Connexxion trekt stekker uit taxi-bestel-app Cabster

De Nederlandse taxi-bestel-apps hebben er nog altijd moeite mee om voldoende ritten te generen. Nadat TomTom afgelopen zomer stopte met de dienst TomTom Taxi, heeft nu ook Connexxion de stekker getrokken uit de dienst Cabster. “Het aantal bestelde ritten bleef achter bij onze verwachting”, licht Connexxion-woordvoerder Hendri Beltman toe. “En het doen van nieuwe investeringen om de dienst succesvol te maken, achten wij niet verantwoord. Daarom zijn we ermee gestopt.”

De app richtte zich niet alleen op straattaxivervoer, maar ook op de zakelijke markt. Gebruikers konden een rit bestellen en vooraf betalen met creditcard of internetbankieren. “Ook het aantal ritten voor de zakelijke markt bleef achter. Dat heeft ook mede te maken met de economische crisis, waardoor de gehele zakelijke markt is verminderd”, zegt Beltman.

Ritprijs

Voordeel voor de gebruiker van Cabster was dat hij vooraf op de cent nauwkeurig wist wat de rit hem ging kosten. “Dat unique selling point is kennelijk onvoldoende aangeslagen”, merkt de Connexxion-woordvoerder op. “Dekking bieden voor de dienst is geen probleem, we hebben bijvoorbeeld ook landelijke dekking voor zorgvervoer. Maar het aantal ritten was gewoon te laag.”

Overigens heeft de door velen verwachte explosie van bestelde taxiritten via taxi-apps zich nog altijd niet voorgedaan. Cabster, gestart in juni 2012, was de enige actieve dienst die landelijke dekking bood. Nu die is verdwenen, zijn er alleen in de Randstad nog taxi-bestel-apps over.

Bart Pals

Auteur: Bart Pals

2 reacties op “Connexxion trekt stekker uit taxi-bestel-app Cabster”

Adrie Wisse|09.01.14|10:48

Deze dienst werd in het voorjaar van 2012 sterk aanbevolen door mijn toenmalige werkgever … Persoonlijk zag ik toen de bui al hangen, hetgeen mij kwalijk genomen werd door die werkgever.
Nu, nog geen 2 jaar later, alsnog mislukt…

Bram Duvigneau|20.07.14|17:25

Niet zo gek. Ik wilde weer eens een rit bestellen en kwam er via Google achter dat de dienst niet meer bestaat, typerend voor de klantcontacten. Zo ben ik maanden bezig geweest met een adreswijziging waar de zakelijke facturen nog op het oude adres aankwamen. Ook kwam er regelmatig een busje voorreiden in plaats van een luxe wagen, dat vond ik toch een tegenvaller.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.