ilt, inspectie leefomgeving en transport, inspecteur, controle, handhaving

Inspecteur ILT kost jaarlijks 177.000 euro

Een inspecteur bij de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) kost jaarlijks 177.000 euro. Dat schrijft minister Schultz van Haegen van Infrastructuur en Milieu aan de Tweede Kamer. In het rail- en wegvervoer komen de jaarlijkse kosten met 151 inspecteurs op 26,7 miljoen euro uit.

Schultz van Haegen schrijft in haar brief dat de kosten van 177.000 euro voor “het primaire proces” van de ILT zijn. “In deze kosten zit een opslag voor de indirecte fte’s en de materiële kosten van de ILT. De kosten per fte verschillen per domein, waarbij de kosten in de transportdomeinen lager liggen dan in de kennisintensievere leefomgevingsdomeinen”, aldus de bewindsvrouw.

Inspecteurs

Bij de ILT werken in totaal 677 inspecteurs, waarvan 50 medewerkers in de toekomst hun collega’s vervangen als die met pensioen gaan.

Inspecteurs ILT per domein:

Inspecteurs, Inspectie Leefomgeving en Transport (in fte's)
Bron: Ministerie van Infrastructuur en Milieu

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Steven Don

8 reacties op “Inspecteur ILT kost jaarlijks 177.000 euro”

Ton van Dalfsen|26.06.14|20:54

Ik wil die baan ook wel en doe het voor de helft. voor € 88.500,00 per jaar taxichauffeur pesten en wijzen op een verkeerd kruisje zetten. Of BCT controleren waarvan je niet weet HOE waaaahaaaa

Ton van Dalfsen|26.06.14|21:03

En er zijn een aantal taxichauffeurs die overdag een stress baan hebben , en in de avond of weekenden een baantje erbij hebben als taxichauffeur. Fris en fruitig rijden. Zelfs de motie De Mos is alweer achterhaald

Paul Dijkhuizen|27.06.14|15:48

vraag me af hoeveel Mw. Schultz van Haegen ons jaarlijks kost…

Tjerk Vinckx|28.06.14|11:35

Het volgende staat geschreven aan het Weteringen plantsoen te Amsterdam.

Een volk dat voor tirannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht.

H.M.Randwijk.

Hudson Taxi|28.06.14|12:44

Wanneer de belbussen, snorders en al het andere illegale taxivervoer ook verplicht BCT’s aan boord hebben, kan dit bedrag € 177.000 misschien omlaag? Dat is een van de bct doelstellingen van de beleidsmakers van ILT.
Het zal echter niet gebeuren! Doordat de gegevens in de bct fout kunnen zijn, daarom meer vragen dan duidelijkheid op gaan leveren.
Dat de Taxibranche hiedoor opgezadeld wordt met €100 miljoen extra onnodige bct onkosten, daar trappen wij in. De taxibranche slikt kennelijk alles.

Rex Urban|29.06.14|12:16

Het is voor de inspecteurs lastig zo niet onmogelijk gegevens uit de BCT te analyseren. Doordat b.v. je de ritgegevens lang niet altijd juist kunt invullen daar gegevens vaak ontbreken. Waarom je de afgelegde route gekozen hebt? Kan de routeplanner zijn die een foute route aangeeft wat soms omrijden is,een file omzeilen enz. Daar kunnen uiteindelijk veel rechtzaken uit voortkomen met kosten voor ILT en taxibedrijf. Onkosten door gebruik bct zullen voor iedereen toenemen zolang deze niet deugt.

Taxibelangen Nederland|30.06.14|12:36

Alle overhead kosten huisvesting,administratie enz. zullen wel niet meegerekend zijn.En 50 inspecteurs die zich warmlopen,de automatisering kost banen dus daar blijven IenM wel vanaf.Waarom worden vrachtwagens,touringcars,taxi’s enz.niet gewoon digitaal en efficiënt gecontroleerd.Een groot aantal taxi’s is al via de smartphone digitaal te volgen door collega’s en ook door passagiers.De Overheid als Kampioenhouder van mislukte ICT projecten bepaald hoe taxibedrijven zich moeten automatiseren.

Richard Seijger|03.07.14|15:47

Tja… heel triest wat zo’n inspecteur kost, maar ik ben vooral benieuwd wat zo iemand opbrengt… gezien de vele zielige en vaak ver gezochte overtredingen denk ik dat ze een veelvoud binnen brengen.

Inspecteur ILT kost jaarlijks 177.000 euro | TaxiPro
ilt, inspectie leefomgeving en transport, inspecteur, controle, handhaving

Inspecteur ILT kost jaarlijks 177.000 euro

Een inspecteur bij de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) kost jaarlijks 177.000 euro. Dat schrijft minister Schultz van Haegen van Infrastructuur en Milieu aan de Tweede Kamer. In het rail- en wegvervoer komen de jaarlijkse kosten met 151 inspecteurs op 26,7 miljoen euro uit.

Schultz van Haegen schrijft in haar brief dat de kosten van 177.000 euro voor “het primaire proces” van de ILT zijn. “In deze kosten zit een opslag voor de indirecte fte’s en de materiële kosten van de ILT. De kosten per fte verschillen per domein, waarbij de kosten in de transportdomeinen lager liggen dan in de kennisintensievere leefomgevingsdomeinen”, aldus de bewindsvrouw.

Inspecteurs

Bij de ILT werken in totaal 677 inspecteurs, waarvan 50 medewerkers in de toekomst hun collega’s vervangen als die met pensioen gaan.

Inspecteurs ILT per domein:

Inspecteurs, Inspectie Leefomgeving en Transport (in fte's)
Bron: Ministerie van Infrastructuur en Milieu

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Steven Don

8 reacties op “Inspecteur ILT kost jaarlijks 177.000 euro”

Ton van Dalfsen|26.06.14|20:54

Ik wil die baan ook wel en doe het voor de helft. voor € 88.500,00 per jaar taxichauffeur pesten en wijzen op een verkeerd kruisje zetten. Of BCT controleren waarvan je niet weet HOE waaaahaaaa

Ton van Dalfsen|26.06.14|21:03

En er zijn een aantal taxichauffeurs die overdag een stress baan hebben , en in de avond of weekenden een baantje erbij hebben als taxichauffeur. Fris en fruitig rijden. Zelfs de motie De Mos is alweer achterhaald

Paul Dijkhuizen|27.06.14|15:48

vraag me af hoeveel Mw. Schultz van Haegen ons jaarlijks kost…

Tjerk Vinckx|28.06.14|11:35

Het volgende staat geschreven aan het Weteringen plantsoen te Amsterdam.

Een volk dat voor tirannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht.

H.M.Randwijk.

Hudson Taxi|28.06.14|12:44

Wanneer de belbussen, snorders en al het andere illegale taxivervoer ook verplicht BCT’s aan boord hebben, kan dit bedrag € 177.000 misschien omlaag? Dat is een van de bct doelstellingen van de beleidsmakers van ILT.
Het zal echter niet gebeuren! Doordat de gegevens in de bct fout kunnen zijn, daarom meer vragen dan duidelijkheid op gaan leveren.
Dat de Taxibranche hiedoor opgezadeld wordt met €100 miljoen extra onnodige bct onkosten, daar trappen wij in. De taxibranche slikt kennelijk alles.

Rex Urban|29.06.14|12:16

Het is voor de inspecteurs lastig zo niet onmogelijk gegevens uit de BCT te analyseren. Doordat b.v. je de ritgegevens lang niet altijd juist kunt invullen daar gegevens vaak ontbreken. Waarom je de afgelegde route gekozen hebt? Kan de routeplanner zijn die een foute route aangeeft wat soms omrijden is,een file omzeilen enz. Daar kunnen uiteindelijk veel rechtzaken uit voortkomen met kosten voor ILT en taxibedrijf. Onkosten door gebruik bct zullen voor iedereen toenemen zolang deze niet deugt.

Taxibelangen Nederland|30.06.14|12:36

Alle overhead kosten huisvesting,administratie enz. zullen wel niet meegerekend zijn.En 50 inspecteurs die zich warmlopen,de automatisering kost banen dus daar blijven IenM wel vanaf.Waarom worden vrachtwagens,touringcars,taxi’s enz.niet gewoon digitaal en efficiënt gecontroleerd.Een groot aantal taxi’s is al via de smartphone digitaal te volgen door collega’s en ook door passagiers.De Overheid als Kampioenhouder van mislukte ICT projecten bepaald hoe taxibedrijven zich moeten automatiseren.

Richard Seijger|03.07.14|15:47

Tja… heel triest wat zo’n inspecteur kost, maar ik ben vooral benieuwd wat zo iemand opbrengt… gezien de vele zielige en vaak ver gezochte overtredingen denk ik dat ze een veelvoud binnen brengen.