taximeter, taxi, tarief, prijs

Invoering nieuw dubbeltarief taximeter loopt vertraging op

DEN HAAG – Invoering van het nieuwe dubbeltariefsysteem voor de taximeter heeft vertraging opgelopen, zo meldt de woordvoerster van het ministerie van Infrastructuur en Milieu desgevraagd.

Het dubbeltariefsysteem wordt naar verwachting voor 1 juni ingevoerd. Dat was eerst per 1 januari. Ook de hoogte van de nieuwe maximumtarieven zal dan bekend zijn.

Regels

De vertraging van enkele maanden wordt veroorzaakt omdat de nieuwe regels van het ministerie van Economische Zaken door Brussel goedgekeurd moeten worden.

Het dubbeltariefsysteem bestaat uit een opstaptarief en een tijd- en kilometertarief die beiden vanaf de start van de rit gaan lopen.

Met invoering van het dubbeltariefsysteem wordt ook een geprinte bon verplicht waarop de ritgegevens zijn terug te vinden. Er geldt een overgangstermijn van 4 maanden.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

7 reacties op “Invoering nieuw dubbeltarief taximeter loopt vertraging op”

A.Urban.|21.12.10|15:33

Het dubbel systeem is in de jaren 80 uitgeprobeerd bij taxi 3000 uit Beverwijk, destijds lid van KNVTO welke is samengegaan met de FNOP wat nu KNV heet. Een aantal leden van KNVTO wilden destijds graag een dergelijk tarief, welke als pilot gedraaid heeft bij taxi 3000.
Er waren echter meer na dan voordelen. Te veel tarieven waardoor geen duidelijkheid voor de
klant en een ijk probleem voor (destijds) het ijkwezen.
Een pilot is ontbeerlijk alvorens te starten met een dergelijk tarief.

A.Urban.|21.12.10|15:54

Veel Taximeters kunnen een dubbel systeem niet aan dus een nieuwe meter met printer is
in die gevallen noodzakelijk.
Het zou verstandig zijn ook de kosten voor het ijken van een dergelijk systeem onder de loep
te nemen, om niet voor nog meer financiele verrassingen te komen staan.
Het is ook niet van deze tijd dat we niet naar ons oude tariefsysteem kunnen, alleen om rede
dat dit systeem door een vorig kabinet besloten is en het niet gebruikelijk is dat het huidige
kabinet dit terug draait!

R.K. Zijlstra|23.12.10|17:25

Het is toch niet waar! Zijn er nog mensen met gezond verstand die zich over de regelgeving van de taxiwereld buigen?
Ik ben niet zo van het protesteren maar ben er goed ziek van wanneer het wagenpark met printers moet worden uitgerust omdat een of andere %$^%^*^$ het weer moeilijker weet te maken dan het is.
Het oude systeem was gewoon fair!

Martin|06.01.11|15:10

Gewoon het oude systeem terughalen is het slimste.
Verder lijkt het me verstandig dat mensen die geen verstand van de branche hebben, ook geen invloed op het beleid kunnen uitoefenen, want de overheid is nu al 10 jaar bezig en geloof mij, de nieuwe Taxiwet gaat ook niet werken.
Het enige middel is de deregulering terugdraaien. Dit kan nooit ineens maar wel in stappen.

taxichauffeur|07.01.11|08:47

Dubbel tarief? Begrijp ik het goed,zo was het toch altijd voor 2007? dat van de geprinte bon is G-E-N-I-A-A-L Gaat Echt Niet Is zo glad Al een Aal laat mij Lachen. Serieus hier wordt weer bewezen dat een stelletje Hagenezen die nooit het daglicht zien de dienst uitmaken op de straat.
Ik durf te wedden dat zij meer verdienen dan een taxi chauffeur!! en nooit verantwoording afleggen, anders verzin je het toch niet dat het NIEUW is

A.Urban|07.01.11|13:53

Nee, zo was het niet voor 2007.
Toen telde de taximeter bij het stilstaan alleen wachttijd en hoger dan plm. 18 km per uur
ging de taximeter alleen een bedrag per kilometer tellen , dus altijd 1 tarief tegelijk.

Met het nieuwe tarief wil men een kilometer tarief en een tijd tarief samen laten tellen,
daarom wordt het dubbeltarief genoemd, 2 tarieven tegelijk.

b.v. Den Haag – Utrecht 50 km x 40 ct pkm = 20.00 euro + 1 uur rijtijd 32.00 euro = 52.00 euro.

Ik hoop dat het duidelijk is .

Martin|07.01.11|16:51

Ja, erg leuk, maar ze lossen er de problemen niet mee op.
Volgens mij hebben ze in Den Haag de hercencellen van een koe.

Invoering nieuw dubbeltarief taximeter loopt vertraging op | TaxiPro
taximeter, taxi, tarief, prijs

Invoering nieuw dubbeltarief taximeter loopt vertraging op

DEN HAAG – Invoering van het nieuwe dubbeltariefsysteem voor de taximeter heeft vertraging opgelopen, zo meldt de woordvoerster van het ministerie van Infrastructuur en Milieu desgevraagd.

Het dubbeltariefsysteem wordt naar verwachting voor 1 juni ingevoerd. Dat was eerst per 1 januari. Ook de hoogte van de nieuwe maximumtarieven zal dan bekend zijn.

Regels

De vertraging van enkele maanden wordt veroorzaakt omdat de nieuwe regels van het ministerie van Economische Zaken door Brussel goedgekeurd moeten worden.

Het dubbeltariefsysteem bestaat uit een opstaptarief en een tijd- en kilometertarief die beiden vanaf de start van de rit gaan lopen.

Met invoering van het dubbeltariefsysteem wordt ook een geprinte bon verplicht waarop de ritgegevens zijn terug te vinden. Er geldt een overgangstermijn van 4 maanden.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

7 reacties op “Invoering nieuw dubbeltarief taximeter loopt vertraging op”

A.Urban.|21.12.10|15:33

Het dubbel systeem is in de jaren 80 uitgeprobeerd bij taxi 3000 uit Beverwijk, destijds lid van KNVTO welke is samengegaan met de FNOP wat nu KNV heet. Een aantal leden van KNVTO wilden destijds graag een dergelijk tarief, welke als pilot gedraaid heeft bij taxi 3000.
Er waren echter meer na dan voordelen. Te veel tarieven waardoor geen duidelijkheid voor de
klant en een ijk probleem voor (destijds) het ijkwezen.
Een pilot is ontbeerlijk alvorens te starten met een dergelijk tarief.

A.Urban.|21.12.10|15:54

Veel Taximeters kunnen een dubbel systeem niet aan dus een nieuwe meter met printer is
in die gevallen noodzakelijk.
Het zou verstandig zijn ook de kosten voor het ijken van een dergelijk systeem onder de loep
te nemen, om niet voor nog meer financiele verrassingen te komen staan.
Het is ook niet van deze tijd dat we niet naar ons oude tariefsysteem kunnen, alleen om rede
dat dit systeem door een vorig kabinet besloten is en het niet gebruikelijk is dat het huidige
kabinet dit terug draait!

R.K. Zijlstra|23.12.10|17:25

Het is toch niet waar! Zijn er nog mensen met gezond verstand die zich over de regelgeving van de taxiwereld buigen?
Ik ben niet zo van het protesteren maar ben er goed ziek van wanneer het wagenpark met printers moet worden uitgerust omdat een of andere %$^%^*^$ het weer moeilijker weet te maken dan het is.
Het oude systeem was gewoon fair!

Martin|06.01.11|15:10

Gewoon het oude systeem terughalen is het slimste.
Verder lijkt het me verstandig dat mensen die geen verstand van de branche hebben, ook geen invloed op het beleid kunnen uitoefenen, want de overheid is nu al 10 jaar bezig en geloof mij, de nieuwe Taxiwet gaat ook niet werken.
Het enige middel is de deregulering terugdraaien. Dit kan nooit ineens maar wel in stappen.

taxichauffeur|07.01.11|08:47

Dubbel tarief? Begrijp ik het goed,zo was het toch altijd voor 2007? dat van de geprinte bon is G-E-N-I-A-A-L Gaat Echt Niet Is zo glad Al een Aal laat mij Lachen. Serieus hier wordt weer bewezen dat een stelletje Hagenezen die nooit het daglicht zien de dienst uitmaken op de straat.
Ik durf te wedden dat zij meer verdienen dan een taxi chauffeur!! en nooit verantwoording afleggen, anders verzin je het toch niet dat het NIEUW is

A.Urban|07.01.11|13:53

Nee, zo was het niet voor 2007.
Toen telde de taximeter bij het stilstaan alleen wachttijd en hoger dan plm. 18 km per uur
ging de taximeter alleen een bedrag per kilometer tellen , dus altijd 1 tarief tegelijk.

Met het nieuwe tarief wil men een kilometer tarief en een tijd tarief samen laten tellen,
daarom wordt het dubbeltarief genoemd, 2 tarieven tegelijk.

b.v. Den Haag – Utrecht 50 km x 40 ct pkm = 20.00 euro + 1 uur rijtijd 32.00 euro = 52.00 euro.

Ik hoop dat het duidelijk is .

Martin|07.01.11|16:51

Ja, erg leuk, maar ze lossen er de problemen niet mee op.
Volgens mij hebben ze in Den Haag de hercencellen van een koe.