UWV, kantoor

Payrollbedrijf George Borrius voor tweede keer failliet

Een payrollbedrijf van George Borrius is voor de tweede keer failliet verklaard. Liet Taxidesk drie jaar geleden een miljoen euro schade achter na een faillissement, het doorgestarte Borrius Personeelsdiensten BV is nu ook failliet verklaard. Het bedrijf deed onder meer detachering, uitzenden en payrolling van taxichauffeurs.

De oorzaak van het faillissement zou volgens Borrius zijn veroorzaakt door liquiditeitsproblemen omdat een klant niet betaalde. Het UWV zal opnieuw opdraaien voor het achterstallig loon, vakantiedagen en vakantiegeld. Het Pensioenfonds Vervoer en de Belastingdienst kunnen naar hun geld fluiten.

Taxidesk

Het vorige bedrijf van Borrius, Taxidesk, ging eind 2012 failliet. Toen liet het payrollbedrijf ruim een miljoen euro schuld achter. Eigenaar George Borrius nam meteen na het faillissement het bedrijf over voor 36.000 euro en kon daarmee weer schuldenvrij verder.

Tijdens de doorstart was vakbond FNV ‘zeer verbolgen’. FNV-bestuurder Remko Mast riep toch nog alle taxibedrijven op om ‘nooit meer gebruik te maken van Taxidesk’, omdat de maatschappij op deze manier opdraait voor het mismanagement van Borrius. Dat was een vooruitziende blik, zo blijkt nu.

Lees ook:

Auteur: Bart Pals

4 reacties op “Payrollbedrijf George Borrius voor tweede keer failliet”

Jos Dinkelaar|23.07.15|10:41

We moeten af van de loondienst taxi, en alleen met het ZZP systeem gaan werken. Daarom moet iedereen met een volledige taxipas ondernemer worden.
Beperkte taxipas moet verdwijnen. En vrije trambaam vergunning moet ook verdwijnen,de regels zijn niet te handhaven en het is niet echt noodzakelijk. Laat die trambaan voor het OV en alleen hulp diensten beschikbaar blijven.

Yvonne Jansen|23.07.15|16:21

De beperkte pas moet helemaal niet verdwijnen!!! En ook taxichauffeurs willen in loondienst kunnen werken en willen helemaal geen ZZPer worden! Ik ben taxichauffeur met beperkte pas en in loondienst, doe mijn werk goed en ben tevreden.

Peter Walgreen|23.07.15|21:51

Volgens mij is het het beste dat we chauffeurs in loondienst hebben, en ZZP’ers, maar die laatste dan wel alleen als ze in het bezit zijn van hun eigen ondernemerspapieren/vervoersvergunning, en niet met 10, 20, of misschien wel 50 man in een VOF.

Paul Dijkhuizen|27.07.15|14:50

Ik neem aan dat de heer Borrius deze keer niet in de gelegenheid gesteld wordt om om het failliete bedrijf over te nemen en wederom kan doorstarten? Of hebben we deze keer weer niks geleerd?