Hyundai, elektrisch

Hyundai BlueOn – De elektrische Hyundai i10

AUTOVANDAAG – De ontwikkeling van toekomstige elektrische (taxi)modellen gaat door. Dit lijkt een vernieuwde Hyundai i10, maar dat is het niet. Het is de BlueOn van Hyundai, hun eerste volledig elektrisch aangedreven auto. In Parijs kunnen we ‘m in levende lijve aanschouwen.

De BlueOn is dus gebaseerd op de i10 en bedeeld met een 83 pk sterke elektromotor en lithium-ion accu’s. Op een volle tank haalt de elektrische Koreaan maximaal 140 kilometer, waarbij de topsnelheid op 130 km/u ligt, waarvan de 100-grens net na 13 tellen wordt bereikt.

Een automatische transmissie is standaard. Het gebrek aan motorgeluid wordt gecompenseerd door virtuele klanken, om zo zijn komst op lagere snelheden aan voetgangers en fietsers kenbaar te maken. Bijtanken kan via het gewone 220V stopcontact of 380V krachtstroom.

Voor eind 2012 moeten er 2500 stuks zijn gebouwd. Een kleine eerste serie is bestemd voor overheidsinstellingen in eigen land, om ervaring op te doen en het aanleggen van de benodigde infrastructuur te realiseren.

Bron: AutoVandaag, partner van TaxiPro.nl

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Onderwerpen: ,

Auteur: Bart Pals

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Hyundai BlueOn – De elektrische Hyundai i10 | TaxiPro
Hyundai, elektrisch

Hyundai BlueOn – De elektrische Hyundai i10

AUTOVANDAAG – De ontwikkeling van toekomstige elektrische (taxi)modellen gaat door. Dit lijkt een vernieuwde Hyundai i10, maar dat is het niet. Het is de BlueOn van Hyundai, hun eerste volledig elektrisch aangedreven auto. In Parijs kunnen we ‘m in levende lijve aanschouwen.

De BlueOn is dus gebaseerd op de i10 en bedeeld met een 83 pk sterke elektromotor en lithium-ion accu’s. Op een volle tank haalt de elektrische Koreaan maximaal 140 kilometer, waarbij de topsnelheid op 130 km/u ligt, waarvan de 100-grens net na 13 tellen wordt bereikt.

Een automatische transmissie is standaard. Het gebrek aan motorgeluid wordt gecompenseerd door virtuele klanken, om zo zijn komst op lagere snelheden aan voetgangers en fietsers kenbaar te maken. Bijtanken kan via het gewone 220V stopcontact of 380V krachtstroom.

Voor eind 2012 moeten er 2500 stuks zijn gebouwd. Een kleine eerste serie is bestemd voor overheidsinstellingen in eigen land, om ervaring op te doen en het aanleggen van de benodigde infrastructuur te realiseren.

Bron: AutoVandaag, partner van TaxiPro.nl

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Onderwerpen: ,

Auteur: Bart Pals

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.