Rijverbod voor Taxi Frans: “BCT is een enkelband”

Taxi Frans uit Maastricht rijdt zonder BCT’s en dat is de onderneming naast een aantal boetes op een rijverbod komen te staan. Frans Ritzerfeld heeft grote bezwaren tegen het bestaan en verplichte gebruik van de boordcomputer taxi en hij laat het er niet bij zitten. De politie laat echter weten dat Ritzerfeld de regels heeft overtreden, en zolang hij dat doet, loopt hij het risico daarmee in de problemen te komen.

Ritzerfeld heeft meerdere bezwaren tegen de BCT en verzet zich dan ook al langere tijd tegen het verplichte gebruik ervan. “We rijden dagelijks naar Düsseldorf en naar België. In het buitenland moeten ze ons ook kunnen controleren. Maar dat kan met de BCT helemaal niet. Hij werkt wel in het buitenland, maar niemand kan hem daar uitlezen.” Een ander groot bezwaar van Ritzerfeld is dat de BCT inbreuk zou maken op de privacy. “Klanten en chauffeurs krijgen als het ware een enkelband om. Het is stalken en dat mag niet.”

Vier boetes van 1.800 euro

Maar volgens de wet mag rijden zonder een BCT nu eenmaal niet, legt een woordvoerder van de politie in Limburg uit. “In het weekend van 8 april hebben wij, nadat we signalen ontvingen vanuit het Maastrichtse, een controle op taxichauffeurs uitgevoerd. In de vier auto’s van Taxi Frans werd geen BCT aangetroffen, terwijl bij wet is vastgesteld dat dit wel moet. Daarom is per auto een boete van 1.800 euro opgelegd. Diezelfde avond is nogmaals geconstateerd dat Taxi Frans mensen vervoerde in een busje zonder BCT. Twee weken later is één van de voertuigen in beslag genomen. Het is aan de Officier van Justitie om te besluiten of en wanneer die taxi weer wordt vrijgegeven.”

“Ze hebben de hele boel stilgelegd. Ze maken mijn bedrijf kapot”, claimt Ritzerfeld. In totaal heeft het bedrijf vier taxi’s. “Daarvan is er één door de politie weggesleept en in beslag genomen. Ik heb nog niet gehoord of en wanneer ik deze terugkrijg. De andere voertuigen heb ik nog wel, maar ik mag er niet in rijden. Ik ben nu bezig om het voor de rechter te krijgen, want eigenlijk moet hier een kort geding op volgen. Het is nu zo hoog opgelopen dat ik mijn klanten niet meer kan bedienen, en dat gebeurt gewoon op basis van een leugen. Want dat is de BCT: een leugen. Hij werkt niet goed, er zijn telkens storingen en op deze manier gaat mijn hele bedrijf er aan kapot.”

Veel chauffeurs van goede wil

Ritzenfelder zou op zijn minst een voorlopige vrijstelling willen totdat een rechter uitspraak in de kwestie heeft gedaan. “Maar ze zeggen gewoon: nee, je rijdt geen meter meer. Dat kan niet. Bovendien ben ik niet de enige die zonder BCT rondrijdt, maar anderen komen er gewoon mee weg.”

De politiewoordvoerder legt uit dat het Taxi Frans verboden is om taxivervoer te verzorgen zolang de taxi’s geen BCT hebben. “Er worden door dit bedrijf overtredingen begaan, en als politie moeten wij zorgen dat dit stopt. Daar controleren wij op. Zolang Taxi Frans deze overtredingen begaat, is het verboden om taxivervoer te verzorgen. We zien ook dat de meeste taxichauffeurs gewoon van goede wil zijn. Als zij een waarschuwing of boete krijgen, dan passen ze de boel aan om aan de regels te voldoen. Taxi Frans is tegen de BCT en rijdt daarom zonder. Dat is een overtreding, en als wij die overtreding constateren zal hij daar een bekeuring voor krijgen. En in het ergste geval wordt er dus een auto in beslag genomen.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

118 reacties op “Rijverbod voor Taxi Frans: “BCT is een enkelband””

Frans Ritzerfeld|03.05.17|16:22

Vergelijk dit nu eens met de ca 10.000 zwartrijders in NL, alleen in Amsterdam 700 en iemand wat toch buiten de BCT alles in orde heeft wordt gewoon met voorbedachte rade gekild, zonder enige vorm van proces, inderdaad 8 April controle, gisteren pas een proces verbaal mogen ontvangen, bij de inbeslagnames beroept men zich op art. 94 wetboek, weer een leugen daar staat nergens als je geen BCT hebt dat men de taxi in beslag mag nemen, art 85/86 eu recht, kartelvorming en misbruik maken van macht

Frans Ritzerfeld|03.05.17|16:33

Het blijft water op een hoopje vegen, in 2020 zijn alle certificeringen op de bct’s en chauffeurskaarten vervallen, EN NU, 3 aanbieders 2 failliet getreiterd en de rest deugd niet, enkele maanden geleden 2 ILT ers thuis gehad, ze verklaarden dat ze alleen de laatste dag konden uit lezen op de bct, leg dit maar eens uit aan een buitenlandse controleur, het ene verbaal na het andere, dus de bct is ook in strijd met eu-recht.
4 keren schriftelijk aan gegeven bij de ILT dat ze er niet in komen

Frans Ritzerfeld|03.05.17|16:43

De ILT moet bekend, maken hoeveel bekeuringen nu al uit geschreven zijn op de mankementen, upgrades van de bct’s en als blijkt dat ze hun boekje te buiten zijn gegaan in plaats van 900 ILT ambtenaren erbij, de hele ILT opdoeken en het werk overlaten aan de regionale politie, want die kennen iedereen, ik hoop dat een rechter mijn verhaal serieus neemt dan kan ik de rekening van weer 8 jaren hard werken presenteren aan de staat, nogmaals moord met voorbedachte rade van in bonafide taxibedrijf

Frans Ritzerfeld|03.05.17|16:56

Ik heb het vermoeden dat mijn voormalig bedrijf Frenske Prive Vervoer mij blijft achtervolgen, ingeschreven KVK, vergunning aan gevraagd, bij de Provincie, konden ze niet verlenen, was niet geregeld in de WP, gevolg 38 man op straat, bedrijf gesloten door de rechter, ca 2 jaren later, klant in de taxi met vergunning, bent u Frenske, U heeft wat klaar gemaakt, ik was prive chauffeur bij de Provincie met eigen auto, zonder taxivergunning, wij stonden dagelijks met 3 tot 5 auto’s bij de Provincie

Frans Ritzerfeld|03.05.17|17:05

De ILT probeert door machtsmisbruik iedereen monddood te maken, maar gelukkig zijn de tijden veranderd, daarom heb ik Taxi Pro heel hoog in het vaandel, want de waarheid mag ten allen tijden gezegd en geschreven worden, ik had in 2014 een heel goed en lieve en voorbeeldige chauffeur, dit had hij van zijn vader hoofdagent ” begraven 53 jaren oud,” kreeg 3 onbenullige bekeuringen van de marrechaussee en omdat hij die bekeuringen had, kreeg zijn baas, ik, een bekeuring van 2800 euro, sorry kappen.

Taxi Volendam|03.05.17|17:05

Taxi Frans heeft wel een punt dat er veel mis is met de BCT.
Daarom zou de Politie alle BCT’s in beslag moeten nemen, i.p.v. Taxi,s.
Voorbeeld : Wanneer je auto niet voldoet aan de Typekeuringen, APK of sjoemel software heeft, wordt deze ook van de weg gehaald.
Dat is niet anders als met de ondeugdelijke BCT.
Zolang de BCT niet voldoet aan alle eisen en uitgangspunten opgesteld door de overheid (I&M), is het onbehoorlijk een Taxiondernemer hiervoor te bekeuren.

Frans Ritzerfeld|03.05.17|17:14

Op dit moment staat er een Belgisch taxibedrijf geregeld op de Provincie haar diensten aan te bieden, zonder BCT, dit bedrijf is hier failliet gegaan en begint via Belgie gewoon hier bij de Provincie te rijden, kan het nog krommer, nogmaals de waarheid komt altijd uit, al schreeuwen de mussen dit van de daken.
Wat hier verder de achterliggende gedachte is, vul het maar in, willen de gedeputeerden niet via track en trace gevolgd worden? In ieder geval klasse justitie van de bovenste plank.

Frans Ritzerfeld|03.05.17|17:28

4 bekeuringen van 1800 euro, pas 1 keer schriftelijk in kennis gesteld, dan krijgen we toch zo iets van U heeft het recht om zich te verdedigen maar de handhavende macht gaat hier op alle fronten boven de rechterlijke macht staan, want er is jurisprudentie over BCT verhalen, dit is duidelijken schriftelijk kenbaar gemaakt aan de ILT, gelijke monniken, gelijke kappen

Max Kühner|03.05.17|23:07

Wij lullen slechts en schrijven boos…. en doen vervolgens bangig braaf wat de overheid ons oplegt. Ook ik. Ritzerfeld daarentegen verdient een lintje, hoogste klasse. Alhoewel ik een stil vermoeden heb dattie is overgeslagen, afgelopen donderdag.

Tjerk Vinckx|04.05.17|03:13

@Frans, neem contact op met Vincent Böhre / PrivacyFirst, College Bescherming Persoonsgegevens / Mevr.Strikker , Mevr.de Boer / tweedekamer.nl en daarnaast Mr.Eric Schreuders / Net2Legal advocaten.
Laat u niet in de hoek zetten door ambtelijk uitschot !! @ Stichting Taxibelangen Nederland u behoort inmiddels ook tot de zg slapjanussen gelijk KNV Taxi Nederland. Download Toekomst voor de taxi geschreven door prof.dr.Hugo B.Roos. Dien een schadeclaim in over gederfde inkomsten, wat een gotspe.

Tjerk Vinckx|04.05.17|03:32

Poolse minivans vervoeren tegen betaling personen op Nederlands grondgebied, slapen in het voertuig (www.seget.pl) bij de tankstations A13 en A44, U wordt gediscrimineerd tav van u mede Europese collega’s. De Wet Openbaarheid Bestuur wordt ten aanzien van het KIWA contract door de rechtbank door minister Schultz geseponeerd ( u weet wel 3 miljoen in het binnenzakkie ) zg privacy voor oud ambtenaren. U en U passagiers hebben recht op PRIVACY !!!

Tjerk Vinckx|04.05.17|04:09

Vandaag herdenken we diegenen die zijn gevallen voor de Vrijheid van U en mij.De geschiedenis leert ons dat diegene die gedeporteerd en gefusilleerd zijn dit hoofdzakelijk te danken hebben de Nederlands Ambtenaar van het Bevolkingsregister en de Nederlandse Politie agent ook zij kenden geen PRIVACY daar op hun persoonsbewijs een J stond afgedrukt, laat U nooit maar dan ook nooit U PRIVACY afnemen, dit is een recht Artikel 10 t/m 13 Grondwet van het Koninkrijk der Nederlanden !!!

Ton van Dalfsen|04.05.17|05:49

@ Tjerk, Heb hier niets aan toe te voegen. Alleen Mevr de Boer is er niet meer. weet niet wie haar taken heeft overgenomen.

Ton van Dalfsen|04.05.17|09:48

@ Frans, Heel veel succes toegewenst. Jij verdient zeker een lintje. De BCT is de grootste waardeloze prul wat er is. Ik heb al veel storingen met die rot dingen. Dus alle gegevens van die dag ineens weg. Meer bij de TAXiTRONiC dan bij de Cabman.

Ton van Dalfsen|04.05.17|09:57

@ Tjerk, Seget is een voorbeeld van vele poolse taxibedrijven. Die Renault Trafic’s gaan echt niet de grens over. De klanten worden voor de grens over gezet of opgehaald in/uit poolse touringcars.

Taxi Volendam|04.05.17|10:02

IlT geeft bekeuringen voor het niet hebben van een BCT omdat men redeneert: de BCT is wet.
Zij kunnen niet in gaan op het NUT van deze wet, doordat het nut nooit aangetoond is.
Het tegendeel wel.
De Taxiwereld wordt door I&M zoet gehouden met een in hun opdracht toegezegde evaluatie die er niet is gekomen.
We kunnen wel raden waarom niet.
Het Taxibeleid is reeds 17 jaar een chaos die met de komst van de BCT zelfs is toegenomen.
Hoe leg je dat uit I&M ?
We moeten ons verzetten tegen deze onzin!

Ton van Dalfsen|04.05.17|10:15

@ Taxi Volendam, En zelfs het uitvoeren van een update staat niet in de wet. Waarom een evaluatie terwijl alle door voorgaande staatssecretarissen rapporten die in zijn/haar opdracht zijn uitgevoerd in de prullenbak komen voordat het weer bij de staatssecretaris komt. Evaluatie rapport komt ook in de prullenbak terecht voordat het bij de staatssecretaris komt omdat het een vernietigende rapport zal zijn/worden. Ik denk dat Frans Ritzerfeld met het niet hebben van de BCT’s voor de rechter een

Ton van Dalfsen|04.05.17|10:17

voorbeeld zal zijn. Wat de belangen organisaties tot op heden nalaten. Die organisaties durven geen kort geding aan te spannen. En Frans zal naar mijn mening het gelijk van de rechter krijgen

Taxi Volendam|04.05.17|10:48

Hypocrisie ten top!
Lees de media.
In totaal overtrad de politie zelf de Arbeidstijdenwet 244.000 keer, alleen al in 2016 !
Lees de media !
Diezelfde politie controleert ons via de bct op deze arbeidstijdenwet.
Wanneer je jezelf ongeloofwaardig wil maken vooral zo doorgaan.
Ik zou ook graag uitgelegd hebben waarom alleen de Taxibranche door Politie gecontroleerd wordt op het naleven van de genoemde wet en niet ieder beroep.
Veiligheidsreden nooit aangetoond, wat men graag beweerd.

Ton van Dalfsen|04.05.17|10:56

@ Taxi Volendam, De Politie 244.000 keer oververmoeid achter het stuur !!!!!!!!!!!

Frans Ritzerfeld|04.05.17|12:27

Geachte collega’s, ik dank jullie uit de grond van mijn hart, voor deze artikelen en recensies, deze verhalen zullen het mij gemakkelijker maken om de rechter te overtuigen.
Ik ben heel eerlijk, ik sta geestelijk op dit moment aan de rand van de afgrond van al dit onrecht, hier fakkelt men helemaal van af, samen staan we sterk.
Ik roep op om iedereen die problemen heeft gehad m.b.t de BCT, functioneren, upgraden, handhaving en bekeuringen mij dit toe te mailen info@taxifrans.nl dan wegflikkeren

Taxi Volendam|04.05.17|12:29

Ton,
KNV of Taxibelangen hebben misschien te weinig middelen om een proces te voeren tegen de Staat.
Taxiondernemers moeten de koppen bij elkaar steken door allemaal € 25 in een potje te stoppen voor rechtshulp of een belangrijk kruispunt te blokkeren of zo.
Dan is Den Haag zo wakker.
Arbeidstijdenwet naleven is prima.
Een heksenjacht op chauffeurs met een inkomen van € 10 per uur, oorzaak falende Taxiwet is idioot en komt alleen in Nederland voor.
Daar zou ILT zich niet voor moeten lenen.

Bertax Landsmeer|04.05.17|13:48

Beste lezers, ik had het al eerder geschreven hier, maar goed nog een keer dan!

Op een ochtend, pats! Bij het insteken en intoetsen BCT Chauffeurskaart kreeg ik een blauw schermpje te zien met de vermelding ” storing in BCT kaart! Laat u kaart nakijken! ”
Dus gedaan, melding gedaan bij Kiwa, kaart geblokkeerd, nwe aanvraag kaart,dus verder rijden op BSN nummer totdat de nwe kaart wordt bezorgd en de oude defecte wordt ingeleverd bij courier!
Prima geregeld toch?

Dus niet!

Vervolg hieronder,

Ton van Dalfsen|04.05.17|13:56

@ Frans, Ga ermee naar de landelijke media. TV, krant etc. Gooi olie op het vuur dat het goed gaat oplaaien

Duco Douwstra|04.05.17|13:59

Je kan voor een overtreding niet 2 x bestraft worden, dus of je krijgt een boete of inbeslagneming. Bij de BCT wetgeving staat nergens dat het niet hebben van een BCT tot in beslag name van het voertuig kan leiden.De ILT rommelt maar wat en maakt schandalig misbruik van hun machtspositie.Dat staat gelijk aan het gedrag van een criminele organisatie.Veel rechtschapen ILT mensen hebben mij onomwoden verteld,dat zij zich schamen vooral prive, voor het misdadige funtioneren van hun eigen organisatie

Bertax Landsmeer|04.05.17|14:42

Kiwa stuurt u eerst een rekening van €130.- inzake nieuw beleid dat bij alle vervangende kaart aanvragen eerst betaald moet worden en dan pas gekeken wordt of de kaart defect is? ( de Chip!)
Prima geregeld toch? Gelijktijdig bezwaar ingediend ddat ik mij beroep op mijn wettelijk consumentenrecht dat ik garantie heb op de Defecte kaart die immers buiten mijn schuld defect raakt!
Dus ik wil graag restitutie van mijn betaalde leges a €130.-

Niet dus!
Ik hoor niets meer van Kiwa!

Vervolg,

Bertax Landsmeer|04.05.17|14:50

Kiwa heeft ook mijn oude chauffeurskaart in bezit en heeft dus mijn wettelijk bewijs van een defecte kaart mischien al vernietigt volgens hun procedure!
Als ik nu bezwaar maak ( al gedaan) en nog een keer via mail, geen reactie buiten automatisch ontvangen bericht!

Ik wil u een voorbeeld geven,
Als u een nieuwe Auto koopt, en uw auto raakt defect buiten u schuld, dan heeft u garantie! De Dealer zal hem maken voor u!
De Dealer zegt dan vervolgens, breng u auto, koop meteen een nieuwe bij ons,

Bertax Landsmeer|04.05.17|15:46

Betaal hem, En dan kijken wij of uw oude auto defect is en of het uw schuld is of niet??? Zo ja, geen geld en oude auto terug!
Maar gewoon een nieuwe moeten kopen?
Geen wettelijke garantie ( ik kan ook niks meer bewijzen want het wettelijke bewijs heb ik eerst in moeten leveren!
Ik kan ook niet eens een defecte chip uitlezen, dat kan alleen Kiwa, maar Kiwa houd lekker zijn mond en heeft de oude kaart in bezit!

Kijk als de kaart nu gebroken is ed?

Wie heeft hier ervaring mee?

Schande!

Taxi Volendam|04.05.17|16:06

De RDW had de taak om de ingebouwde BCT en software te controleren.
Zij zijn hiermee gestopt, waarom weet ik niet.
Dat laatste beetje onafhankelijke contr. is weg.
Daardoor zijn wij afhankelijk van fabrikanten die hun eigen vlees keuren.
De belofte aan ons gedaan dat er minimaal keuze is tussen 4 bct fabrikanten geld nog steeds.
Nu 1 fabrikant is geen marktwerking.
Wettelijke garantie heeft nog niemand gebruik van kunnen maken.
Storingen moet je zelf betalen, als je tenminste zo dom bent.

Peter Walgreen|04.05.17|16:12

Ook ik heb ervaring met de witteboorden criminelen van de KIWA. Mijn chip op mijn pas werkt vaak niet en volgens de KIWA moet ik dan maar een nieuwe pas kopen. Geloof het of niet maar ik heb zwart op wit van de KIWA dat ze 10 dagen garantie geven op een nieuwe pas, als die daarna niet meer (goed) werkt dat moet ik weer een nieuwe kopen. wat (geen) garantie geven staan ze dus kennelijk ver boven de wet.

Peter Walgreen|04.05.17|16:17

Ik heb ook ervaring met de witteboorden criminelen van de KIWA. Mijn chip werkt vaak niet goed en mijn BCT accepteerd dan vaak mijn pas pas na meerdere keren proberen in te loggen. Volgens de KIWA moet ik dan maar een nieuwe pas kopen waar zij liefst 10 dagen garantie op geven! (Heb ik zwart op wit van de KIWA) als mijn pas dan na die 10 dagen niet meer (goed) zou werken moet ik gewoon weer een nieuwe kopen volgens hun. v.w.b. garantie staat de KIWA dus kennelijk ver boven de wet.

Peter Walgreen|04.05.17|16:23

Mijn chip werkt niet goed meer want ik moet meestal meerdere keren inloggen voordat de BCT hem accepteerd. Volgens de witteboordencriminelen van de KIWA moet ik dan maar een nieuwe pas kopen waar ze vervolgens 10 dagen garantie op geven! (Heb ik zwart op wit van de KIWA) dus kennelijk staan zij wat garantie geven ver boven de wet, echt ongelooflijk. Mijn dochter kreeg een nieuwe pas maar kreeg nooit de pincode toegezonden en de KIWA zegt dan gewoon dan moet u weer een nieuwe kopen. Zij zeggen

Peter Walgreen|04.05.17|16:25

dat ze die code wel gehad heeft en maar moet bewijzen dat dat niet zo is. Volgens de postwet heeft KIWA maar te bewijzen dat ze de code verzonden hebben maar dat kunnen ze niet zeggen ze. De omgekeerde wereld dus dat deze criminelen ook hier kennelijk boven de (post) wet staan.

Ton van Dalfsen|04.05.17|20:46

Chauffeurspas kost € 130 en een bank pas € 0 / Rijbewijs +/- € 80 / Paspoort +/- € 80/90. Dieven zijn het bij het KIWA. Criminelen!!!!!

Frans Ritzerfeld|04.05.17|22:08

Hebben ze bij de KIWA geen computers, ik zit al meer dan een week op een ondernemerskaart te wachten voor mijn ZZPers, een druk op de knop en dan moet het toch geregeld zijn, je mag wel niet rijden zonder, weer zo een belemmering en voorbeeld van bureaucratie waar het hele bedrijfsleven aan kapot fakkelt, eerst aan gevraagd dan krijgt men een brief of alle gegevens correct zijn, in gestuurd, en dan niets meer, tja werk hebben is niks, maar houden, ze moeten eens nadenken over belemmeringen

Peter Vriens|04.05.17|22:08

T.V. geeft het al aan,
Allemaal een kleine bijdrage geeft de mogelijkheid het beste advocaten kantoor in te huren die deze uitbuiting kan stoppen.
KNV of Taxibelangen zou dit wellicht kunnen regelen door het voortouw te nemen.
Het is aan de Taxi ondernemer’s zelf om iets meer te doen als klagen alleen.
Kosten gaan altijd voor de baat uit.
Actie.
Een tientje voor Frans ! Wie houdt ons tegen.

Frans Ritzerfeld|04.05.17|22:15

Wel bekeuren als het er niet is, tja we moeten die taxichauffeurs af slachten als vee.
Er bestaat bij de ILT veel te veel hierachie, het is alsof je in het leger zit, het bewijs dat de staat zich schuldig maakt bij overtredingen is dat men meteen spreekt over een economisch delict en dat men bij de politierechter moet verschijnen, dit bewijst nogmaals kartel, geflikt door de staat en misbruik van macht door de staat, de knuppel moet eens helemaal door dat hoenderhok

Rex Urban|05.05.17|08:44

Vandaag bevrijdingsdag.
Met een verplichte enkelband genaamd BCT, heeft deze deze dag voor de Taxibranche een zuur randje.
Voor iemand die in het bezit is van een Taxipas (bewijs van goed gedrag) en nooit veroordeeld is geweest, is een verplichte BCT dan ook onrechtvaardig.
Deze doorgeslagen regelgeving kunnen we missen als kiespijn te meer omdat geen enkel nut ervan ooit aangetoond is.
De BCT geeft mij het gevoel dat de Securitate actief is die passagiers en mij achtervolgen.

Ton van Dalfsen|05.05.17|11:35

Het zou zo mooi kunnen zijn als de hele taxibranche op een afgesproken datum en tijd naar Den Haag afreist en daar op het binnenhof alle bct’s op een hoop te gooien. Of is dat een fabeltje.

Ton van Dalfsen|05.05.17|11:46

Ik heb geen updates in mijn BCT’s. Staat niet in de wet dat je het moet doen. Ik heb toen gecertificeerde BCT’s gekocht. En dat ILT ze niet door een fout in het systeem niet kan uitlezen is niet mijn probleem. Updates hadden dus gratis verstrekt moeten worden. En als ze toch mijn gegevens willen zien? Bij mij komen ze er niet in. Dan geef ik ze aan voor huisvredebreuk. Criminele zooitje is het. die ons met die enkelband als crimineel beschouwen.

Ferry van den Heuvel|05.05.17|12:01

Beste Ton,

Goed plan allemaal de BCT inleveren, tevens gezamenlijk met alle klagers en Taxibelangen en KNV de boel aanpakken.

Maar ik vrees het zal hier wel enkel bij klagen blijven.

Ton van Dalfsen|05.05.17|12:44

@Ferry, Verwacht niet veel van de branche organisaties. KNV heeft toen met de BCT ingestemd dus die hoor je helemaal niet want die heeft dan gezichtsverlies bij de overheid. En Taxibelangen? Tja wat moet ik daarover zeggen. Alleen maar dit: Praatjes vullen geen gaatjes. ACTIE!!!!!! Steentje bijdragen aan Frans zodat hij na het goede resultaat op een voetstuk gezet kan worden. En de branche organisaties hebben het nakijken

richard Jaasma|05.05.17|13:02

Hallo Allemaal
Goed plan van Ton van Dalfsen!!! wordt echt tijd voor actie!!maar dan ook echt iedereen !!Bct en kiwa spullen inleveren!!
van De hele taxi branche blijft zoo ook helemaal niks van over!!!
alles kost geld ,geld en nog maar eens geld en garantie hoo maar!!!

Taxi Richard Sneek

Ton van Dalfsen|05.05.17|13:09

Het zou de ILT sieren als ze een persbericht maken dat ze de BCT niet meer controleren op aanwezigheid en/of updates. Ze zouden eigenlijk toe moeten geven dat het een mislukking is. En dat weten ze ook maar geven niet toe. Zeker als ze zelf al roepen dat de gegevens niet betrouwbaar zijn uit monde van hun. Maar ja, een criminele organisatie geeft niets toe. En maar tegen de staatssecretaris zeggen: Mooi apparaat die goed werkt. Hoeven we niet te evalueren.

Hubert Lahaye|05.05.17|13:33

Het lijkt wel of alle hier reagerende taxi-chauffeurs en -bedrijven het ‘recente’ verleden (2014) vergeten zijn. Daarom deze link:

https://www.taxipro.nl/ondernemen/2014/01/15/schultz-weigert-ook-in-rechtszaak-openheid-te-geven-contract-kiwa/

Deze minister is nu demissionair. Tijd om onze volksvertegenwoordigers om opheldering te vragen, of deze problematiek onderdeel is van de coalitie-onderhandelingen.
Haar parij (VVD) is op dit moment behoorlijk kwetsbaar, als het gaat om INTEGRITEIT!

Paul van den Beuken|05.05.17|13:49

@Rex. Dit is een mooi proefproces voor / icm. Taxibelangen. Pakken jullie dit nu op?
Ik ben van mening dat voor een eventuele crowdfunding actie tbv,. juridische ondersteuning er een coordinerende rol voor jullie stichting is weggelegd.

Ton van Dalfsen|05.05.17|14:24

Dan had Taxibelangen meteen na het verschijnen van het artikel hier op taxipro Frans moeten contacten. Of hier reageren wat ze normaal ook doen. Beetje laat om op te pakken. Woensdagmiddag is dit artikel geplaatst. Lees het eerste bericht van Tjerk maar eens.

Paul van den Beuken|05.05.17|14:50

@Ton, had ik gezien, maar nog geen reactie van hun, wel van Rex. En aangezien Peter Vriens met het voorstel kwam met ‘Een tientje voor Frans’ is het wel handig als iemand dat coordineert. Uiteraard kan Frans dat ook zelf.

Ton van Dalfsen|05.05.17|21:18

In de amsterdamse wandelgangen heb ik gehoord dat er een ZZP-er al 3 proces verbalen heeft gehad voor het niet hebben van een BCT. En alle 3 de keren gewonnen. Weet zijn naam niet maar als die persoon dit leest neem contact op met Frans of Duco. Zo kunnen we als collega’s elkaar helpen en zou er een proef proces kunnen worden opgestart. Ook als iedereen een donatie geeft van rond de 10 Euro helpen we met z’n allen elkaar om van die enkelband af te komen. Wie heeft er nog een slapende

Ton van Dalfsen|05.05.17|21:20

betaalrekening waar dit voor gebruikt kan worden? Nu moeten we met z’n allen de schouders er onder zetten. Dit is de uitgelezen kans !!!!!!!!!!!!

Rijverbod voor Taxi Frans: “BCT is een enkelband” | TaxiPro

Rijverbod voor Taxi Frans: “BCT is een enkelband”

Taxi Frans uit Maastricht rijdt zonder BCT’s en dat is de onderneming naast een aantal boetes op een rijverbod komen te staan. Frans Ritzerfeld heeft grote bezwaren tegen het bestaan en verplichte gebruik van de boordcomputer taxi en hij laat het er niet bij zitten. De politie laat echter weten dat Ritzerfeld de regels heeft overtreden, en zolang hij dat doet, loopt hij het risico daarmee in de problemen te komen.

Ritzerfeld heeft meerdere bezwaren tegen de BCT en verzet zich dan ook al langere tijd tegen het verplichte gebruik ervan. “We rijden dagelijks naar Düsseldorf en naar België. In het buitenland moeten ze ons ook kunnen controleren. Maar dat kan met de BCT helemaal niet. Hij werkt wel in het buitenland, maar niemand kan hem daar uitlezen.” Een ander groot bezwaar van Ritzerfeld is dat de BCT inbreuk zou maken op de privacy. “Klanten en chauffeurs krijgen als het ware een enkelband om. Het is stalken en dat mag niet.”

Vier boetes van 1.800 euro

Maar volgens de wet mag rijden zonder een BCT nu eenmaal niet, legt een woordvoerder van de politie in Limburg uit. “In het weekend van 8 april hebben wij, nadat we signalen ontvingen vanuit het Maastrichtse, een controle op taxichauffeurs uitgevoerd. In de vier auto’s van Taxi Frans werd geen BCT aangetroffen, terwijl bij wet is vastgesteld dat dit wel moet. Daarom is per auto een boete van 1.800 euro opgelegd. Diezelfde avond is nogmaals geconstateerd dat Taxi Frans mensen vervoerde in een busje zonder BCT. Twee weken later is één van de voertuigen in beslag genomen. Het is aan de Officier van Justitie om te besluiten of en wanneer die taxi weer wordt vrijgegeven.”

“Ze hebben de hele boel stilgelegd. Ze maken mijn bedrijf kapot”, claimt Ritzerfeld. In totaal heeft het bedrijf vier taxi’s. “Daarvan is er één door de politie weggesleept en in beslag genomen. Ik heb nog niet gehoord of en wanneer ik deze terugkrijg. De andere voertuigen heb ik nog wel, maar ik mag er niet in rijden. Ik ben nu bezig om het voor de rechter te krijgen, want eigenlijk moet hier een kort geding op volgen. Het is nu zo hoog opgelopen dat ik mijn klanten niet meer kan bedienen, en dat gebeurt gewoon op basis van een leugen. Want dat is de BCT: een leugen. Hij werkt niet goed, er zijn telkens storingen en op deze manier gaat mijn hele bedrijf er aan kapot.”

Veel chauffeurs van goede wil

Ritzenfelder zou op zijn minst een voorlopige vrijstelling willen totdat een rechter uitspraak in de kwestie heeft gedaan. “Maar ze zeggen gewoon: nee, je rijdt geen meter meer. Dat kan niet. Bovendien ben ik niet de enige die zonder BCT rondrijdt, maar anderen komen er gewoon mee weg.”

De politiewoordvoerder legt uit dat het Taxi Frans verboden is om taxivervoer te verzorgen zolang de taxi’s geen BCT hebben. “Er worden door dit bedrijf overtredingen begaan, en als politie moeten wij zorgen dat dit stopt. Daar controleren wij op. Zolang Taxi Frans deze overtredingen begaat, is het verboden om taxivervoer te verzorgen. We zien ook dat de meeste taxichauffeurs gewoon van goede wil zijn. Als zij een waarschuwing of boete krijgen, dan passen ze de boel aan om aan de regels te voldoen. Taxi Frans is tegen de BCT en rijdt daarom zonder. Dat is een overtreding, en als wij die overtreding constateren zal hij daar een bekeuring voor krijgen. En in het ergste geval wordt er dus een auto in beslag genomen.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

118 reacties op “Rijverbod voor Taxi Frans: “BCT is een enkelband””

Frans Ritzerfeld|03.05.17|16:22

Vergelijk dit nu eens met de ca 10.000 zwartrijders in NL, alleen in Amsterdam 700 en iemand wat toch buiten de BCT alles in orde heeft wordt gewoon met voorbedachte rade gekild, zonder enige vorm van proces, inderdaad 8 April controle, gisteren pas een proces verbaal mogen ontvangen, bij de inbeslagnames beroept men zich op art. 94 wetboek, weer een leugen daar staat nergens als je geen BCT hebt dat men de taxi in beslag mag nemen, art 85/86 eu recht, kartelvorming en misbruik maken van macht

Frans Ritzerfeld|03.05.17|16:33

Het blijft water op een hoopje vegen, in 2020 zijn alle certificeringen op de bct’s en chauffeurskaarten vervallen, EN NU, 3 aanbieders 2 failliet getreiterd en de rest deugd niet, enkele maanden geleden 2 ILT ers thuis gehad, ze verklaarden dat ze alleen de laatste dag konden uit lezen op de bct, leg dit maar eens uit aan een buitenlandse controleur, het ene verbaal na het andere, dus de bct is ook in strijd met eu-recht.
4 keren schriftelijk aan gegeven bij de ILT dat ze er niet in komen

Frans Ritzerfeld|03.05.17|16:43

De ILT moet bekend, maken hoeveel bekeuringen nu al uit geschreven zijn op de mankementen, upgrades van de bct’s en als blijkt dat ze hun boekje te buiten zijn gegaan in plaats van 900 ILT ambtenaren erbij, de hele ILT opdoeken en het werk overlaten aan de regionale politie, want die kennen iedereen, ik hoop dat een rechter mijn verhaal serieus neemt dan kan ik de rekening van weer 8 jaren hard werken presenteren aan de staat, nogmaals moord met voorbedachte rade van in bonafide taxibedrijf

Frans Ritzerfeld|03.05.17|16:56

Ik heb het vermoeden dat mijn voormalig bedrijf Frenske Prive Vervoer mij blijft achtervolgen, ingeschreven KVK, vergunning aan gevraagd, bij de Provincie, konden ze niet verlenen, was niet geregeld in de WP, gevolg 38 man op straat, bedrijf gesloten door de rechter, ca 2 jaren later, klant in de taxi met vergunning, bent u Frenske, U heeft wat klaar gemaakt, ik was prive chauffeur bij de Provincie met eigen auto, zonder taxivergunning, wij stonden dagelijks met 3 tot 5 auto’s bij de Provincie

Frans Ritzerfeld|03.05.17|17:05

De ILT probeert door machtsmisbruik iedereen monddood te maken, maar gelukkig zijn de tijden veranderd, daarom heb ik Taxi Pro heel hoog in het vaandel, want de waarheid mag ten allen tijden gezegd en geschreven worden, ik had in 2014 een heel goed en lieve en voorbeeldige chauffeur, dit had hij van zijn vader hoofdagent ” begraven 53 jaren oud,” kreeg 3 onbenullige bekeuringen van de marrechaussee en omdat hij die bekeuringen had, kreeg zijn baas, ik, een bekeuring van 2800 euro, sorry kappen.

Taxi Volendam|03.05.17|17:05

Taxi Frans heeft wel een punt dat er veel mis is met de BCT.
Daarom zou de Politie alle BCT’s in beslag moeten nemen, i.p.v. Taxi,s.
Voorbeeld : Wanneer je auto niet voldoet aan de Typekeuringen, APK of sjoemel software heeft, wordt deze ook van de weg gehaald.
Dat is niet anders als met de ondeugdelijke BCT.
Zolang de BCT niet voldoet aan alle eisen en uitgangspunten opgesteld door de overheid (I&M), is het onbehoorlijk een Taxiondernemer hiervoor te bekeuren.

Frans Ritzerfeld|03.05.17|17:14

Op dit moment staat er een Belgisch taxibedrijf geregeld op de Provincie haar diensten aan te bieden, zonder BCT, dit bedrijf is hier failliet gegaan en begint via Belgie gewoon hier bij de Provincie te rijden, kan het nog krommer, nogmaals de waarheid komt altijd uit, al schreeuwen de mussen dit van de daken.
Wat hier verder de achterliggende gedachte is, vul het maar in, willen de gedeputeerden niet via track en trace gevolgd worden? In ieder geval klasse justitie van de bovenste plank.

Frans Ritzerfeld|03.05.17|17:28

4 bekeuringen van 1800 euro, pas 1 keer schriftelijk in kennis gesteld, dan krijgen we toch zo iets van U heeft het recht om zich te verdedigen maar de handhavende macht gaat hier op alle fronten boven de rechterlijke macht staan, want er is jurisprudentie over BCT verhalen, dit is duidelijken schriftelijk kenbaar gemaakt aan de ILT, gelijke monniken, gelijke kappen

Max Kühner|03.05.17|23:07

Wij lullen slechts en schrijven boos…. en doen vervolgens bangig braaf wat de overheid ons oplegt. Ook ik. Ritzerfeld daarentegen verdient een lintje, hoogste klasse. Alhoewel ik een stil vermoeden heb dattie is overgeslagen, afgelopen donderdag.

Tjerk Vinckx|04.05.17|03:13

@Frans, neem contact op met Vincent Böhre / PrivacyFirst, College Bescherming Persoonsgegevens / Mevr.Strikker , Mevr.de Boer / tweedekamer.nl en daarnaast Mr.Eric Schreuders / Net2Legal advocaten.
Laat u niet in de hoek zetten door ambtelijk uitschot !! @ Stichting Taxibelangen Nederland u behoort inmiddels ook tot de zg slapjanussen gelijk KNV Taxi Nederland. Download Toekomst voor de taxi geschreven door prof.dr.Hugo B.Roos. Dien een schadeclaim in over gederfde inkomsten, wat een gotspe.

Tjerk Vinckx|04.05.17|03:32

Poolse minivans vervoeren tegen betaling personen op Nederlands grondgebied, slapen in het voertuig (www.seget.pl) bij de tankstations A13 en A44, U wordt gediscrimineerd tav van u mede Europese collega’s. De Wet Openbaarheid Bestuur wordt ten aanzien van het KIWA contract door de rechtbank door minister Schultz geseponeerd ( u weet wel 3 miljoen in het binnenzakkie ) zg privacy voor oud ambtenaren. U en U passagiers hebben recht op PRIVACY !!!

Tjerk Vinckx|04.05.17|04:09

Vandaag herdenken we diegenen die zijn gevallen voor de Vrijheid van U en mij.De geschiedenis leert ons dat diegene die gedeporteerd en gefusilleerd zijn dit hoofdzakelijk te danken hebben de Nederlands Ambtenaar van het Bevolkingsregister en de Nederlandse Politie agent ook zij kenden geen PRIVACY daar op hun persoonsbewijs een J stond afgedrukt, laat U nooit maar dan ook nooit U PRIVACY afnemen, dit is een recht Artikel 10 t/m 13 Grondwet van het Koninkrijk der Nederlanden !!!

Ton van Dalfsen|04.05.17|05:49

@ Tjerk, Heb hier niets aan toe te voegen. Alleen Mevr de Boer is er niet meer. weet niet wie haar taken heeft overgenomen.

Ton van Dalfsen|04.05.17|09:48

@ Frans, Heel veel succes toegewenst. Jij verdient zeker een lintje. De BCT is de grootste waardeloze prul wat er is. Ik heb al veel storingen met die rot dingen. Dus alle gegevens van die dag ineens weg. Meer bij de TAXiTRONiC dan bij de Cabman.

Ton van Dalfsen|04.05.17|09:57

@ Tjerk, Seget is een voorbeeld van vele poolse taxibedrijven. Die Renault Trafic’s gaan echt niet de grens over. De klanten worden voor de grens over gezet of opgehaald in/uit poolse touringcars.

Taxi Volendam|04.05.17|10:02

IlT geeft bekeuringen voor het niet hebben van een BCT omdat men redeneert: de BCT is wet.
Zij kunnen niet in gaan op het NUT van deze wet, doordat het nut nooit aangetoond is.
Het tegendeel wel.
De Taxiwereld wordt door I&M zoet gehouden met een in hun opdracht toegezegde evaluatie die er niet is gekomen.
We kunnen wel raden waarom niet.
Het Taxibeleid is reeds 17 jaar een chaos die met de komst van de BCT zelfs is toegenomen.
Hoe leg je dat uit I&M ?
We moeten ons verzetten tegen deze onzin!

Ton van Dalfsen|04.05.17|10:15

@ Taxi Volendam, En zelfs het uitvoeren van een update staat niet in de wet. Waarom een evaluatie terwijl alle door voorgaande staatssecretarissen rapporten die in zijn/haar opdracht zijn uitgevoerd in de prullenbak komen voordat het weer bij de staatssecretaris komt. Evaluatie rapport komt ook in de prullenbak terecht voordat het bij de staatssecretaris komt omdat het een vernietigende rapport zal zijn/worden. Ik denk dat Frans Ritzerfeld met het niet hebben van de BCT’s voor de rechter een

Ton van Dalfsen|04.05.17|10:17

voorbeeld zal zijn. Wat de belangen organisaties tot op heden nalaten. Die organisaties durven geen kort geding aan te spannen. En Frans zal naar mijn mening het gelijk van de rechter krijgen

Taxi Volendam|04.05.17|10:48

Hypocrisie ten top!
Lees de media.
In totaal overtrad de politie zelf de Arbeidstijdenwet 244.000 keer, alleen al in 2016 !
Lees de media !
Diezelfde politie controleert ons via de bct op deze arbeidstijdenwet.
Wanneer je jezelf ongeloofwaardig wil maken vooral zo doorgaan.
Ik zou ook graag uitgelegd hebben waarom alleen de Taxibranche door Politie gecontroleerd wordt op het naleven van de genoemde wet en niet ieder beroep.
Veiligheidsreden nooit aangetoond, wat men graag beweerd.

Ton van Dalfsen|04.05.17|10:56

@ Taxi Volendam, De Politie 244.000 keer oververmoeid achter het stuur !!!!!!!!!!!

Frans Ritzerfeld|04.05.17|12:27

Geachte collega’s, ik dank jullie uit de grond van mijn hart, voor deze artikelen en recensies, deze verhalen zullen het mij gemakkelijker maken om de rechter te overtuigen.
Ik ben heel eerlijk, ik sta geestelijk op dit moment aan de rand van de afgrond van al dit onrecht, hier fakkelt men helemaal van af, samen staan we sterk.
Ik roep op om iedereen die problemen heeft gehad m.b.t de BCT, functioneren, upgraden, handhaving en bekeuringen mij dit toe te mailen info@taxifrans.nl dan wegflikkeren

Taxi Volendam|04.05.17|12:29

Ton,
KNV of Taxibelangen hebben misschien te weinig middelen om een proces te voeren tegen de Staat.
Taxiondernemers moeten de koppen bij elkaar steken door allemaal € 25 in een potje te stoppen voor rechtshulp of een belangrijk kruispunt te blokkeren of zo.
Dan is Den Haag zo wakker.
Arbeidstijdenwet naleven is prima.
Een heksenjacht op chauffeurs met een inkomen van € 10 per uur, oorzaak falende Taxiwet is idioot en komt alleen in Nederland voor.
Daar zou ILT zich niet voor moeten lenen.

Bertax Landsmeer|04.05.17|13:48

Beste lezers, ik had het al eerder geschreven hier, maar goed nog een keer dan!

Op een ochtend, pats! Bij het insteken en intoetsen BCT Chauffeurskaart kreeg ik een blauw schermpje te zien met de vermelding ” storing in BCT kaart! Laat u kaart nakijken! ”
Dus gedaan, melding gedaan bij Kiwa, kaart geblokkeerd, nwe aanvraag kaart,dus verder rijden op BSN nummer totdat de nwe kaart wordt bezorgd en de oude defecte wordt ingeleverd bij courier!
Prima geregeld toch?

Dus niet!

Vervolg hieronder,

Ton van Dalfsen|04.05.17|13:56

@ Frans, Ga ermee naar de landelijke media. TV, krant etc. Gooi olie op het vuur dat het goed gaat oplaaien

Duco Douwstra|04.05.17|13:59

Je kan voor een overtreding niet 2 x bestraft worden, dus of je krijgt een boete of inbeslagneming. Bij de BCT wetgeving staat nergens dat het niet hebben van een BCT tot in beslag name van het voertuig kan leiden.De ILT rommelt maar wat en maakt schandalig misbruik van hun machtspositie.Dat staat gelijk aan het gedrag van een criminele organisatie.Veel rechtschapen ILT mensen hebben mij onomwoden verteld,dat zij zich schamen vooral prive, voor het misdadige funtioneren van hun eigen organisatie

Bertax Landsmeer|04.05.17|14:42

Kiwa stuurt u eerst een rekening van €130.- inzake nieuw beleid dat bij alle vervangende kaart aanvragen eerst betaald moet worden en dan pas gekeken wordt of de kaart defect is? ( de Chip!)
Prima geregeld toch? Gelijktijdig bezwaar ingediend ddat ik mij beroep op mijn wettelijk consumentenrecht dat ik garantie heb op de Defecte kaart die immers buiten mijn schuld defect raakt!
Dus ik wil graag restitutie van mijn betaalde leges a €130.-

Niet dus!
Ik hoor niets meer van Kiwa!

Vervolg,

Bertax Landsmeer|04.05.17|14:50

Kiwa heeft ook mijn oude chauffeurskaart in bezit en heeft dus mijn wettelijk bewijs van een defecte kaart mischien al vernietigt volgens hun procedure!
Als ik nu bezwaar maak ( al gedaan) en nog een keer via mail, geen reactie buiten automatisch ontvangen bericht!

Ik wil u een voorbeeld geven,
Als u een nieuwe Auto koopt, en uw auto raakt defect buiten u schuld, dan heeft u garantie! De Dealer zal hem maken voor u!
De Dealer zegt dan vervolgens, breng u auto, koop meteen een nieuwe bij ons,

Bertax Landsmeer|04.05.17|15:46

Betaal hem, En dan kijken wij of uw oude auto defect is en of het uw schuld is of niet??? Zo ja, geen geld en oude auto terug!
Maar gewoon een nieuwe moeten kopen?
Geen wettelijke garantie ( ik kan ook niks meer bewijzen want het wettelijke bewijs heb ik eerst in moeten leveren!
Ik kan ook niet eens een defecte chip uitlezen, dat kan alleen Kiwa, maar Kiwa houd lekker zijn mond en heeft de oude kaart in bezit!

Kijk als de kaart nu gebroken is ed?

Wie heeft hier ervaring mee?

Schande!

Taxi Volendam|04.05.17|16:06

De RDW had de taak om de ingebouwde BCT en software te controleren.
Zij zijn hiermee gestopt, waarom weet ik niet.
Dat laatste beetje onafhankelijke contr. is weg.
Daardoor zijn wij afhankelijk van fabrikanten die hun eigen vlees keuren.
De belofte aan ons gedaan dat er minimaal keuze is tussen 4 bct fabrikanten geld nog steeds.
Nu 1 fabrikant is geen marktwerking.
Wettelijke garantie heeft nog niemand gebruik van kunnen maken.
Storingen moet je zelf betalen, als je tenminste zo dom bent.

Peter Walgreen|04.05.17|16:12

Ook ik heb ervaring met de witteboorden criminelen van de KIWA. Mijn chip op mijn pas werkt vaak niet en volgens de KIWA moet ik dan maar een nieuwe pas kopen. Geloof het of niet maar ik heb zwart op wit van de KIWA dat ze 10 dagen garantie geven op een nieuwe pas, als die daarna niet meer (goed) werkt dat moet ik weer een nieuwe kopen. wat (geen) garantie geven staan ze dus kennelijk ver boven de wet.

Peter Walgreen|04.05.17|16:17

Ik heb ook ervaring met de witteboorden criminelen van de KIWA. Mijn chip werkt vaak niet goed en mijn BCT accepteerd dan vaak mijn pas pas na meerdere keren proberen in te loggen. Volgens de KIWA moet ik dan maar een nieuwe pas kopen waar zij liefst 10 dagen garantie op geven! (Heb ik zwart op wit van de KIWA) als mijn pas dan na die 10 dagen niet meer (goed) zou werken moet ik gewoon weer een nieuwe kopen volgens hun. v.w.b. garantie staat de KIWA dus kennelijk ver boven de wet.

Peter Walgreen|04.05.17|16:23

Mijn chip werkt niet goed meer want ik moet meestal meerdere keren inloggen voordat de BCT hem accepteerd. Volgens de witteboordencriminelen van de KIWA moet ik dan maar een nieuwe pas kopen waar ze vervolgens 10 dagen garantie op geven! (Heb ik zwart op wit van de KIWA) dus kennelijk staan zij wat garantie geven ver boven de wet, echt ongelooflijk. Mijn dochter kreeg een nieuwe pas maar kreeg nooit de pincode toegezonden en de KIWA zegt dan gewoon dan moet u weer een nieuwe kopen. Zij zeggen

Peter Walgreen|04.05.17|16:25

dat ze die code wel gehad heeft en maar moet bewijzen dat dat niet zo is. Volgens de postwet heeft KIWA maar te bewijzen dat ze de code verzonden hebben maar dat kunnen ze niet zeggen ze. De omgekeerde wereld dus dat deze criminelen ook hier kennelijk boven de (post) wet staan.

Ton van Dalfsen|04.05.17|20:46

Chauffeurspas kost € 130 en een bank pas € 0 / Rijbewijs +/- € 80 / Paspoort +/- € 80/90. Dieven zijn het bij het KIWA. Criminelen!!!!!

Frans Ritzerfeld|04.05.17|22:08

Hebben ze bij de KIWA geen computers, ik zit al meer dan een week op een ondernemerskaart te wachten voor mijn ZZPers, een druk op de knop en dan moet het toch geregeld zijn, je mag wel niet rijden zonder, weer zo een belemmering en voorbeeld van bureaucratie waar het hele bedrijfsleven aan kapot fakkelt, eerst aan gevraagd dan krijgt men een brief of alle gegevens correct zijn, in gestuurd, en dan niets meer, tja werk hebben is niks, maar houden, ze moeten eens nadenken over belemmeringen

Peter Vriens|04.05.17|22:08

T.V. geeft het al aan,
Allemaal een kleine bijdrage geeft de mogelijkheid het beste advocaten kantoor in te huren die deze uitbuiting kan stoppen.
KNV of Taxibelangen zou dit wellicht kunnen regelen door het voortouw te nemen.
Het is aan de Taxi ondernemer’s zelf om iets meer te doen als klagen alleen.
Kosten gaan altijd voor de baat uit.
Actie.
Een tientje voor Frans ! Wie houdt ons tegen.

Frans Ritzerfeld|04.05.17|22:15

Wel bekeuren als het er niet is, tja we moeten die taxichauffeurs af slachten als vee.
Er bestaat bij de ILT veel te veel hierachie, het is alsof je in het leger zit, het bewijs dat de staat zich schuldig maakt bij overtredingen is dat men meteen spreekt over een economisch delict en dat men bij de politierechter moet verschijnen, dit bewijst nogmaals kartel, geflikt door de staat en misbruik van macht door de staat, de knuppel moet eens helemaal door dat hoenderhok

Rex Urban|05.05.17|08:44

Vandaag bevrijdingsdag.
Met een verplichte enkelband genaamd BCT, heeft deze deze dag voor de Taxibranche een zuur randje.
Voor iemand die in het bezit is van een Taxipas (bewijs van goed gedrag) en nooit veroordeeld is geweest, is een verplichte BCT dan ook onrechtvaardig.
Deze doorgeslagen regelgeving kunnen we missen als kiespijn te meer omdat geen enkel nut ervan ooit aangetoond is.
De BCT geeft mij het gevoel dat de Securitate actief is die passagiers en mij achtervolgen.

Ton van Dalfsen|05.05.17|11:35

Het zou zo mooi kunnen zijn als de hele taxibranche op een afgesproken datum en tijd naar Den Haag afreist en daar op het binnenhof alle bct’s op een hoop te gooien. Of is dat een fabeltje.

Ton van Dalfsen|05.05.17|11:46

Ik heb geen updates in mijn BCT’s. Staat niet in de wet dat je het moet doen. Ik heb toen gecertificeerde BCT’s gekocht. En dat ILT ze niet door een fout in het systeem niet kan uitlezen is niet mijn probleem. Updates hadden dus gratis verstrekt moeten worden. En als ze toch mijn gegevens willen zien? Bij mij komen ze er niet in. Dan geef ik ze aan voor huisvredebreuk. Criminele zooitje is het. die ons met die enkelband als crimineel beschouwen.

Ferry van den Heuvel|05.05.17|12:01

Beste Ton,

Goed plan allemaal de BCT inleveren, tevens gezamenlijk met alle klagers en Taxibelangen en KNV de boel aanpakken.

Maar ik vrees het zal hier wel enkel bij klagen blijven.

Ton van Dalfsen|05.05.17|12:44

@Ferry, Verwacht niet veel van de branche organisaties. KNV heeft toen met de BCT ingestemd dus die hoor je helemaal niet want die heeft dan gezichtsverlies bij de overheid. En Taxibelangen? Tja wat moet ik daarover zeggen. Alleen maar dit: Praatjes vullen geen gaatjes. ACTIE!!!!!! Steentje bijdragen aan Frans zodat hij na het goede resultaat op een voetstuk gezet kan worden. En de branche organisaties hebben het nakijken

richard Jaasma|05.05.17|13:02

Hallo Allemaal
Goed plan van Ton van Dalfsen!!! wordt echt tijd voor actie!!maar dan ook echt iedereen !!Bct en kiwa spullen inleveren!!
van De hele taxi branche blijft zoo ook helemaal niks van over!!!
alles kost geld ,geld en nog maar eens geld en garantie hoo maar!!!

Taxi Richard Sneek

Ton van Dalfsen|05.05.17|13:09

Het zou de ILT sieren als ze een persbericht maken dat ze de BCT niet meer controleren op aanwezigheid en/of updates. Ze zouden eigenlijk toe moeten geven dat het een mislukking is. En dat weten ze ook maar geven niet toe. Zeker als ze zelf al roepen dat de gegevens niet betrouwbaar zijn uit monde van hun. Maar ja, een criminele organisatie geeft niets toe. En maar tegen de staatssecretaris zeggen: Mooi apparaat die goed werkt. Hoeven we niet te evalueren.

Hubert Lahaye|05.05.17|13:33

Het lijkt wel of alle hier reagerende taxi-chauffeurs en -bedrijven het ‘recente’ verleden (2014) vergeten zijn. Daarom deze link:

https://www.taxipro.nl/ondernemen/2014/01/15/schultz-weigert-ook-in-rechtszaak-openheid-te-geven-contract-kiwa/

Deze minister is nu demissionair. Tijd om onze volksvertegenwoordigers om opheldering te vragen, of deze problematiek onderdeel is van de coalitie-onderhandelingen.
Haar parij (VVD) is op dit moment behoorlijk kwetsbaar, als het gaat om INTEGRITEIT!

Paul van den Beuken|05.05.17|13:49

@Rex. Dit is een mooi proefproces voor / icm. Taxibelangen. Pakken jullie dit nu op?
Ik ben van mening dat voor een eventuele crowdfunding actie tbv,. juridische ondersteuning er een coordinerende rol voor jullie stichting is weggelegd.

Ton van Dalfsen|05.05.17|14:24

Dan had Taxibelangen meteen na het verschijnen van het artikel hier op taxipro Frans moeten contacten. Of hier reageren wat ze normaal ook doen. Beetje laat om op te pakken. Woensdagmiddag is dit artikel geplaatst. Lees het eerste bericht van Tjerk maar eens.

Paul van den Beuken|05.05.17|14:50

@Ton, had ik gezien, maar nog geen reactie van hun, wel van Rex. En aangezien Peter Vriens met het voorstel kwam met ‘Een tientje voor Frans’ is het wel handig als iemand dat coordineert. Uiteraard kan Frans dat ook zelf.

Ton van Dalfsen|05.05.17|21:18

In de amsterdamse wandelgangen heb ik gehoord dat er een ZZP-er al 3 proces verbalen heeft gehad voor het niet hebben van een BCT. En alle 3 de keren gewonnen. Weet zijn naam niet maar als die persoon dit leest neem contact op met Frans of Duco. Zo kunnen we als collega’s elkaar helpen en zou er een proef proces kunnen worden opgestart. Ook als iedereen een donatie geeft van rond de 10 Euro helpen we met z’n allen elkaar om van die enkelband af te komen. Wie heeft er nog een slapende

Ton van Dalfsen|05.05.17|21:20

betaalrekening waar dit voor gebruikt kan worden? Nu moeten we met z’n allen de schouders er onder zetten. Dit is de uitgelezen kans !!!!!!!!!!!!