Taxi dienst Ugo, Michiel Huisman, Rene van der Veer

UGo lanceert nieuwe taxi-app met landelijke dekking

Nederland, Amsterdam, 14-01-2016 Michiel Huisman (links) en Rene van der Veer (rechts) directeuren van taxidienst Ugo. foto: Bram Budel

De plannen waren vorig jaar al aangekondigd, maar nu is het daadwerkelijk mogelijk om in heel Nederland via een app een taxi te bestellen. De Nederlandse startup UGo, een joint venture tussen UGo International en Transvision, heeft haar landelijk dekkend taxiplatform gelanceerd. Met UGo kunnen mensen tegen een vooraf vastgestelde prijs, direct of tot maanden van tevoren een taxi boeken in heel Nederland. Het is de eerste taxi-app die te gebruiken is in heel Nederland.

UGo wil transparantie en beschikbaarheid in de taximarkt verbeteren. UGo is een voortzetting van de taxi-startup Drive Ugo, die in 2013 is opgericht.

Nieuwe apps

UGo heeft nieuwe apps gelanceerd voor Android- en iOS-smartphones. Met de app bestelt de reiziger overal in Nederland een taxi vooruit met een aanrijtijd van 30 minuten. Daarnaast is de taxi binnen 5 minuten te bestellen in en rond de grote steden, startend in Amsterdam, Utrecht, Haarlem, Leiden en Den Haag en omgeving. De rest van het land volgt in de komende weken.

UGo werkt naast de mobiele apps met een online account op ugonext.com, dat is gekoppeld aan een creditcard of PayPal. De kosten worden pas aan het eind van de taxirit afgeschreven. Hoe langer de rit des te lager het bedrag per kilometer.

Taxibedrijven

Bij UGo zijn taxibedrijven uit heel Nederland aangesloten. Het bedrijf functioneert als boekingsplatform voor taxi’s. De klant kan direct zien voor welk bedrag hij naar zijn bestemming kan. “Ons belangrijkste doel is de taximarkt voor iedereen transparant maken”, zegt Michiel Huisman, directeur van UGo. “Tegelijkertijd willen we het gemak vergroten.”

Een taxi boeken gaat eenvoudig met de UGo-app, of online via de website van UGo of via partners als Couverts. Met UGo kunnen bestaande taxibedrijven diverse andere verkoopkanalen toevoegen. Dat zijn behalve de UGo-app, ook de websites van UGo’s partners. Huisman: “Wij willen geen extra capaciteit toevoegen op de bestaande markt waar al erg veel taxi’s beschikbaar zijn, maar juist het bestaande netwerk optimaliseren.”

Inzicht in kosten

Doordat de UGo-taxi overal vooruit is te boeken, besparen mensen zich veel gedoe. “Iedereen kent het wel. Je bent lekker uit geweest en wil met de taxi naar huis. Dan moet je vaak eerst maar een taxi proberen te krijgen, wat bij populaire of juist afgelegen locaties een hoop heisa kan opleveren”, zegt Huisman. “Bij UGo zorgen wij dat je vooraf inzicht hebt in de kosten en een taxi van een erkend bedrijf arriveert op de afgesproken tijd en plaats en niet alleen in de randstad.”

UGo komt met een nieuwe tariefstructuur. Daar waar andere taxibedrijven hun tarief ook baseren aan de tijd die je in een taxi zit, rekent UGo alleen een tarief per kilometer. Hoe hoog dat tarief is, hangt af van de locatie en het soort taxi dat wordt geboekt. Praktijken waarbij taxi’s omrijden, zijn dus uitgesloten, want dat is niet langer in het belang van het taxibedrijf.

Prijs

“Doordat we de prijs van de rit vooraf al weten, kunnen we deze ook al vooraf en ook via verschillende kanalen verkopen”, zegt Huisman. “Anders dan andere aanbieders hanteren wij daarbij een maximumtarief dat nooit wordt verhoogd als het druk is. Wij zien in de toekomst juist mogelijkheden om de aangesloten taxibedrijven kortingen te laten geven op die momenten dat ze overcapaciteit hebben.” Bij UGo kan de klant kiezen uit een divers aanbod met een eigen tarief, zoals de keuze voor een luxe auto of een taxibus.

UGo is een joint venture van Ugo en Transvision. Transvision is in 1988 ontstaan, eerst als Treintaxi, destijds een 100%-dochter van NS. Achter UGo zitten de ondernemers Michiel Huisman, o.a. oprichter van Couverts.nl, en Mark Stephan, een van de oprichters van Drive Ugo, de voorloper van UGo.

Lees ook: Samenwerking Drive Ugo en Transvision speelt in op nieuwe taximarkt

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

8 reacties op “UGo lanceert nieuwe taxi-app met landelijke dekking”

Rudi Gans|19.04.16|16:36

Geweldig! Innovatie hoor! Man man man, ik gebruik een hele oude app, die heet TELEFOON!! Deze app bestaat uit 4 stappen: (1)De klant krijgt direct de dienstdoende chauffeur aan de lijn (2)Spreken eventueel een prijs of richtprijs af (3) De taxi verschijnt op het afgesproken tijdstip voor de deur (4) De klant rekent af in contanten, per pin of op rekening. Bijkomend voordeel: Het gaat, ZONDER PROVISIE, rechtstreeks naar de omzet van mijn bedrijf. Hoe moeilijk kan het zijn!

Johan Zevenbergen|19.04.16|18:13

Gratis reclame,
voor it ers die graag een graantje mee pikken over de rug van een hardewerker zonder enig risico te lopen.
Waneer stopt pro daar nu is mee???

Huib van der Kleij|19.04.16|19:51

ik heb ook app eu app heeft ook dekking in grote plaatsen maar helaas niet overal geprobeerd. transvision heeft landelijke dekking. leuk als er file is moet je toch inleveren als chauffeur als zelfstandig chauffeur.

Dennis Hoorn|20.04.16|09:06

File is toch geen probleem voor Transvision of OV9292 die krijgen wel weer subsidie en een aparte taxi strook voor bus en taxi uitsluitend te gebruiken als de tekst OV 9292 reisinformatie op de auto staat

Rodney Barten|20.04.16|14:02

Ik wil ook een sticker met OV9292

Siebe Holwerda|21.04.16|11:12

Prima ontwikkeling…….ik wil ook gaan taxiondernemen maar dan alleen op tijdstippen dat het mij past. Op de app kun je als onderneming roosteren neem ik aan.

Rodney Barten|21.04.16|18:11

@ Siebe: U word inderdaad geroosterd, maar niet op de manier waarop u blieft.

Mike van Wanum|22.04.16|06:45

Dit is niet opgezet voor de klant,de ondernemer,maar om een graantje mee te pikken over de rug van chauffeurs of ondernemers.
Ik zou graag op Pro eens iets willen zien waar de steeds meer aanwezige zzp,er mee geholpen is,zonder dat er een partij buitenaf van profiteerd.
Lijkt mij echt vernieuwend en welkom voor de branche.
Nou uitvinders,sla je slag en maak ons eens blij !

UGo lanceert nieuwe taxi-app met landelijke dekking | TaxiPro
Taxi dienst Ugo, Michiel Huisman, Rene van der Veer

UGo lanceert nieuwe taxi-app met landelijke dekking

Nederland, Amsterdam, 14-01-2016 Michiel Huisman (links) en Rene van der Veer (rechts) directeuren van taxidienst Ugo. foto: Bram Budel

De plannen waren vorig jaar al aangekondigd, maar nu is het daadwerkelijk mogelijk om in heel Nederland via een app een taxi te bestellen. De Nederlandse startup UGo, een joint venture tussen UGo International en Transvision, heeft haar landelijk dekkend taxiplatform gelanceerd. Met UGo kunnen mensen tegen een vooraf vastgestelde prijs, direct of tot maanden van tevoren een taxi boeken in heel Nederland. Het is de eerste taxi-app die te gebruiken is in heel Nederland.

UGo wil transparantie en beschikbaarheid in de taximarkt verbeteren. UGo is een voortzetting van de taxi-startup Drive Ugo, die in 2013 is opgericht.

Nieuwe apps

UGo heeft nieuwe apps gelanceerd voor Android- en iOS-smartphones. Met de app bestelt de reiziger overal in Nederland een taxi vooruit met een aanrijtijd van 30 minuten. Daarnaast is de taxi binnen 5 minuten te bestellen in en rond de grote steden, startend in Amsterdam, Utrecht, Haarlem, Leiden en Den Haag en omgeving. De rest van het land volgt in de komende weken.

UGo werkt naast de mobiele apps met een online account op ugonext.com, dat is gekoppeld aan een creditcard of PayPal. De kosten worden pas aan het eind van de taxirit afgeschreven. Hoe langer de rit des te lager het bedrag per kilometer.

Taxibedrijven

Bij UGo zijn taxibedrijven uit heel Nederland aangesloten. Het bedrijf functioneert als boekingsplatform voor taxi’s. De klant kan direct zien voor welk bedrag hij naar zijn bestemming kan. “Ons belangrijkste doel is de taximarkt voor iedereen transparant maken”, zegt Michiel Huisman, directeur van UGo. “Tegelijkertijd willen we het gemak vergroten.”

Een taxi boeken gaat eenvoudig met de UGo-app, of online via de website van UGo of via partners als Couverts. Met UGo kunnen bestaande taxibedrijven diverse andere verkoopkanalen toevoegen. Dat zijn behalve de UGo-app, ook de websites van UGo’s partners. Huisman: “Wij willen geen extra capaciteit toevoegen op de bestaande markt waar al erg veel taxi’s beschikbaar zijn, maar juist het bestaande netwerk optimaliseren.”

Inzicht in kosten

Doordat de UGo-taxi overal vooruit is te boeken, besparen mensen zich veel gedoe. “Iedereen kent het wel. Je bent lekker uit geweest en wil met de taxi naar huis. Dan moet je vaak eerst maar een taxi proberen te krijgen, wat bij populaire of juist afgelegen locaties een hoop heisa kan opleveren”, zegt Huisman. “Bij UGo zorgen wij dat je vooraf inzicht hebt in de kosten en een taxi van een erkend bedrijf arriveert op de afgesproken tijd en plaats en niet alleen in de randstad.”

UGo komt met een nieuwe tariefstructuur. Daar waar andere taxibedrijven hun tarief ook baseren aan de tijd die je in een taxi zit, rekent UGo alleen een tarief per kilometer. Hoe hoog dat tarief is, hangt af van de locatie en het soort taxi dat wordt geboekt. Praktijken waarbij taxi’s omrijden, zijn dus uitgesloten, want dat is niet langer in het belang van het taxibedrijf.

Prijs

“Doordat we de prijs van de rit vooraf al weten, kunnen we deze ook al vooraf en ook via verschillende kanalen verkopen”, zegt Huisman. “Anders dan andere aanbieders hanteren wij daarbij een maximumtarief dat nooit wordt verhoogd als het druk is. Wij zien in de toekomst juist mogelijkheden om de aangesloten taxibedrijven kortingen te laten geven op die momenten dat ze overcapaciteit hebben.” Bij UGo kan de klant kiezen uit een divers aanbod met een eigen tarief, zoals de keuze voor een luxe auto of een taxibus.

UGo is een joint venture van Ugo en Transvision. Transvision is in 1988 ontstaan, eerst als Treintaxi, destijds een 100%-dochter van NS. Achter UGo zitten de ondernemers Michiel Huisman, o.a. oprichter van Couverts.nl, en Mark Stephan, een van de oprichters van Drive Ugo, de voorloper van UGo.

Lees ook: Samenwerking Drive Ugo en Transvision speelt in op nieuwe taximarkt

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

8 reacties op “UGo lanceert nieuwe taxi-app met landelijke dekking”

Rudi Gans|19.04.16|16:36

Geweldig! Innovatie hoor! Man man man, ik gebruik een hele oude app, die heet TELEFOON!! Deze app bestaat uit 4 stappen: (1)De klant krijgt direct de dienstdoende chauffeur aan de lijn (2)Spreken eventueel een prijs of richtprijs af (3) De taxi verschijnt op het afgesproken tijdstip voor de deur (4) De klant rekent af in contanten, per pin of op rekening. Bijkomend voordeel: Het gaat, ZONDER PROVISIE, rechtstreeks naar de omzet van mijn bedrijf. Hoe moeilijk kan het zijn!

Johan Zevenbergen|19.04.16|18:13

Gratis reclame,
voor it ers die graag een graantje mee pikken over de rug van een hardewerker zonder enig risico te lopen.
Waneer stopt pro daar nu is mee???

Huib van der Kleij|19.04.16|19:51

ik heb ook app eu app heeft ook dekking in grote plaatsen maar helaas niet overal geprobeerd. transvision heeft landelijke dekking. leuk als er file is moet je toch inleveren als chauffeur als zelfstandig chauffeur.

Dennis Hoorn|20.04.16|09:06

File is toch geen probleem voor Transvision of OV9292 die krijgen wel weer subsidie en een aparte taxi strook voor bus en taxi uitsluitend te gebruiken als de tekst OV 9292 reisinformatie op de auto staat

Rodney Barten|20.04.16|14:02

Ik wil ook een sticker met OV9292

Siebe Holwerda|21.04.16|11:12

Prima ontwikkeling…….ik wil ook gaan taxiondernemen maar dan alleen op tijdstippen dat het mij past. Op de app kun je als onderneming roosteren neem ik aan.

Rodney Barten|21.04.16|18:11

@ Siebe: U word inderdaad geroosterd, maar niet op de manier waarop u blieft.

Mike van Wanum|22.04.16|06:45

Dit is niet opgezet voor de klant,de ondernemer,maar om een graantje mee te pikken over de rug van chauffeurs of ondernemers.
Ik zou graag op Pro eens iets willen zien waar de steeds meer aanwezige zzp,er mee geholpen is,zonder dat er een partij buitenaf van profiteerd.
Lijkt mij echt vernieuwend en welkom voor de branche.
Nou uitvinders,sla je slag en maak ons eens blij !