Qarin Haltetaxi onthulling in Groessen
NAAMSBEKENDHEID VERGROTEN

Flexibele haltetaxi soms nog even wennen

Wethouder Gemma Tiedink (links op de foto) en Paul Pietersen (rechts) onthullen het nieuwe haltebord aan de Dorpstraat in Groessen. Foto: Qarin

Reizigers in Gelderland die wonen in dorpen zonder openbaar vervoer of waar bijvoorbeeld in de dal- of avonduren geen lijnbussen rijden, kunnen sinds april gebruikmaken van de Haltetaxi. In grote delen van de provincie is deze dienstverlening al een succes, maar volgens directeur Paul Pietersen van mobiliteitsbedrijf Qarin, moeten inwoners van enkele dorpen nog wennen. Daaraan wordt gewerkt.

“Wij rijden samengevat overal waar geen goede openbaar vervoer-verbindingen zijn met deeltaxi’s van halte naar halte, dus ook naar ziekenhuizen of treinstations tegen twee keer het ov-tarief. Een ritje van 10 kilometer kost vijf euro en dat is niet duur voor een (gedeelde) taxirit. We maken gebruik van reguliere ov-haltes, maar waar die er niet zijn hebben we onlangs 72 eigen haltes geplaatst”, zegt Paul Pietersen wiens bedrijf Qarin verantwoordelijk is voor de HaltetaxiRRReis-dienstverlening.

Haltebord

Zo heeft hij bijvoorbeeld samen met wethouder Gemma Tiedink van Duiven in het tot die gemeente behorende dorp Groessen – waar sinds 2002 geen ov-aansluiting meer is – vorige week zaterdag een haltebord aan de Dorpstraat onthuld. Ook in Loo is er een geplaatst. “In deze regio, waartoe ook Angerlo behoort, is geflyerd om meer naamsbekendheid voor de taxidienst te genereren. Bovendien hebben we de wethouders om medewerking gevraagd.” In Winterswijk heeft het kerkdorp Meddo een haltebord gekregen. Een week eerder is dat gebeurd in Slijk-Ewijk.

“Wij rijden nu met twintig voertuigen in onze eigen kleuren, maar kunnen indien nodig opschalen met andere taxi’s die dan een bordje Haltetaxi achter de voorruit hebben liggen. Iedereen kan nu vanuit zijn of haar dorp makkelijk naar andere gebieden reizen”, zegt Pietersen gepassioneerd.

Vooraf boeken

Iedereen die in staat is met het openbaar vervoer te reizen, dus ook de rolstoelgebruiker, kan reizen met HaltetaxiRRReis, zo benadrukt de provincie Gelderland nog op haar website. Wie gebruik wil maken van HaltetaxiRRReis moeten vooraf boeken via 9292 of de website van Haltetaxi RRReis. Het flexibele OV-product is een nieuw product van RRReis, het overkoepelende merk voor het regionale openbaar vervoer in de provincies Flevoland, Gelderland en Overijssel.

De schrijfwijze van RRReis, met drie keer de letter ‘R’, staat symbool voor de samenwerking. Het eerst in Gelderland wordt het concept uitgevoerd door mobiliteitsaanbieder Qarin. HaltetaxiRRReis rijdt behalve in de provincie Gelderland ook in de Limburgse gemeente Mook en Middelaar en van en naar de stations Zwolle, Deventer, Goor, Mook-Molenhoek, ’s-Hertogenbosch, Gorinchem, Rhenen, Veenendaal, Bocholt (D) en Emmerich (D).

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Jacques Geluk

Bron: Taxipro

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Flexibele haltetaxi soms nog even wennen | TaxiPro
Qarin Haltetaxi onthulling in Groessen
NAAMSBEKENDHEID VERGROTEN

Flexibele haltetaxi soms nog even wennen

Wethouder Gemma Tiedink (links op de foto) en Paul Pietersen (rechts) onthullen het nieuwe haltebord aan de Dorpstraat in Groessen. Foto: Qarin

Reizigers in Gelderland die wonen in dorpen zonder openbaar vervoer of waar bijvoorbeeld in de dal- of avonduren geen lijnbussen rijden, kunnen sinds april gebruikmaken van de Haltetaxi. In grote delen van de provincie is deze dienstverlening al een succes, maar volgens directeur Paul Pietersen van mobiliteitsbedrijf Qarin, moeten inwoners van enkele dorpen nog wennen. Daaraan wordt gewerkt.

“Wij rijden samengevat overal waar geen goede openbaar vervoer-verbindingen zijn met deeltaxi’s van halte naar halte, dus ook naar ziekenhuizen of treinstations tegen twee keer het ov-tarief. Een ritje van 10 kilometer kost vijf euro en dat is niet duur voor een (gedeelde) taxirit. We maken gebruik van reguliere ov-haltes, maar waar die er niet zijn hebben we onlangs 72 eigen haltes geplaatst”, zegt Paul Pietersen wiens bedrijf Qarin verantwoordelijk is voor de HaltetaxiRRReis-dienstverlening.

Haltebord

Zo heeft hij bijvoorbeeld samen met wethouder Gemma Tiedink van Duiven in het tot die gemeente behorende dorp Groessen – waar sinds 2002 geen ov-aansluiting meer is – vorige week zaterdag een haltebord aan de Dorpstraat onthuld. Ook in Loo is er een geplaatst. “In deze regio, waartoe ook Angerlo behoort, is geflyerd om meer naamsbekendheid voor de taxidienst te genereren. Bovendien hebben we de wethouders om medewerking gevraagd.” In Winterswijk heeft het kerkdorp Meddo een haltebord gekregen. Een week eerder is dat gebeurd in Slijk-Ewijk.

“Wij rijden nu met twintig voertuigen in onze eigen kleuren, maar kunnen indien nodig opschalen met andere taxi’s die dan een bordje Haltetaxi achter de voorruit hebben liggen. Iedereen kan nu vanuit zijn of haar dorp makkelijk naar andere gebieden reizen”, zegt Pietersen gepassioneerd.

Vooraf boeken

Iedereen die in staat is met het openbaar vervoer te reizen, dus ook de rolstoelgebruiker, kan reizen met HaltetaxiRRReis, zo benadrukt de provincie Gelderland nog op haar website. Wie gebruik wil maken van HaltetaxiRRReis moeten vooraf boeken via 9292 of de website van Haltetaxi RRReis. Het flexibele OV-product is een nieuw product van RRReis, het overkoepelende merk voor het regionale openbaar vervoer in de provincies Flevoland, Gelderland en Overijssel.

De schrijfwijze van RRReis, met drie keer de letter ‘R’, staat symbool voor de samenwerking. Het eerst in Gelderland wordt het concept uitgevoerd door mobiliteitsaanbieder Qarin. HaltetaxiRRReis rijdt behalve in de provincie Gelderland ook in de Limburgse gemeente Mook en Middelaar en van en naar de stations Zwolle, Deventer, Goor, Mook-Molenhoek, ’s-Hertogenbosch, Gorinchem, Rhenen, Veenendaal, Bocholt (D) en Emmerich (D).

Lees ook:

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Jacques Geluk

Bron: Taxipro

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.