Tesla

‘Vooral Tesla’s uit 2014 gewild in taxibranche’

Tesla. Bron: Verhoeks Exclusief

Steeds meer taxibedrijven kiezen voor de overstap naar elektrische taxi’s. En binnen dat segment zijn de modellen van Tesla populair. Autobedrijf Verhoeks Exclusief is gespecialiseerd in de verkoop van jong gebruikte Tesla’s en rekent de nodige taxibedrijven tot zijn klantenkring.

Verhoeks Exclusief, het bedrijf van Aart Verhoeks en Bert Langendijk, is al zo’n twintig jaar actief in de verkoop van auto’s. Enkele jaren geleden is de onderneming uit Lunteren zich volledig gaan richten op de verkoop van jong gebruikte Tesla’s en andere volledige elektrische auto’s.

“Daarmee onderscheiden we ons van andere aanbieders, want er zijn gewoon heel veel autohandelaren. De keuze in het elektrische segment is nu nog beperkt, maar veel fabrikanten zijn hier volop mee bezig. Denk aan BMW, Audi, Volvo en Jaguar. In de nabije toekomst komen er elektrische auto’s van allerlei merken bij.”

Actieradius en comfort

Verhoeks verkoopt incidenteel nieuwe auto’s, maar in 99 procent van de gevallen gaat het om jong gebruikte voertuigen. “In het geval van Tesla, dat in 2013 de Europese en Nederlandse markt betrad, gaat het om auto’s van 2013 tot nu. Daar vindt echter al een verschuiving in plaats. Steeds meer mensen vinden een auto uit 2015 wel oud genoeg. En aan de taxibranche hebben we tot nu toe vooral veel Tesla’s uit 2014 verkocht.”

Modellen uit 2014 hebben enerzijds nog niet te veel kilometers gemaakt en kunnen anderzijds nog de nodige jaren mee als taxi. En ook in andere opzichten past de Tesla volgens Verhoeks goed bij taxiwerk. “Voor een taxichauffeur is natuurlijk de actieradius van een elektrisch voertuig heel belangrijk. Afhankelijk van het gekozen accupakket is het bereik ruim 300 kilometer. Daarna biedt de Tesla natuurlijk een bepaalde luxe. Dat willen veel taxibedrijven hun klanten toch graag bieden.”

Financiering

Als taxi-ondernemer moet je ook de financiering van zo’n auto regelen. Daarvoor werkt Verhoeks Exclusief onder meer samen met Financial Auto Lease.com. Dit bedrijf bemiddelt al jaren tussen vraag en aanbod van autofinancieringen. “De laatste tijd kloppen er steeds vaker taxi-ondernemers bij ons aan. Zij zijn vooral op zoek naar financiering van elektrische taxi’s. Daar kunnen wij ze bij helpen, zoals we eigenlijk voor alle taxi’s kunnen bemiddelen in financiering”, legt Rob Bink uit.

Voorwaarden zijn wel dat de taxi-ondernemer in kwestie zelf de BTW voorfinanciert, een aanbetaling van 10 procent van de aankoopprijs kan doen en geen negatieve BKR-registratie heeft. Als aan die criteria is voldaan, kan Financial Auto Lease.com de taxibedrijven ook met een andere uitdaging helpen: het verzekerd krijgen van de taxi. Dat is momenteel nog altijd lastig, vooral voor zzp’ers. “Als de financiering rond is, kunnen we de taxi-ondernemer via een tussenpersoon ook vrijblijvend een aanbod doen voor het verzekeren van de taxi”, aldus Bink.

Tesla

Tesla

Tesla

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

5 reacties op “‘Vooral Tesla’s uit 2014 gewild in taxibranche’”

Ton van Dalfsen|04.04.18|12:45

Moet je ze in hartje zomer tegenkomen bij warm weer! Alle ramen open want ze durven de airco niet aan te doen want die vreet energie van de batterij. Dus actieradius wordt soms bijna gehalveerd als je de airco gebruikt. Leuk hé electrisch rijden

Roland van Paridon|04.04.18|21:08

Gelukkig is Ton er altijd met zijn dosis kennis en ervaring op alle onderwerpen om ons te behouden van misinformatie.

Johan Jacobs|05.04.18|15:56

Ton, ik moet je teleurstellen. De energie van verwarmen en koelen is marginaal bij het verbruik voor rijden. Dat valt dus heel erg mee. Ik heb de laatste 2,5 jaar meer dan 150.000 km Tesla gereden als taxi’s. Overige km’s in Mercedes overigens. Grootste nadeel is bij langere ritten inderdaad nog steeds range van in onze praktijk zo’n 350 – 370 km per volle acculading. Verder is een minpuntje de snel aflopende daklijn van model S, waardoor langere mensen snel met het hoofd tegen het dak zitten.

Pierre van Aert|06.04.18|08:48

Ik hoor nergens wat eigenlijk de kilometerprijs voor het rijden op elektriciteit is. alsof iedereen er vanuit gaat, dat de elektriciteit gratis is. Het opladen kost toch ook wat ?

Robbert van der Eem|05.10.18|17:14

Elke kilometer die je elektrisch met een Tesla rijdt kost het leven van 6 kinderen in Afrika. Dat is het gerucht dat ik heel vaak hoor. Moet wel waar zijn toch?
Ook is Tesla verantwoordelijk voor de crisis in het Midden Oosten en is Elon Musk een hele domme slechte man die we moeten stoppen. Hij heeft 7 jaar gehad om een succesvol electrische auto op de markt te zetten en een ruimte schip te bouwen.
Geef toe, dat kunnen wij allemaal toch veel beter…?

‘Vooral Tesla’s uit 2014 gewild in taxibranche’ | TaxiPro
Tesla

‘Vooral Tesla’s uit 2014 gewild in taxibranche’

Tesla. Bron: Verhoeks Exclusief

Steeds meer taxibedrijven kiezen voor de overstap naar elektrische taxi’s. En binnen dat segment zijn de modellen van Tesla populair. Autobedrijf Verhoeks Exclusief is gespecialiseerd in de verkoop van jong gebruikte Tesla’s en rekent de nodige taxibedrijven tot zijn klantenkring.

Verhoeks Exclusief, het bedrijf van Aart Verhoeks en Bert Langendijk, is al zo’n twintig jaar actief in de verkoop van auto’s. Enkele jaren geleden is de onderneming uit Lunteren zich volledig gaan richten op de verkoop van jong gebruikte Tesla’s en andere volledige elektrische auto’s.

“Daarmee onderscheiden we ons van andere aanbieders, want er zijn gewoon heel veel autohandelaren. De keuze in het elektrische segment is nu nog beperkt, maar veel fabrikanten zijn hier volop mee bezig. Denk aan BMW, Audi, Volvo en Jaguar. In de nabije toekomst komen er elektrische auto’s van allerlei merken bij.”

Actieradius en comfort

Verhoeks verkoopt incidenteel nieuwe auto’s, maar in 99 procent van de gevallen gaat het om jong gebruikte voertuigen. “In het geval van Tesla, dat in 2013 de Europese en Nederlandse markt betrad, gaat het om auto’s van 2013 tot nu. Daar vindt echter al een verschuiving in plaats. Steeds meer mensen vinden een auto uit 2015 wel oud genoeg. En aan de taxibranche hebben we tot nu toe vooral veel Tesla’s uit 2014 verkocht.”

Modellen uit 2014 hebben enerzijds nog niet te veel kilometers gemaakt en kunnen anderzijds nog de nodige jaren mee als taxi. En ook in andere opzichten past de Tesla volgens Verhoeks goed bij taxiwerk. “Voor een taxichauffeur is natuurlijk de actieradius van een elektrisch voertuig heel belangrijk. Afhankelijk van het gekozen accupakket is het bereik ruim 300 kilometer. Daarna biedt de Tesla natuurlijk een bepaalde luxe. Dat willen veel taxibedrijven hun klanten toch graag bieden.”

Financiering

Als taxi-ondernemer moet je ook de financiering van zo’n auto regelen. Daarvoor werkt Verhoeks Exclusief onder meer samen met Financial Auto Lease.com. Dit bedrijf bemiddelt al jaren tussen vraag en aanbod van autofinancieringen. “De laatste tijd kloppen er steeds vaker taxi-ondernemers bij ons aan. Zij zijn vooral op zoek naar financiering van elektrische taxi’s. Daar kunnen wij ze bij helpen, zoals we eigenlijk voor alle taxi’s kunnen bemiddelen in financiering”, legt Rob Bink uit.

Voorwaarden zijn wel dat de taxi-ondernemer in kwestie zelf de BTW voorfinanciert, een aanbetaling van 10 procent van de aankoopprijs kan doen en geen negatieve BKR-registratie heeft. Als aan die criteria is voldaan, kan Financial Auto Lease.com de taxibedrijven ook met een andere uitdaging helpen: het verzekerd krijgen van de taxi. Dat is momenteel nog altijd lastig, vooral voor zzp’ers. “Als de financiering rond is, kunnen we de taxi-ondernemer via een tussenpersoon ook vrijblijvend een aanbod doen voor het verzekeren van de taxi”, aldus Bink.

Tesla

Tesla

Tesla

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

5 reacties op “‘Vooral Tesla’s uit 2014 gewild in taxibranche’”

Ton van Dalfsen|04.04.18|12:45

Moet je ze in hartje zomer tegenkomen bij warm weer! Alle ramen open want ze durven de airco niet aan te doen want die vreet energie van de batterij. Dus actieradius wordt soms bijna gehalveerd als je de airco gebruikt. Leuk hé electrisch rijden

Roland van Paridon|04.04.18|21:08

Gelukkig is Ton er altijd met zijn dosis kennis en ervaring op alle onderwerpen om ons te behouden van misinformatie.

Johan Jacobs|05.04.18|15:56

Ton, ik moet je teleurstellen. De energie van verwarmen en koelen is marginaal bij het verbruik voor rijden. Dat valt dus heel erg mee. Ik heb de laatste 2,5 jaar meer dan 150.000 km Tesla gereden als taxi’s. Overige km’s in Mercedes overigens. Grootste nadeel is bij langere ritten inderdaad nog steeds range van in onze praktijk zo’n 350 – 370 km per volle acculading. Verder is een minpuntje de snel aflopende daklijn van model S, waardoor langere mensen snel met het hoofd tegen het dak zitten.

Pierre van Aert|06.04.18|08:48

Ik hoor nergens wat eigenlijk de kilometerprijs voor het rijden op elektriciteit is. alsof iedereen er vanuit gaat, dat de elektriciteit gratis is. Het opladen kost toch ook wat ?

Robbert van der Eem|05.10.18|17:14

Elke kilometer die je elektrisch met een Tesla rijdt kost het leven van 6 kinderen in Afrika. Dat is het gerucht dat ik heel vaak hoor. Moet wel waar zijn toch?
Ook is Tesla verantwoordelijk voor de crisis in het Midden Oosten en is Elon Musk een hele domme slechte man die we moeten stoppen. Hij heeft 7 jaar gehad om een succesvol electrische auto op de markt te zetten en een ruimte schip te bouwen.
Geef toe, dat kunnen wij allemaal toch veel beter…?