Kostenbesparing

Elektrisch rijden via de Uber app: ‘Klanten vinden het fantastisch’

Uber heeft de ambitie dat alle chauffeurs die via het platform rijden in Europa, de Verenigde Staten en Canada tegen 2030 alleen nog elektrische auto’s gebruiken. Heel wat chauffeurs beschikken al over een elektrisch voertuig. Twee van hen delen hun ervaring. “Nu ik een elektrische auto heb, ben ik slechts 15 euro per dag kwijt.”

Volgens Omar, die zowel voor Uber als een andere taxiorganisatie rijdt, levert zijn elektrische auto aanzienlijke kostenbesparingen op. “Ik bespaar vooral op benzine”, vertelt hij. “Vroeger was ik 40 euro per dag kwijt aan benzine. Nu ik een elektrische auto heb, ben ik slechts 15 euro per dag kwijt. Ook zijn er minder onderhoudskosten.”

Omar rijdt in een Tesla met een actieradius van 480 kilometer. “Als ik een volle dag voor Uber rijd, hoef ik maar één keer te laden”, zegt hij. “Daarnaast vinden klanten het ook fantastisch als ik ze ophaal, want ze zitten niet vaak in een Tesla.

Luxe

Net als Omar rijdt ook Sonia in een elektrische auto. “Het is een luxe”, vertelt ze. “Door technologie en nieuwe functies, zoals camera’s en sensoren, is het een stuk veiliger rijden. Ook krijg ik veel complimenten van passagiers. Ze vinden mijn auto mooi en vinden dat hij stil rijdt.”

Hoewel ook Sonia kostenbesparingen ervaart, is dat voor haar niet het belangrijkste. “Voor mij is dat het klimaat. De wereld die vorige generaties aan ons hebben doorgegeven, hebben we niet goed behandeld. Dat moeten we omdraaien, daar wil ik graag mijn steentje bijdragen.”

Ook voor Omar speelt klimaat een belangrijke rol. Hij adviseert collega-taxichauffeurs die een nieuwe auto willen aanschaffen om voor een elektrisch exemplaar te kiezen, voornamelijk vanuit financieel oogpunt. “Elektrisch rijden levert echt een besparing op. En voor ritten binnen Nederland kom je met een elektrisch voertuig een heel eind.”

Ambitie

Uber heeft de ambitie om in 2030 een volledig emissievrij platform te zijn in de Verenigde Staten, Canada en Europa. In 2040 moeten alle ritten worden uitgevoerd zero-emissie voertuig. Om die ambitie te verwezenlijken probeert Uber op verschillende manieren elektrisch rijden aantrekkelijk te maken voor taxichauffeurs.

Uber

4 reacties op “Elektrisch rijden via de Uber app: ‘Klanten vinden het fantastisch’”

Med Lamrabti|13.09.24|16:41

Ieder zijn ding, maar ik hoop nog zo lang mogelijk van een diesel te genieten. Electrisch rijden is gewoon duur en vreselijk. En als het goedkoper als dieselen zou zijn, zou ik nog steeds voor een diesel kiezen. Met een electrische auto ben je kwetsbaarder, weinig actieradius, wanneer je moet laden en iemand staat voor je, moet je wachten. Storing aan een laadpaal heb ik ook meegemaakt, waardoor ik verlaat aan mijn dienst heb moeten beginnen. En om maar te zwijgen over in de winter rijden met

Med Lamrabti|13.09.24|16:44

….een electrische auto. Al die fabrikanten roepen heel leuk hoeveel je kunt rijden met zo’n auto, maar in de werkelijkheid valt het altijd tegen, zeker in de winter. Bovendien zijn electrische auto’s niet echt leuk om te zien, uitgezonderd een Mercedes EQS, maar goed, dat is dan ook een Mercedes

Ryan Zerp|18.09.24|13:15

Vele chauffeurs wonen in appartementen met garage, geen mogelijkheid om te laden vanwege brandgevaar,geen parkeervergunning omdat men dus garage bezit, koste parkeergeld moeten dan gaan betalen 20 a 30 euro tot auto vol is. Dit probleem is al 11 jaar bekend. Duik daar eens in Taxipro/ gemeentes en wie hier wat aan kunnen doen. En hoe kan een commercieel bedrijf vaste laad aansluitpunten toegewezen krijgen en ook gebruik mogen maken van openbare palen terwijl er een chronisch tekort aan is.

Ryan Zerp|18.09.24|13:17

Vele chauffeurs wonen in appartementen met garage, geen mogelijkheid om te laden vanwege brandgevaar,geen parkeervergunning omdat men dus garage bezit, koste parkeergeld moeten dan gaan betalen 20 a 30 euro tot auto vol is. Dit probleem is al 11 jaar bekend. Duik daar eens in Taxipro, gemeentes en wie hier wat aan willen doen. En hoe kan een commercieel bedrijf vaste laad aansluitpunten toegewezen krijgen en ook gebruik mogen maken van openbare palen terwijl er een chronisch tekort aan is.

Elektrisch rijden via de Uber app: ‘Klanten vinden het fantastisch’ | TaxiPro
Kostenbesparing

Elektrisch rijden via de Uber app: ‘Klanten vinden het fantastisch’

Uber heeft de ambitie dat alle chauffeurs die via het platform rijden in Europa, de Verenigde Staten en Canada tegen 2030 alleen nog elektrische auto’s gebruiken. Heel wat chauffeurs beschikken al over een elektrisch voertuig. Twee van hen delen hun ervaring. “Nu ik een elektrische auto heb, ben ik slechts 15 euro per dag kwijt.”

Volgens Omar, die zowel voor Uber als een andere taxiorganisatie rijdt, levert zijn elektrische auto aanzienlijke kostenbesparingen op. “Ik bespaar vooral op benzine”, vertelt hij. “Vroeger was ik 40 euro per dag kwijt aan benzine. Nu ik een elektrische auto heb, ben ik slechts 15 euro per dag kwijt. Ook zijn er minder onderhoudskosten.”

Omar rijdt in een Tesla met een actieradius van 480 kilometer. “Als ik een volle dag voor Uber rijd, hoef ik maar één keer te laden”, zegt hij. “Daarnaast vinden klanten het ook fantastisch als ik ze ophaal, want ze zitten niet vaak in een Tesla.

Luxe

Net als Omar rijdt ook Sonia in een elektrische auto. “Het is een luxe”, vertelt ze. “Door technologie en nieuwe functies, zoals camera’s en sensoren, is het een stuk veiliger rijden. Ook krijg ik veel complimenten van passagiers. Ze vinden mijn auto mooi en vinden dat hij stil rijdt.”

Hoewel ook Sonia kostenbesparingen ervaart, is dat voor haar niet het belangrijkste. “Voor mij is dat het klimaat. De wereld die vorige generaties aan ons hebben doorgegeven, hebben we niet goed behandeld. Dat moeten we omdraaien, daar wil ik graag mijn steentje bijdragen.”

Ook voor Omar speelt klimaat een belangrijke rol. Hij adviseert collega-taxichauffeurs die een nieuwe auto willen aanschaffen om voor een elektrisch exemplaar te kiezen, voornamelijk vanuit financieel oogpunt. “Elektrisch rijden levert echt een besparing op. En voor ritten binnen Nederland kom je met een elektrisch voertuig een heel eind.”

Ambitie

Uber heeft de ambitie om in 2030 een volledig emissievrij platform te zijn in de Verenigde Staten, Canada en Europa. In 2040 moeten alle ritten worden uitgevoerd zero-emissie voertuig. Om die ambitie te verwezenlijken probeert Uber op verschillende manieren elektrisch rijden aantrekkelijk te maken voor taxichauffeurs.

Uber

4 reacties op “Elektrisch rijden via de Uber app: ‘Klanten vinden het fantastisch’”

Med Lamrabti|13.09.24|16:41

Ieder zijn ding, maar ik hoop nog zo lang mogelijk van een diesel te genieten. Electrisch rijden is gewoon duur en vreselijk. En als het goedkoper als dieselen zou zijn, zou ik nog steeds voor een diesel kiezen. Met een electrische auto ben je kwetsbaarder, weinig actieradius, wanneer je moet laden en iemand staat voor je, moet je wachten. Storing aan een laadpaal heb ik ook meegemaakt, waardoor ik verlaat aan mijn dienst heb moeten beginnen. En om maar te zwijgen over in de winter rijden met

Med Lamrabti|13.09.24|16:44

….een electrische auto. Al die fabrikanten roepen heel leuk hoeveel je kunt rijden met zo’n auto, maar in de werkelijkheid valt het altijd tegen, zeker in de winter. Bovendien zijn electrische auto’s niet echt leuk om te zien, uitgezonderd een Mercedes EQS, maar goed, dat is dan ook een Mercedes

Ryan Zerp|18.09.24|13:15

Vele chauffeurs wonen in appartementen met garage, geen mogelijkheid om te laden vanwege brandgevaar,geen parkeervergunning omdat men dus garage bezit, koste parkeergeld moeten dan gaan betalen 20 a 30 euro tot auto vol is. Dit probleem is al 11 jaar bekend. Duik daar eens in Taxipro/ gemeentes en wie hier wat aan kunnen doen. En hoe kan een commercieel bedrijf vaste laad aansluitpunten toegewezen krijgen en ook gebruik mogen maken van openbare palen terwijl er een chronisch tekort aan is.

Ryan Zerp|18.09.24|13:17

Vele chauffeurs wonen in appartementen met garage, geen mogelijkheid om te laden vanwege brandgevaar,geen parkeervergunning omdat men dus garage bezit, koste parkeergeld moeten dan gaan betalen 20 a 30 euro tot auto vol is. Dit probleem is al 11 jaar bekend. Duik daar eens in Taxipro, gemeentes en wie hier wat aan willen doen. En hoe kan een commercieel bedrijf vaste laad aansluitpunten toegewezen krijgen en ook gebruik mogen maken van openbare palen terwijl er een chronisch tekort aan is.