Mercedes-Benz E 300

E-Klasse 300 wil beste van twee werelden bieden

Met de E 300 brengt Mercedes-Benz een auto op de markt waarmee zowel volledig elektrisch als op diesel kan worden gereden. Die eerste modus wordt vooral in de stad aanbevolen, terwijl voor langere afstanden het beste de verbrandingsmotor kan worden gebruikt. 

De viercilinder dieselmotor in de E 300 de levert 143 kW (194 pk) vermogen plus 90 kW (122 pk) EQ Power. De E 300 de is leverbaar vanaf 68.414 euro. Dit is de consumentenadviesprijs inclusief btw, BPM en afleverkosten. “De combinatie van de nieuwe viercilinder dieselmotor met de nieuwste generatie 9G-TRONIC negentraps hybride transmissie maakt van lokaal emissievrij rijden een plezierige rijervaring”, belooft de autoproducent.

Tekst loopt door onder de foto

Mercedes-Benz E 300.

De E 300 de Limousine en Estate zijn voorzien van de nieuwe OM 654 viercilinder dieselmotor. Bij het ontwikkelen van deze motorenfamilie is onder meer ingezet op meer efficiëntie. Het is de eerste dieselmotor voor een personenwagen die gebruikmaakt van een verbrandingsproces met getrapte verbrandingskommen in de zuigers.

Aanwijzingen voor bestuurder

Daarnaast is het mogelijk om anticperend te rijden en besparen met behulp van de Eco-assistent. Deze geeft de bestuurder indien nodig aanwijzingen, bijvoorbeeld op momenten dat het raadzaam is het gaspedaal los te laten omdat de auto een snelheidslimiet nadert. Voor deze en aanverwante functies worden navigatiedata, verkeersbordherkenning en informatie van veiligheidsassistenten als radar en stereocamera gebruikt.

Tekst loopt door onder de foto

Mercedes-Benz E 300

Een andere innovatie de combinatie van een aluminium motorblok en metalen zuigers en de Nanoslide-cilinderwandcoating is verder verbeterd. De interne wrijving is met circa 25 procent verminderd. De nieuwe motor profiteert tevens van de toepassing van de vierde generatie Common-Rail directe inspuiting met een druk tot 2.050 bar. Tegelijk is de motor compacter dan zijn voorganger. Alle componenten die relevant zijn voor een efficiënte emissiereductie zijn direct aan de motor gemonteerd.

De Mercedes-Benz E300 de heeft verschillende onderdelen die het zowel in de winter mogelijk maken om het interieur van de auto te preconditioneren. Het gaat dan om aandrijflijncomponenten, de elektrische aircompressor en de warmtebooster. Deze worden allemaal van stroom voorzien door het hoogvoltage boordnet.

Mercedes-Benz E 300.

Mercedes-Benz E 300.

Mercedes-Benz E 300

Onderwerpen: ,

Auteur: Vincent Krabbendam

Vincent Krabbendam is de vaste redacteur van TaxiPro. Hij schrijft ook voor diverse andere titels van ProMedia op het gebied van mobiliteit.

2 reacties op “E-Klasse 300 wil beste van twee werelden bieden”

Vries De Eppie|10.01.19|10:35

de toekomst

Ton van Dalfsen|10.01.19|14:47

Der neue GLC F-CELL. stekkerauto en waterstof. DE TOEKOMST!!!!!! en nog meer ZERO emissie. Ik koop dus nu geen elektro auto en wacht af.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.