taxibord, daklicht, taxi

Taxirit voor Regiotaxi Utrecht vanaf 2014 te bestellen via app

Pashouders van Regiotaxi Utrecht kunnen vanaf 1 februari 2014 ritten afrekenen via een automatische incasso en de reizigers kunnen ritten reserveren via een app. Deze en andere verbeteringen zijn het gevolg van uitgebreide evaluatiegesprekken over Regiotaxi Utrecht met BRU-gemeenten, Wmo-raden, vervoerders en ROCOV. Apps worden steeds populairder om gewone taxiritten te bestellen, maar het zou de eerste keer zijn dat een Regiotaxi op die wijze te bestellen is.

Aanleiding is de aanbesteding van Regiotaxi Utrecht per 1 februari 2014. Het dagelijks bestuur van Bestuur Regio Utrecht, opdrachtgever van Regiotaxi Utrecht, stelde onlangs de Programma’s van Eisen vast waarin deze verbeteringen zijn opgenomen.

Regiotaxi Utrecht

Uit de evaluatiegesprekken is naar voren gekomen dat alle partijen zeer tevreden zijn over opzet en de kwaliteit van Regiotaxi Utrecht. Betrokken partijen hebben daarnaast een aantal aanvullende wensen geformuleerd die de opzet en kwaliteit van Regiotaxi Utrecht kunnen verbeteren.

Naast bovengenoemde vernieuwingen worden bijvoorbeeld ook de openingstijden op vrijdag en zaterdag verruimd, kunnen reizigers een extra sportrolstoel meenemen en wordt een ‘warme terugbelservice’ mogelijk (direct contact tussen chauffeur en reiziger, zonder tussenkomst van vervoerder of regiecentrale).

Aanbesteding

De overeenkomsten voor de uitvoering van Regiotaxi Utrecht lopen af op 31 januari 2014. De scheiding tussen het vervoer (drie percelen) en de regiecentrale (verwerking van de ritten en afhandeling van de klachten) blijft bestaan en het vervoer en de regiecentrale worden dus ook apart aanbesteed. Voor beide aanbestedingen is een apart Programma van Eisen (PvE) opgesteld. Ook de colleges van 
B en W van de negen BRU-gemeenten hebben ingestemd met beide PvE’s.

In Bestuur Regio Utrecht werken negen gemeenten samen aan de bereikbaarheid, leefbaarheid en economische ontwikkeling van de regio Utrecht. Het zijn: Bunnik, De Bilt, Houten, IJsselstein, Nieuwegein, Stichtse Vecht, Utrecht, Vianen en Zeist.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

1 reactie op “Taxirit voor Regiotaxi Utrecht vanaf 2014 te bestellen via app”

Lucas Nietveld|20.06.13|21:53

Is te hopen dat alles bij de nu rijdende,taxibedrijven blijven,het loopt nu gesmeerd,klanten zijn zeer tevreden,laten ze kijken naar kwaliteit en service,en de gebruikers blijven dan vertrouwen hebben in de BRU,en gemeenten ,wat een hoop mensen nodig hebben,in de crisis tijd.

Groet Exodus

Taxirit voor Regiotaxi Utrecht vanaf 2014 te bestellen via app | TaxiPro
taxibord, daklicht, taxi

Taxirit voor Regiotaxi Utrecht vanaf 2014 te bestellen via app

Pashouders van Regiotaxi Utrecht kunnen vanaf 1 februari 2014 ritten afrekenen via een automatische incasso en de reizigers kunnen ritten reserveren via een app. Deze en andere verbeteringen zijn het gevolg van uitgebreide evaluatiegesprekken over Regiotaxi Utrecht met BRU-gemeenten, Wmo-raden, vervoerders en ROCOV. Apps worden steeds populairder om gewone taxiritten te bestellen, maar het zou de eerste keer zijn dat een Regiotaxi op die wijze te bestellen is.

Aanleiding is de aanbesteding van Regiotaxi Utrecht per 1 februari 2014. Het dagelijks bestuur van Bestuur Regio Utrecht, opdrachtgever van Regiotaxi Utrecht, stelde onlangs de Programma’s van Eisen vast waarin deze verbeteringen zijn opgenomen.

Regiotaxi Utrecht

Uit de evaluatiegesprekken is naar voren gekomen dat alle partijen zeer tevreden zijn over opzet en de kwaliteit van Regiotaxi Utrecht. Betrokken partijen hebben daarnaast een aantal aanvullende wensen geformuleerd die de opzet en kwaliteit van Regiotaxi Utrecht kunnen verbeteren.

Naast bovengenoemde vernieuwingen worden bijvoorbeeld ook de openingstijden op vrijdag en zaterdag verruimd, kunnen reizigers een extra sportrolstoel meenemen en wordt een ‘warme terugbelservice’ mogelijk (direct contact tussen chauffeur en reiziger, zonder tussenkomst van vervoerder of regiecentrale).

Aanbesteding

De overeenkomsten voor de uitvoering van Regiotaxi Utrecht lopen af op 31 januari 2014. De scheiding tussen het vervoer (drie percelen) en de regiecentrale (verwerking van de ritten en afhandeling van de klachten) blijft bestaan en het vervoer en de regiecentrale worden dus ook apart aanbesteed. Voor beide aanbestedingen is een apart Programma van Eisen (PvE) opgesteld. Ook de colleges van 
B en W van de negen BRU-gemeenten hebben ingestemd met beide PvE’s.

In Bestuur Regio Utrecht werken negen gemeenten samen aan de bereikbaarheid, leefbaarheid en economische ontwikkeling van de regio Utrecht. Het zijn: Bunnik, De Bilt, Houten, IJsselstein, Nieuwegein, Stichtse Vecht, Utrecht, Vianen en Zeist.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

1 reactie op “Taxirit voor Regiotaxi Utrecht vanaf 2014 te bestellen via app”

Lucas Nietveld|20.06.13|21:53

Is te hopen dat alles bij de nu rijdende,taxibedrijven blijven,het loopt nu gesmeerd,klanten zijn zeer tevreden,laten ze kijken naar kwaliteit en service,en de gebruikers blijven dan vertrouwen hebben in de BRU,en gemeenten ,wat een hoop mensen nodig hebben,in de crisis tijd.

Groet Exodus