BIZdrive, app, taxi-app

Rotterdam weer nieuwe taxi-app rijker: BIZDRIVE

Er is weer een nieuwe taxi-app actief in Rotterdam die zich vooral richt op de zakelijke markt. BIZDRIVE Business Taxi Rotterdam is na een pilotfase van 6 maanden per ingang van 1 september officieël begonnen met het aanbieden van taxivervoer in Rotterdam. De dienst richt zich voornamelijk op de zakelijke markt en rijdt vooralsnog alleen op basis van vooruitbestellingen.

Het aanbieden van vervoer aan bedrijven is niet nieuw in de havenstad, maar het aanbieden van vervoer exclusief aan bedrijven wel. Eigenaar Maurice Boddé denkt met zijn formule snel grote bedrijven aan zich te kunnen binden.

Bedrijven

“Bij het opzetten van BIZDRIVE hebben we goed gekeken naar succesvolle bedrijven zoals het bekende Londense Adisson Lee, de grootste ‘corporate car service’ ter wereld. Datzelfde model van op maat gerichte service, kwaliteit en vaste tarieven gekoppeld aan moderne techniek gaan wij in Rotterdam toepassen en aanbieden aan bedrijven.”

Alhoewel de dienst op korte ritjes duurder is dan een gewone taxi, is dat volgens de dienst op langere ritten juist niet het geval. Op bijvoorbeeld een rit van Rotterdam-Centrum naar Schiphol is men al snel 30 euro voordeliger uit dan het maximale taxitarief. Bovendien biedt het bedrijf op alle ritten vaste tarieven aan.

Progressieve tarieven

“Als enige vervoerder in Rotterdam maken wij gebruik van progressieve tarieven waardoor de prijs per afgelegde kilometer lager wordt naarmate men verder reist. Op een rit van bijvoorbeeld 20 kilometer zijn wij eigenlijk al voordeliger dan een gewone straattaxi. Tevens werken wij met vaste tarieven, dus de ritprijs kan nooit hoger uitvallen als gevolg van bijvoorbeeld een file.”

De app wordt aangeboden voor zowel Android en iOS in combinatie met een eigen online boekingssysteem. Bovendien zijn de apps voor de chauffeurs ook op beide besturingssystemen beschikbaar.

Aanlooptijd

“Dat is ook de reden van de relatief lange aanlooptijd die we nodig hebben gehad, om al de verschillende platformen aan elkaar te knopen. Maar vanaf nu is het zover en kunnen klanten hun vervoer bestellen waar, hoe en wanneer het hun uitkomt”, aldus Boddé.

Steeds meer taxibedrijven komen met eigen bestel-apps. Boddé: “Veel taxibedrijven denken bij een eigen taxi app aan de kip met gouden eieren. Wij zien de app als een extra service aan de klant en niet als een bron van extra inkomsten of als middel om klanten binnen te halen. Dat doen we gewoon op de ouderwetse manier, door de beste service te verlenen die er is. Alle digitale voorzieningen en hulpmiddelen zijn uitsluitend bedoeld om het leven van ons en uiteraard de klant makkelijker te maken.”

Volledig digitaal

Bij de dienst wordt er geen gebruik meer gemaakt van papier, alles verloopt digitaal, online en ‘in the cloud’. Rekeningbonnen, kwitanties, offertes en facturen worden allemaal online en automatisch verstuurd, verwerkt en afgehandeld.

“Afgezien van het feit dat alles nu veel efficiënter verloopt dragen wij op deze manier ons steentje bij aan het milieu. Tevens borgen wij op deze manier optimaal de veiligheid van klantgegevens zodat deze nooit op straat komen te liggen daar deze extern staan opgeslagen en niet ergens op een computer, laptop of usb stick”, aldus de directeur van BIZDRIVE.nl.

Auteur: Bart Pals

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.