Connexxion, kantoor

Callcenter Connexxion helpt ANWB Alarmcentrale bij drukte

IJSSELMUIDEN – De Connexxion meldkamer in IJsselmuiden vangt vanaf nu de pieken op voor de ANWB alarmcentrale. Twintig van de 265 centralisten in het callcenter van ‘Connexxion taxi services’ in IJsselmuiden zijn inmiddels getraind voor de nieuwe taken.

In juli en augustus is het toptijd voor de ANWB om gestrande reizigers te helpen en heeft dan extra mankracht nodig. “Liever nog dan zelf tijdelijke krachten in te huren, willen ze capaciteit lenen van een hoogwaardig callcenter”, zegt Hendri Beltman van Connexxion in de Stentor.

In IJsselmuiden worden jaarlijks vijf miljoen telefoontjes verwerkt voor taxi-ritten van dit vervoersbedrijf. Het gaat daarbij om 6,4 miljoen ritten.

Het callcenter vangt telefoontjes op van mensen die in Nederland te maken hebben met pech, een ongeval of met ziekte. Vanuit IJsselmuiden wordt een ambulance, een wegenwacht of een taxi geregeld.

In ruil voor de diensten neemt de ANWB Alarmcentrale (die in Assen zit) weer pieken over van Connexxion, die zijn juist buiten de zomer.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.