Vijftal geïnteresseerde partijen voor doorstart Quipment
Er is een vijftal partijen geïnteresseerd om een doorstart te realiseren met BCT-leverancier Quipment. Zij zullen uiterlijk dinsdagmiddag een schriftelijk bod uitbrengen bij de curator. “Aan de hand daarvan bepalen we met wie we verder in gesprek gaan”, licht Annelies Mulder namens curator Van den Bos toe. “Wat belangrijk is om te weten voor huidige Quipment-klanten is dat de services in ieder geval tot en met dinsdag in de lucht blijven.”
Als andere partijen geïnteresseerd zijn in een bod op (delen van) Quipment, moeten zij zich zo snel mogelijk melden bij het kantoor van de curator; Dirkzwager advocaten & notarissen uit Arnhem.
Biedingsronde
“Het gaat hier om een eerste biedingsronde. Partijen geven dan een indicatie van hun bod”, vertelt Mulder. Ook heeft ze afspraken met Vodafone kunnen maken, zodat de datacommunicatie via de servers van Quipment de komende dagen verstuurd kan blijven worden.
BCT-leverancier Quipment ging afgelopen woensdag failliet. Het BCT-project heeft het bedrijf uiteindelijk onderuit getrokken. Hierdoor dreigen honderden taxibedrijven gedupeerd te worden, omdat zij hun aanbetalingen voor BCT-apparatuur kwijt dreigen te raken. Ook zijn veel bedrijven afhankelijk van Quipment voor het gebruiken van datacommunicatie.
Bart Pals
Update 12-6: De Quipment-diensten blijven tot vrijdag 13-6 in de lucht. Daarna verwacht de curator meer te kunnen vertellen over een eventuele doorstart.
Lees ook:
Als ik de overheid een cijfer zou moeten geven voor het kapot maken van bedrijven in het algemeen en de taxisector in het bijzonder dat krijgen ze van mij een dikke 10 voor deze prestatie.Het is ongelofelijk hoe deskundig de overheid er in slaagt om gezonde bedrijven ziek te maken en daarna genadeloos af te maken.Wat betreft het is de lucht houden van de datacommunicatie,daar zouden KNV,belastingdienst,IenM en STN zich gezamenlijk garant voor moet stellen.Zodat niemand zich daar zorgen
over hoeft te maken.De STN begrijpt ook niet dat deze geruststelling nog niet is gerealiseerd.Deze zorgen wegnemen bij de toch al zwaar gedupeerde ondernemers is een eerste vereiste.Volledig buiten hun schuld om moesten de ondernemers in de BCT afgrond affaire storten,als ondernemer voel ik mede de pijn en raak ik geëmotioneerd.Ik heb dit rampscenario al ruim 5 jaar voorspeld,maar de ramp is veel groter dan dat ik mij had kunnen voorstellen. IenM heeft willens en wetens deze ramp veroorzaakt.
En dan is het nu dinsdag……………..
De dag van de waarheid……
De waarheid..? Van de kosten? Van de ergernissen? Van de tekortkomingen?
De Staatssecretaris houd stug vol, 2 leveranciers noemt zij voldoende vrije-marktwerking.http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/kamerstukken/2014/06/06/boordcomputer-taxi-quipment.html Als Staatssecretaris kan je gewoon de feiten blijven ontkennen,zij staat boven het gepeupel.Zij gaat voor de gedupeerden iets regelen met de subsidies,dus als een ondernemers € 60 000,– kwijt is aan het Quipment avontuur,dan krijgen ze toch de pl/min € 8 000,– subsidie,bij de nieuwe aankoop???
Vandaag toch maar even een VOG aangevraagd voor een BCT/Chauffeurskaart, mijn oude is bijna verlopen,… het zal mij benieuwen…
Wat verwacht je nou eigenlijk van een ministerie die de taxi-belangen aan het Kiwa verkwanseld heeft?