Hedy Borreman, TCA

Nieuwe directeur wil TCA weer op de kaart zetten

Hedy Borreman is sinds 1 mei de nieuwe directeur van TCA, de grootste taxicentrale in Amsterdam. Zij wil er onder meer voor zorgen dat de kwaliteit van het vervoer door TCA-taxi’s op het juiste niveau blijft. Maar ze ziet ook mogelijkheden om de diensten die TCA verleent uit te breiden.

Borreman begon op 1 augustus vorig jaar als commercieel manager, na eerder marketingmanager te zijn geweest bij een bedrijf in auto-onderdelen. “De vorige directie van TCA was op zoek naar iemand met een sterke achtergrond in marketing, omdat het met de uitdagingen in de huidige taxiwereld van steeds groter belang is hoe je een bedrijf positioneert en vermarkt.”

Na acht jaar trad Richard van der Veen onlangs terug als TCA-directeur. Hij werd het met het TCA-bestuur niet eens over de manier waarop de doelen voor de toekomst ingevuld moeten worden. Duidelijk werd dat alle partijen wilden inzetten op de kwaliteit van TCA-taxi’s, maar dat men verschilde van inzicht over de manier waarop dat moest worden gedaan. Als gedelegeerd commissaris nam Theo Vegter de afgelopen tijd de voornaamste taken van Van der Veen waar. Nu is er met Hedy Borreman dus een nieuwe directeur gevonden.

Binnen vijf minuten aanrijden

Zij noemt de branche waarin zij sinds een klein jaar werkzaam is “uitdagend. Er zijn heel veel ontwikkelingen gaande en er is sprake van stevige concurrentie. Het is dan ook de uitdaging ons te positioneren ten opzichte van de andere taxibedrijven en de kwaliteit van TCA neer te zetten, zonder in een prijsoorlog te stappen. We richten ons nu dus met name op de kwaliteit van de taxi’s en het binnen vijf minuten kunnen aanrijden binnen Amsterdam.”

“Bij veel van onze concurrenten moet je vooraf een taxi bestellen maar in principe kun je bij ons binnen vijf minuten een taxi bestellen. Dat is toch één van de grote voordelen die TCA biedt. En dat kunnen we doen omdat we een bepaalde omvang hebben. Groeien in het aantal aangesloten chauffeurs is voor ons geen doel op zich, maar we hebben wel ongeveer onze huidige omvang nodig om binnen vijf minuten aan te kunnen rijden binnen Amsterdam.”

Diensten uitbreiden

Voor de korte termijn is het belangrijkste doel om TCA weer op de kaart te zetten, vindt Borreman. “In een ver verleden had onze organisatie een monopoliepositie. En een deel van onze mensen moet er nog steeds een beetje aan wennen dat dit niet meer zo is, dat de markt is veranderd. We willen daarnaast kijken naar mogelijkheden om onze diensten uit te breiden. Het feit dat wij 24 uur per dag, zeven dagen per week beschikbaar zijn, kunnen we nog veel breder inzetten dan we nu doen. We kijken daarom naar partnerschappen waarin wij en andere partijen elkaar kunnen versterken op het gebied van mobiliteit.”

Mystery guests

Zoals gezegd is de kwaliteit en de beheersing daarvan een belangrijk speerpunt voor Borreman en TCA. “De kwaliteit van en binnen de vloot is over het algemeen goed, maar het mag allemaal wel wat scherper. Naast de reguliere checks op straat hebben we besloten ook weer wat vaker eigen mystery guests in te gaan zetten. Wij kunnen wel zien in welke staat een auto verkeert en of de chauffeur zich netjes kleedt, maar gedrag is moeilijker te controleren. Het beoordelen van de kwaliteit van de service zal ook onderdeel van onze app worden in de nabije toekomst. We zetten niet per se harder in op kwaliteit, maar we ondernemen wel actie om voor continuïteit te zorgen op dat gebied.”

Wil je ook elke week de gratis nieuwsbrief van TaxiPro ontvangen? Vul hier jouw e-mailadres in:

Auteur: Vincent Krabbendam

Vincent Krabbendam is de vaste redacteur van TaxiPro en het tijdschrift Nederlands Vervoer. Hij schrijft ook voor diverse andere titels van ProMedia.

3 reacties op “Nieuwe directeur wil TCA weer op de kaart zetten”

Ton van Dalfsen|04.05.17|09:43

Mijn advies aan deze nieuwe directeur: Schrijf in op aanbestedingen in Amsterdam. Er zijn al vele opdrachten aan jullie neus voorbij gegaan door er niet op in te spelen. Ga op de zorgverzekeraars af voor het vervoer in de stad. Als U dat doet wint U al voor 99%

Hans Bezem|04.05.17|11:11

Schone taxi maar vliegtuigen ????? en hoe Africa. ????????

Rodney Barten|08.05.17|12:03

Quote: Groeien in het aantal aangesloten chauffeurs is voor ons geen doel op zich, maar we hebben wel ongeveer onze huidige omvang nodig om binnen vijf minuten aan te kunnen rijden binnen Amsterdam.

De omzet van de chauffeurs staat zwaar onder druk door de vraag van de consument om maar zo spoedig mogelijk een taxi voor de deur te hebben. Als de aanrijtijd voor de consument niet gaat lukken of als de benodigde omzet voor de chauffeurs niet gehaald gaat worden, gaan beide partijen shoppen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.