nieuwe Mercedes-Benz, C-Klasse, hybrid, C 300 BLUEtec

Mercedes-Benz presenteert de nieuwe C-Klasse

Mercedes-Benz heeft de compleet nieuwe C-Klasse bekendgemaakt. Dankzij een gewichtsbesparing tot 100 kg – als gevolg van een intelligent lichtgewicht ontwerp -, uitstekende aerodynamische waarden, nieuwe zuinige motoren en een keur aan assistentiesystemen is de C-Klasse de nieuwe maatstaf in zijn klasse. De C-Klasse Limousine is vanaf nu te bestellen. Het modelaanbod, inclusief ruim aanbod in de 20% bijtellingscategorie, start in eerste instantie met de C 180 vanaf € 36.995, de C 200 vanaf € 39.995 en de C 220 BlueTEC vanaf € 42.995 inclusief BTW en BPM.

De C-Klasse is de bestverkopende modelserie van Mercedes-Benz. Van het vorige model, dat in 2007 geïntroduceerd werd, verkocht het merk meer dan 2,4 miljoen exemplaren.

Wielbasis

Als gevolg van de toenemende gemiddelde lengte van mensen in het algemeen is ook de nieuwe C-Klasse gegroeid. Voorzien van een 80 mm langere wielbasis (2.840 mm) vergeleken met het vorige model, is de auto in totaal 95 mm langer (4.686 mm) en 40 mm breder (1.810 mm). De extra ruimte komt grotendeels ten goede aan de achterpassagiers. Ook wat bagageruimte betreft (480 liter) overtreft de nieuwe C-Klasse zijn voorganger.

Wat design betreft heeft de nieuwe C-Klasse een gedurfde stap voorwaarts gezet, resulterend in een dynamisch voorkomen met subtiele, elegante lijnen. De designers hebben minimalistische, pure vormen voor de C-Klasse gecreëerd, met duidelijk omlijnde oppervlakken, met als resultaat een modern design waaruit emotie spreekt. Scherpe lijnen en hoekige vormen zorgen voor speelse licht- en schaduweffecten.

Inzittenden

De lange motorkap en het naar achteren gepositioneerde inzittendencompartiment springen direct in het oog, evenals de korte overhangen; afzonderlijke elementen die de C-Klasse gezamenlijk een klassieke, uitgebalanceerde uitstraling verlenen die typerend is voor het merk Mercedes-Benz. Grote wielen benadrukken de achterkant van de auto en zorgen voor een sportief en stijlvol accent.

De C-Klasse biedt een keuze uit twee fronten: sportief met de centraal geplaatste ster of – uitsluitend voor de EXCLUSIVE – de klassieke radiatorgrille met het sterembleem op de motorkap. De lamellen van de radiatorgrille kunnen overigens geheel worden gesloten om de Cd-waarde van de auto te optimaliseren.

Koplampen

Standaard is de C-Klasse voorzien van H7 halogeen koplampen. Daarnaast zijn er twee energiebesparende LED-varianten leverbaar: een statisch systeem en een dynamische versie met het ‘LED Intelligent Light System’. Het karakteristieke lichtdesign verleent de nieuwe C-Klasse ook in het donker een geheel eigen opvallende ‘look’. Achter krijgt de C-Klasse in alle gevallen LED-technologie.

In het interieur voelt de C-Klasse als een auto uit een hoger segment dankzij de zorgvuldig gekozen, hoogwaardige materialen en fijne details. Het design is een geheel nieuw, gedurfd concept. Op een stijlvolle wijze komt hier de styling van de sportwagens van Mercedes-Benz terug in combinatie met een compleet nieuwe, vloeiend gelijnde middenconsole. In uitvoeringen met een automaat zorgt de uit één geheel opgetrokken middenconsole voor een elegant, vloeiend concept vanaf de centrale ventilatieopeningen tot aan de middenarmsteun. Bij handgeschakelde versies loopt de middenconsole iets steiler – voorzien van twee gescheiden sierdelen – voor maximaal schakelgemak.

Display

Een centraal geplaatst vrijstaand display is de grootste eye-catcher in de middenconsole. Diagonaal meet het scherm 17,78 cm (7 inch) of 21,33 cm (8,4 inch) in combinatie met COMAND ONLINE.

Het touchpad in de steun boven de controller op de middenconsole markeert opnieuw een evolutionaire stap en is door Mercedes-Benz zelf ontwikkeld. Net als bij een smartphone werkt dit systeem met een zeer eenvoudige en intuïtieve bediening doordat alle hoofdfuncties door aanraking te activeren zijn. Tevens is het mogelijk om er letters, getallen en speciale karakters in elke willekeurige taal op te schrijven. Daarbij ontvangt de gebruiker duidelijke trilsignalen als feedback.

Head-up display

Een head-up display is eveneens nieuw voor de C-Klasse. Net als in een straaljager projecteert het systeem belangrijke informatie rechtstreeks in het blikveld van de bestuurder. Het systeem verschaft informatie over de snelheid, snelheidslimieten en navigatie-aanwijzingen, en toont berichten afkomstig van DISTRONIC PLUS.

Drie verschillende design- en uitrustingsniveaus voor het exterieur en interieur bieden maximale mogelijkheden voor personalisatie. De AVANTGARDE-lijn maakt van de C-Klasse een sportieve Limousine, de EXCLUSIVE-lijn legt de nadruk op verfijning en moderne luxe en de AMG-lijn tot slot geeft de C-Klasse een compromisloos sportief karakter.

Carrosseriestructuur

De carrosseriestructuur van de nieuwe C-Klasse biedt een innovatieve basis voor gewichtsreducering, een optimale stijfheid en perfecte geluid- en vibratiekarakteristieken evenals een hoge crashveiligheid. Dankzij een intelligente en innovatieve lichtgewicht constructie is het aluminium hybride carrosserie zo’n 70 kg lichter dan een conventionele stalen versie. Het totale gewicht van de auto is zelfs met ongeveer 100 kg teruggebracht. Een gevolg daarvan is een brandstofbesparing tot 20 procent zonder de prestaties te beïnvloeden. Tegelijkertijd zorgden die maatregelen voor een lager zwaartepunt, met een merkbaar sportievere en scherpere handling tot gevolg.

Een lage luchtweerstand is cruciaal voor een maximale efficiency. Met een Cw-waarde van 0,24 voor de C 220 BlueTEC ECO (leverbaar vanaf september 2014)  zet de nieuwe C-Klasse Limousine een nieuwe maatstaf in de middenklasse. Ook op het gebied van NVH (Noise, Vibration, Harshness) zet de C-Klasse nieuwe maatstaven in z’n segment.

CO2-uitstoot

Krachtige, zuinige benzine- en dieselmotoren, alle voorzien van de ECO start/stop functie en conform de Euro 6 emissienormen, staan borg voor levendige prestaties en volop rijplezier. Vergeleken met het vorige model is het brandstofverbruik tot maximaal 20 procent verlaagd. Bij de introductie is er keuze uit drie motorvarianten: een diesel (de C 220 BlueTEC) en twee benzineversies (de C 180 en C 200):

Kort na de introductie zal Mercedes-Benz de motorenlijn al verder uitbreiden. Zo zal een nieuwe kleine dieselmotor met een inhoud van 1,6 liter worden toegevoegd. Highlights van deze nieuweling zijn een laag gewicht, een compact ontwerp en een laag specifiek brandstofverbruik. Afhankelijk van de versie heeft de viercilindermotor met turbolader een vermogen van 85 of 100 kW (115 of 136 pk) bij een inhoud van 1.598cc en een koppel van 280 of 320 Nm. Het common-rail systeem met directe inspuiting werkt bij een maximale inspuitdruk van 1.600 bar. Deze motor plaatst de nieuwe C-Klasse in een leidende rol in zijn segment op het gebied van CO2-emissies.

Viercilinder diesel

Naast deze aanwinst wordt tevens een verder ontwikkelde versie van de bewezen 2.2-liter viercilinder diesel leverbaar in diverse varianten. Daarmee loopt het dieselgamma uiteen van 85 kW (115 pk) tot 150 kW (204 pk). De C 220 BlueTEC zal optioneel ook beschikbaar worden als BlueEFFICIENCY Edition met een vermogen van 125 kW (170 pk).

Net als bij de S-Klasse en E-Klasse zal Mercedes-Benz ook een dieselmotor met een hybridesysteem introduceren. De C 300 BlueTEC HYBRID met een viercilinder dieselkrachtbron en een compacte elektromotor levert 150 + 20 kW (204 + 27 pk) en verbruikt slechts 3,9 liter diesel op 100 km (NEDC, voorlopige waarde). Later zal nog een zeer zuinige hybrideversie volgen, die gebruik zal maken van state-of-the-art plug-in technologie.

Aandrijflijn

Afhankelijk van de gekozen motorisering levert Mercedes-Benz twee nieuwe handgeschakelde 6-versnellingsbakken voor de viercilinders in de C-Klasse, die zich onderscheiden door nog soepelere en preciezere gangwisselingen. De doorontwikkelde 7G-TRONIC PLUS automaat kan ook worden aangeboden evenals een 4MATIC permanente vierwielaandrijving die zorgt voor extra grip stabiliteit.

Het onderstel van de C-Klasse is compleet nieuw ontwikkeld. Het staat garant voor vlotte, scherpe handlingprestaties voor maximaal rijplezier op bochtige wegen en het hoogste niveau aan rijcomfort in dit segment.

Wielophanging

Een nieuw ontworpen 4-link vooras heeft een belangrijk aandeel in die handlingeigenschappen. Daarmee is de onafhankelijke voorwielophanging volledig losgekoppeld van de veerpoot, waardoor een hoger gripniveau en een hogere laterale stabiliteit werd verkregen. De ophanging reageert hierdoor gevoeliger op stuurimpulsen en stimuleert een sportieve, pittige rijstijl. Een geoptimaliseerde onafhankelijke multi-link achterwielophanging met een 5-link structuur zorgt voor een ongekende wielgeleiding en een perfecte rechtuitstabiliteit.

De nieuwe C-Klasse Limousine wordt standaard met een staal geveerd  onderstel geleverd. In combinatie met deze vering zijn er drie DIRECT CONTROL ophangingen met een instelbaar dempingsysteem leverbaar:

Luchtveringssysteem

Optioneel kan de nieuwe C-Klasse als eerste auto in deze klasse ook worden uitgerust met een luchtveringssysteem (AIRMATIC) op de voor- en achteras. Dankzij een elektronisch gestuurde, continu variabele demping worden afrolgeluiden en trillingen van de banden uitstekend verwerkt. Via de knop AGILITY SELECT kan de bestuurder kiezen uit verschillende instellingen: ‘Comfort’, ‘ECO’, ‘Sport’ en ‘Sport+’. De extra ‘Individual’ functie biedt daarnaast de mogelijkheid voor een geheel persoonlijke instelling. AIRMATIC zorgt er verder voor dat de auto rondom zelf-nivellerend is voor een optimaal rijcomfort, ook met belading.

De nieuwe C-Klasse vertrouwt op nagenoeg alle nieuwe assistentiesystemen met een keur aan verbeterde functies die pas enkele maanden geleden debuteerden in de S-Klasse en de E-Klasse. Deze systemen – bij Mercedes-Benz bekend onder de naam Intelligent Drive – vergroten zowel het comfort als de veiligheid. De standaarduitrusting omvat bijvoorbeeld ATTENTION ASSIST, een vermoeidheidherkenningssysteem. In combinatie met het COMAND navigatiesysteem geeft dit systeem op de snelweg bijvoorbeeld de dichtstbijzijnde parkeerplaats aan om even rust te nemen.

Veiligheid

Nog zo’n standaardvoorziening is COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS, dat in aanvulling op Adaptive Brake Assist – dat al vanaf 7 km/h extra bescherming tegen een aanrijding kan bieden-  bij snelheden tot 200 km/u ook autonoom remingrepen kan toepassen om zo de ernst van het ongeval met remmende of langzamer rijdende voertuigen te verminderen. Tot een snelheid van 50 km/h voert het systeem ook autonoom een remingreep uit voor stilstaande voertuigen en tot 40 km/h kunnen kop/staart botsingen voorkomen worden.

Daarnaast zijn nieuwe assistentiesystemen en bestaande, verbeterde systemen uit de nieuwe S-Klasse en E-Klasse optioneel te bestellen. Als onderdeel van het Intelligent Drive concept combineren ze de gegevens van diverse sensors om het comfort en de veiligheid aanzienlijk verder te vergroten.

Mercedes-Benz, C-klasse, nieuw

Mercedes-Benz, C-klasse, nieuw

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Mercedes-Benz presenteert de nieuwe C-Klasse | TaxiPro
nieuwe Mercedes-Benz, C-Klasse, hybrid, C 300 BLUEtec

Mercedes-Benz presenteert de nieuwe C-Klasse

Mercedes-Benz heeft de compleet nieuwe C-Klasse bekendgemaakt. Dankzij een gewichtsbesparing tot 100 kg – als gevolg van een intelligent lichtgewicht ontwerp -, uitstekende aerodynamische waarden, nieuwe zuinige motoren en een keur aan assistentiesystemen is de C-Klasse de nieuwe maatstaf in zijn klasse. De C-Klasse Limousine is vanaf nu te bestellen. Het modelaanbod, inclusief ruim aanbod in de 20% bijtellingscategorie, start in eerste instantie met de C 180 vanaf € 36.995, de C 200 vanaf € 39.995 en de C 220 BlueTEC vanaf € 42.995 inclusief BTW en BPM.

De C-Klasse is de bestverkopende modelserie van Mercedes-Benz. Van het vorige model, dat in 2007 geïntroduceerd werd, verkocht het merk meer dan 2,4 miljoen exemplaren.

Wielbasis

Als gevolg van de toenemende gemiddelde lengte van mensen in het algemeen is ook de nieuwe C-Klasse gegroeid. Voorzien van een 80 mm langere wielbasis (2.840 mm) vergeleken met het vorige model, is de auto in totaal 95 mm langer (4.686 mm) en 40 mm breder (1.810 mm). De extra ruimte komt grotendeels ten goede aan de achterpassagiers. Ook wat bagageruimte betreft (480 liter) overtreft de nieuwe C-Klasse zijn voorganger.

Wat design betreft heeft de nieuwe C-Klasse een gedurfde stap voorwaarts gezet, resulterend in een dynamisch voorkomen met subtiele, elegante lijnen. De designers hebben minimalistische, pure vormen voor de C-Klasse gecreëerd, met duidelijk omlijnde oppervlakken, met als resultaat een modern design waaruit emotie spreekt. Scherpe lijnen en hoekige vormen zorgen voor speelse licht- en schaduweffecten.

Inzittenden

De lange motorkap en het naar achteren gepositioneerde inzittendencompartiment springen direct in het oog, evenals de korte overhangen; afzonderlijke elementen die de C-Klasse gezamenlijk een klassieke, uitgebalanceerde uitstraling verlenen die typerend is voor het merk Mercedes-Benz. Grote wielen benadrukken de achterkant van de auto en zorgen voor een sportief en stijlvol accent.

De C-Klasse biedt een keuze uit twee fronten: sportief met de centraal geplaatste ster of – uitsluitend voor de EXCLUSIVE – de klassieke radiatorgrille met het sterembleem op de motorkap. De lamellen van de radiatorgrille kunnen overigens geheel worden gesloten om de Cd-waarde van de auto te optimaliseren.

Koplampen

Standaard is de C-Klasse voorzien van H7 halogeen koplampen. Daarnaast zijn er twee energiebesparende LED-varianten leverbaar: een statisch systeem en een dynamische versie met het ‘LED Intelligent Light System’. Het karakteristieke lichtdesign verleent de nieuwe C-Klasse ook in het donker een geheel eigen opvallende ‘look’. Achter krijgt de C-Klasse in alle gevallen LED-technologie.

In het interieur voelt de C-Klasse als een auto uit een hoger segment dankzij de zorgvuldig gekozen, hoogwaardige materialen en fijne details. Het design is een geheel nieuw, gedurfd concept. Op een stijlvolle wijze komt hier de styling van de sportwagens van Mercedes-Benz terug in combinatie met een compleet nieuwe, vloeiend gelijnde middenconsole. In uitvoeringen met een automaat zorgt de uit één geheel opgetrokken middenconsole voor een elegant, vloeiend concept vanaf de centrale ventilatieopeningen tot aan de middenarmsteun. Bij handgeschakelde versies loopt de middenconsole iets steiler – voorzien van twee gescheiden sierdelen – voor maximaal schakelgemak.

Display

Een centraal geplaatst vrijstaand display is de grootste eye-catcher in de middenconsole. Diagonaal meet het scherm 17,78 cm (7 inch) of 21,33 cm (8,4 inch) in combinatie met COMAND ONLINE.

Het touchpad in de steun boven de controller op de middenconsole markeert opnieuw een evolutionaire stap en is door Mercedes-Benz zelf ontwikkeld. Net als bij een smartphone werkt dit systeem met een zeer eenvoudige en intuïtieve bediening doordat alle hoofdfuncties door aanraking te activeren zijn. Tevens is het mogelijk om er letters, getallen en speciale karakters in elke willekeurige taal op te schrijven. Daarbij ontvangt de gebruiker duidelijke trilsignalen als feedback.

Head-up display

Een head-up display is eveneens nieuw voor de C-Klasse. Net als in een straaljager projecteert het systeem belangrijke informatie rechtstreeks in het blikveld van de bestuurder. Het systeem verschaft informatie over de snelheid, snelheidslimieten en navigatie-aanwijzingen, en toont berichten afkomstig van DISTRONIC PLUS.

Drie verschillende design- en uitrustingsniveaus voor het exterieur en interieur bieden maximale mogelijkheden voor personalisatie. De AVANTGARDE-lijn maakt van de C-Klasse een sportieve Limousine, de EXCLUSIVE-lijn legt de nadruk op verfijning en moderne luxe en de AMG-lijn tot slot geeft de C-Klasse een compromisloos sportief karakter.

Carrosseriestructuur

De carrosseriestructuur van de nieuwe C-Klasse biedt een innovatieve basis voor gewichtsreducering, een optimale stijfheid en perfecte geluid- en vibratiekarakteristieken evenals een hoge crashveiligheid. Dankzij een intelligente en innovatieve lichtgewicht constructie is het aluminium hybride carrosserie zo’n 70 kg lichter dan een conventionele stalen versie. Het totale gewicht van de auto is zelfs met ongeveer 100 kg teruggebracht. Een gevolg daarvan is een brandstofbesparing tot 20 procent zonder de prestaties te beïnvloeden. Tegelijkertijd zorgden die maatregelen voor een lager zwaartepunt, met een merkbaar sportievere en scherpere handling tot gevolg.

Een lage luchtweerstand is cruciaal voor een maximale efficiency. Met een Cw-waarde van 0,24 voor de C 220 BlueTEC ECO (leverbaar vanaf september 2014)  zet de nieuwe C-Klasse Limousine een nieuwe maatstaf in de middenklasse. Ook op het gebied van NVH (Noise, Vibration, Harshness) zet de C-Klasse nieuwe maatstaven in z’n segment.

CO2-uitstoot

Krachtige, zuinige benzine- en dieselmotoren, alle voorzien van de ECO start/stop functie en conform de Euro 6 emissienormen, staan borg voor levendige prestaties en volop rijplezier. Vergeleken met het vorige model is het brandstofverbruik tot maximaal 20 procent verlaagd. Bij de introductie is er keuze uit drie motorvarianten: een diesel (de C 220 BlueTEC) en twee benzineversies (de C 180 en C 200):

Kort na de introductie zal Mercedes-Benz de motorenlijn al verder uitbreiden. Zo zal een nieuwe kleine dieselmotor met een inhoud van 1,6 liter worden toegevoegd. Highlights van deze nieuweling zijn een laag gewicht, een compact ontwerp en een laag specifiek brandstofverbruik. Afhankelijk van de versie heeft de viercilindermotor met turbolader een vermogen van 85 of 100 kW (115 of 136 pk) bij een inhoud van 1.598cc en een koppel van 280 of 320 Nm. Het common-rail systeem met directe inspuiting werkt bij een maximale inspuitdruk van 1.600 bar. Deze motor plaatst de nieuwe C-Klasse in een leidende rol in zijn segment op het gebied van CO2-emissies.

Viercilinder diesel

Naast deze aanwinst wordt tevens een verder ontwikkelde versie van de bewezen 2.2-liter viercilinder diesel leverbaar in diverse varianten. Daarmee loopt het dieselgamma uiteen van 85 kW (115 pk) tot 150 kW (204 pk). De C 220 BlueTEC zal optioneel ook beschikbaar worden als BlueEFFICIENCY Edition met een vermogen van 125 kW (170 pk).

Net als bij de S-Klasse en E-Klasse zal Mercedes-Benz ook een dieselmotor met een hybridesysteem introduceren. De C 300 BlueTEC HYBRID met een viercilinder dieselkrachtbron en een compacte elektromotor levert 150 + 20 kW (204 + 27 pk) en verbruikt slechts 3,9 liter diesel op 100 km (NEDC, voorlopige waarde). Later zal nog een zeer zuinige hybrideversie volgen, die gebruik zal maken van state-of-the-art plug-in technologie.

Aandrijflijn

Afhankelijk van de gekozen motorisering levert Mercedes-Benz twee nieuwe handgeschakelde 6-versnellingsbakken voor de viercilinders in de C-Klasse, die zich onderscheiden door nog soepelere en preciezere gangwisselingen. De doorontwikkelde 7G-TRONIC PLUS automaat kan ook worden aangeboden evenals een 4MATIC permanente vierwielaandrijving die zorgt voor extra grip stabiliteit.

Het onderstel van de C-Klasse is compleet nieuw ontwikkeld. Het staat garant voor vlotte, scherpe handlingprestaties voor maximaal rijplezier op bochtige wegen en het hoogste niveau aan rijcomfort in dit segment.

Wielophanging

Een nieuw ontworpen 4-link vooras heeft een belangrijk aandeel in die handlingeigenschappen. Daarmee is de onafhankelijke voorwielophanging volledig losgekoppeld van de veerpoot, waardoor een hoger gripniveau en een hogere laterale stabiliteit werd verkregen. De ophanging reageert hierdoor gevoeliger op stuurimpulsen en stimuleert een sportieve, pittige rijstijl. Een geoptimaliseerde onafhankelijke multi-link achterwielophanging met een 5-link structuur zorgt voor een ongekende wielgeleiding en een perfecte rechtuitstabiliteit.

De nieuwe C-Klasse Limousine wordt standaard met een staal geveerd  onderstel geleverd. In combinatie met deze vering zijn er drie DIRECT CONTROL ophangingen met een instelbaar dempingsysteem leverbaar:

Luchtveringssysteem

Optioneel kan de nieuwe C-Klasse als eerste auto in deze klasse ook worden uitgerust met een luchtveringssysteem (AIRMATIC) op de voor- en achteras. Dankzij een elektronisch gestuurde, continu variabele demping worden afrolgeluiden en trillingen van de banden uitstekend verwerkt. Via de knop AGILITY SELECT kan de bestuurder kiezen uit verschillende instellingen: ‘Comfort’, ‘ECO’, ‘Sport’ en ‘Sport+’. De extra ‘Individual’ functie biedt daarnaast de mogelijkheid voor een geheel persoonlijke instelling. AIRMATIC zorgt er verder voor dat de auto rondom zelf-nivellerend is voor een optimaal rijcomfort, ook met belading.

De nieuwe C-Klasse vertrouwt op nagenoeg alle nieuwe assistentiesystemen met een keur aan verbeterde functies die pas enkele maanden geleden debuteerden in de S-Klasse en de E-Klasse. Deze systemen – bij Mercedes-Benz bekend onder de naam Intelligent Drive – vergroten zowel het comfort als de veiligheid. De standaarduitrusting omvat bijvoorbeeld ATTENTION ASSIST, een vermoeidheidherkenningssysteem. In combinatie met het COMAND navigatiesysteem geeft dit systeem op de snelweg bijvoorbeeld de dichtstbijzijnde parkeerplaats aan om even rust te nemen.

Veiligheid

Nog zo’n standaardvoorziening is COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS, dat in aanvulling op Adaptive Brake Assist – dat al vanaf 7 km/h extra bescherming tegen een aanrijding kan bieden-  bij snelheden tot 200 km/u ook autonoom remingrepen kan toepassen om zo de ernst van het ongeval met remmende of langzamer rijdende voertuigen te verminderen. Tot een snelheid van 50 km/h voert het systeem ook autonoom een remingreep uit voor stilstaande voertuigen en tot 40 km/h kunnen kop/staart botsingen voorkomen worden.

Daarnaast zijn nieuwe assistentiesystemen en bestaande, verbeterde systemen uit de nieuwe S-Klasse en E-Klasse optioneel te bestellen. Als onderdeel van het Intelligent Drive concept combineren ze de gegevens van diverse sensors om het comfort en de veiligheid aanzienlijk verder te vergroten.

Mercedes-Benz, C-klasse, nieuw

Mercedes-Benz, C-klasse, nieuw

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.