Transvision Privacy Keurmerk

Keurmerk Transvision voor verantwoord werken met persoonsgegevens

Vervoersregisseur Transvision heeft een keurmerk gekregen voor de verantwoorde manier waarop met persoonsgegevens wordt omgegaan. Met dit Privacy Keurmerk kan het bedrijf die verantwoorde werkwijze zichtbaar maken voor klanten en leveranciers. Ook denkt Transvision zich op de manier te kunnen onderscheiden van andere partijen op het vlak van privacy.

Deze week ontving Transvision het eerste Privacy Keurmerk uit handen van Privacy Company, dat inzake dit thema adviseert en trainingen verzorgt. Aan de uitreiking van het certificaat ging een onafhankelijke audit door Accoris vooraf. Transvision is landelijk werkzaam als regisseur van personenvervoer. In die rol worden veel persoonsgegevens verwerkt. Karin Sterk, privacy officer bij het bedrijf uit Cappele aan den IJssel: “Onze klanten vertrouwen op onze dienstverlening en wij vinden het dan ook van groot belang dat wij vertrouwelijk met de gegevens van onze klanten omgaan”.

‘Best spannend’

Bij de toetsing voor het keurmerk is niet alleen gekeken naar hoe Transvision persoonsgegevens verwerkt, maar ook naar de gehele organisatie van het bedrijf. Sterk: “We hebben hard gewerkt om als organisatie te voldoen aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Het was best spannend om de volwassenheid hiervan te laten toetsen door een onafhankelijke partij. We zijn trots dat wij hiermee ook aan de buitenwereld kunnen laten zien dat ons privacybeleid op orde is”.

Lees ook: Nieuwe wet: zorg goed voor gegevens passagiers

Auteur: Vincent Krabbendam

Vincent Krabbendam is de vaste redacteur van TaxiPro. Hij schrijft ook voor diverse andere titels van ProMedia op het gebied van mobiliteit.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.