bus ook gaan bouwen en op de markt brengen. Dat moet in de eerste helft van 2018 al gaan gebeuren.

Op bijvoorbeeld Schiphol en in grote stadscentra rijden volop shuttlebussen met een capaciteit van zeven passagiers op diesel rond. “Maar in deze en andere gebieden waar veel van dit soort taxiverkeer wordt gereden, is vanwege aangescherpte milieuregelgeving steeds minder plaats voor die diesels”, legt Alex Severs van Greenes uit. Dat maakt de weg vrij voor een nieuwe shuttlebus die vanuit duurzaamheidsoverwegingen op groen gas zal rijden.

Schuifdeuren, interieur en meer

“Dat laatste staat al vast, en natuurlijk hebben we al bekeken welke modellen voertuigen voor deze toepassing het meest geschikt zijn. Maar we willen graag samen met tien taxibedrijven om tafel, teneinde samen de eigenschappen en inrichting van de bus te bepalen. Inrichting, één of twee schuifdeuren, wel of geen donker glas, de kleuren van het interieur en noem zo maar op. Tribus kan voor achterin een luxe treinzit met 2 x 3 stoelen leveren, wij hebben de techniek in huis om een shuttlebus op groen gas te bouwen en we willen de shuttlebus graag samen met de taximarkt gaan vormgeven, zodat het ook om een breed gedragen voertuig gaat.”

De mogelijkheden om dit te doen zijn er en de ambitie is bovendien om het op korte termijn voor elkaar te krijgen, verzekert Severs. “Ik roep taxibedrijven op om zich bij ons te melden en mee te denken over de optimale shuttlebus op groen gas. Tegenover hun deelname staat voor deze taxi-ondernemers een korting als early adopters.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Tien taxibedrijven gezocht voor samenstellen ideale shuttlebus | TaxiPro
VIP shuttlebus

Tien taxibedrijven gezocht voor samenstellen ideale shuttlebus

Bron: Greenes

Aan welke eisen moet een 7+1 taxibus op groen gas voor shuttlediensten eigenlijk voldoen? Greenes en Tribus willen graag met minstens tien taxibedrijven om tafel om die vraag samen te beantwoorden. Vervolgens zullen zij die bus ook gaan bouwen en op de markt brengen. Dat moet in de eerste helft van 2018 al gaan gebeuren.

Op bijvoorbeeld Schiphol en in grote stadscentra rijden volop shuttlebussen met een capaciteit van zeven passagiers op diesel rond. “Maar in deze en andere gebieden waar veel van dit soort taxiverkeer wordt gereden, is vanwege aangescherpte milieuregelgeving steeds minder plaats voor die diesels”, legt Alex Severs van Greenes uit. Dat maakt de weg vrij voor een nieuwe shuttlebus die vanuit duurzaamheidsoverwegingen op groen gas zal rijden.

Schuifdeuren, interieur en meer

“Dat laatste staat al vast, en natuurlijk hebben we al bekeken welke modellen voertuigen voor deze toepassing het meest geschikt zijn. Maar we willen graag samen met tien taxibedrijven om tafel, teneinde samen de eigenschappen en inrichting van de bus te bepalen. Inrichting, één of twee schuifdeuren, wel of geen donker glas, de kleuren van het interieur en noem zo maar op. Tribus kan voor achterin een luxe treinzit met 2 x 3 stoelen leveren, wij hebben de techniek in huis om een shuttlebus op groen gas te bouwen en we willen de shuttlebus graag samen met de taximarkt gaan vormgeven, zodat het ook om een breed gedragen voertuig gaat.”

De mogelijkheden om dit te doen zijn er en de ambitie is bovendien om het op korte termijn voor elkaar te krijgen, verzekert Severs. “Ik roep taxibedrijven op om zich bij ons te melden en mee te denken over de optimale shuttlebus op groen gas. Tegenover hun deelname staat voor deze taxi-ondernemers een korting als early adopters.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.