Eric Schmidt, CEO Google

Extra klanten met goede ‘landing-pages’ op uw taxiwebsite

Het zoeken van een taxi gaat tegenwoordig niet meer via de Telefoongids, maar via zoekmachine Google. Daarom is het belangrijk om een goede website te hebben die hoog scoort in Google. Maar hoe werkt dat? Deze week deel 4 met Tips om hoger te scoren in Google: maak effectieve landing pages.

Een landing page is een gespecialiseerde pagina op uw website van uw taxibedrijf waar de bezoeker terecht komt zodra hij op een link heeft geklikt, meestal vanuit een zoekmachine. De pagina heeft als het goed is één doel: klant overhalen een taxi te bestellen.

Gebruik website

Veel ondernemers denken dat bezoekers hun site op de volgende manier gebruiken:
•    De bezoeker arriveert op de homepage
•    De bezoeker kiest uit het aangeboden menu een product of dienst
•    De bezoeker bekijkt de pagina over het product of dienst en
•    Koopt het product of vraagt informatie aan

Uiteraard volgen sommige bezoekers dit pad. Maar veel bezoekers vinden de site via een zoekmachine als Google. Zij komen direct op een ‘landing page’ voor het product of dienst wat ze zochten, bijvoorbeeld Taxi in Utrecht. Elke pagina op uw site moet dus bedoeld zijn als voordeur.

Stelt u zich voordat u een landing page ontwerp maakt de volgende vragen:
•    Wat biedt u precies aan? Taxi in Utrecht.
•    Wie wilt u aanspreken? De klant in Utrecht.
•    Wat moet uw bezoeker doen om te kopen of informeren? Een rit bestellen.

Een rit boeken

In Google Analytics valt precies te zien waar de bezoekers binnenkomen. Bekijk uw landing page als een samenvattende pagina over het aanbod wat u doet. Het doel van uw landing page is gewoonlijk het omzetten van bezoek in het boeken van ritten (conversie). Houd de inhoud daarom simpel.

Zorg altijd voor een aansprekende ‘Bestel nu’ knop en presenteer deze “boven de vouw” van de pagina. Doe alles wat u kunt om het bezoekers zo makkelijk mogelijk te maken om verder te gaan. Zorg dat bezoekers na het klikken uitkomen op een zo kort mogelijk bestelformulier.

Resultaat

Maak uw teksten aantrekkelijk door te zorgen voor een grafisch aantrekkelijke alinea indeling. Uw landing page moet een opvallende koptekst bevatten. Met Google Analytics kunt u precies achterhalen welke landingpage het beste resultaat geeft.

Uit onderzoek blijkt dat afbeeldingen op websites meer en langer bekeken worden dan de tekst. Gebruik dit in uw voordeel en verwerk de primaire verkoopargumenten direct in de afbeelding die u gebruikt. Laat het zien als u taxi rijdt in een nette gloednieuwe Mercedes E-Klasse! Klanten vinden dat belangrijk.

Testimonials van geslaagden helpt bij het overtuigen van uw bezoekers. Investeer dus in goede referenties en toon uw kwaliteiten aan potentiële klanten.

Brancheorganisatie

In tegenstelling tot traditionele verkoop heeft u geen face-to-face contact met uw bezoeker. Het winnen van klantvertrouwen op uw landing page is uiterst belangrijk. Een logo zoals het TX-Keur op uw website, helpt uw conversie te vergroten.

Bron: www.comsult.nl

Lees ook: Scoor beter in Google met uw taxibedrijf: Google Analytics
Lees ook: Deel 2: Tips om uw taxibedrijf hoger te laten scoren in Google
Lees ook: Verbeter de Google Ranking van uw website op internet
Lees ook:Zet uw taxibedrijf op Google Places en sta meteen bovenaan

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Extra klanten met goede ‘landing-pages’ op uw taxiwebsite | TaxiPro
Eric Schmidt, CEO Google

Extra klanten met goede ‘landing-pages’ op uw taxiwebsite

Het zoeken van een taxi gaat tegenwoordig niet meer via de Telefoongids, maar via zoekmachine Google. Daarom is het belangrijk om een goede website te hebben die hoog scoort in Google. Maar hoe werkt dat? Deze week deel 4 met Tips om hoger te scoren in Google: maak effectieve landing pages.

Een landing page is een gespecialiseerde pagina op uw website van uw taxibedrijf waar de bezoeker terecht komt zodra hij op een link heeft geklikt, meestal vanuit een zoekmachine. De pagina heeft als het goed is één doel: klant overhalen een taxi te bestellen.

Gebruik website

Veel ondernemers denken dat bezoekers hun site op de volgende manier gebruiken:
•    De bezoeker arriveert op de homepage
•    De bezoeker kiest uit het aangeboden menu een product of dienst
•    De bezoeker bekijkt de pagina over het product of dienst en
•    Koopt het product of vraagt informatie aan

Uiteraard volgen sommige bezoekers dit pad. Maar veel bezoekers vinden de site via een zoekmachine als Google. Zij komen direct op een ‘landing page’ voor het product of dienst wat ze zochten, bijvoorbeeld Taxi in Utrecht. Elke pagina op uw site moet dus bedoeld zijn als voordeur.

Stelt u zich voordat u een landing page ontwerp maakt de volgende vragen:
•    Wat biedt u precies aan? Taxi in Utrecht.
•    Wie wilt u aanspreken? De klant in Utrecht.
•    Wat moet uw bezoeker doen om te kopen of informeren? Een rit bestellen.

Een rit boeken

In Google Analytics valt precies te zien waar de bezoekers binnenkomen. Bekijk uw landing page als een samenvattende pagina over het aanbod wat u doet. Het doel van uw landing page is gewoonlijk het omzetten van bezoek in het boeken van ritten (conversie). Houd de inhoud daarom simpel.

Zorg altijd voor een aansprekende ‘Bestel nu’ knop en presenteer deze “boven de vouw” van de pagina. Doe alles wat u kunt om het bezoekers zo makkelijk mogelijk te maken om verder te gaan. Zorg dat bezoekers na het klikken uitkomen op een zo kort mogelijk bestelformulier.

Resultaat

Maak uw teksten aantrekkelijk door te zorgen voor een grafisch aantrekkelijke alinea indeling. Uw landing page moet een opvallende koptekst bevatten. Met Google Analytics kunt u precies achterhalen welke landingpage het beste resultaat geeft.

Uit onderzoek blijkt dat afbeeldingen op websites meer en langer bekeken worden dan de tekst. Gebruik dit in uw voordeel en verwerk de primaire verkoopargumenten direct in de afbeelding die u gebruikt. Laat het zien als u taxi rijdt in een nette gloednieuwe Mercedes E-Klasse! Klanten vinden dat belangrijk.

Testimonials van geslaagden helpt bij het overtuigen van uw bezoekers. Investeer dus in goede referenties en toon uw kwaliteiten aan potentiële klanten.

Brancheorganisatie

In tegenstelling tot traditionele verkoop heeft u geen face-to-face contact met uw bezoeker. Het winnen van klantvertrouwen op uw landing page is uiterst belangrijk. Een logo zoals het TX-Keur op uw website, helpt uw conversie te vergroten.

Bron: www.comsult.nl

Lees ook: Scoor beter in Google met uw taxibedrijf: Google Analytics
Lees ook: Deel 2: Tips om uw taxibedrijf hoger te laten scoren in Google
Lees ook: Verbeter de Google Ranking van uw website op internet
Lees ook:Zet uw taxibedrijf op Google Places en sta meteen bovenaan

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.