Sharon Dijksma

Dijksma: handhaving BCT na update goed mogelijk

Beon: Rijksoverheid

De data uit de BCT is na de verplichte update geschikt is voor handhaving, iets wat vóór die update niet het geval was. Dat zegt staatssecretaris Sharon Dijksma. Die handhaving door de ILT is wat haar betreft dan ook goed uit te voeren. Dat blijkt uit Dijksma’s antwoorden op vragen van VVD-Kamerlid Betty de Boer.

De vragen van De Boer zijn gebaseerd op uitgebreide gesprekken met Stichting Taxibelangen Nederland, dat hiermee problemen rond de verplichte BCT-update aan de orde stelt. De problemen rond de BCT zouden nog altijd niet zijn opgelost, zo stelt De Boer, en dus zou de handhaving door ILT pas moeten plaatsvinden als de BCT in alle opzichten goed functioneert. Ook moet er wat haar betreft een commissie komen waarin de problematiek rond de boordcomputer taxi regelmatig wordt besproken.

Data niet betrouwbaar

Staatssecretaris Sharon Dijksma pareert die zaken in haar beantwoording. Ze erkent dat de invoering van de BCT de nodige vertraging heeft opgelopen, maar dit zou in sommige gevallen niet te voorkomen zijn geweest. Ook geeft Dijksma toe dat de data uit de boordcomputers in 2014 niet volledig betrouwbaar was, en daardoor niet geschikt voor handhavingsdoeleinden. De verplichte update heeft daar volgens haar echter verandering gebracht.

Op de vraag of het redelijk is om sinds 1 oktober te handhaven op aanwezigheid en juist gebruik van de BCT antwoordt Dijksma dan ook dat zij dat zeker vindt. Zo is er een lange periode van gewenning voor de hele taxibranche aan die datum voorafgegaan. Tussen het najaar van 2014 en 1 juli 2016 is niet actief gehandhaafd; daarna is dat geleidelijk opgebouwd. Sinds 1 oktober is er volledige handhaving: ILT kan een boete opleggen bij ontbreken of onjuiste bediening van de BCT, of als uit de data blijkt dat de chauffeur in kwestie zich niet aan de arbeids- en rusttijden heeft gehouden.

BCT-fraude

Die boetes zijn niet mals, blijkt uit het overzicht dat Dijksma op verzoek van De Boer aanleverde. Als er geen deugdelijke BCT aanwezig is kan dat een boete van 1.800 euro opleveren. Datzelfde geldt voor een wel aanwezige maar niet geactiveerde BCT en voor fraude met de BCT door de ondernemer. Als de chauffeur zich aan BCT-fraude schuldig maakt, kan dat hem of haar 700 euro kosten. Als de BCT wel in de taxi aanwezig is, maar er ongeacht de reden geen juiste registratie van arbeids- en rusttijden is, kan dat leiden tot een boete van 4.400 euro.

Er zijn wel uitzonderingen te bedenken, zo geeft de staatssecretaris aan. “Mocht een taxiondernemer aantoonbaar buiten zijn schuld nog geen update op zijn BCT hebben geïnstalleerd, dan volgt geen boete. Naar de laatste informatie werkt de update van alledrie de BCT-fabrikanten. Dat wil zeggen: na installatie van de update levert de BCT voor handhavingdoeleinden bruikbare data. Dat neemt niet weg dat er problemen kunnen ontstaan bij taxiondernemers na installatie van de update. Signalen van taxiondernemers worden daarom actief centraal verzameld. Tot dusver blijven problemen binnen acceptabele grenzen en worden ze zo snel mogelijk door de BCT-fabrikanten opgelost. Handhaving is, kortom, goed mogelijk.”

Lees ook: Slechts vier boetes voor ontbreken boordcomputer taxi

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

52 reacties op “Dijksma: handhaving BCT na update goed mogelijk”

Duco Douwstra|27.10.16|10:18

Waanzin ten top!ILT inspecteur Paul van Straaten heeft op de TaxiExpo duidelijk gezegd, of toe moeten geven dat de rij-en rusttijden d.m.v. de BCT nooit betrouwbaar geregistreerd kunnen worden.De bediening is handmatig, je kan de BCT op pauze zetten terwijl je aan het werk ben en nog talloze handelingen verrichten,waardoor de controle van nul en generlei waarde is.Maar de machtswellustelingen houden vol en blijven de minister om de tuin leiden.En wat gaar de ILT doen met al die onbetrouwbaar …

Duco Douwstra|27.10.16|10:29

geregistreerde data,van 40 000 voertuigen?Op de simpele vraag aan van Straaten of hij nut en noodzaak van de BCT uit wilde leggen,moest hij toegeven dat hij dat niet kon.Het is ook niet uit te leggen natuurlijk.Ik roep het nog maar eens,”de bestaande systemen met mooie kleurenschermen, navigatie, digitale rittenstaten enz. uit 2006,waren vele malen beter dan de kleine kleurloze BCT”.Zonder de BCT rem op innovatie,hadden we allemaal al een betrouwbaar Tesla scherm in de taxi’s gehad.

Johan Zevenbergen|27.10.16|10:38

Begrijp dat we dus hebben betaald voor de update om mee te werken aan de evt bewijslast van een veroordeling.
Staat hier niet iets over in de grondwet??

Esther Gruppen|27.10.16|11:08

Ik heb eens ergens gelezen dat ALS er rekeningritten gereden worden, dat er dan geen boordcomputer/taxameter aanwezig hoeft te zijn !!!

TaxiTaxameter
Per 1 januari 2016 is een erkende taxameter niet meer verplicht indien het voertuig aantoonbaar uitsluitend wordt gebruikt voor ritten waarbij voorafgaand aan de taxirit (bijvoorbeeld telefonisch, via website of app taxiondernemer), op kenbare en transparante wijze een vast tarief met de consument is overeengekomen.

Wil Leenders|27.10.16|11:18

Dus vooraf vast altijd goed ?

Pascal Do|27.10.16|11:53

Ik hoor hier een heleboel bla bla bla is er in heel Nederland nou is geen chauffeur of ondernemer die al een pv heeft gehad ?? Altijd maar als dit als dat het enige wat waar is ..is de dure update 250 euro..nu afwachten tot ilt mij eens komt controleren dan kan ik jullie mededelen wat er fout kan gaan en is gegaan heb alles op orde dus laat ze maar komen …wordt vervolgd

Peter Klercq|27.10.16|11:57

Taxameter is een aanvulling op de BCT om straattaxi of op meter te kunnen rijden.

Dit kan ook worden omzeild door ritten via een app te laten berekenen, dit is bij constatering wel strafbaar, omdat het geen geijkte berekening is.

Die ILT persoon weet ook wel dat rijden en pauze geregistreerd wordt, geen goede vertegenwoordiger van de materie.

Hardy Brunink|27.10.16|12:32

Allemaal snorder worden, jongens en meisjes. Die rijden bij bosjes in het rond, en hier wordt niets aan gedaan. Hier in deze omstreken rijden al tientallen jaren “Teun de Neus” en hij rijdt nog. Heeft er zelfs een boek over geschreven!! Maar ja, deze mensen hebben geen BCT dus kun je ze ook niet controleren…

Taxi Lichtstad|27.10.16|16:33

Duco, wanneer accepteer je nou eens dat de BCT er is. Je bent doof voor alle ondernemers die er blij mee zijn, je wilt gewoon alleen maar zeuren. Iedereen die ik hier in Eindhoven spreek, is blij met de administratie verlichting. Alleen mopperen ze dat ze zich aan de regels moeten houden sinds de BCT, MOOI! Dat er al systemen bij sommige in zaten, is vervelend, maar het is nu eenmaal zo, deal with it, move on!

Aad Hofman|27.10.16|17:18

Taxi Lichtstad, ik weet niet waar jullie hiervoor mee hebben gewerkt, met de BCT is veel meer administratieve rompslomp om alleen de gegevens maar te uploaden in je pc.
En bovendien kloppen de adressen niet, komt meerdere malen voor.

Taxi Volendam|27.10.16|17:30

Sharon Dijksma verteld dingen die niet waar zijn. Iemand liegt !
Verkeerd voorgelicht door I&M ???
Bij de Taxi Expo werd door Paul Verstraten senior inspecteur van ILT duidelijk gemaakt dat de bct onbetrouwbare data kan bezitten.
Hij wilde niet op details ingaan.
Het lijkt er dus op dat I&M en ILT het oneens zijn met elkaar.
We hebben de BCT getest, en? eens met Verstraten !
De bct is ongeschikt om als fraudebestendig apparaat te dienen voor de controle op de naleving van de rij- en rusttijden.

Peter Vriens|27.10.16|19:08

@ Lichtstad.
Iedereen mag blij zijn met de bct.
Maar ga niet zeggen dat de BCT administratie verlichting geeft.
Heb je dat wel met deze BCT, dan was er veel mis met je boekhouding voor de bct of je snapt er zelf niks van.
Wanneer je kan aantonen dat de Bct aan de uitgangspunten voldoet ben je waarschijnlijk de eerste die dat kan.
Kijk eens verder dan je neus lang is en onderbouw iets wat je schrijft.
Daar kunnen we iets mee.

Duco Douwstra|28.10.16|01:06

Beste Peter,Ik had in 1985 al BCT’s in mijn taxi’s met stoelcontacten.Ik kon zien of er met of zonder passagiers was gereden,alle tijden en km. werden geregistreerd,eens in de week uitlezen op mijn Commodore 64.In 2000 was de hele UTC geautomatiseerd en kon ik nog een jaar terugkijken op rit en chauffeur.Dus ga mij niet vertellen dat ik niet weet waar ik het over heb,en ik heb er geen bezwaar tegen dat jij blij ben met de BCT uit 2007 verplichting.Maar ik doe graag me met innovatieontwikkeling

Duco Douwstra|28.10.16|01:13

Dus kijk eens verder dan je neus lang is,dan zul je zien dat er veel mooiere en veel betere systemen bestaan. Kijk als je voor dat jij een BCT had nog helemaal niks had, dan is het uit niets iets en dat is een hele vooruitgang. Als ik aan een stam uit het stenen tijdperk een plastic horloge geef en leg hem het nut ervan uit, dan is dat voor hem ook een wereldwonder. Het gaat er om dat een stelletje domme ambtenaren ons al 8 jaar een mislukking opdringen,maar dat snap jij kennelijk niet.

Johan Zevenbergen|28.10.16|01:19

Voor ik hier het dorp uit ben, heeft dat bct tje al drie keer de foutmelding gegeven dat ik ben afgeweken van de route en fouten in het gps signaal en wat zo meer zei aan fout meldingen?
Kennelijk heeft de natuur hier op de veluwe het gemunt op de mooi praters en zakken vullers daar in den haag.
Of geven de bomen soms een verkeerd signaal af?
Kortom de bct lost de snorders en ronselaars en overvloed aan mentaliteits loze drivers niet op.
En is alleen een stok om ondernemers te slaan.

richard Jaasma|28.10.16|10:02

hallo Allemaal,
Wat een onzin het BCT Verhaal, Rittenstaat nog steeds nodig ivm uitval bct!!en spreek al helemaal niet over Administratieve Lasten verlichting
en storingen maakt niet uit of je tussen de bomen rijdt of in het hoge noorden ,ze blijven er in zitten ondanks de nieuwe update 2.0 het is waanzinnig dat wij daar als taxiondernemers aan mee betaald hebben ,je nagelt je zelf op den duur aan de schandpaal
@ Lichtstad ik ben blij voor je, dat je er blij mee bent,
(zie vervolg 2)

richard Jaasma|28.10.16|10:04

vervolg 2
Ik dus niet wat het kost je geld ,geld en nog eens geld, En als je over garantie begint te praten is niemand thuis of zijn ze failliet!

Taxi Richard Sneek.

Taxi Volendam|28.10.16|10:06

Met een ritenstaat is het mogelijk na de rit, in je pauze b.v. deze in te vullen.
Dat kost je geen tijd.
Bij de bct moet dat voor de rit, dat kost juist extra tijd.
Op de printbon staan geen in of uitstap locatie of andere bijzonderheden.
De gegevens in de BCT zijn voor 80% ONGESCHIKT voor je belastingaangifte, kost achteraf tijd.
Aanschaf onderhoud kost tijd en geld.
Bedoeld Lichtstad dat het makkelijk is een knop in te drukken?
Adm,verlichting is het in ieder geval niet. Meer kosten wel.

Rodney Barten|28.10.16|10:20

Weer een hoop gekakel hier, de tegenstanders blijven maar klagen en ondertussen is de BCT er nog steeds. De klagers vervallen elke keer in hetzelfde liedje, dat doen zij al een aantal jaar, tot op heden geen enkel resultaat. Sterker nog, de eerste update is al een feit en zoals het er nu uit ziet zal er nog wel een update nodig zijn.

Marion van Dijk|28.10.16|11:29

Hele gesprek met Verstaten is opgenomen dus wie problemen krijgt ondanks de toezeggingen moet het maar even melden.

Duco Douwstra|28.10.16|23:03

De altijd positieve Rodney, heeft weer kritiek op de klagers die al jaren problemen hebben met hun BCT. En volgens Rodney moeten we niet zeuren over nog een paar herstel updates van € 250,00. Gewoon leren incasseren, doorbijten en de problemen en kosten koesteren. En vooral blijven roepen dat de BCT verplichting een uitkomst is, voor alle sukkels die zelf niet kunnen, of nee niet mogen kiezen uit het wereldwijde aanbod van wel moderne systemen.Top Marion a.u.b graag nog even de sheet opvragen.

Rodney Barten|30.10.16|19:26

@ Duco: Ik weet niet of u het zelf in de gaten heeft, maar werkelijk niemand luistert naar het gekakel van u. U kakelt al vanaf het allereerste begin over de BCT en zie nu eens wat u bereikt hebt, helemaal niets..en u blijft maar door gaan. Er zijn hier op het forum maar een handjevol klagers, en u spant daarbij de kroon. Ik geef het nog een jaar en dan is update 3.0 een feit, en wederom bent u dan weer één van de eerste die daar weer kritiek op heeft.

Duco Douwstra|31.10.16|09:23

Je hebt helemaal gelijk Rodney, de BCT is een geweldig project,zonder problemen,alle ondernemers moeten blij zijn dat de ambtenaren deze geweldige en revolutionaire uitvinding hebben bedacht en ontwikkeld.Daardoor verdienen we bakken met geld,administratie is door de BCT totaal overbodig en levert enorm veel besparingen op,tenminste in jou beleving dan.Iedereen buiten jou om,incl.de ILT en de politiek vinden de BCT een drama,jij ben de enige BCT positieve op dit forum,jij was nooit iets gewend

Rodney Barten|31.10.16|11:16

@ Duco: U legt diverse woorden/ zinnen in mijn mond die ik nooit gezegd heb. Ook bepaalt u zonder chroom even hoe ik de BCT ervaar en zie. U bepaalt zo uit de losse pols wel even dat heel taxi Nederland de BCT een drama vind, inclusief de ILT en de politiek. Hoe kan het toch dat na al die jaren van uw protest de BCT er nog steeds is?

Duco Douwstra|02.11.16|08:27

Op de vraag hoe het kan dat de BCT verplichting er nog steeds is:De IenM wil haar dramatische fouten niet toegeven,er er zijn grote bedrijven/organisaties met dubbele agenda’s die zien in de BCT een belangrijk wapen om de kleine ondernemers op extreem hoge kosten te jagen en daardoor hun marktpositie te verhogen.Ook wordt verondersteld dat de BCT een belangrijke belemmering is voor Uber.En er zijn veel kleine ondernemers zoals jij,die de BCT revolutionair vinden, en nog meer van die grote onzin

Rodney Barten|02.11.16|10:51

Extreem hoge kosten? Haha, als je als ondernemer niet eens de aanschaf en onderhoud van een BCT kan dragen dan moet je er mee op houden. BCT als wapen om marktposities te verhogen? De kleine ondernemer is hoofdzakelijk actief in de straattaximarkt, daar is geen enkel groot taxibedrijf in geïnteresseerd. BCT een belemmering voor UBer? Uber is geen taxibedrijf, die laat ze alleen voor hun rijden. BCT revolutionair? U denkt echt dat iedereen dom en onwetend is, we houden ons alleen aan de wet.

Duco Douwstra|02.11.16|12:47

Eigenlijk zou ik niet meer moeten reageren op zoveel domheid.Maar veel ondernemers bespreken hun BCT problemen met mij en daar zijn extreme problemen bij.Maar dat terzijde,de ILT kon het nut en de noodzaak van de BCT niet uitleggen,kan jij dat wel? Of is het enige argument”we houden ons aan de wet” ook al verplichten ze je om nutteloze nagenoeg uitsluitend problemen veroorzaken investeringen te doen.Normaal hadden we geïnnoveerd en supermoderne systemen gehad en zelf mogen kiezen,maar wet is wet

Rodney Barten|02.11.16|21:06

U valt terug in uw oude gedrag heer Douwstra. Staat niet zo netjes hoor. Het ging juist een tijdje goed. Ik hoef het nut en oorzaak niet uit te leggen, ik moet me wel aan de wet houden.

Paul van den Beuken|02.11.16|23:07

@Rodney. Je moet je als taxibedrijf aan de wet houden, maar als je vind dat deze niet deugt en/of fouten in worden gemaakt op het punt van de BCT-plicht vind ik dat je daartegen in verweer mag en moet gaan. Ik ben nl. ook ondernemer en met 8 limousines praat je over een investering van BCT en inbouw etc. van ca. 8x 1500,- = EUR 12.000. En ja dat zijn voor ons wel extreme hoge kosten. Een investering waar ik helemaal NIETS mee op schiet. Geen tijdwinst cq. administratieve verlichting.

Paul van den Beuken|02.11.16|23:12

… Wij zijn geen straattaxi, maar hebben alleen contractwerk van enkele ritten per limo / week. Een modem in de BCT is dan een dure oplossing (extra aanschaf en maandelijkse kosten), voor het uitlezen, dus dat moet handmatig met USB stickje. Niet handig. Dan moet je ook nog een abonnement hebben voor BCT-bestanden zelf te kunnen lezen / ontsleutelen, want anders heb ik er zelf niets aan. Oftewel hoge kosten en geen lastenverlichting. Rittenstaat en urenboekje werkt voor ons (nog steeds) prima.

Rodney Barten|03.11.16|10:49

@ Paul, mijn BCT werkt prima, heel af en toe een kleine GPS storing maar verder niks. Ik heb geen enkel probleem mbt de privacy argumentatie. Een investering van 1500 euro, die ik afschrijf over 5 jaar vind ik ook nog wel meevallen.

Raoul Renique|04.11.16|08:06

de BCT is wel of geen verlichting is niet boeiend, de vraag is: welke administratie heeft meer fiscale bewijskracht, die met BCT of die zonder. Ik ken het antwoord wel, een welkdenkende gaat voor lekker kunnen slapen.

alleen wordt er software ontwikkeld die in strijd functioneert met wet en regelgeving, maar dat deel is taboe voor heer Douwstra. Waarom?

Raoul Renique|04.11.16|08:17

en het vetrouwensbeginsel kan werken op basis van een toezegging van een ambtenaar, maar met 1 mededeling als van Dijksma is dat beroep van de baan. opnemen prima, nu voor het archief

Ton van Dalfsen|04.11.16|15:02

Ach ja. Er zijn mensen die gaan het aanschaffen omdat het moet en maakt niet uit of je privacy bescherming volgens de grondwet hebt. Zij nemen hun recht voor lief. En noem maar op. Het hakt er aardig in als je 12 BCT’s moet aanschaffen en je kan er weinig mee. Ook nog abo’s afsluiten om het uit te lezen. Ze jagen je aardig op kosten wat voorheen beter was met de rittenstaat en leugenboekje. Maar goed dat er eentje uit honderden jaren geleden nog niet is opgestaan met wederopstanding want dan

Ton van Dalfsen|04.11.16|15:04

werden de mensen die het gewoon aanschaffen nog een dicipel ook nog omdat het moet/hoort. en bang zijn om die appel van de boom te plukken en op te eten

Ton van Dalfsen|04.11.16|15:13

En als het je toch niets uitmaakt ? Ga dan ook niet in Maart stemmen

Raoul Renique|04.11.16|16:02

beste Ton, voor mijn bestwil heb ik een BCT, of die nu verplicht was of niet, en omtrent privacy ben ik het helemaal met je eens, en opkomen voor privacybescherming kan ook met BCT, sterker nog; het niet melden van privacyproblemen werd per 1 januari jl strafbaar. Dus als je ze kent; vooral melden.

Raoul Renique|04.11.16|16:06

sterker nog, zover ik weet zijn er niet problemen met privacy veroorzaakt door de BCT, wel door wat er aangehangen wordt (in samenhang met TTO enforcements).

Rex Urban|05.11.16|09:53

Je kan commentaar op de BCT gekakel noemen…. echter,
Wanneer je een Taxibeurs bezoekt, b.v. in Koln, en daar mogelijkheden van de getoonde systemen bekijkt, dan kan je de BCT moeilijk blijven ondersteunen.
Daar worden DEUGDELIJKE COMPLETE TAXI systemen aangeboden (wereldwijd uitgetest),
(kosten € 3 per week/voertuig) € 144 per jaar inkl. updates.
Het is te hopen dat de redactie van Taxipro wat aandacht besteed aan het getoonde op deze beurs.
Misschien gaan de ogen van velen dan open.

Ton van Dalfsen|05.11.16|11:31

@ Rex, Juist, En dan moeten wij verplicht werken met specificaties uit het JAAR 2007. Er zijn betere systemen in de wereld te koop naar de innovaties en maatstafen van Anno NU!!!!! ILT en de nederlandse 3 overgebleven fabrikanten moeten zich schamen om ons met ouderwetse rommel te laten werken.

Peter Vriens|06.11.16|17:11

3 fabrikanten?
Er is er nog slechts 1 dacht ik.
De overige zijn toch failliet gegaan. Hun producten worden draaiende gehouden door derden?
Innovatie op de bct vind niet plaats.
Reparatie aan niet deugdelijke apparatuur wat onder garantie valt mag je zelf betalen.
Voor een aantoonbaar slecht product reparatie of update kosten vragen slaat nergens op. Je moet maar durven.

Ton van Dalfsen|06.11.16|21:35

@ Peter, de 3 overgebleven zijn : het vroegere TAXiTRONiC NU Neone, Cabman en wat vroeger Quipment was maar nu geloof ik Qtwee heet. INNOVATIE wordt tegengehouden door de overheid met deze 3 BCT’s. Er zijn meer en betere BCT’s te koop in de wereld met de innovatie van NU.

Raoul Renique|07.11.16|08:04

Legio hebben in het verleden belasting betaalt op basis van vermoedens van de Belastingdienst, gaat vandaag de dag niet meer lukken, mits je de BCT maar laat draaien, bedienen is niet eens nodig. Daar heb ik geen beter ding voor nodig, en rij en rust, er kakelt een een lied, zonder ook maar 1 uitspraak dat een ondernemer rij en rust overtreden zou hebben, en zzp gaan zich druk maken over registratie rij rust…….

Raoul Renique|07.11.16|08:09

Let op, sinds dat de rij en rust er zou zijn is er nog NOOIT een ondernemer veroordeelt voor overschrijding ervan, zoek op rechtspraak.nl en je vindt er niet 1; zou wel eens tijd worden als het zo was….

Je kunt wel veroordeelt worden voor het niet hebben of saboteren/frauderen. Dus dat zijn de dingen die je niet moet doen, en wat je wel moet doen is erg weinig moeite om ekker te slapen, ipv voor het karretje te zweten

Peter Vriens|14.11.16|13:12

De update van de BCT heeft er alleen voor gezorgd dat ILT kan uitlezen.
De BCT data is er niet “betrouwbaarder” door geworden, integendeel,
doordat de data net als voor de update op de zelfde manier in de BCT ingevoerd moet worden.
Dat kan op diverse manieren verkeerd kan gaan net als voor de update.
Daarnaast zijn er ook veel storingen in de bct’s.
Het lijkt er toch veel op dat I&M of Mevr. Dijksma ons bedrieglijk informeert.

Ton van Dalfsen|14.11.16|15:39

@ Rex, Nou ben ik wel benieuwd naar TAXiTRONiC en Cabman die ook op de beurs in Köln stonden. Zij willen neem ik aan ook in duitsland gaan verkopen? Nu neem ik ook aan dat ze het zelfde apparaat hebben maar dan ZONDER DIGITALE HANDTEKENING? En hoe doen ze dat met de chauffeurspas die in Duitsland neem ik aan niet bestaat of niet in past? Worden wij hier zo belazerd?

Ton van Dalfsen|14.11.16|15:45

@ Peter, Dijksma wordt niet goed ge-informeert. Als zij de juiste informatie van haar medewerkers en ILT zou krijgen was de BCT allang ter ziele. Ze kunnen nu niet meer zeggen dat de staatssecretaris al de tijd bedrogen is en bepaalde rapporten onder in de la bleven liggen. Het ILT weet nu ook wel dat ze alle rechtzaken m.b.t. het hebben van een BCT en het hebben van een update gaan verliezen.

Ton van Dalfsen|14.11.16|15:47

Dijksma weet ook niet dat het niet in de wet staat over een update. Ook een leugen wat haar wordt ingefluisterd. In de wet staat dat je een BCT moet hebben. Maar niet over updates.

Paul Dijkhuizen|18.11.16|16:31

Wat Duco Douwstra wél heeft gedaan hoor ik niemand over, hij heeft de STN opgezet (Stichting Taxibelangen Nederland) en anders dan menigeen zal denken bereik je met alleen hier reageren niet zoveel. Inmiddels hebben we het als STN wel voor elkaar gekregen dat er kamervragen aan de staatssecretaris zijn gesteld, de antwoorden zullen we het maar niet over hebben, en zijn we als STN uitgenodigd om zitting te nemen in de ‘begeleidingscommissie BCT’. Hierdoor kunnen we nu rechtstreeks mee praten om

Paul Dijkhuizen|18.11.16|16:36

ervoor te zorgen dat de branche niet met nog meer ellende in dit dossier wordt opgezadeld. Afschaffen van de BCT gaat echt niet gebeuren, dan zou de overheid met een enorme hoeveelheid schadeclaims geconfronteerd worden. Beter dat het MKB nu via ons een stem krijgt in het proces. Kritikasters zullen dit misschien niet genoeg vinden, maar neem van mij aan dat we als STN ons uiterste best zullen doen, natuurlijk kan iedereen zelf proberen zijn/haar gelijk te krijgen, maar dat is niet makkelijk!