Sociaal Fonds Taxi, Cao, Controle, Team

‘Overtreding CAO Taxivervoer werkgever vaak per ongeluk’

Werkgevers in de taxibranche maken cao-overtredingen vaak te goedertrouw. Ze vinden dan ook dat er goede voorlichting moet zijn over soms moeilijke cao-onderwerpen. Dat blijkt uit een klanttevredenheidsonderzoek van Sociaal Fonds Taxi.

Taxibedrijven waarderen de arbo-activiteiten van SFT goed. Ook de internettrainingen worden positief beoordeeld. Dat geldt ook voor de werknemers die deze vorm van training een ruime voldoende geven.

Taxikrant

De bekendheid van SFT en de verschillende vormen van dienstverlening zijn overal het algemeen goed bekend bij werkgevers en ook bij werknemers. De taxikrant blijkt een succes te zijn.
 Er zijn ook zaken die beter kunnen bij. De bereikbaarheid van SFT kan beter. Ook de ondersteuning bij het premie-inningsproces is een aandachtspunt.

De afhandeling van ESF aanvragen krijgt een nipte voldoende. Bij deze aanvragen is SFT doorgeefluik naar het ministerie en moet zij de soms gedetailleerde richtlijnen strikt uitvoeren. 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

6 reacties op “‘Overtreding CAO Taxivervoer werkgever vaak per ongeluk’”

janssen|16.02.12|11:22

ja, per ongeluk ,als je bij ons op de administratie komt als er iets niet klopt zeggen ze ook iedere keer : sorry,foutje en de volgende maand sta je er weer

taxi frans|16.02.12|22:39

Waar spreken wij in godsnaam over, het gaat er toch over om een passagier van A naar B te brengen, stop met de onzinnige burocratie want voor iedere verandering wordt weer een toezichtsorgaan in het leven geroepen en het eerste wat ze doen is zich zelf in stand houden, de algehele taxibranche is en wordt verziekt,.arbo is europees niet erkend en de politiek beslist van wel, blijf in godsnaam van de branche af want iedere beslissing kost de onderneming geld, wij leven potverdorie in een recessie.

Jan Nonnekes|19.02.12|09:59

Hoezo perongeluk, Met opzet personeel onderdruk zetten. Een contract met eenzijdige verplichtingen. Mensen intimideren. En de CAO naar eigeninzicht interpreteren. Dat is wat er bij een taxibedrijf gebeurt. En ze komen er nog mee weg ook omdat er teveel mensen onderdruk worden gezet en deze zijn bang voor hun werk.
Het is haast een moderne vorm van slavernij

Erik|22.02.12|22:30

@ Jan, Een Taxibedrijf wordt onder druk gezet door aanbestedingen.
Per ongeluk zou natuurlijk kunnen, maar het kan ook zijn dat een bedrijf probeert te overleven.
Die slavernij die jij noemt, komt dan wel voort uit de heilig verklaarde aanbestedingen.
Marktwering zogenaamd.
De uiteindelijke klant heeft niets meer te kiezen, het bedrijf die de aanbesteding gewonnen heeft,
daar zit de klant voor minimaal 5 jaar aan vast. Daar heeft de klant niet alleen nadeel van, maar chauffeurs ook.

Peter|05.03.12|21:14

@jannonnekes werk je bij zo’n bedrijf??? Welk bedrijf is dat dan

anneke|11.03.12|13:43

@jan
Het kan inderdaad per ongeluk gaan, zo heb ik een collega werken die zijn uren wil opsparen voor zijn vakantie (6 weken ) dit mag dus niet, terwijl er keurig een toeslag wordt betaald voor de meer uren,dit is helemaal niet tegen het belang van de werknemer , deze wilt dit dus zelf , helaas valt dat kwartje maar niet bij sft . Zo ook niet dat er werknemers zijn die graag alleen de avonddiensten willen draaien omdat de vrouw overdag werkt , en ga zo helaas maar door.

‘Overtreding CAO Taxivervoer werkgever vaak per ongeluk’ | TaxiPro
Sociaal Fonds Taxi, Cao, Controle, Team

‘Overtreding CAO Taxivervoer werkgever vaak per ongeluk’

Werkgevers in de taxibranche maken cao-overtredingen vaak te goedertrouw. Ze vinden dan ook dat er goede voorlichting moet zijn over soms moeilijke cao-onderwerpen. Dat blijkt uit een klanttevredenheidsonderzoek van Sociaal Fonds Taxi.

Taxibedrijven waarderen de arbo-activiteiten van SFT goed. Ook de internettrainingen worden positief beoordeeld. Dat geldt ook voor de werknemers die deze vorm van training een ruime voldoende geven.

Taxikrant

De bekendheid van SFT en de verschillende vormen van dienstverlening zijn overal het algemeen goed bekend bij werkgevers en ook bij werknemers. De taxikrant blijkt een succes te zijn.
 Er zijn ook zaken die beter kunnen bij. De bereikbaarheid van SFT kan beter. Ook de ondersteuning bij het premie-inningsproces is een aandachtspunt.

De afhandeling van ESF aanvragen krijgt een nipte voldoende. Bij deze aanvragen is SFT doorgeefluik naar het ministerie en moet zij de soms gedetailleerde richtlijnen strikt uitvoeren. 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

6 reacties op “‘Overtreding CAO Taxivervoer werkgever vaak per ongeluk’”

janssen|16.02.12|11:22

ja, per ongeluk ,als je bij ons op de administratie komt als er iets niet klopt zeggen ze ook iedere keer : sorry,foutje en de volgende maand sta je er weer

taxi frans|16.02.12|22:39

Waar spreken wij in godsnaam over, het gaat er toch over om een passagier van A naar B te brengen, stop met de onzinnige burocratie want voor iedere verandering wordt weer een toezichtsorgaan in het leven geroepen en het eerste wat ze doen is zich zelf in stand houden, de algehele taxibranche is en wordt verziekt,.arbo is europees niet erkend en de politiek beslist van wel, blijf in godsnaam van de branche af want iedere beslissing kost de onderneming geld, wij leven potverdorie in een recessie.

Jan Nonnekes|19.02.12|09:59

Hoezo perongeluk, Met opzet personeel onderdruk zetten. Een contract met eenzijdige verplichtingen. Mensen intimideren. En de CAO naar eigeninzicht interpreteren. Dat is wat er bij een taxibedrijf gebeurt. En ze komen er nog mee weg ook omdat er teveel mensen onderdruk worden gezet en deze zijn bang voor hun werk.
Het is haast een moderne vorm van slavernij

Erik|22.02.12|22:30

@ Jan, Een Taxibedrijf wordt onder druk gezet door aanbestedingen.
Per ongeluk zou natuurlijk kunnen, maar het kan ook zijn dat een bedrijf probeert te overleven.
Die slavernij die jij noemt, komt dan wel voort uit de heilig verklaarde aanbestedingen.
Marktwering zogenaamd.
De uiteindelijke klant heeft niets meer te kiezen, het bedrijf die de aanbesteding gewonnen heeft,
daar zit de klant voor minimaal 5 jaar aan vast. Daar heeft de klant niet alleen nadeel van, maar chauffeurs ook.

Peter|05.03.12|21:14

@jannonnekes werk je bij zo’n bedrijf??? Welk bedrijf is dat dan

anneke|11.03.12|13:43

@jan
Het kan inderdaad per ongeluk gaan, zo heb ik een collega werken die zijn uren wil opsparen voor zijn vakantie (6 weken ) dit mag dus niet, terwijl er keurig een toeslag wordt betaald voor de meer uren,dit is helemaal niet tegen het belang van de werknemer , deze wilt dit dus zelf , helaas valt dat kwartje maar niet bij sft . Zo ook niet dat er werknemers zijn die graag alleen de avonddiensten willen draaien omdat de vrouw overdag werkt , en ga zo helaas maar door.