Zaal, Congres, Philharmonie, Haarlem

Uitnodiging Nationaal Congres Taxi-Aanbestedingen

Graag nodigen wij u als lezer van TaxiPro.nl uit voor de eerste editie van het Nationaal Congres Taxi-Aanbestedingen op dinsdag 19 juni 2012 in de Philharmonie te Haarlem. Een unieke gelegenheid om inzicht te krijgen in de kansen en bedreigingen van de huidige aanbestedingsmethodiek in de taxibranche.

Vooraanstaande sprekers vanuit zowel de vervoerders, opdrachtgevers, overheid en gebruikers delen hun visie en ervaringen met u. Want alleen samen kunnen we ervoor zorgen dat het contractvervoer ook op lange termijn het gewenste niveau haalt voor iedereen. Dagvoorzitter Annemarie van Gaal daagt sprekers en bezoekers uit met interessante stellingen en leidt de discussie.

Het congres wordt georganiseerd door TaxiPro.nl en TenderGuide met medewerking van onder meer KNV, KpVV, FNV Bondgenoten, Panteia/NEA en Sociaal Fonds Taxi. De sessies geven onder meer antwoord op onderstaande vragen.

  • Wordt de markt beperkt tot de grotere spelers of wordt deze toegankelijk voor de lokale vervoerders?
  • Wat zijn de invloeden van een aanbesteder hierop?
  • Hoe zwaar weegt kwaliteit in werkelijkheid mee of kan alles niet beter gegund worden op prijs?
  • Hoe ga je als aanbestedende dienst verantwoord om met bezuinigingen?
  • Hoe staat het met de decentralisatie van het AWBZ-vervoer?

De doelgroepen zijn onder andere taxi-ondernemers, inkopers en beleidsmakers van aanbestedende diensten (publiek en privaat), vertegenwoordigers van belangenorganisaties en aanbestedings-adviseurs.

Het congres start om 10:30 uur en duurt tot circa 17:30 uur. Toegangskaarten zijn te verkrijgen à € 199,- excl. btw per persoon. Dit is inclusief netwerklunch en -borrel na afsluiting.

Vragen? Mail naar events@taxipro.nl

inschrijfbutton

Programma

Nationaal Congres Taxi-Aanbestedingen
Dinsdag 19 juni 2012, Philharmonie te Haarlem

10.30 uur Aanvang & Registratie

11.00 uur Opening en inleiding dagvoorzitter
door Annemarie van Gaal

Keynote speech ‘Visie Rijksoverheid Taxi-aanbestedingen’

  • Visie van Rijksoverheid Taxi-aanbestedingen
  • Status van aanbestedingswet, impact nieuwe verkiezingen
  • Samenwerking ministeries op het gebied van Taxi-aanbestedingen

11.30 uur Thema A ‘Marktwerking of beperking’

‘Aanbesteden, zoet en zuur’
door Jan Zaaijer, Voorzitter KNV Taxi

  • Wat zijn de actuele ontwikkelingen?
  • Welke gevolgen hebben aanbestedingen voor de markt?
  • Is er een noodzaak tot verandering?
  • Wie speelt hier vervolgens een rol in?

‘Worsteling van een marktspeler’
door Henny van Haren, Directeur Stadsmobiel

  • Het samenstellen van het bestek en de gevolgen voor de vervoerder
  • Gevolgen van het niet transparant zijn of geen eenduidigheid in het bestek
  • De gang naar de rechtbank
  • Wat doet de verliezende partij van een aanbesteding na de gunning aan een collega-vervoerder?

‘De excessen uit de praktijk’
door Ruud Dusseldorp, Directeur TenderGuide / Dusseldorp Consultancy B.V.

  • [On]geoorloofde excessen?
  • Wat zijn de kansen en bedreigingen voor het MKB?
  • Wat zijn de ervaringen / problemen met inschrijvende partijen in 2012?

‘Juridische grenzen bij aanbestedingen. Hoe ver kun je gaan?’

door mr. Joost van de Wetering, aanbestedingsadvocaat KienhuisHoving

  • Strategisch inschrijven
  • Voorbeelden van jurisprudentie

‘Paneldiscussie’, met o.a.

  • Jan van de Wetering, voormalig Directeur Connexxion Holding
  • Ruud Dusseldorp, Directeur TenderGuide / Dusseldorp Consultancy B.V.
  • Mesut Atmaca, Directeur ADL Taxi B.V.

13:00 uur Netwerklunch

14.00 uur Thema B ‘Prijs vs. Kwaliteit’

‘Transparantie in prijsafspraken’
door Co van Beijeren, Consultant Panteia/NEA

  • Wanneer per beladen kilometer?
  • Kosten en indices: wat is de NEA-index en hoe verhoudt dit zich tot andere indices?

‘Decentralisatie AWBZ-vervoer
door Guy Hermans (KpVV) en Ricardo Poppeliers (Panteia/NEA (De Regiecombinatie))

  • o.v.v. controversieelverklaring Tweede Kamer

‘Sociale gevolgen van aanbestedingen’
door Remko Mast, Vakbondsbestuurder Vervoer bij FNV Bondgenoten

  • Taxichauffeur de dupe?
  • Hoe kunnen sociale aspecten bij aanbestedingen beter worden gewaarborgd?
  • Is social return een instrument dat werkt?

‘Best Practice: Gunnen op waarde’
door Mona Keijzer, Wethouder Gemeente Purmerend

  • Wat betekent gunnen op waarde voor alle betrokkenen?
  • Wat zijn de succes- en prestatiefactoren om op te sturen?
  • Wat is de verantwoordelijkheid van opdrachtgever voor een gezonde markt?

‘Paneldiscussie’, met o.a.

  • Co van Beijeren, Consultant Panteia/NEA
  • Mona Keijzer, Wethouder Gemeente Purmerend
  • Sjaak de Winter, Directeur Rotterdamse Mobiliteit Centrale RMC B.V.
  • Remko Mast, Vakbondsbestuurder Vervoer bij FNV Bondgenoten
  • Henk van Gelderen, Directeur Sociaal Fonds Taxi

16.00 uur Thema C ‘Naleving en beheer’

‘Gevolgen voor eindgebruikers’

  • Wat zijn de ervaringen van eindgebruikers?
  • Willekeur aanbesteding, of zou de ‘voorziening’ in beginsel overal gelijk moeten zijn?
  • Welke aanbevelingen zijn er?

‘Afspraak is afspraak’
door Harald Faber, directeur Forseti

  • Hoe is het gesteld met naleving door opdrachtgever en opdrachtnemer?
  • Klachtenmanagement
  • Bonus Malus regelingen

‘Zonder controle houden afspraken geen stand’

door : Laurens van Remortele, Manager Vervoerssystemen projectbureau Regiotaxi Gelderland

  • Monitoring kwaliteit
  • Budgettering en overschrijding ervan
  • Vervoerder doet het slecht, wat nu?

‘Paneldiscussie’, met o.a.

  • Harald Faber, Directeur Forseti
  • Edwin Besseling, Directeur Besseling vervoer
  • Laurens van Remortele, Manager Vervoerssystemen projectbureau Regiotaxi Gelderland

17.30 uur Samenvatting en aanbevelingen van de dag door de dagvoorzitter

Netwerkborrel

inschrijfbutton
Vragen? Mail naar events@taxipro.nl

Philharmonie
Lange Begijnestraat 11
2011 HH Haarlem
023-5121212
www.theater-haarlem.nl

templatetaxiprotenderguidecongresaanbestedingen

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

3 reacties op “Uitnodiging Nationaal Congres Taxi-Aanbestedingen”

taxi frans|10.05.12|13:31

Het woord taxiaanbestedigingen is niet correct en mag eigenlijk niet bestaan en is in strijd met de vrije mededinging, met name de overheid heeft heel veel taxivervoer zelf in gepalmpt en daarna mag iedereen zich inschrijven om het te verkrijgen en meestal moet men dan ook nog enkele procenten hiervoor betalen, discriminatie van de bovenste plank, als de overheid met een vorm van gesubsidieerd vervoer uit komt dan moet de eigen rijder maar ook een bedrijf met 200 taxi’s dit vervoer kunnen doen.

taxi frans|10.05.12|13:40

Met name de Nederlandse overheid creeerd kartelvorming van de bovenste plank en dit is verboden in de hele wereld.
Volgens het Europees verdrag mag de wet personenvervoer uitgevoerd worden door ieder lands eigen inzicht, maar er onder staat een regel dat het nooit in strijd met de vrijheid van vestiging en mededinging plaats mag vinden, deze regel wordt of niet gelezen wel genegeerd, dit bewijst de dictatuur in de taxibranche.
Ik beoep mij op het feit dat taxivervoer geen openbaar vervoer is.

Sandra|10.05.12|14:29

Met je eens Frans. Wanneer een aanbesteding door een bedrijf gewonnen is heeft de passagier uiteindelijk geen keuze meer. De kleinere bedrijven gaan daardoor failliet, niet genoeg werk meer,
of het nou om ziekenvervoer of regiotaxi gaat, als het zo door gaat blijven er alleen een paar hele grote bedrijven over.

Uitnodiging Nationaal Congres Taxi-Aanbestedingen | TaxiPro
Zaal, Congres, Philharmonie, Haarlem

Uitnodiging Nationaal Congres Taxi-Aanbestedingen

Graag nodigen wij u als lezer van TaxiPro.nl uit voor de eerste editie van het Nationaal Congres Taxi-Aanbestedingen op dinsdag 19 juni 2012 in de Philharmonie te Haarlem. Een unieke gelegenheid om inzicht te krijgen in de kansen en bedreigingen van de huidige aanbestedingsmethodiek in de taxibranche.

Vooraanstaande sprekers vanuit zowel de vervoerders, opdrachtgevers, overheid en gebruikers delen hun visie en ervaringen met u. Want alleen samen kunnen we ervoor zorgen dat het contractvervoer ook op lange termijn het gewenste niveau haalt voor iedereen. Dagvoorzitter Annemarie van Gaal daagt sprekers en bezoekers uit met interessante stellingen en leidt de discussie.

Het congres wordt georganiseerd door TaxiPro.nl en TenderGuide met medewerking van onder meer KNV, KpVV, FNV Bondgenoten, Panteia/NEA en Sociaal Fonds Taxi. De sessies geven onder meer antwoord op onderstaande vragen.

  • Wordt de markt beperkt tot de grotere spelers of wordt deze toegankelijk voor de lokale vervoerders?
  • Wat zijn de invloeden van een aanbesteder hierop?
  • Hoe zwaar weegt kwaliteit in werkelijkheid mee of kan alles niet beter gegund worden op prijs?
  • Hoe ga je als aanbestedende dienst verantwoord om met bezuinigingen?
  • Hoe staat het met de decentralisatie van het AWBZ-vervoer?

De doelgroepen zijn onder andere taxi-ondernemers, inkopers en beleidsmakers van aanbestedende diensten (publiek en privaat), vertegenwoordigers van belangenorganisaties en aanbestedings-adviseurs.

Het congres start om 10:30 uur en duurt tot circa 17:30 uur. Toegangskaarten zijn te verkrijgen à € 199,- excl. btw per persoon. Dit is inclusief netwerklunch en -borrel na afsluiting.

Vragen? Mail naar events@taxipro.nl

inschrijfbutton

Programma

Nationaal Congres Taxi-Aanbestedingen
Dinsdag 19 juni 2012, Philharmonie te Haarlem

10.30 uur Aanvang & Registratie

11.00 uur Opening en inleiding dagvoorzitter
door Annemarie van Gaal

Keynote speech ‘Visie Rijksoverheid Taxi-aanbestedingen’

  • Visie van Rijksoverheid Taxi-aanbestedingen
  • Status van aanbestedingswet, impact nieuwe verkiezingen
  • Samenwerking ministeries op het gebied van Taxi-aanbestedingen

11.30 uur Thema A ‘Marktwerking of beperking’

‘Aanbesteden, zoet en zuur’
door Jan Zaaijer, Voorzitter KNV Taxi

  • Wat zijn de actuele ontwikkelingen?
  • Welke gevolgen hebben aanbestedingen voor de markt?
  • Is er een noodzaak tot verandering?
  • Wie speelt hier vervolgens een rol in?

‘Worsteling van een marktspeler’
door Henny van Haren, Directeur Stadsmobiel

  • Het samenstellen van het bestek en de gevolgen voor de vervoerder
  • Gevolgen van het niet transparant zijn of geen eenduidigheid in het bestek
  • De gang naar de rechtbank
  • Wat doet de verliezende partij van een aanbesteding na de gunning aan een collega-vervoerder?

‘De excessen uit de praktijk’
door Ruud Dusseldorp, Directeur TenderGuide / Dusseldorp Consultancy B.V.

  • [On]geoorloofde excessen?
  • Wat zijn de kansen en bedreigingen voor het MKB?
  • Wat zijn de ervaringen / problemen met inschrijvende partijen in 2012?

‘Juridische grenzen bij aanbestedingen. Hoe ver kun je gaan?’

door mr. Joost van de Wetering, aanbestedingsadvocaat KienhuisHoving

  • Strategisch inschrijven
  • Voorbeelden van jurisprudentie

‘Paneldiscussie’, met o.a.

  • Jan van de Wetering, voormalig Directeur Connexxion Holding
  • Ruud Dusseldorp, Directeur TenderGuide / Dusseldorp Consultancy B.V.
  • Mesut Atmaca, Directeur ADL Taxi B.V.

13:00 uur Netwerklunch

14.00 uur Thema B ‘Prijs vs. Kwaliteit’

‘Transparantie in prijsafspraken’
door Co van Beijeren, Consultant Panteia/NEA

  • Wanneer per beladen kilometer?
  • Kosten en indices: wat is de NEA-index en hoe verhoudt dit zich tot andere indices?

‘Decentralisatie AWBZ-vervoer
door Guy Hermans (KpVV) en Ricardo Poppeliers (Panteia/NEA (De Regiecombinatie))

  • o.v.v. controversieelverklaring Tweede Kamer

‘Sociale gevolgen van aanbestedingen’
door Remko Mast, Vakbondsbestuurder Vervoer bij FNV Bondgenoten

  • Taxichauffeur de dupe?
  • Hoe kunnen sociale aspecten bij aanbestedingen beter worden gewaarborgd?
  • Is social return een instrument dat werkt?

‘Best Practice: Gunnen op waarde’
door Mona Keijzer, Wethouder Gemeente Purmerend

  • Wat betekent gunnen op waarde voor alle betrokkenen?
  • Wat zijn de succes- en prestatiefactoren om op te sturen?
  • Wat is de verantwoordelijkheid van opdrachtgever voor een gezonde markt?

‘Paneldiscussie’, met o.a.

  • Co van Beijeren, Consultant Panteia/NEA
  • Mona Keijzer, Wethouder Gemeente Purmerend
  • Sjaak de Winter, Directeur Rotterdamse Mobiliteit Centrale RMC B.V.
  • Remko Mast, Vakbondsbestuurder Vervoer bij FNV Bondgenoten
  • Henk van Gelderen, Directeur Sociaal Fonds Taxi

16.00 uur Thema C ‘Naleving en beheer’

‘Gevolgen voor eindgebruikers’

  • Wat zijn de ervaringen van eindgebruikers?
  • Willekeur aanbesteding, of zou de ‘voorziening’ in beginsel overal gelijk moeten zijn?
  • Welke aanbevelingen zijn er?

‘Afspraak is afspraak’
door Harald Faber, directeur Forseti

  • Hoe is het gesteld met naleving door opdrachtgever en opdrachtnemer?
  • Klachtenmanagement
  • Bonus Malus regelingen

‘Zonder controle houden afspraken geen stand’

door : Laurens van Remortele, Manager Vervoerssystemen projectbureau Regiotaxi Gelderland

  • Monitoring kwaliteit
  • Budgettering en overschrijding ervan
  • Vervoerder doet het slecht, wat nu?

‘Paneldiscussie’, met o.a.

  • Harald Faber, Directeur Forseti
  • Edwin Besseling, Directeur Besseling vervoer
  • Laurens van Remortele, Manager Vervoerssystemen projectbureau Regiotaxi Gelderland

17.30 uur Samenvatting en aanbevelingen van de dag door de dagvoorzitter

Netwerkborrel

inschrijfbutton
Vragen? Mail naar events@taxipro.nl

Philharmonie
Lange Begijnestraat 11
2011 HH Haarlem
023-5121212
www.theater-haarlem.nl

templatetaxiprotenderguidecongresaanbestedingen

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

3 reacties op “Uitnodiging Nationaal Congres Taxi-Aanbestedingen”

taxi frans|10.05.12|13:31

Het woord taxiaanbestedigingen is niet correct en mag eigenlijk niet bestaan en is in strijd met de vrije mededinging, met name de overheid heeft heel veel taxivervoer zelf in gepalmpt en daarna mag iedereen zich inschrijven om het te verkrijgen en meestal moet men dan ook nog enkele procenten hiervoor betalen, discriminatie van de bovenste plank, als de overheid met een vorm van gesubsidieerd vervoer uit komt dan moet de eigen rijder maar ook een bedrijf met 200 taxi’s dit vervoer kunnen doen.

taxi frans|10.05.12|13:40

Met name de Nederlandse overheid creeerd kartelvorming van de bovenste plank en dit is verboden in de hele wereld.
Volgens het Europees verdrag mag de wet personenvervoer uitgevoerd worden door ieder lands eigen inzicht, maar er onder staat een regel dat het nooit in strijd met de vrijheid van vestiging en mededinging plaats mag vinden, deze regel wordt of niet gelezen wel genegeerd, dit bewijst de dictatuur in de taxibranche.
Ik beoep mij op het feit dat taxivervoer geen openbaar vervoer is.

Sandra|10.05.12|14:29

Met je eens Frans. Wanneer een aanbesteding door een bedrijf gewonnen is heeft de passagier uiteindelijk geen keuze meer. De kleinere bedrijven gaan daardoor failliet, niet genoeg werk meer,
of het nou om ziekenvervoer of regiotaxi gaat, als het zo door gaat blijven er alleen een paar hele grote bedrijven over.