Uber

Taxibranche wil verbod op Uber na reeks ongelukken

Bron: Uber

Een dodelijke aanrijding afgelopen weekend waarbij een Uberchauffeur betrokken was, is voor de taxisector aanleiding om met een petitie voor een verbod op Uber te pleiten. De Amsterdamse verkeerswethouder Sharon Dijksma wil dat de taxidienst meer verantwoordelijkheid neemt voor zijn chauffeurs. Uber vindt het zelf ook zorgelijk dat er de laatste tijd veel ongelukken met Uberchauffeurs plaatsvinden en zegt te bekijken wat er kan worden gedaan om de verkeersveiligheid te vergroten.

In de nacht van zaterdag op zondag ging het in Amsterdam mis. Bij een aanrijding tussen een 21-jarige taxichauffeur en een 24-jarige fietster kwam die laatste om het leven. Uber bevestigt dat de chauffeur ten tijde van het ongeluk via Uber reed. In maart 2017 reed een toen 21-jarige Uberchauffeur een fietster van 22 aan, die daarbij om het leven kwam. De man werd onlangs vrijgesproken maar het Openbaar Ministerie gaat in hoger beroep. 

Het dodelijke ongeval van afgelopen zondag is het zesde met een taxi in Amsterdam in ongeveer een maand tijd, rekent AT5 voor. Begin december kwam een voetganger bij zo’n ongeluk om het leven. Bij de andere incidenten raakten mensen gewond. Bij al deze ongevallen waren taxi’s zonder daklicht betrokken, wat aangeeft dat ze in elk geval op het moment van de aanrijding niet in de opstapmarkt aan het werk waren. Daarin is het gebruik van een daklicht van één van de Toegelaten Taxi Organisaties namelijk verplicht.

Roekeloos en onverantwoord

Vanuit de traditionele taxibranche, voor een groot deel toch al geen liefhebber van Uber, gaan nu geluiden op om Uber te verbieden. Daarvoor is de petitie ‘Uber moet verboden worden’ online gezet. Volgens de initiatiefnemer rijden veel Uberchauffeurs roekeloos en onverantwoord, met de reeks ongevallen van de laatste tijd tot gevolg. Ten tijde van de publicatie van dit artikel was de petitie meer dan 700 keer ondertekend. Ook vond er maandagavond een protest plaats van naar verluidt zo’n 500 chauffeurs van de verschillende TTO’s. Daarbij bevestigden de chauffeurs rouwlinten aan hun taxi’s waar ze de rest van de week mee zullen blijven rijden.

Wethouder Sharon Dijksma heeft haar grote zorgen uitgesproken over het toenemende aantal ongelukken met taxi’s in Amsterdam. Ze heeft al gesprekken gevoerd met de Benelux-directeur van Uber, Thijs Emondts. “Ik vind dat Uber zijn verantwoordelijkheid moet nemen”, citeert de NOS Dijksma. Uber geeft aan dat na het ongeluk meteen contact met de politie is opgenomen om hulp bij het onderzoek aan te bieden.

‘Veiligheid is prioriteit’

Emondts spreekt zijn medeleven uit voor de nabestaanden van de omgekomen fietster en zegt verder: “We vinden het zeer zorgelijk dat er in korte tijd meerdere verkeersongevallen hebben plaatsgevonden en willen daarom de uitkomsten van de politieonderzoeken met de autoriteiten bespreken. Veiligheid is onze grootste prioriteit, daarom onderzoeken wij of wij nog meer kunnen doen om de verkeersveiligheid te vergroten.” Uber noemt de gesprekken met Dijksma constructief en hoopt de komende maanden tot stappen te komen die de verkeersveiligheid in de stad ten goede komen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

23 reacties op “Taxibranche wil verbod op Uber na reeks ongelukken”

Web KaBloom|15.01.19|14:51

Derde dodelijk slachtoffer in 10 maanden tijd ongelooflijk!!!

Theo Hofman|15.01.19|15:27

Het fenomeen Taxi bestond al ver voor de auto bestond. Het is het ondefinieerbare gevoel dat bij een professioneel om de hoek komt kijken. Taxi is een gevoel, een energie, een klasse-product. Taxi is echt. Doordrongen met ervaring. Meesterschap in discretie. Rij-kunstenaars. Psychologen. Luisterend oor. Adviseur. Rots in de branding. Karaktermensen. Kortom, Taxi is vakmanschap waar Uber niet in de buurt komt.
Dat ze maar Uberschnell verdwijnen want het is nu alweer welletjes geweest.

Denis Werner|15.01.19|16:49

Als we eerlijk moeten zijn over Uber, laten we dan ons zelf niet in de maling nemen en gelijk praten over de corruptie, diefstal, misleiding, verkrachting, aanranding, mishandeling, aanrijdingen etc, etc in de TTO wereld. Zij zijn er als eerst mee begonnen. Ik geloof dat wanneer een petitie gerekend moet worden wie van de taxibranche mag blijven, dan denk ik dat de tto als eerst de strop krijgt.

R a|15.01.19|17:32

Stiekem rijden tto chauffeurs ook Uber. En laten we eerlijk wezen. Klanten zijn niet zo van de tto. Onnodig omrijden en als je de chaufeur erop aanspreekt krijgt je de wind van voren. Bij elke taxi organistatie heb je een paar gasten die de boel verzieken. Het is niet Uber alleen. Tto chauffeurs maken ook ongelukken etc. En nu komen ze allemaal heilig doen. Sukkels

Khalid Khan Akram|15.01.19|20:03

Mr R jij bent een gevaar voor de samenleving

R a|15.01.19|20:04

Khalid Khan Akram hoezo ben ik een gevaar voor de samenleving? Weet je wel waar je het over hebt? Ga Nederlands leren man koulo pakoe of Indiër

R a|15.01.19|20:06

Khalid Khan Akram hoezo ben ik een gevaar voor de samenleving? Het is anders jou volk die den gevaar is voor de samenleving

R a|15.01.19|20:06

Khalid Khan Akram. Hoezo ben ik een gevaar voor de samenleving? Leg uit. Je weet niet waar je het over hebt.

Tjerk Vinckx|15.01.19|20:07

Lees het stuk van Theo Hofman, dan is elk verder commentaar overbodig !!

Taxi Amsterdam|15.01.19|22:03

Inderdaad Theo Hofman heeft het goed en duidelijk samengevat. Iedereen die uber slaven vergelijkt met professionele taxichauffeurs zet zichzelf alleen maar voor schut!

Arash Ayubzadeh|17.01.19|12:18

Er zijn 1500 chauffeurs in Adam die geen daklicht hebben. TTO’ers die o.a. Uber Black & VAN rijden, omdat het genoeg oplevert niet meegeteld.

Zijn nu all deze chauffeurs slecht? Hebben ze allemaal geen karakter en kunnen ze allemaal niet rijden?

– Ja ik zie regelmatig bij de pomp chauffeurs (jonge heren) zwaar drugs gebruiken in de auto, daar schrik ik van ja. Maar om iedereen over een hoop te gooien dat gaat net iets te ver.

Is mijn mening hoor.

Wim van Soest|17.01.19|12:34

Hele makkelijke aanpak om van alle ellende af te komen,TAXI’S NIET OUDER DAN 7 JAAR EN JE BSN NR OP JE VERGUNNING.
Instellen vanaf 1-1-2020 moet je kijken hoeveel er gaan verdwijnen.

Holland Taxi Peter Walgreen|17.01.19|13:02

Wim,
Beetje kort door de bocht voor wat betreft de leeftijd van de auto, een van mijn 2 taxi’s is 10 jaar oud en ziet er als nieuw uit.
Ik verleen wel de nodige service naar mijn klanten toe en daar gaat het in grote lijnen om, iemand kan wel in een nieuwe taxi rijden maar als je niet weet wat fatsoen en service is dan snap je niet zo veel van het taxivak.

Virginio Papa|17.01.19|13:31

Misschien zou de gemeente ook eens hand in eigen boezem kunnen steken. Verkeersveiligheid is om te janken met al die wegwerkzaamheden in Adam. Verlichting, belijning, omleidingen, afsluitingen, enz enz. 1 doffe grote chaos wordt er geleidt. Dan de nieuwe fietsende import Amsterdammer die denkt dat je in Amsterdan elke regel moet overtreden. Adam dus Sodom en Gomorra is waar alles kan en mag. Jarenlang aan de ketting gelegen in 1 of ander dorp en komen hier wonen en gaan los. Fietsen met verli

Virginio Papa|17.01.19|13:40

Verlichting. Hoe bedoel je? Bellen en appen op de fiets is toch normaal? Voorrang aan anderen geven? Doe normaal, we leven niet in Lutjebroek. Door rood rijden? Verkeerslichten in Amsterdam gelden alleen voor automobilisten. En als je een ongeluk maakt? Maakt niet uit,de automobilist mag dokken, haha. Wordt er dan niet gehandhaafd op verkeersveiligheid in Amsterdam? Eeeehhh, NEE,maar het ,I Amsterdam, bord
was rap snel weg.

Virginio Papa|17.01.19|13:53

verlichting? Koop liever een biertje voor die euro. Bellen en appen op de fiets? Normaal. Door rood rijden? Stoplichten gelden niet voor fietsers. Voorrang verlenen? Als ze me aanrijden is het automobilistje schuld,haha. Wordt er gehandhaafd op fietsverkeersveiligheid? Eeehhh, NEE. Alles mag in Amsterdam. In deze stad raas ik al mijn wilde haren er door heen. En ben ik uitgeraasd dan verdwijn ik weer anoniem met Annemien naar de provincie.

Gerard Reijnders|17.01.19|14:08

Waar zijn jullie mee bezig
5/5 2015 taxi ziet motorrijder over het hoofd ijburglaan(overleden)
4/8 2016 Ongeluk Tram/Taxi Passagier opgenomen in ziekenhuis
30/11 2018 taxi rijdt scooter ondersteboven
25/6 2018 Overtoom taxi rijdt fietser dood
2-11-2016 Amsterdam Taxichauffeur slaat vrouw tegen vlakte en rijdt over haar benen
15/4 2017 taxichauffeur l pln rijdt weg met man op motorkap
2/2 2015 Amsterdam leidse plein taxichauffeur slaat man dood
Hij die zonder zonden is werpe de eerste steen

R a|17.01.19|14:33

Ik neem het uber zwaar kwalijk ze spelen met brood van chauffeurs die hun werk wel serieus nemen en de verantwoordelijkheid in het verkeer nemen gewoon alle pachters eruit en verpachters hun vergunning afnemen en het gaat een stuk beter want die verzieken de boel 9 van de 10x is het zo een afgetrapte prius die een ongeluk veroorzaakt of wat dan ook en zie je jantje met zn pet op en yogingbroek eruit stappen

Virginio Papa|17.01.19|14:38

O Ja, de zich altijd aan de regel houdende scooterrijder vergeten. Daar begin ik niet eens over. Heeft iemand een overzicht van ongelukken waar geen taxi s bij zijn betrokken? Nee? Waarom niet? Die worden niet zo breed uitgemolken in de media. Oké. Het aantal geweldsincidenten zonder Taxi chauffeurs? Nee? Zit niemand op te wachten. Als er een Taxi bij betrokken is zitten we er boven op. Dat is smullen. Men ziet de splinters bij een ander maar het eigen oerwoud….

R a|17.01.19|14:46

Virginio papa je hebt helemaal gelijk.

Taxi Momentje|18.01.19|19:22

De overheid moet verantwoording nemen wat betreft handhaving van de “basis” van onze verkeersregels.

Men is niet in staat door gebrek aan personeel om de massa onder controle te houden…

Als de basis regels al niet gehandhaafd kunnen worden, moet je niet verwachten dat de maatschappij daar dan zelf op controleert, chaos is het gevolg

Profit Taxi|20.01.19|14:00

Als jullie nou eens bovenaan deze ingezonden stukjes schrijven:

TCA is de hemel het neusje van de zalm En de rest is bagger , schorem en heeft maling aan alles
Hoeven wij niet meer te reageren
Wordt een beetje moe van al die wereldverbeteraars die zelf zogenaamd niets fout doen
Sta is stil bij die balk en die splinter
Verbeter de wereld begin bij jezelf

Albert Lasschuit|01.02.19|01:54

Na al dit gekrakeel, wil ik u allen vragen kom bij zinnen, er vallen doden en gewonden!
Het is de App net als de mobiele telefoon die teveel afleid,
Die moeten de taxi uit wil men zich weer op het vaak ingewikkelde verkeer voor de volle 100% kunnen concentreren!!!

Vrd grt, Albert.

Taxibranche wil verbod op Uber na reeks ongelukken | TaxiPro
Uber

Taxibranche wil verbod op Uber na reeks ongelukken

Bron: Uber

Een dodelijke aanrijding afgelopen weekend waarbij een Uberchauffeur betrokken was, is voor de taxisector aanleiding om met een petitie voor een verbod op Uber te pleiten. De Amsterdamse verkeerswethouder Sharon Dijksma wil dat de taxidienst meer verantwoordelijkheid neemt voor zijn chauffeurs. Uber vindt het zelf ook zorgelijk dat er de laatste tijd veel ongelukken met Uberchauffeurs plaatsvinden en zegt te bekijken wat er kan worden gedaan om de verkeersveiligheid te vergroten.

In de nacht van zaterdag op zondag ging het in Amsterdam mis. Bij een aanrijding tussen een 21-jarige taxichauffeur en een 24-jarige fietster kwam die laatste om het leven. Uber bevestigt dat de chauffeur ten tijde van het ongeluk via Uber reed. In maart 2017 reed een toen 21-jarige Uberchauffeur een fietster van 22 aan, die daarbij om het leven kwam. De man werd onlangs vrijgesproken maar het Openbaar Ministerie gaat in hoger beroep. 

Het dodelijke ongeval van afgelopen zondag is het zesde met een taxi in Amsterdam in ongeveer een maand tijd, rekent AT5 voor. Begin december kwam een voetganger bij zo’n ongeluk om het leven. Bij de andere incidenten raakten mensen gewond. Bij al deze ongevallen waren taxi’s zonder daklicht betrokken, wat aangeeft dat ze in elk geval op het moment van de aanrijding niet in de opstapmarkt aan het werk waren. Daarin is het gebruik van een daklicht van één van de Toegelaten Taxi Organisaties namelijk verplicht.

Roekeloos en onverantwoord

Vanuit de traditionele taxibranche, voor een groot deel toch al geen liefhebber van Uber, gaan nu geluiden op om Uber te verbieden. Daarvoor is de petitie ‘Uber moet verboden worden’ online gezet. Volgens de initiatiefnemer rijden veel Uberchauffeurs roekeloos en onverantwoord, met de reeks ongevallen van de laatste tijd tot gevolg. Ten tijde van de publicatie van dit artikel was de petitie meer dan 700 keer ondertekend. Ook vond er maandagavond een protest plaats van naar verluidt zo’n 500 chauffeurs van de verschillende TTO’s. Daarbij bevestigden de chauffeurs rouwlinten aan hun taxi’s waar ze de rest van de week mee zullen blijven rijden.

Wethouder Sharon Dijksma heeft haar grote zorgen uitgesproken over het toenemende aantal ongelukken met taxi’s in Amsterdam. Ze heeft al gesprekken gevoerd met de Benelux-directeur van Uber, Thijs Emondts. “Ik vind dat Uber zijn verantwoordelijkheid moet nemen”, citeert de NOS Dijksma. Uber geeft aan dat na het ongeluk meteen contact met de politie is opgenomen om hulp bij het onderzoek aan te bieden.

‘Veiligheid is prioriteit’

Emondts spreekt zijn medeleven uit voor de nabestaanden van de omgekomen fietster en zegt verder: “We vinden het zeer zorgelijk dat er in korte tijd meerdere verkeersongevallen hebben plaatsgevonden en willen daarom de uitkomsten van de politieonderzoeken met de autoriteiten bespreken. Veiligheid is onze grootste prioriteit, daarom onderzoeken wij of wij nog meer kunnen doen om de verkeersveiligheid te vergroten.” Uber noemt de gesprekken met Dijksma constructief en hoopt de komende maanden tot stappen te komen die de verkeersveiligheid in de stad ten goede komen.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

23 reacties op “Taxibranche wil verbod op Uber na reeks ongelukken”

Web KaBloom|15.01.19|14:51

Derde dodelijk slachtoffer in 10 maanden tijd ongelooflijk!!!

Theo Hofman|15.01.19|15:27

Het fenomeen Taxi bestond al ver voor de auto bestond. Het is het ondefinieerbare gevoel dat bij een professioneel om de hoek komt kijken. Taxi is een gevoel, een energie, een klasse-product. Taxi is echt. Doordrongen met ervaring. Meesterschap in discretie. Rij-kunstenaars. Psychologen. Luisterend oor. Adviseur. Rots in de branding. Karaktermensen. Kortom, Taxi is vakmanschap waar Uber niet in de buurt komt.
Dat ze maar Uberschnell verdwijnen want het is nu alweer welletjes geweest.

Denis Werner|15.01.19|16:49

Als we eerlijk moeten zijn over Uber, laten we dan ons zelf niet in de maling nemen en gelijk praten over de corruptie, diefstal, misleiding, verkrachting, aanranding, mishandeling, aanrijdingen etc, etc in de TTO wereld. Zij zijn er als eerst mee begonnen. Ik geloof dat wanneer een petitie gerekend moet worden wie van de taxibranche mag blijven, dan denk ik dat de tto als eerst de strop krijgt.

R a|15.01.19|17:32

Stiekem rijden tto chauffeurs ook Uber. En laten we eerlijk wezen. Klanten zijn niet zo van de tto. Onnodig omrijden en als je de chaufeur erop aanspreekt krijgt je de wind van voren. Bij elke taxi organistatie heb je een paar gasten die de boel verzieken. Het is niet Uber alleen. Tto chauffeurs maken ook ongelukken etc. En nu komen ze allemaal heilig doen. Sukkels

Khalid Khan Akram|15.01.19|20:03

Mr R jij bent een gevaar voor de samenleving

R a|15.01.19|20:04

Khalid Khan Akram hoezo ben ik een gevaar voor de samenleving? Weet je wel waar je het over hebt? Ga Nederlands leren man koulo pakoe of Indiër

R a|15.01.19|20:06

Khalid Khan Akram hoezo ben ik een gevaar voor de samenleving? Het is anders jou volk die den gevaar is voor de samenleving

R a|15.01.19|20:06

Khalid Khan Akram. Hoezo ben ik een gevaar voor de samenleving? Leg uit. Je weet niet waar je het over hebt.

Tjerk Vinckx|15.01.19|20:07

Lees het stuk van Theo Hofman, dan is elk verder commentaar overbodig !!

Taxi Amsterdam|15.01.19|22:03

Inderdaad Theo Hofman heeft het goed en duidelijk samengevat. Iedereen die uber slaven vergelijkt met professionele taxichauffeurs zet zichzelf alleen maar voor schut!

Arash Ayubzadeh|17.01.19|12:18

Er zijn 1500 chauffeurs in Adam die geen daklicht hebben. TTO’ers die o.a. Uber Black & VAN rijden, omdat het genoeg oplevert niet meegeteld.

Zijn nu all deze chauffeurs slecht? Hebben ze allemaal geen karakter en kunnen ze allemaal niet rijden?

– Ja ik zie regelmatig bij de pomp chauffeurs (jonge heren) zwaar drugs gebruiken in de auto, daar schrik ik van ja. Maar om iedereen over een hoop te gooien dat gaat net iets te ver.

Is mijn mening hoor.

Wim van Soest|17.01.19|12:34

Hele makkelijke aanpak om van alle ellende af te komen,TAXI’S NIET OUDER DAN 7 JAAR EN JE BSN NR OP JE VERGUNNING.
Instellen vanaf 1-1-2020 moet je kijken hoeveel er gaan verdwijnen.

Holland Taxi Peter Walgreen|17.01.19|13:02

Wim,
Beetje kort door de bocht voor wat betreft de leeftijd van de auto, een van mijn 2 taxi’s is 10 jaar oud en ziet er als nieuw uit.
Ik verleen wel de nodige service naar mijn klanten toe en daar gaat het in grote lijnen om, iemand kan wel in een nieuwe taxi rijden maar als je niet weet wat fatsoen en service is dan snap je niet zo veel van het taxivak.

Virginio Papa|17.01.19|13:31

Misschien zou de gemeente ook eens hand in eigen boezem kunnen steken. Verkeersveiligheid is om te janken met al die wegwerkzaamheden in Adam. Verlichting, belijning, omleidingen, afsluitingen, enz enz. 1 doffe grote chaos wordt er geleidt. Dan de nieuwe fietsende import Amsterdammer die denkt dat je in Amsterdan elke regel moet overtreden. Adam dus Sodom en Gomorra is waar alles kan en mag. Jarenlang aan de ketting gelegen in 1 of ander dorp en komen hier wonen en gaan los. Fietsen met verli

Virginio Papa|17.01.19|13:40

Verlichting. Hoe bedoel je? Bellen en appen op de fiets is toch normaal? Voorrang aan anderen geven? Doe normaal, we leven niet in Lutjebroek. Door rood rijden? Verkeerslichten in Amsterdam gelden alleen voor automobilisten. En als je een ongeluk maakt? Maakt niet uit,de automobilist mag dokken, haha. Wordt er dan niet gehandhaafd op verkeersveiligheid in Amsterdam? Eeeehhh, NEE,maar het ,I Amsterdam, bord
was rap snel weg.

Virginio Papa|17.01.19|13:53

verlichting? Koop liever een biertje voor die euro. Bellen en appen op de fiets? Normaal. Door rood rijden? Stoplichten gelden niet voor fietsers. Voorrang verlenen? Als ze me aanrijden is het automobilistje schuld,haha. Wordt er gehandhaafd op fietsverkeersveiligheid? Eeehhh, NEE. Alles mag in Amsterdam. In deze stad raas ik al mijn wilde haren er door heen. En ben ik uitgeraasd dan verdwijn ik weer anoniem met Annemien naar de provincie.

Gerard Reijnders|17.01.19|14:08

Waar zijn jullie mee bezig
5/5 2015 taxi ziet motorrijder over het hoofd ijburglaan(overleden)
4/8 2016 Ongeluk Tram/Taxi Passagier opgenomen in ziekenhuis
30/11 2018 taxi rijdt scooter ondersteboven
25/6 2018 Overtoom taxi rijdt fietser dood
2-11-2016 Amsterdam Taxichauffeur slaat vrouw tegen vlakte en rijdt over haar benen
15/4 2017 taxichauffeur l pln rijdt weg met man op motorkap
2/2 2015 Amsterdam leidse plein taxichauffeur slaat man dood
Hij die zonder zonden is werpe de eerste steen

R a|17.01.19|14:33

Ik neem het uber zwaar kwalijk ze spelen met brood van chauffeurs die hun werk wel serieus nemen en de verantwoordelijkheid in het verkeer nemen gewoon alle pachters eruit en verpachters hun vergunning afnemen en het gaat een stuk beter want die verzieken de boel 9 van de 10x is het zo een afgetrapte prius die een ongeluk veroorzaakt of wat dan ook en zie je jantje met zn pet op en yogingbroek eruit stappen

Virginio Papa|17.01.19|14:38

O Ja, de zich altijd aan de regel houdende scooterrijder vergeten. Daar begin ik niet eens over. Heeft iemand een overzicht van ongelukken waar geen taxi s bij zijn betrokken? Nee? Waarom niet? Die worden niet zo breed uitgemolken in de media. Oké. Het aantal geweldsincidenten zonder Taxi chauffeurs? Nee? Zit niemand op te wachten. Als er een Taxi bij betrokken is zitten we er boven op. Dat is smullen. Men ziet de splinters bij een ander maar het eigen oerwoud….

R a|17.01.19|14:46

Virginio papa je hebt helemaal gelijk.

Taxi Momentje|18.01.19|19:22

De overheid moet verantwoording nemen wat betreft handhaving van de “basis” van onze verkeersregels.

Men is niet in staat door gebrek aan personeel om de massa onder controle te houden…

Als de basis regels al niet gehandhaafd kunnen worden, moet je niet verwachten dat de maatschappij daar dan zelf op controleert, chaos is het gevolg

Profit Taxi|20.01.19|14:00

Als jullie nou eens bovenaan deze ingezonden stukjes schrijven:

TCA is de hemel het neusje van de zalm En de rest is bagger , schorem en heeft maling aan alles
Hoeven wij niet meer te reageren
Wordt een beetje moe van al die wereldverbeteraars die zelf zogenaamd niets fout doen
Sta is stil bij die balk en die splinter
Verbeter de wereld begin bij jezelf

Albert Lasschuit|01.02.19|01:54

Na al dit gekrakeel, wil ik u allen vragen kom bij zinnen, er vallen doden en gewonden!
Het is de App net als de mobiele telefoon die teveel afleid,
Die moeten de taxi uit wil men zich weer op het vaak ingewikkelde verkeer voor de volle 100% kunnen concentreren!!!

Vrd grt, Albert.