Record voor FlixBus: 34 miljoen passagiers tijdens zomerseizoen
FlixBus heeft deze zomer een nieuw record gevestigd. De busmaatschappij behaalde een recordaantal van meer dan 34 miljoen passagiers in het zomerseizoen in alle landen waar zij actief is. Het aantal passagiers ligt volgens het Duitse busbedrijf inmiddels zelfs boven het niveau van vóór de coronapandemie.
FlixBus vervoerde naar eigen zeggen meer dan 34 miljoen passagiers naar meer dan 3.000 bestemmingen in Europa, Noord-Amerika, Turkije en Brazilië. Dat deden ze in de periode tussen 1 april en 30 september. Hierdoor zegt het busbedrijf uit München een winstgevend groepsresultaat te hebben behaald. In totaal heeft FlixBus het aantal passagiers in de zomerperiode wereldwijd met 130 procent zien groeien, in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.
Record voor Benelux
In de Benelux was het zomerseizoen volgens de busvervoerder een record qua bedrijfsresultaat. Hierdoor mag deze regio zich tot de meest dynamische van het hele FlixBus-netwerk rekenen. In deze periode werden meer dan 1,6 miljoen passagiers vervoerd. Alle belangrijke markten van Flix in Europa hebben zich goed hersteld van de pandemie en kennen een sterke groei ten opzichte van 2021. De belangrijkste markten voor FlixBus zijn Duitsland, de Benelux, Italië, Frankrijk en Polen.
Aanhoudende inspanningen
“Ik ben erg trots dat Flix sterker dan ooit is na de pandemie”, zegt André Schwämmlein, CEO van FlixBus, over de behaalde resultaten. “Het toont aan dat onze aanhoudende inspanningen om ons voor te bereiden op een herstel vruchten hebben afgeworpen. Investeren in onze uitbreiding in Brazilië, de Verenigde Staten, Canada, Portugal en de Baltische Staten tijdens de pandemie was een gedurfde strategie om voort te bouwen op onze visie van betaalbare en duurzame mobiliteit voor iedereen, overal.”
Klimaatvriendelijke mobiliteit
Volgens FlixBus heeft het groeiende belang van de vraag naar gedeelde en klimaatvriendelijke mobiliteit ook een belangrijke rol gespeeld bij het behalen van dit record. De busmaatschappij zegt dat gegeven niet uit het oog te verliezen. “In het licht van de stijgende inflatie en brandstofprijzen erkent Flix het groeiende belang van betaalbare en duurzame mobiliteit. We zullen blijven investeren in het FlixBus-netwerk en in de ontwikkeling van duurzame alternatieve motoren voor een groenere toekomst”, zo besluit André Schwämmlein.
Lees ook: