TCA taxi-app

Vernieuwde taxi-app TCA verkozen tot product van de maand

Foto: aangeleverd door TCA

De vernieuwde taxi-app van Taxicentrale Amsterdam (TCA) is door het publiek van ondernemersvereniging MKB-Amsterdam uitgeroepen tot product van de maand. Met de app wil het bedrijf gemak bieden aan klanten en tegelijkertijd goede werkcondities voor hun aangesloten chauffeurs verzekeren.

MKB-Amsterdam wil met het uitreiken van de prijzen voor het product van de maand ondernemers stimuleren en inspireren in de ontwikkeling van duurzame producten en diensten. Naast een prijs van de vakjury wordt er ook een publieksprijs uitgereikt. Dit jaar ging deze prijs dus naar TCA. 

Hedy Borreman, algemeen directeur bij TCA, stelt dat het bedrijf blij is met de erkenning. “De app hebben we al sinds 2012 en het afgelopen jaar hebben we hard gewerkt aan een grotere update. Zo heeft de app een andere vormgeving gekregen zodat deze nog makkelijker te bedienen is, kan er een tweede account worden toegevoegd en kunnen ritten voortaan ook vooruit geboekt en besteld worden.”

De afgelopen jaren heeft TCA versneld een omslag gemaakt naar het digitale bestellen, waardoor het noodzakelijk was om de app grondig onder handen te nemen. “Ik denk dat we daar goed in geslaagd zijn, maar de ontwikkelingen op dit vlak staan niet stil dus we blijven werken aan het optimaliseren van onze app.”

Duurzaam prijsbeleid

Als de algemeen directeur wordt gevraagd wat de app duurzaam maakt, stelt zij dat het bedrijf staat voor een duurzamer prijsbeleid voor chauffeurs. “Wij zeggen niet dat we de goedkoopste zijn, maar onze diensten zijn wel betaalbaar. Taxichauffeur zijn is een servicegericht beroep waar mensen hun boterham mee moeten kunnen verdienen.”

Borreman heeft het idee dat weinig mensen zich bewust zijn wat een lage prijs betekent voor het inkomen van een taxichauffeur en hoeveel meer er bij een lage prijs gedaan moet worden om een modaal inkomen te verdienen. “Wij zoeken naar een goede balans tussen de prijs en het inkomen van onze chauffeurs.” 

TCA stelt blij te zijn dat het succes van de app wordt gezien door markt. Ondertussen komen er alweer nieuwe optimalisaties aan. “In juli is het ook mogelijk om vooruit te betalen in de app en vrij kort daarna willen we ook iDeal-betalingen mogelijk te maken.” Borreman stelt dat zij hoopt dat het taxibedrijf hiermee een echt Amsterdams offensief kan bieden ten opzichte van de platforms die in de stad opereren. 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Elisabetta Santangelo

Elisabetta Santangelo is de vaste redacteur van TaxiPro.

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Vernieuwde taxi-app TCA verkozen tot product van de maand | TaxiPro
TCA taxi-app

Vernieuwde taxi-app TCA verkozen tot product van de maand

Foto: aangeleverd door TCA

De vernieuwde taxi-app van Taxicentrale Amsterdam (TCA) is door het publiek van ondernemersvereniging MKB-Amsterdam uitgeroepen tot product van de maand. Met de app wil het bedrijf gemak bieden aan klanten en tegelijkertijd goede werkcondities voor hun aangesloten chauffeurs verzekeren.

MKB-Amsterdam wil met het uitreiken van de prijzen voor het product van de maand ondernemers stimuleren en inspireren in de ontwikkeling van duurzame producten en diensten. Naast een prijs van de vakjury wordt er ook een publieksprijs uitgereikt. Dit jaar ging deze prijs dus naar TCA. 

Hedy Borreman, algemeen directeur bij TCA, stelt dat het bedrijf blij is met de erkenning. “De app hebben we al sinds 2012 en het afgelopen jaar hebben we hard gewerkt aan een grotere update. Zo heeft de app een andere vormgeving gekregen zodat deze nog makkelijker te bedienen is, kan er een tweede account worden toegevoegd en kunnen ritten voortaan ook vooruit geboekt en besteld worden.”

De afgelopen jaren heeft TCA versneld een omslag gemaakt naar het digitale bestellen, waardoor het noodzakelijk was om de app grondig onder handen te nemen. “Ik denk dat we daar goed in geslaagd zijn, maar de ontwikkelingen op dit vlak staan niet stil dus we blijven werken aan het optimaliseren van onze app.”

Duurzaam prijsbeleid

Als de algemeen directeur wordt gevraagd wat de app duurzaam maakt, stelt zij dat het bedrijf staat voor een duurzamer prijsbeleid voor chauffeurs. “Wij zeggen niet dat we de goedkoopste zijn, maar onze diensten zijn wel betaalbaar. Taxichauffeur zijn is een servicegericht beroep waar mensen hun boterham mee moeten kunnen verdienen.”

Borreman heeft het idee dat weinig mensen zich bewust zijn wat een lage prijs betekent voor het inkomen van een taxichauffeur en hoeveel meer er bij een lage prijs gedaan moet worden om een modaal inkomen te verdienen. “Wij zoeken naar een goede balans tussen de prijs en het inkomen van onze chauffeurs.” 

TCA stelt blij te zijn dat het succes van de app wordt gezien door markt. Ondertussen komen er alweer nieuwe optimalisaties aan. “In juli is het ook mogelijk om vooruit te betalen in de app en vrij kort daarna willen we ook iDeal-betalingen mogelijk te maken.” Borreman stelt dat zij hoopt dat het taxibedrijf hiermee een echt Amsterdams offensief kan bieden ten opzichte van de platforms die in de stad opereren. 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Elisabetta Santangelo

Elisabetta Santangelo is de vaste redacteur van TaxiPro.

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.