KIA e-soul

Elektrische Kia steeds vaker ingezet door taxibedrijven

Foto: KIA

Kia wint steeds meer terrein op de Nederlandse taximarkt. Bedrijven in deze en andere sectoren zien in de geëlektrificeerde modellen slimme en duurzame oplossingen. Voorbeelden daarvan zijn de Kia e-Soul en de Kia e-Niro.

Het merk scoorde in de taxibranche traditioneel al goed op het gebied van veiligheid, duurzaamheid, ruimte, comfort en uitgebreide garantie. Daar bovenop komen de goede rijeigenschappen en de bewezen kwaliteit. En dat gaat verder dan alleen de auto. “De Kia-dealers spelen daarbij een belangrijke rol. Het landelijk dekkende netwerk van professionals biedt de beste service tegen concurrerende tarieven en vanzelfsprekend worden de werkzaamheden altijd uitgevoerd met kwaliteitsonderdelen die voldoen aan de strengste eisen. Taxibedrijven zijn bij ons dus altijd verzekerd van optimale kwaliteit en zekerheid”, legt Michiel van Amelsfort, accountmanager Fleetsales & Leasing van Kia Motors Nederland uit.

De voertuigen hebben een kenmerkend design en het grote aanbod van geëlektrificeerde modellen maken het merk daarnaast extra aantrekkelijk. Dit leidt ertoe dat steeds meer ondernemers overstappen op Kia. Een mooi voorbeeld is de recente levering van 36 emissievrij rijdende e-Souls die door Connexxion worden ingezet als deeltaxi in Eindhoven en omgeving. Steeds meer lokale en regionale overheden willen dat de branche versneld overgaat op geëlektrificeerde auto’s en Kia biedt daarvoor een groot aantal oplossingen die bovendien voortdurend worden uitgebreid.

Steeds meer elektrische modellen

Geëlektrificeerd rijden raakt bij Kia letterlijk in een stroomversnelling en het succes van het merk in Nederland is grotendeels gebaseerd op de verkoop van emissievriendelijke auto’s. Zo is de Kia Niro de meest verkochte geëlektrificeerde auto van het land. De verdere elektrificatie van de line-up van het merk is in volle gang. Naast volledig elektrische modellen als de e-Soul en de e-Niro heeft Kia inmiddels twee hybrides (Niro en Sorento) én drie stekkerhybrides in het gamma: de XCeed, Ceed Sportswagon en Niro Plug-in Hybrid. Het emissievriendelijke gamma wordt begin 2021 verder uitgebreid met de nieuwe Sorento Plug-in Hybrid.

“Het nu al grote aanbod van geëlektrificeerde modellen is nog maar het begin van de grote stappen die Kia maakt in de transitie naar een toonaangevende aanbieder van mobiliteit op maat met een breed gamma van emissievriendelijk rijdende auto’s”, licht Ruben Keuter, General Manager Mobility Solutions toe. “Met de recent aangekondigde Plan S-strategie richten we ons op nieuwe businessmodellen voor elektrische auto’s en (autonome) mobiliteitsoplossingen. Tegen het einde van 2025 willen we wereldwijd ons modelaanbod hebben uitgebreid tot elf volledig elektrische auto’s.”

Nieuwe gebruikerservaring

In 2021 lanceert Kia het eerste model op basis van een geheel nieuw platform dat speciaal is ontwikkeld voor elektrische modellen. Dit nieuwe model, met projectnaam CV, biedt een geheel nieuwe gebruikerservaring, meer dan 500 kilometer actieradius volgens de WLTP-norm en kan ongekend snel worden geladen. Het merk werkt daarnaast met partners, onder meer aan een uitgebreide laadinfrastructuur en nieuwe mobiliteitsconcepten zoals autonoom rijdende taxi’s. Dat is extra goed nieuws voor de sector personenvervoer.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Elektrische Kia steeds vaker ingezet door taxibedrijven | TaxiPro
KIA e-soul

Elektrische Kia steeds vaker ingezet door taxibedrijven

Foto: KIA

Kia wint steeds meer terrein op de Nederlandse taximarkt. Bedrijven in deze en andere sectoren zien in de geëlektrificeerde modellen slimme en duurzame oplossingen. Voorbeelden daarvan zijn de Kia e-Soul en de Kia e-Niro.

Het merk scoorde in de taxibranche traditioneel al goed op het gebied van veiligheid, duurzaamheid, ruimte, comfort en uitgebreide garantie. Daar bovenop komen de goede rijeigenschappen en de bewezen kwaliteit. En dat gaat verder dan alleen de auto. “De Kia-dealers spelen daarbij een belangrijke rol. Het landelijk dekkende netwerk van professionals biedt de beste service tegen concurrerende tarieven en vanzelfsprekend worden de werkzaamheden altijd uitgevoerd met kwaliteitsonderdelen die voldoen aan de strengste eisen. Taxibedrijven zijn bij ons dus altijd verzekerd van optimale kwaliteit en zekerheid”, legt Michiel van Amelsfort, accountmanager Fleetsales & Leasing van Kia Motors Nederland uit.

De voertuigen hebben een kenmerkend design en het grote aanbod van geëlektrificeerde modellen maken het merk daarnaast extra aantrekkelijk. Dit leidt ertoe dat steeds meer ondernemers overstappen op Kia. Een mooi voorbeeld is de recente levering van 36 emissievrij rijdende e-Souls die door Connexxion worden ingezet als deeltaxi in Eindhoven en omgeving. Steeds meer lokale en regionale overheden willen dat de branche versneld overgaat op geëlektrificeerde auto’s en Kia biedt daarvoor een groot aantal oplossingen die bovendien voortdurend worden uitgebreid.

Steeds meer elektrische modellen

Geëlektrificeerd rijden raakt bij Kia letterlijk in een stroomversnelling en het succes van het merk in Nederland is grotendeels gebaseerd op de verkoop van emissievriendelijke auto’s. Zo is de Kia Niro de meest verkochte geëlektrificeerde auto van het land. De verdere elektrificatie van de line-up van het merk is in volle gang. Naast volledig elektrische modellen als de e-Soul en de e-Niro heeft Kia inmiddels twee hybrides (Niro en Sorento) én drie stekkerhybrides in het gamma: de XCeed, Ceed Sportswagon en Niro Plug-in Hybrid. Het emissievriendelijke gamma wordt begin 2021 verder uitgebreid met de nieuwe Sorento Plug-in Hybrid.

“Het nu al grote aanbod van geëlektrificeerde modellen is nog maar het begin van de grote stappen die Kia maakt in de transitie naar een toonaangevende aanbieder van mobiliteit op maat met een breed gamma van emissievriendelijk rijdende auto’s”, licht Ruben Keuter, General Manager Mobility Solutions toe. “Met de recent aangekondigde Plan S-strategie richten we ons op nieuwe businessmodellen voor elektrische auto’s en (autonome) mobiliteitsoplossingen. Tegen het einde van 2025 willen we wereldwijd ons modelaanbod hebben uitgebreid tot elf volledig elektrische auto’s.”

Nieuwe gebruikerservaring

In 2021 lanceert Kia het eerste model op basis van een geheel nieuw platform dat speciaal is ontwikkeld voor elektrische modellen. Dit nieuwe model, met projectnaam CV, biedt een geheel nieuwe gebruikerservaring, meer dan 500 kilometer actieradius volgens de WLTP-norm en kan ongekend snel worden geladen. Het merk werkt daarnaast met partners, onder meer aan een uitgebreide laadinfrastructuur en nieuwe mobiliteitsconcepten zoals autonoom rijdende taxi’s. Dat is extra goed nieuws voor de sector personenvervoer.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.