AA&O Taxi, Amsterdam, H van Hirtum, taxichauffeur

AA&O Taxi ziet vooral kansen in TTO-concept Amsterdam

Taxichauffeurs die in 2012 gebruik willen maken van de Amsterdamse taxistandplaatsen en de gehele opstapmarkt moeten zich verenigd hebben in een TTO (Toegelaten Taxi Organisatie). Zo’n TTO moet voldoen aan strenge eisen om in aanmerking te komen voor een vergunning. Maar deze herstructurering biedt vooral kansen, zo vindt directeur H. van Hirtum van AA&O Taxi.

Met de nieuwe taxiwet wordt groepsvorming verplicht. Een TTO moet minimaal bestaan uit 100 chauffeurs en 50 voertuigen.

Taxicentrale

“Behalve een taxicentrale bieden wij straks ook ondersteunende diensten vanuit het hoofdkantoor. Het wordt voor AA&O Taxi straks geen probleem om meteen in aanmerking te komen voor een TTO-vergunning”, verwacht hij.

“De organisatie voldoet al in grote lijnen aan de huidige eisen. Ik heb een dagelijks bestuur, goed gestructureerde processen en gekwalificeerd personeel die staan voor service en kwaliteit.”

Investering

Maar om een wagenpark van meer dan 100 auto’s te kunnen managen, is een investering in zijn backoffice wel noodzakelijk geweest. “Behalve dat de gemeente eisen stelt, willen wij alle taxiritten eerlijk en transparant verdelen onder de taxi-franchisenemers.”

“Zo zocht ik bijvoorbeeld ook naar een oplossing voor de klachtenregistratie en -afhandeling. Klachten moeten dusdanig gedocumenteerd worden dat het voor de toezichthouder altijd inzichtelijk is”, legt van Hirtum uit.

Rapportages

Met een relatief eenvoudige WinTax oplossing kan AA&O Taxi straks de gemeente voorzien van de benodigde rapportages. Van Hirtum: “Ook stellen we zo de centralisten in staat om op een snelle en efficiënte manier ritten in te plannen en kan AA&O Taxi de chauffeurs volledige ondersteuning aanbieden in hun bedrijfsvoering.”

“WinTax ondersteunt bijvoorbeeld ook de AA&O Taxi Boekhouding. Op deze afdeling verzorgen wij, indien gewenst door de taxi-franchisenemer, de volledige boekhouding, facturatie, administratie, registratie, rapportages en meldingen van verloopdata.”

Rituitgifte

Voor de klant is een professionele backoffice op de taxicentrale ook noodzakelijk. “WinTax is natuurlijk vooral bekend om de elektronische ritagenda. We hebben ook hiervoor gekozen omdat we hiermee de klant het snelst kunnen bedienen. Ritaanname en -uitgifte is namelijk kinderlijk eenvoudig met dit programma. Daarmee kunnen we de verwerkingstijd tot een minimum beperken.”

Als er geen centralisten beschikbaar zijn om de klant te woord te staan, wordt de rit automatisch aangenomen en uitgegeven door de computer. Zo kan het taxibedrijf 365 dagen per jaar een 24 uur-service garanderen. Daarnaast biedt WinTax online de mogelijkheid om via AAnOtaxi.nl ritten direct te boeken zodat de taxicentrale overal en altijd snel bereikbaar is.

Klantenkaart

Van Hirtum: “Tevens brengen wij binnenkort de AA&O Taxi-klantenkaarten uit, de AA&O Taxi-klantprofielen en wordt het mogelijk een taxi te reserveren via Ping, WhatsApp en Twitter.”

Met de nieuwe taxiwet kan ‘het kaf van het koren’ gescheiden worden in de Nederlandse straattaximarkt. Alle taxichauffeurs moeten straks een toegevoegde waarde bieden aan hun eigen TTO-groep, zo ook bij AA&O Taxi.

Van Hirtum: “Ik ben kritisch en stel hoge eisen aan de kandidaten. Ervaren en vakbekwame chauffeurs met passie en liefde voor het vak kunnen zich altijd tot AA&O Taxi richten.”

Bart Pals

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

1 reactie op “AA&O Taxi ziet vooral kansen in TTO-concept Amsterdam”

Gerry|23.08.11|09:37

Hier staat geen nieuws, integendeel, en zal het overschot aan Taxi’s niet terug kunnen brengen. Kan nergens vinden dat er nu voldoende werk te vinden is voor 100 of 200 taxi’s die dan zogenaamd onder een TTO draaien.Waar blijft het overschot? aan taxi’s? In Abcoude gevestigd? Mag een taxi bedrijf wat niet gevestigd is in Amsterdam de stad niet meer in?
Een taxi is geen Tram , Lijnbus welke gereguleerd is , daar kan je iets mee.
Een financieel gezond bedrijfsplan voor leden Taxi’s ontbreekt !