Cabman, BCT, Boordcomputer Taxi

Cabman en Taxitronic nog voldoende capaciteit inbouw BCT’s

Taxibedrijven die nog geen Boordcomputer Taxi hebben besteld, die bij het failliete Taxamatic hebben besteld of wiens BCT-bestelling door Quipment is geannuleerd, kunnen nog bij Cabman of Taxitronic terecht. Cabman heeft nog een reserve-capaciteit van zo’n 3.000 BCT’s. Ook Taxitronic laat weten nog flinke aantallen aan te kunnen. Maar als taxibedrijven vóór 1 juli over een geactiveerde BCT willen beschikken, moeten ze wel zo snel mogelijk bestellen. Én beschikken over een ondernemerskaart.

Tot vorige week waren er nog vier leveranciers bij wie klanten een BCT konden bestellen. Echter leverancier Quipment neemt geen nieuwe bestellingen meer aan en Taxamatic is failliet.

“Als taxibedrijven zo snel mogelijk bestellen, hebben we nog voldoende inbouwcapaciteit om alle voertuigen vóór 1 juli 2014 van een BCT te voorzien”, belooft Leon van Lier van Cabman. “Wel onder de voorwaarde dat een ondernemerskaart aanwezig is en bedrijven zich houden aan onze inbouwplanning.”

Ondernemerskaart

“Zonder een ondernemerskaart kunnen wij de BCT niet activeren. Dat is nodig om de subsidie te ontvangen. Als taxibedrijven die kaart nog niet hebben, moeten ze dat vandaag nog aanvragen bij Kiwa. Want anders kunnen we wel op tijd inbouwen, maar ontvangt de taxi-ondernemer geen subsidie”, licht Meta Doodkorte van Taxitronic toe. “Kiwa heeft officieel zes weken de tijd om de kaart te leveren. Dus dan zit je al héél kort voor de deadline.”

Van Lier heeft al voor 17.000 BCT’s een bestelling ontvangen. Deze worden allemaal op tijd ingebouwd, zegt hij. “Mochten er nog veel bestellingen bij komen, kunnen we zelfs nog opschalen.” Taxitronic doet geen uitspraken over aantallen, maar bevestigt indien nodig nog grote extra aantallen aan te kunnen.

Taxibedrijven

Het zijn vooral de kleine taxibedrijven met enkele auto’s en zzp’ers die nu nog een bestelling plaatsen bij Cabman. De meeste grotere taxibedrijven hebben hun keuze al gemaakt en zijn al voor een groot deel voorzien de apparaten. Volgens Van Lier vallen de kinderziektes in zijn BCT-software erg mee.

“Personenvervoerders als Bios-Groep, Connexxion en Transvision hebben de Cabman BCT al volop in gebruik”, vertelt hij. “Hun dagelijkse datacommunicatie wordt er al mee uitgevoerd. Dat gaat goed. Er zijn alleen nog een aantal details en klantenwensen die geperfectioneerd moeten worden.”

Inbouwstations

Cabman en Taxitroninc hebben op dit moment tientallen monteurs en diverse mobiele en vaste inbouwstations operationeel om de taxibranche op tijd te voorzien van het apparaat. Want taxi-ondernemers die te laat zijn, lopen de 600 euro subsidie mis.

Van Lier: “Mijn verwachting is dat iedereen op tijd voorzien kan worden. Als ik inschat hoeveel bestellingen er al zijn gedaan bij de diverse leveranciers en wat onze reservecapaciteit nog bedraagt, moet het goedkomen. Althans, als de overgebleven taxi-ondernemers snel een bestelling plaatsen en zich houden aan onze inbouwplanning en natuurlijk een aanwezige ondernemerskaart.”

Bart Pals

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

31 reacties op “Cabman en Taxitronic nog voldoende capaciteit inbouw BCT’s”

Chand Malik|17.04.14|18:08

Taxitronic kan toch alleen ingebouwd worden bij mensen met een taxitronic meter in hun wagen?

Dat betekent dat de rest maar tot cabman geforceerd wordt, je hebt verder geen keuze meer
Zo een dure investering en dan geforceerd tot 1 merk..

Jeroen van den Bosch|18.04.14|12:29

Een “gedwongen” keuze voor Cabman lijkt mij in deze helemaal niet problematisch.
Prima apparatuur en uitstekend support.

Jurgen Bader|18.04.14|14:51

Wij werken al vanaf December met de BCT van Cabman met taximeter en zijn hier heel tevreden over. wij hebben een storing gehad met een aantal auto’s op eerste kerstdag nachts,en na dat we gebeld hadden stonden ze binnen een uur bij ons op de zaak om de BCT vrij te geven. wij hebben daar voor 18 jaar met Taxitronic gewerkt,die hebben ons aardig in de steek gelaten.

Mike van Wanum|18.04.14|18:23

BCT Belangen, je geeft je uit als een partij die het gesprek namens de branche wil gaan voeren met de overheid. Je hebt het over wederzijds respect, maar je wilt niet je gezicht tonen aan diezelfde branche die je wilt vertegenwoordigen. Hoe durf je dan over wederzijds respect te praten. Juist door dit soort onzin worden we als branche en dan zeker een groep als de ZZP,ers nooit gehoord en serieus genomen. Wij kiezen onze vertegenwoordigers zelf wel waar een gezicht bij hoort en goede registratie

Hudson Taxi|18.04.14|20:28

De bct dient eerst deugdelijk en fraude-proof gemaakt te worden, ook de opgeslagen data hoort daar bij. Vergeet ook het privacy aspect “de uitspraak van Brussel en CBP niet. Daarna de bct door taxibedrijven laten uittesten. Na goedbevinden kan je een invoerdatum vaststellen als er voldoende draagvlak in de gehele branche is. Niet in feb. Dan staan we weer voor dezelfde problemen als nu.

Hudson Taxi|18.04.14|20:36

Mike, het lijkt er veel op dat Bctbelangen een fabrikant is of zoiets. Ben het ook met je eens, hij brengt ons alleen schade toe.

Taxi Klant|18.04.14|23:15

De branche is totaal verziekt door alle goudzoekers in deze branche. Ze rijden allemaal tegen het wettelijk maximum in dikke bakken of onverantwoorde wrakken, rijden 24-7, hebben twee of drie leugenboekjes in de auto, menig rittenstaat verdwijnt aan het eind van de week in de shredder, ritjes van 50,- worden voor 10,- opgeschreven en ga zo maar door. Wat bijzonder dat de overheid een BCT verplicht stelt. En dan krijgen die goudzoekertjes ook nog €600,- subsidie, betaald van mijn belastingcenten.

Taxi Klant|18.04.14|23:28

En dan niet gaan janken dat de goudzoekers de schuld zijn van de overheid die in 2000 de markt opengooide, de branche wilde gedereguleerd worden! Dankzij deze deregulering hebben de meeste die fel tegen de BCT zijn hun bedrijfje kunnen starten en jaren lang kunnen aankloten. Nu is het de overheid die gaat puinruimen. Lijkt mij dat dat door een ieder aangemoedigd moet worden.

Ton van Dalfsen|19.04.14|07:40

@ Mike en Hudson Taxi. Ik denk nu ook dat BCT belangen een leverancier is ! Zeker met deze standpunten. Je weet niet wie ze zijn en niet willen bekend maken. Ineens waren ze er. Heel vreemd.

Ton van Dalfsen|19.04.14|12:19

Als ik zaken wil doen met een firma of instantie wil ik weten wie en wat voor bedrijf of instantie het is. BCT belangen geeft zich verder niet bloot met alleen maar een facebook pagina. Voor mij nog onbetrouwbaar om mij daar aan te sluiten als ik niet weet wie het zijn.

Arkadi Arman|23.04.14|15:09

nu met de inbouwen van BCT komt een andere probleem namelijk dat de politie of de handhaving weten niet hoe ze jou moeten controleren ,
bij mij werd door de politie mijn werkboek en ritten administratie gevraagd waar ik op antwoordde dat ik heb ze niet meer omdat ik BCT gebruik , de politie agent wist niet wat hij moest doen en vroeg mijn : Hoe moet ik nou je controleren?: ik zei ik weet het niet.. En toen hij nam mijn ontheffing in beslag voor twee weken . ja Onterecht

Rodie Van der Steen|24.04.14|15:23

Zal ik eens wat voorspellingen doen ?
1 BCT komt er !wanneer ?? weet ik ook niet.
2
3 Gedurende de invoering gaat er van alles fout en kun je niet rijden met dat voertuig.
4 De ondernemerskaart en de chauffeurskaart worden (mede door de inzet van TAXIBELANGEN) veel goedkoper , denk aan een 50 tot 100 euro.
5 De prijs van een BCT gaat na afschaffing van de subsidie ook omlaag !!
We zullen zien welke van de voorspellingen uitkomen….

Rodie Van der Steen|24.04.14|15:24

2 is onzeker, net als de toekomst….

Hudson Taxi|25.04.14|11:09

Er wordt achter de schermen hard gewerkt om uitstel dan wel afstel van deze BCT te verkrijgen. Door U aan te melden bij Taxibelangen kunt U helpen de onzinnige investering die U moet doen te voorkomen. Meer uitleg en duidelijkheid komt binnen enkele weken. Advies, Koop nu zeker niet zolang er geen enkel deugdelijk systeem te koop is. Laat U niets wijsmaken. Meld U aan bij taxibelangen , Dat kan U honderden of duizenden € besparen.

Rex Urban|26.04.14|12:04

Na vele telefoontjes ter verduidelijking:
Je moet handmatig de status van bct invoeren waarbij fouten of bewust een verkeerde status ingevoerd kan worden bij:
A:Beladen
B:onbeladen
c:starten rit
d:einde rit
E:ritprijzen
f:pauze
De BCT kan niet zien of er passagiers in de taxi zitten waardoor een fout ingevoerde status niet opgemerkt wordt.
Je mag in je pauze geen Taxivervoer doen. Maar wel in je pauze rijden met de taxi b.v. broodje kopen, of in je pauze leeg van schiphol naar huis rijden.

Rex Urban|26.04.14|12:06

BCT is ook niet geschikt voor b.v. Regiotaxi / verhuur per zitplaats.
ILT / de wet verplicht je ook bij dit vervoer de METER aan te zetten. Daarvoor zijn net zo veel Taximeters nodig als zitplaatsen in de taxi, om een deugdelijke geautomatiseerde boekhouding te kunnen voeren en achteraf de opgeslagen ritten uit leggen aan ILT. De bct is ook daar totaal ongeschikt voor. De BCT is een ICT fiasco, (lees de Telegraaf hedenochtend) die ons € 100 miljoen gaat kosten.

Ton van Dalfsen|26.04.14|13:22

Als je bij het einde van de dienst een print maakt zie je alleen o.a. beladen km , onbeladen km’s, aantal ritten , totaal bedrag enz. Je ziet niet elke rit apart gespecificeer en noem maar op. Je hebt bij de taxitronic nog steeds je papieren rittenstaat nodig met daarop de gegevens vanwaar elke rit naar waar heen gaat en wat de beladen km’s per rit waren. Dus geautomatiseerd ? echt niet. Rommel dus die hele BCT. Heb het bij één auto ingebouwd en weiger om de rest te doen.

Ton van Dalfsen|26.04.14|13:26

En daarbij is hij ook nog fraude gevoelig omdat hij te manipuleren is met wat je doet. Naar eigen uitvinding.

Ton van Dalfsen|26.04.14|15:22

@ Rex,
Goed stuk in de telegraaf. Jammer dat mijn foto niet geplaatst is. De fotograaf had zulke mooie foto’s gemaakt ! Denk te weinig ruimte zo te zien. Spreek je van de week nog wel

Ton van Dalfsen|26.04.14|15:25

@ Rex
Hoop dat ik deze week even tijd heb om bij je langs te komen , kan ik meteen laten zien wat voor rot ding ( BCT ) ik in mijn wagen heb. Misleiding ten top !!!!!!

Fikret Gocen|27.04.14|01:35

Beste Collega ondernemers dat quipment geen bestellingen nemen is onzin, zijn maken gewoon misbruik van de huidige situatie.
Zij kunnen wel de duurdere versie voor de hoofd prijs leveren zonder inruil korting voor je oudere data apparatuur.
Het zijn gewoon goed eerlijke profiteurs dank zijn de overheid.
Als taxi bedrijf wordt je van alle kanten bestolen. Het is toch triest voor woorden.

t_x04|28.04.14|08:41

Ton van dalfsen.

Niet helemaal waar wat je zegt. je kunt met de bct van taxitronic de data downloaden op een usbstick en inlezen op je computer.
Als je een programma hebt om die bestanden te lezen kun je een complete dienst uitprinten waar alle adressen op staan waar je bent geweest enz enz.

Dus schrijven is niet nodig, alles staat er in.

Rex Urban|28.04.14|09:39

Even uitleg n.a.v. vele telefoontjes. De BCT fabrikanten,ILT,KNV,wisten van meet af aan, 2008, dat de BCT fraude gevoelig is. I.L.T. geeft dat nu toe, lees de telegraaf. De ondernemers van de 8000 ingebouwde bct’ geven ook NIET aan dat hun BCT WEL deugdelijk is. Daar komen de privacy perikelen nog bij. Mr. Boone heeft deze zaak onder de aandacht. M’n advies is laat je niet lekker maken voor de subsidie. Vraag fabrikanten om duidelijkheid of garantie,koop nu niet en wacht op uitspraak rechter.

Ton van Dalfsen|28.04.14|20:41

@t_x04, Een verhelderend en prettig gesprek gehad met de directeur van Taxitronic die contact met mij heeft opgenomen. Je hebt gelijk dat je het uit kan lezen via een USB stick en daardoor schrijven niet meer van toepassing is , echter blijkt bij mij geen usb kabel aangelegt te zijn vanaf de centrale computer in de auto naar bijv. mijn dashboardkastje. Mij is dat ook allemaal niet uitgelegt door de inbouwer. Dit wordt binnenkort allemaal opgelost mede dankzij bemiddeling van Taxitronic met de

Ton van Dalfsen|28.04.14|20:43

verdere uitleg door taxitronic hoe het uit te lezen is enz…. Een compliment mag hier dan ook gegeven worden naar taxitronic. Bij deze

t_x04|29.04.14|20:38

Domme fout, maar wel goed opgelost.

Je moet dan nog wel een programma aanschaffen bij taxitronic om de bestanden te kunnen lezen.
Als het goed is vragen ze daar een “hoog” bedrag per maand voor. Kan ook door anderen ontwikkeld worden. Weet niet wie.
De centrale waar ik bij aangesloten ben heeft het zelf ontwikkeld en kost de chauffeurs niets.

Taxi Volendam|30.04.14|09:45

Een Usb stick kan een oplossing zijn maar wel achterhaalde techniek die je extra werk kost. Bij opdrachten van meerdere opdrachtgevers per rit, het z’g vervoer per zitplaats,wordt het lastig of zelfs niet mogelijk automatisch te declareren. Vraag b.v. Korton eens advies. Een BCT is niet geschikt voor de de behoeften van 2014. Aan een bct mogen geen aanpassingen gedaan worden zonder overnieuw te certificeren. Onbetaalbaar, waardoor je jaren lang verplicht met een wanproduct in je Taxi zit.

t_x04|30.04.14|09:57

Usb opslag is tijdelijk ( voor mij) tot online opslag beschikbaar komt.

Ton van Dalfsen|30.04.14|12:13

Voor een klein bedrijfje als ik en/of een ander is het lastig met factureren via Wintax met BCT. Ik heb momenteel Wintax starter wat zonder abo is en daardoor niet je ritten kan doorzetten naar de BCT en/of terminal. Voor mij is en/en kostbaar. En ik vervoer geen personen per zitplaats wat anderen wel weer doen zoals regiotaxi, ziekenvervoer e.d. Al zou ik willen factureren uit wintax zou ik een uitgebreide BCT versie moeten hebben om de ritten door te zetten naar de BCT en daaruit de juiste

Ton van Dalfsen|30.04.14|12:14

informatie halen om te kunnen factureren. Te kostbaar voor mij. Dus voor een ieder die zich wat kan bedenken: met/zonder en noem maar op.

Cabman en Taxitronic nog voldoende capaciteit inbouw BCT’s | TaxiPro
Cabman, BCT, Boordcomputer Taxi

Cabman en Taxitronic nog voldoende capaciteit inbouw BCT’s

Taxibedrijven die nog geen Boordcomputer Taxi hebben besteld, die bij het failliete Taxamatic hebben besteld of wiens BCT-bestelling door Quipment is geannuleerd, kunnen nog bij Cabman of Taxitronic terecht. Cabman heeft nog een reserve-capaciteit van zo’n 3.000 BCT’s. Ook Taxitronic laat weten nog flinke aantallen aan te kunnen. Maar als taxibedrijven vóór 1 juli over een geactiveerde BCT willen beschikken, moeten ze wel zo snel mogelijk bestellen. Én beschikken over een ondernemerskaart.

Tot vorige week waren er nog vier leveranciers bij wie klanten een BCT konden bestellen. Echter leverancier Quipment neemt geen nieuwe bestellingen meer aan en Taxamatic is failliet.

“Als taxibedrijven zo snel mogelijk bestellen, hebben we nog voldoende inbouwcapaciteit om alle voertuigen vóór 1 juli 2014 van een BCT te voorzien”, belooft Leon van Lier van Cabman. “Wel onder de voorwaarde dat een ondernemerskaart aanwezig is en bedrijven zich houden aan onze inbouwplanning.”

Ondernemerskaart

“Zonder een ondernemerskaart kunnen wij de BCT niet activeren. Dat is nodig om de subsidie te ontvangen. Als taxibedrijven die kaart nog niet hebben, moeten ze dat vandaag nog aanvragen bij Kiwa. Want anders kunnen we wel op tijd inbouwen, maar ontvangt de taxi-ondernemer geen subsidie”, licht Meta Doodkorte van Taxitronic toe. “Kiwa heeft officieel zes weken de tijd om de kaart te leveren. Dus dan zit je al héél kort voor de deadline.”

Van Lier heeft al voor 17.000 BCT’s een bestelling ontvangen. Deze worden allemaal op tijd ingebouwd, zegt hij. “Mochten er nog veel bestellingen bij komen, kunnen we zelfs nog opschalen.” Taxitronic doet geen uitspraken over aantallen, maar bevestigt indien nodig nog grote extra aantallen aan te kunnen.

Taxibedrijven

Het zijn vooral de kleine taxibedrijven met enkele auto’s en zzp’ers die nu nog een bestelling plaatsen bij Cabman. De meeste grotere taxibedrijven hebben hun keuze al gemaakt en zijn al voor een groot deel voorzien de apparaten. Volgens Van Lier vallen de kinderziektes in zijn BCT-software erg mee.

“Personenvervoerders als Bios-Groep, Connexxion en Transvision hebben de Cabman BCT al volop in gebruik”, vertelt hij. “Hun dagelijkse datacommunicatie wordt er al mee uitgevoerd. Dat gaat goed. Er zijn alleen nog een aantal details en klantenwensen die geperfectioneerd moeten worden.”

Inbouwstations

Cabman en Taxitroninc hebben op dit moment tientallen monteurs en diverse mobiele en vaste inbouwstations operationeel om de taxibranche op tijd te voorzien van het apparaat. Want taxi-ondernemers die te laat zijn, lopen de 600 euro subsidie mis.

Van Lier: “Mijn verwachting is dat iedereen op tijd voorzien kan worden. Als ik inschat hoeveel bestellingen er al zijn gedaan bij de diverse leveranciers en wat onze reservecapaciteit nog bedraagt, moet het goedkomen. Althans, als de overgebleven taxi-ondernemers snel een bestelling plaatsen en zich houden aan onze inbouwplanning en natuurlijk een aanwezige ondernemerskaart.”

Bart Pals

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

31 reacties op “Cabman en Taxitronic nog voldoende capaciteit inbouw BCT’s”

Chand Malik|17.04.14|18:08

Taxitronic kan toch alleen ingebouwd worden bij mensen met een taxitronic meter in hun wagen?

Dat betekent dat de rest maar tot cabman geforceerd wordt, je hebt verder geen keuze meer
Zo een dure investering en dan geforceerd tot 1 merk..

Jeroen van den Bosch|18.04.14|12:29

Een “gedwongen” keuze voor Cabman lijkt mij in deze helemaal niet problematisch.
Prima apparatuur en uitstekend support.

Jurgen Bader|18.04.14|14:51

Wij werken al vanaf December met de BCT van Cabman met taximeter en zijn hier heel tevreden over. wij hebben een storing gehad met een aantal auto’s op eerste kerstdag nachts,en na dat we gebeld hadden stonden ze binnen een uur bij ons op de zaak om de BCT vrij te geven. wij hebben daar voor 18 jaar met Taxitronic gewerkt,die hebben ons aardig in de steek gelaten.

Mike van Wanum|18.04.14|18:23

BCT Belangen, je geeft je uit als een partij die het gesprek namens de branche wil gaan voeren met de overheid. Je hebt het over wederzijds respect, maar je wilt niet je gezicht tonen aan diezelfde branche die je wilt vertegenwoordigen. Hoe durf je dan over wederzijds respect te praten. Juist door dit soort onzin worden we als branche en dan zeker een groep als de ZZP,ers nooit gehoord en serieus genomen. Wij kiezen onze vertegenwoordigers zelf wel waar een gezicht bij hoort en goede registratie

Hudson Taxi|18.04.14|20:28

De bct dient eerst deugdelijk en fraude-proof gemaakt te worden, ook de opgeslagen data hoort daar bij. Vergeet ook het privacy aspect “de uitspraak van Brussel en CBP niet. Daarna de bct door taxibedrijven laten uittesten. Na goedbevinden kan je een invoerdatum vaststellen als er voldoende draagvlak in de gehele branche is. Niet in feb. Dan staan we weer voor dezelfde problemen als nu.

Hudson Taxi|18.04.14|20:36

Mike, het lijkt er veel op dat Bctbelangen een fabrikant is of zoiets. Ben het ook met je eens, hij brengt ons alleen schade toe.

Taxi Klant|18.04.14|23:15

De branche is totaal verziekt door alle goudzoekers in deze branche. Ze rijden allemaal tegen het wettelijk maximum in dikke bakken of onverantwoorde wrakken, rijden 24-7, hebben twee of drie leugenboekjes in de auto, menig rittenstaat verdwijnt aan het eind van de week in de shredder, ritjes van 50,- worden voor 10,- opgeschreven en ga zo maar door. Wat bijzonder dat de overheid een BCT verplicht stelt. En dan krijgen die goudzoekertjes ook nog €600,- subsidie, betaald van mijn belastingcenten.

Taxi Klant|18.04.14|23:28

En dan niet gaan janken dat de goudzoekers de schuld zijn van de overheid die in 2000 de markt opengooide, de branche wilde gedereguleerd worden! Dankzij deze deregulering hebben de meeste die fel tegen de BCT zijn hun bedrijfje kunnen starten en jaren lang kunnen aankloten. Nu is het de overheid die gaat puinruimen. Lijkt mij dat dat door een ieder aangemoedigd moet worden.

Ton van Dalfsen|19.04.14|07:40

@ Mike en Hudson Taxi. Ik denk nu ook dat BCT belangen een leverancier is ! Zeker met deze standpunten. Je weet niet wie ze zijn en niet willen bekend maken. Ineens waren ze er. Heel vreemd.

Ton van Dalfsen|19.04.14|12:19

Als ik zaken wil doen met een firma of instantie wil ik weten wie en wat voor bedrijf of instantie het is. BCT belangen geeft zich verder niet bloot met alleen maar een facebook pagina. Voor mij nog onbetrouwbaar om mij daar aan te sluiten als ik niet weet wie het zijn.

Arkadi Arman|23.04.14|15:09

nu met de inbouwen van BCT komt een andere probleem namelijk dat de politie of de handhaving weten niet hoe ze jou moeten controleren ,
bij mij werd door de politie mijn werkboek en ritten administratie gevraagd waar ik op antwoordde dat ik heb ze niet meer omdat ik BCT gebruik , de politie agent wist niet wat hij moest doen en vroeg mijn : Hoe moet ik nou je controleren?: ik zei ik weet het niet.. En toen hij nam mijn ontheffing in beslag voor twee weken . ja Onterecht

Rodie Van der Steen|24.04.14|15:23

Zal ik eens wat voorspellingen doen ?
1 BCT komt er !wanneer ?? weet ik ook niet.
2
3 Gedurende de invoering gaat er van alles fout en kun je niet rijden met dat voertuig.
4 De ondernemerskaart en de chauffeurskaart worden (mede door de inzet van TAXIBELANGEN) veel goedkoper , denk aan een 50 tot 100 euro.
5 De prijs van een BCT gaat na afschaffing van de subsidie ook omlaag !!
We zullen zien welke van de voorspellingen uitkomen….

Rodie Van der Steen|24.04.14|15:24

2 is onzeker, net als de toekomst….

Hudson Taxi|25.04.14|11:09

Er wordt achter de schermen hard gewerkt om uitstel dan wel afstel van deze BCT te verkrijgen. Door U aan te melden bij Taxibelangen kunt U helpen de onzinnige investering die U moet doen te voorkomen. Meer uitleg en duidelijkheid komt binnen enkele weken. Advies, Koop nu zeker niet zolang er geen enkel deugdelijk systeem te koop is. Laat U niets wijsmaken. Meld U aan bij taxibelangen , Dat kan U honderden of duizenden € besparen.

Rex Urban|26.04.14|12:04

Na vele telefoontjes ter verduidelijking:
Je moet handmatig de status van bct invoeren waarbij fouten of bewust een verkeerde status ingevoerd kan worden bij:
A:Beladen
B:onbeladen
c:starten rit
d:einde rit
E:ritprijzen
f:pauze
De BCT kan niet zien of er passagiers in de taxi zitten waardoor een fout ingevoerde status niet opgemerkt wordt.
Je mag in je pauze geen Taxivervoer doen. Maar wel in je pauze rijden met de taxi b.v. broodje kopen, of in je pauze leeg van schiphol naar huis rijden.

Rex Urban|26.04.14|12:06

BCT is ook niet geschikt voor b.v. Regiotaxi / verhuur per zitplaats.
ILT / de wet verplicht je ook bij dit vervoer de METER aan te zetten. Daarvoor zijn net zo veel Taximeters nodig als zitplaatsen in de taxi, om een deugdelijke geautomatiseerde boekhouding te kunnen voeren en achteraf de opgeslagen ritten uit leggen aan ILT. De bct is ook daar totaal ongeschikt voor. De BCT is een ICT fiasco, (lees de Telegraaf hedenochtend) die ons € 100 miljoen gaat kosten.

Ton van Dalfsen|26.04.14|13:22

Als je bij het einde van de dienst een print maakt zie je alleen o.a. beladen km , onbeladen km’s, aantal ritten , totaal bedrag enz. Je ziet niet elke rit apart gespecificeer en noem maar op. Je hebt bij de taxitronic nog steeds je papieren rittenstaat nodig met daarop de gegevens vanwaar elke rit naar waar heen gaat en wat de beladen km’s per rit waren. Dus geautomatiseerd ? echt niet. Rommel dus die hele BCT. Heb het bij één auto ingebouwd en weiger om de rest te doen.

Ton van Dalfsen|26.04.14|13:26

En daarbij is hij ook nog fraude gevoelig omdat hij te manipuleren is met wat je doet. Naar eigen uitvinding.

Ton van Dalfsen|26.04.14|15:22

@ Rex,
Goed stuk in de telegraaf. Jammer dat mijn foto niet geplaatst is. De fotograaf had zulke mooie foto’s gemaakt ! Denk te weinig ruimte zo te zien. Spreek je van de week nog wel

Ton van Dalfsen|26.04.14|15:25

@ Rex
Hoop dat ik deze week even tijd heb om bij je langs te komen , kan ik meteen laten zien wat voor rot ding ( BCT ) ik in mijn wagen heb. Misleiding ten top !!!!!!

Fikret Gocen|27.04.14|01:35

Beste Collega ondernemers dat quipment geen bestellingen nemen is onzin, zijn maken gewoon misbruik van de huidige situatie.
Zij kunnen wel de duurdere versie voor de hoofd prijs leveren zonder inruil korting voor je oudere data apparatuur.
Het zijn gewoon goed eerlijke profiteurs dank zijn de overheid.
Als taxi bedrijf wordt je van alle kanten bestolen. Het is toch triest voor woorden.

t_x04|28.04.14|08:41

Ton van dalfsen.

Niet helemaal waar wat je zegt. je kunt met de bct van taxitronic de data downloaden op een usbstick en inlezen op je computer.
Als je een programma hebt om die bestanden te lezen kun je een complete dienst uitprinten waar alle adressen op staan waar je bent geweest enz enz.

Dus schrijven is niet nodig, alles staat er in.

Rex Urban|28.04.14|09:39

Even uitleg n.a.v. vele telefoontjes. De BCT fabrikanten,ILT,KNV,wisten van meet af aan, 2008, dat de BCT fraude gevoelig is. I.L.T. geeft dat nu toe, lees de telegraaf. De ondernemers van de 8000 ingebouwde bct’ geven ook NIET aan dat hun BCT WEL deugdelijk is. Daar komen de privacy perikelen nog bij. Mr. Boone heeft deze zaak onder de aandacht. M’n advies is laat je niet lekker maken voor de subsidie. Vraag fabrikanten om duidelijkheid of garantie,koop nu niet en wacht op uitspraak rechter.

Ton van Dalfsen|28.04.14|20:41

@t_x04, Een verhelderend en prettig gesprek gehad met de directeur van Taxitronic die contact met mij heeft opgenomen. Je hebt gelijk dat je het uit kan lezen via een USB stick en daardoor schrijven niet meer van toepassing is , echter blijkt bij mij geen usb kabel aangelegt te zijn vanaf de centrale computer in de auto naar bijv. mijn dashboardkastje. Mij is dat ook allemaal niet uitgelegt door de inbouwer. Dit wordt binnenkort allemaal opgelost mede dankzij bemiddeling van Taxitronic met de

Ton van Dalfsen|28.04.14|20:43

verdere uitleg door taxitronic hoe het uit te lezen is enz…. Een compliment mag hier dan ook gegeven worden naar taxitronic. Bij deze

t_x04|29.04.14|20:38

Domme fout, maar wel goed opgelost.

Je moet dan nog wel een programma aanschaffen bij taxitronic om de bestanden te kunnen lezen.
Als het goed is vragen ze daar een “hoog” bedrag per maand voor. Kan ook door anderen ontwikkeld worden. Weet niet wie.
De centrale waar ik bij aangesloten ben heeft het zelf ontwikkeld en kost de chauffeurs niets.

Taxi Volendam|30.04.14|09:45

Een Usb stick kan een oplossing zijn maar wel achterhaalde techniek die je extra werk kost. Bij opdrachten van meerdere opdrachtgevers per rit, het z’g vervoer per zitplaats,wordt het lastig of zelfs niet mogelijk automatisch te declareren. Vraag b.v. Korton eens advies. Een BCT is niet geschikt voor de de behoeften van 2014. Aan een bct mogen geen aanpassingen gedaan worden zonder overnieuw te certificeren. Onbetaalbaar, waardoor je jaren lang verplicht met een wanproduct in je Taxi zit.

t_x04|30.04.14|09:57

Usb opslag is tijdelijk ( voor mij) tot online opslag beschikbaar komt.

Ton van Dalfsen|30.04.14|12:13

Voor een klein bedrijfje als ik en/of een ander is het lastig met factureren via Wintax met BCT. Ik heb momenteel Wintax starter wat zonder abo is en daardoor niet je ritten kan doorzetten naar de BCT en/of terminal. Voor mij is en/en kostbaar. En ik vervoer geen personen per zitplaats wat anderen wel weer doen zoals regiotaxi, ziekenvervoer e.d. Al zou ik willen factureren uit wintax zou ik een uitgebreide BCT versie moeten hebben om de ritten door te zetten naar de BCT en daaruit de juiste

Ton van Dalfsen|30.04.14|12:14

informatie halen om te kunnen factureren. Te kostbaar voor mij. Dus voor een ieder die zich wat kan bedenken: met/zonder en noem maar op.