taxistandplaats, taxi

CDA Den Haag wil dat gemeente optreedt tegen ’taxi-broodroof’

De gemeente Den Haag moet optreden tegen taxichauffeurs die klanten oppikken buiten de toegewezen taxistandplaatsen. Dat vindt de plaatselijke afdeling van het CDA. De taxichauffeurs gaan op strategische plaatsen staan, zoals de betaald parkeerplaatsen bij het Centraal Station en het straatje achter het Kurhuis.

De reguliere taxcihauffeurs, die wel op de standplaatsen staan, lopen hierdoor een fors aantal ritten mis. “Dit is pure broodroof voor de chauffeurs die zich netjes aan de regels houden”, zegt Raadslid Cees Pluimgraaff.

TTO

De TTO-wetgeving in Den Haag komt eraan. In het najaar van 2012 mogen alleen gegroepeerde taxibedrijven (TTO’s) nog het vervoer verzorgen. Het CDA is van mening dat er daarom snel een einde gemaakt moet worden aan de wantoestanden.

“Nu wij op het punt staan om het taxivervoer nog beter te maken kunnen wij het niet hebben dat enkele rotte appels klanten inpikken. Wij vragen de gemeente om dit probleem aan te pakken en ook in overleg te gaan met de brancheorganisatie voor taxivervoer”, aldus Pluimgraaff tegen RegioTV.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

6 reacties op “CDA Den Haag wil dat gemeente optreedt tegen ’taxi-broodroof’”

Ruud|13.08.12|12:19

Volgens de wet mag een klant de taxi van zijn of haar keuze nemen. En is een taxistandplaats dus eigenlijk overbodig. Waar blijven de gemeentes nou met de inrichting van een taxistandplaats middels de vissengraat opstelling? Was daar ook niet een wet over geschreven?

Laat de overheid nou eerst maar eens beginnen met de rotte appels eruit te pikken, en dat zijn de appels die klanten oplichten.. en ow ja.. die staan keurig in een rijtje op Amsterdam CS..

taxistad|13.08.12|17:22

Het zou niet vervelend zijn als de overheid en gemeenten vooral echt wat gaat doen aan de duizenden snorders in de grote steden. Je weet wel, geen daklicht en blauwe kentekens maar wel op plekken werk ronselen waar taxi’s niet eens kunnen komen. Ja wel slim, maar ook illegaal. Handhaven?? NEE DUS. Te ingewikkeld denk ik, ja echt want bewijs het maar. Hoe verklaar je anders dat het geen prioriteit is, want bekend is het wel. Je zou er bovendien een hoop problemen met taxi’s door oplossen.

yil|16.08.12|12:27

was eens zo’n mooi bedrijf iedereen netjes in de rij, er werd geen werk opgepikt in de buurt van een standplaats, chauffeurs haalde elkaar niet eens in als ze onderweg waren naar en standplaats, men nam geen werk mee van andere die lieten ze netjes staan, was altijd gezellig, iedereen kon mekaar, je reed niet naar andere steden om daar je werk te doen, sociale controle was veel beter, chauffeurs hielpen mekaar als er problemen waren, klanten werden niet opgelicht ook de toeristen niet,

yil|16.08.12|12:31

je verdiende op een normale manier je brood
pffffff ja wat een mooie tijden waren dat die komen nooit meer terug:(((

j de waal|16.08.12|17:31

Het probleem op den haag cs hebben wij( de chauffeurs op de legale standplaats) al diverse malen aangeboden aan de gemeente en het bureau vlaskamp,maar de gemeente roept de politie moet handhaven en de politie wijst richting de gemeente,kat en muis spel dus,maar er gebeurt niets. Het zijn een handje vol mafkezen die daar staan,en ze zijn zo gek dat ze je onderweg in de stad nog gedag willen zeggen ook.

Riek Biever|13.09.12|11:07

Allemaal een grote mond op dat C.S maar doen er zelf ook niks aan.Zij mochten met twee man binnen lopen van de NS met hesjes om de klanten naar de goede taxi standplaats te brengen.Maar nee hoor dat deden zij ook niet.Daar had ik mijn nek voor uit gestokken.Dus ophouden met dat gezeur over CS Den Haag.