Amsterdam, Leidseplein, taxistandplaats

Amsterdam houdt in september ‘nulmeting’ voor effect TTO-wet

Om te bekijken of de TTO-wetgeving effect heeft, gaat de gemeente Amsterdam enquêtes houden onder passagiers op taxistandplaatsen. De mening van Amsterdammers die niet met de taxi gaan, wordt onderzocht via een panelonderzoek.

Het eerste onderzoek is vóór de invoering, namelijk september dit jaar. Dat is de zogenaamde ‘nulmeting’. Als de regels volgend jaar zijn ingegaan, komt er een tweede meting.

Taxichauffeur

De taxichauffeurs worden onder meer getoetst op betrouwbaarheid, veiligheid en imago, op het tarief, de route die de chauffeur heeft gekozen en de service die wordt geboden. Daarnaast wordt de veiligheid op de standplaatsen meegenomen.

Amsterdamse taxichauffeurs die in het centrum de opstapmarkt willen bedienen, zijn vanaf volgend jaar onder meer verplicht zich aan te sluiten bij een ‘Toegestane Taxiorganisatie’ (TTO).

Taxxxipas

Die TTO’s, bestaande uit ten minste honderd chauffeurs en vijftig auto’s, moeten hun eigen chauffeurs controleren en ongewenst gedrag zelf aanpakken.

De gemeente krijgt ook bevoegdheden. Als wordt besloten chauffeurs hun Amsterdamse ‘Taxxxipas’ af te pakken bijvoorbeeld, kunnen ze niet meer voor een TTO rijden. En dus geen klanten meer oppikken in het centrum.

Met het onderzoek komt de wethouder tegemoet aan een verzoek van D66, VVD en CDA, meldt het Parool.

Lees ook: TTO moet locatie van taxi’s registreren via track-and-trace

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

8 reacties op “Amsterdam houdt in september ‘nulmeting’ voor effect TTO-wet”

Yousi|05.07.12|01:54

zodra je de fout maakt, word TTO pas ingetrokken, chauffeur kan onmogelijk 100% goed doen, ook al ben je perfect eerlijk chauffeur, kan altijd misgaan bijvoorbeeld : klant per ongeluk zomaar stapt uit op de trambaan, uw trambaan ontheffing wordt twee maanden geschorst etc..Bij TTO uw  taxxxipas word ingetrokken, dan moet je direct uitkering aanvragen
Handhaving bij centrale station schreven ze makkelijk rapport van beving uit, of moet je een vriendje van hun zijn zoals het nu bij CS gebeurt ;) 

Api|05.07.12|01:57

Veel van de Taxi centrale vinden TTO goed idee, omdat ze niks te verliezen hebben, zij zitten bij de call center, de goede chauffeur betaalt de prijs 
Conclusie  TTO is geen oplossing bovendien kost extra kosten voor de chauffeur alleen om aan te sluiten, nu kost gemiddeld  € 70 ex btw. 
De sleutels oplossingen voor de taxiproblemen ligt bij Den haag, de taxivergunning vakbekwaamheid moet in de wachtlijst komen.

a.r.lasschuit|06.07.12|06:59

Yousi, de T.T.O`s controleurs, kennen de moeilijkheden op straat, en zullen daar professioneel mee omgaan, de hele opzet is om Amsterdam te verschonen van de oplichters in onze markt, waardoor iedere nette chauffeur weer een normale boterham kan gaan verdienen!
Api,

Grt, Albert

andré|09.07.12|19:47

In plaats van een beginmeting zou ik een IQ-meting houden onder de bestuurders in onze hoofdstad. En dit tto facade heeft niks te maken met het uitbannen van oplichters, maar met de opvoeding van sommige amsterdamse taxi chauffeurs. Zo moeten ze leren dat ze niet mogen dealen, niet moeten doorrijden na een ongeval en niet de straten/standplaatsen mogen terroriseren. En als ze 1 dag braaf zijn geweest mogen ze een pasje kopen en zich aansluiten bij die andere kansloze.

andré|09.07.12|19:47

Want als ze daarna weer stout zijn geweest, dan worden ze aangepakt door de controleurs. De hamvraag is natuurlijk, waar is de controle, met hun hoge pet op, al die tijd dan geweest. Veel mensen wanen zich directeur, terwijl ze gewoon pauper zijn. Sommige idioten zouden niet eens een taxi mogen besturen, laat staan dat ze zich taxiondernemer zouden mogen noemen. Toch blijft de politiek dit allemaal tolereren, tenkoste van de hardwerkende taxi mkb

andré|09.07.12|19:47

Want als ik een schooier zou zijn geweest, dan zou de gemeente amsterdam mij in hun armen sluiten, mij een microkrediet geven en mijn procuratiehouder betalen, omdat ik niet fatsoenlijk kan lezen en spreken. En dit allemaal van het belastinggeld van de goudeerlijke mensen. Maar omdat ik een transparante en eerlijke ondernemer ben mag ik mijn klanten niet meer ophalen/wegbrengen van/naar/in onze eigen hoofdstad. Dit tto complot ondermijnd het gezag van het gehele amsterdams bestuur.

Ferry|12.07.12|09:59

Laten de controleurs en de belastingdienst nu eerst eens aan de deuren van vele grote hotels gaan controleren.
Vele portiers samen met de receptie medewerkers geven het Taxiwerk (en dan vooral Schiphol ritten tegen betaling (gemiddeld € 10.00 uit aan bevriende taxi chauffeurs/landgenoten/rasgenoten/familie)
.
De meeste hotel bestuurders weten hier vanaf maar sluiten hun ogen omdat zij bang zijn voor de portiers maffia.
het Grandhotel verplicht nu hun personeel om via de TCA een taxi te bestelle

yil|02.08.12|14:57

Wilde laatst bij de grand hotel gaan staan omdat we zogenaamde contract met ze hebben, de portier verzocht mij wel om weg te gaan, omdat het niet meer mocht. dus we mogen de kleine ritjes weer opknappen, die tientje ziet de belastingdienst als een fooitje en daar betalen de portiers weer belasting over.. dus niks aan te doen

Amsterdam houdt in september ‘nulmeting’ voor effect TTO-wet | TaxiPro
Amsterdam, Leidseplein, taxistandplaats

Amsterdam houdt in september ‘nulmeting’ voor effect TTO-wet

Om te bekijken of de TTO-wetgeving effect heeft, gaat de gemeente Amsterdam enquêtes houden onder passagiers op taxistandplaatsen. De mening van Amsterdammers die niet met de taxi gaan, wordt onderzocht via een panelonderzoek.

Het eerste onderzoek is vóór de invoering, namelijk september dit jaar. Dat is de zogenaamde ‘nulmeting’. Als de regels volgend jaar zijn ingegaan, komt er een tweede meting.

Taxichauffeur

De taxichauffeurs worden onder meer getoetst op betrouwbaarheid, veiligheid en imago, op het tarief, de route die de chauffeur heeft gekozen en de service die wordt geboden. Daarnaast wordt de veiligheid op de standplaatsen meegenomen.

Amsterdamse taxichauffeurs die in het centrum de opstapmarkt willen bedienen, zijn vanaf volgend jaar onder meer verplicht zich aan te sluiten bij een ‘Toegestane Taxiorganisatie’ (TTO).

Taxxxipas

Die TTO’s, bestaande uit ten minste honderd chauffeurs en vijftig auto’s, moeten hun eigen chauffeurs controleren en ongewenst gedrag zelf aanpakken.

De gemeente krijgt ook bevoegdheden. Als wordt besloten chauffeurs hun Amsterdamse ‘Taxxxipas’ af te pakken bijvoorbeeld, kunnen ze niet meer voor een TTO rijden. En dus geen klanten meer oppikken in het centrum.

Met het onderzoek komt de wethouder tegemoet aan een verzoek van D66, VVD en CDA, meldt het Parool.

Lees ook: TTO moet locatie van taxi’s registreren via track-and-trace

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

8 reacties op “Amsterdam houdt in september ‘nulmeting’ voor effect TTO-wet”

Yousi|05.07.12|01:54

zodra je de fout maakt, word TTO pas ingetrokken, chauffeur kan onmogelijk 100% goed doen, ook al ben je perfect eerlijk chauffeur, kan altijd misgaan bijvoorbeeld : klant per ongeluk zomaar stapt uit op de trambaan, uw trambaan ontheffing wordt twee maanden geschorst etc..Bij TTO uw  taxxxipas word ingetrokken, dan moet je direct uitkering aanvragen
Handhaving bij centrale station schreven ze makkelijk rapport van beving uit, of moet je een vriendje van hun zijn zoals het nu bij CS gebeurt ;) 

Api|05.07.12|01:57

Veel van de Taxi centrale vinden TTO goed idee, omdat ze niks te verliezen hebben, zij zitten bij de call center, de goede chauffeur betaalt de prijs 
Conclusie  TTO is geen oplossing bovendien kost extra kosten voor de chauffeur alleen om aan te sluiten, nu kost gemiddeld  € 70 ex btw. 
De sleutels oplossingen voor de taxiproblemen ligt bij Den haag, de taxivergunning vakbekwaamheid moet in de wachtlijst komen.

a.r.lasschuit|06.07.12|06:59

Yousi, de T.T.O`s controleurs, kennen de moeilijkheden op straat, en zullen daar professioneel mee omgaan, de hele opzet is om Amsterdam te verschonen van de oplichters in onze markt, waardoor iedere nette chauffeur weer een normale boterham kan gaan verdienen!
Api,

Grt, Albert

andré|09.07.12|19:47

In plaats van een beginmeting zou ik een IQ-meting houden onder de bestuurders in onze hoofdstad. En dit tto facade heeft niks te maken met het uitbannen van oplichters, maar met de opvoeding van sommige amsterdamse taxi chauffeurs. Zo moeten ze leren dat ze niet mogen dealen, niet moeten doorrijden na een ongeval en niet de straten/standplaatsen mogen terroriseren. En als ze 1 dag braaf zijn geweest mogen ze een pasje kopen en zich aansluiten bij die andere kansloze.

andré|09.07.12|19:47

Want als ze daarna weer stout zijn geweest, dan worden ze aangepakt door de controleurs. De hamvraag is natuurlijk, waar is de controle, met hun hoge pet op, al die tijd dan geweest. Veel mensen wanen zich directeur, terwijl ze gewoon pauper zijn. Sommige idioten zouden niet eens een taxi mogen besturen, laat staan dat ze zich taxiondernemer zouden mogen noemen. Toch blijft de politiek dit allemaal tolereren, tenkoste van de hardwerkende taxi mkb

andré|09.07.12|19:47

Want als ik een schooier zou zijn geweest, dan zou de gemeente amsterdam mij in hun armen sluiten, mij een microkrediet geven en mijn procuratiehouder betalen, omdat ik niet fatsoenlijk kan lezen en spreken. En dit allemaal van het belastinggeld van de goudeerlijke mensen. Maar omdat ik een transparante en eerlijke ondernemer ben mag ik mijn klanten niet meer ophalen/wegbrengen van/naar/in onze eigen hoofdstad. Dit tto complot ondermijnd het gezag van het gehele amsterdams bestuur.

Ferry|12.07.12|09:59

Laten de controleurs en de belastingdienst nu eerst eens aan de deuren van vele grote hotels gaan controleren.
Vele portiers samen met de receptie medewerkers geven het Taxiwerk (en dan vooral Schiphol ritten tegen betaling (gemiddeld € 10.00 uit aan bevriende taxi chauffeurs/landgenoten/rasgenoten/familie)
.
De meeste hotel bestuurders weten hier vanaf maar sluiten hun ogen omdat zij bang zijn voor de portiers maffia.
het Grandhotel verplicht nu hun personeel om via de TCA een taxi te bestelle

yil|02.08.12|14:57

Wilde laatst bij de grand hotel gaan staan omdat we zogenaamde contract met ze hebben, de portier verzocht mij wel om weg te gaan, omdat het niet meer mocht. dus we mogen de kleine ritjes weer opknappen, die tientje ziet de belastingdienst als een fooitje en daar betalen de portiers weer belasting over.. dus niks aan te doen