directeur Bert Jakobs, VMNN, taxibedrijf

Faillissement Taxi Vrieswijk in Haren door ‘bodem in prijs’

VIDEO – Het faillissement van Taxi Vrieswijk in Haren is vooral te wijten doordat ‘de bodem qua prijsstelling nu echt is bereikt in de taxibranche’. Dat zegt WMNN-directeur Bert Jakobs. Taxi Vrieswijk was onderaannemer van VMNN (Vervoers Management Noord Nederland).

Woensdag is het faillissement van Taxi Vrieswijk uitgesproken. De continuïteit van het het WMO- en leerlingenvervoer in van de klanten blijft gewaarborgd.

Aanbestedingen

De taxibranche heeft het zwaar doordat de bedrijven tijdens aanbestedingen voor een te laag bedrag inschrijven en opdrachtgevers alleen maar op deze prijs letten. Jakobs vreest dat als er niets verandert, meer taxibedrijven zullen volgen, zo blijkt uit ondersstaande video van RTV Drenthe.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

7 reacties op “Faillissement Taxi Vrieswijk in Haren door ‘bodem in prijs’”

A. Hofman|01.03.12|16:09

Zolang de taxibedrijven mee blijven doen om onder kostprijs werk c.q. ritten uit te voeren en niet verder kijken dan een contract lang is, zullen inderdaad vele andere taxibedrijven volgen. Ook diegene die niet aan deze prijzenslag meedoen, zullen er last van ondervinden.
De enige manier om kostendekkend en winst te maken, is gewoon een eerlijke prijs berekenen en anders tegen de opdrachtgevers te zeggen, tot hier en niet verder.
Maar dit zal wel nooit gebeuren, helaas.

renate|01.03.12|17:09

in varseveld zit een taxibedrijf ook aan de grond rijdt veel ziekenvervoer en schoolvervoer waarom wordt er met aanbestedingen niet beter gekeken naar de verwachte prijsstijgingen van de brandstof

vermeer|02.03.12|16:38

De afbraak is begonnen met Connextion die met subsidie van de overheid werkte waardoor men 30% onder de prijs kon werken en het zo ging dat de andere taxibedrijven met verlies moesten draaien omdat de opdrachtgevers zich vasthielden aan de verlaagde prijzen van connextion.Hetis nu zo dconnextion klaagt over de lage prijzen hebben zij zelf veroorzaakt,
Taxi vrieswijk een begrip met kwaliteit vervoer maar daar heeft niemand rekening meegehouden. Mooi bedrijf nu naar de knoppen schandalig.

G. Brunink|02.03.12|17:05

Er gaan geruchten dat Fortezz ook al failliet is. Ik werk momenteel bij Taxi Steen in Ommen die het ziekenvervoer van Acmea kwijt zijn geraakt aan Taxi Witteveen, die ook weer belagelijk laag heeft ingeschreven. Er ligt hier echter ook een grote verantwoordelijkheid bij Achmea, die alleen kijken naar prijs en niet naar kwaliteit. We hebben ze zien komen en ook weer zien gaan. Taxi’s die altijd goedkoper waren zoals De Jong, Filart, Taxi Seine Braakman, allemaal kapot. De goede blijven wel over.

verhoef|05.03.12|16:37

Niet te geloven zo’n mooi taxibedrijf van vader naar dochter gegaan. Al het vervoer altijd van topklasse connexion is ermee begonnen om taxibedrijven om zeep te helpen wannneer grijpt de overheid eens in zij hebben die fouten gemaakt
5-3-2012 weer een failliet
Personenvervoer Monnereau neemt de Regiotaxi-ritten van Fortezz over. De Varsseveldse afdeling van groepvervoerder Fortezz is in financiële problemen en kan het personeel – tachtig mensen – het loon over februari niet uitbetalen.
.

de boorder|05.03.12|16:44

Altijd een mooi bedrijf geweest taxi vrieswijk ook gecertificeerd dit moet echt eens onderzocht worden door de overheid er rijden zelfs taxibedrijven op andere plaatsen dan waar ze gevestigd zijn niet te geloven en die besteden hun taxiwerk dan weer uit aan de plaatselijke taxibedrijven dat kan toch niet waar zijn.
Ik heb grote bewondering voor irene vrieswijk die alles altijd goed regelde maar de opdrachten niet kreeg terwijl taxi vrieswijk 100% services gaf met goede busjes en auto’s

Spoordaafje Spoordaaf|15.03.14|00:37

De overheid kan maar het beste voor iedereen die omwille van het werk met de auto moet rode diesel laten tanken (wie zelf voor de auto kiest om naar het werk te gaan, waarvoor de auto niet nodig is, komt daarvoor niet in aanmerking!). Het OV moet maar ook over op rode diesel, dan kunnen de kaartjes voor het vervoer ook omlaag. De staat loopt zo wel een flinke pak geld mis, maar het kost ook kapitalen als door faillissementen voor uitkeringen en dergelijke gezorgd moet worden.

Faillissement Taxi Vrieswijk in Haren door ‘bodem in prijs’ | TaxiPro
directeur Bert Jakobs, VMNN, taxibedrijf

Faillissement Taxi Vrieswijk in Haren door ‘bodem in prijs’

VIDEO – Het faillissement van Taxi Vrieswijk in Haren is vooral te wijten doordat ‘de bodem qua prijsstelling nu echt is bereikt in de taxibranche’. Dat zegt WMNN-directeur Bert Jakobs. Taxi Vrieswijk was onderaannemer van VMNN (Vervoers Management Noord Nederland).

Woensdag is het faillissement van Taxi Vrieswijk uitgesproken. De continuïteit van het het WMO- en leerlingenvervoer in van de klanten blijft gewaarborgd.

Aanbestedingen

De taxibranche heeft het zwaar doordat de bedrijven tijdens aanbestedingen voor een te laag bedrag inschrijven en opdrachtgevers alleen maar op deze prijs letten. Jakobs vreest dat als er niets verandert, meer taxibedrijven zullen volgen, zo blijkt uit ondersstaande video van RTV Drenthe.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

7 reacties op “Faillissement Taxi Vrieswijk in Haren door ‘bodem in prijs’”

A. Hofman|01.03.12|16:09

Zolang de taxibedrijven mee blijven doen om onder kostprijs werk c.q. ritten uit te voeren en niet verder kijken dan een contract lang is, zullen inderdaad vele andere taxibedrijven volgen. Ook diegene die niet aan deze prijzenslag meedoen, zullen er last van ondervinden.
De enige manier om kostendekkend en winst te maken, is gewoon een eerlijke prijs berekenen en anders tegen de opdrachtgevers te zeggen, tot hier en niet verder.
Maar dit zal wel nooit gebeuren, helaas.

renate|01.03.12|17:09

in varseveld zit een taxibedrijf ook aan de grond rijdt veel ziekenvervoer en schoolvervoer waarom wordt er met aanbestedingen niet beter gekeken naar de verwachte prijsstijgingen van de brandstof

vermeer|02.03.12|16:38

De afbraak is begonnen met Connextion die met subsidie van de overheid werkte waardoor men 30% onder de prijs kon werken en het zo ging dat de andere taxibedrijven met verlies moesten draaien omdat de opdrachtgevers zich vasthielden aan de verlaagde prijzen van connextion.Hetis nu zo dconnextion klaagt over de lage prijzen hebben zij zelf veroorzaakt,
Taxi vrieswijk een begrip met kwaliteit vervoer maar daar heeft niemand rekening meegehouden. Mooi bedrijf nu naar de knoppen schandalig.

G. Brunink|02.03.12|17:05

Er gaan geruchten dat Fortezz ook al failliet is. Ik werk momenteel bij Taxi Steen in Ommen die het ziekenvervoer van Acmea kwijt zijn geraakt aan Taxi Witteveen, die ook weer belagelijk laag heeft ingeschreven. Er ligt hier echter ook een grote verantwoordelijkheid bij Achmea, die alleen kijken naar prijs en niet naar kwaliteit. We hebben ze zien komen en ook weer zien gaan. Taxi’s die altijd goedkoper waren zoals De Jong, Filart, Taxi Seine Braakman, allemaal kapot. De goede blijven wel over.

verhoef|05.03.12|16:37

Niet te geloven zo’n mooi taxibedrijf van vader naar dochter gegaan. Al het vervoer altijd van topklasse connexion is ermee begonnen om taxibedrijven om zeep te helpen wannneer grijpt de overheid eens in zij hebben die fouten gemaakt
5-3-2012 weer een failliet
Personenvervoer Monnereau neemt de Regiotaxi-ritten van Fortezz over. De Varsseveldse afdeling van groepvervoerder Fortezz is in financiële problemen en kan het personeel – tachtig mensen – het loon over februari niet uitbetalen.
.

de boorder|05.03.12|16:44

Altijd een mooi bedrijf geweest taxi vrieswijk ook gecertificeerd dit moet echt eens onderzocht worden door de overheid er rijden zelfs taxibedrijven op andere plaatsen dan waar ze gevestigd zijn niet te geloven en die besteden hun taxiwerk dan weer uit aan de plaatselijke taxibedrijven dat kan toch niet waar zijn.
Ik heb grote bewondering voor irene vrieswijk die alles altijd goed regelde maar de opdrachten niet kreeg terwijl taxi vrieswijk 100% services gaf met goede busjes en auto’s

Spoordaafje Spoordaaf|15.03.14|00:37

De overheid kan maar het beste voor iedereen die omwille van het werk met de auto moet rode diesel laten tanken (wie zelf voor de auto kiest om naar het werk te gaan, waarvoor de auto niet nodig is, komt daarvoor niet in aanmerking!). Het OV moet maar ook over op rode diesel, dan kunnen de kaartjes voor het vervoer ook omlaag. De staat loopt zo wel een flinke pak geld mis, maar het kost ook kapitalen als door faillissementen voor uitkeringen en dergelijke gezorgd moet worden.