Lyft

Uber en Lyft willen alleenrecht op autonoom vervoer in stad

Bron: Lyft presskit

Uber, Lyft, ZipCar en andere taxi- en deelautodiensten stellen voor om particuliere zelfrijdende auto’s in steden te verbieden. Volgens de bedrijven is het ‘van cruciaal belang’ dat alle autonome voertuigen deel uitmaken van gedeelde vloten zodat ze uitstootvrij en goed gereguleerd worden.

Gedeelde vloten zorgen er volgens deze partijen onder meer voor dat autonome voertuigen betaalbaar en toegankelijk worden en ze bevorderen de verkeersveiligheid. Ook zorgen ze ervoor dat onderhouds- en software-upgrades worden bijgehouden door professionals. Dat meldt de website Competitive Enterprise Institute.

Document ondertekend

Om privéauto’s te verbieden, heeft Uber samen met diverse andere bedrijven als Lyft, ZipCar en BlaBlaCar een document ondertekend, met de titel ‘Gedeelde mobiliteitsbeginselen voor duurzame steden.’ Het document bestaat uit tien principes, met de bedoeling ‘besluitvormers en belanghebbenden te begeleiden naar de beste resultaten voor iedereen’. Met name het tiende punt uit het document is opvallend: ‘Wij steunen dat autonome voertuigen in dichte stedelijke gebieden slechts in gedeelde vloten mogen worden gebruikt’.

‘Betere wereld’

“We zijn er trots op dat we de mobiliteitsprincipes ondersteunen”, zegt Andrew Salzberg, hoofd van Transportation Policy and Research bij Uber. “Het verminderen van privébezit van auto’s is iets wat we delen met mensen en steden over de hele wereld. Op zichzelf is technologie geen oplossing voor stedelijke problemen. Maar als we dit goed doen, en in samenwerking met anderen, geloven we dat gedeelde mobiliteit de potentie heeft om bij te dragen aan een betere wereld voor iedereen.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Onderwerpen: , ,

Auteur: Nadine Kieboom

2 reacties op “Uber en Lyft willen alleenrecht op autonoom vervoer in stad”

Taxi Volendam|09.02.18|10:38

De Taximeter moet gecertificeerd en geijkt zijn volgens E.U. regelgeving.
De kortingsknop er uit, mag niet volgens de E.U./ NMI.
Bedrijven zoals: Lyft, Mytaxi, Uber, TagMyTaxi, werken met hun eigen platform in de telefoon, doet dienst in de taxi als een boordcomputer / Taximeter.
Gereden afstanden en tijden, meter prijzen in deze systemen zijn niet geijkt door het NMI,
verboden dus.
Handhavers meten met 2 maten.
Lekker duidelijk allemaal.
Voorlopig verboden wat deze bedrijven willen.

Peter Vriens|09.02.18|13:20

Daar gaan onze banen en werkgelegenheid.
Uber en Co werken al met de zelf rijdende Taxi.
Daarnaast worden wij dwars gezeten met een onzinnige achterhaalde BCT die innoveren dwars zit.
Nu jaagt niet alleen groen links ons uit de auto maar krijgen ze steun van moderne slavendrijvers, als ze de kans krijgen tenminste.

Uber en Lyft willen alleenrecht op autonoom vervoer in stad | TaxiPro
Lyft

Uber en Lyft willen alleenrecht op autonoom vervoer in stad

Bron: Lyft presskit

Uber, Lyft, ZipCar en andere taxi- en deelautodiensten stellen voor om particuliere zelfrijdende auto’s in steden te verbieden. Volgens de bedrijven is het ‘van cruciaal belang’ dat alle autonome voertuigen deel uitmaken van gedeelde vloten zodat ze uitstootvrij en goed gereguleerd worden.

Gedeelde vloten zorgen er volgens deze partijen onder meer voor dat autonome voertuigen betaalbaar en toegankelijk worden en ze bevorderen de verkeersveiligheid. Ook zorgen ze ervoor dat onderhouds- en software-upgrades worden bijgehouden door professionals. Dat meldt de website Competitive Enterprise Institute.

Document ondertekend

Om privéauto’s te verbieden, heeft Uber samen met diverse andere bedrijven als Lyft, ZipCar en BlaBlaCar een document ondertekend, met de titel ‘Gedeelde mobiliteitsbeginselen voor duurzame steden.’ Het document bestaat uit tien principes, met de bedoeling ‘besluitvormers en belanghebbenden te begeleiden naar de beste resultaten voor iedereen’. Met name het tiende punt uit het document is opvallend: ‘Wij steunen dat autonome voertuigen in dichte stedelijke gebieden slechts in gedeelde vloten mogen worden gebruikt’.

‘Betere wereld’

“We zijn er trots op dat we de mobiliteitsprincipes ondersteunen”, zegt Andrew Salzberg, hoofd van Transportation Policy and Research bij Uber. “Het verminderen van privébezit van auto’s is iets wat we delen met mensen en steden over de hele wereld. Op zichzelf is technologie geen oplossing voor stedelijke problemen. Maar als we dit goed doen, en in samenwerking met anderen, geloven we dat gedeelde mobiliteit de potentie heeft om bij te dragen aan een betere wereld voor iedereen.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Onderwerpen: , ,

Auteur: Nadine Kieboom

2 reacties op “Uber en Lyft willen alleenrecht op autonoom vervoer in stad”

Taxi Volendam|09.02.18|10:38

De Taximeter moet gecertificeerd en geijkt zijn volgens E.U. regelgeving.
De kortingsknop er uit, mag niet volgens de E.U./ NMI.
Bedrijven zoals: Lyft, Mytaxi, Uber, TagMyTaxi, werken met hun eigen platform in de telefoon, doet dienst in de taxi als een boordcomputer / Taximeter.
Gereden afstanden en tijden, meter prijzen in deze systemen zijn niet geijkt door het NMI,
verboden dus.
Handhavers meten met 2 maten.
Lekker duidelijk allemaal.
Voorlopig verboden wat deze bedrijven willen.

Peter Vriens|09.02.18|13:20

Daar gaan onze banen en werkgelegenheid.
Uber en Co werken al met de zelf rijdende Taxi.
Daarnaast worden wij dwars gezeten met een onzinnige achterhaalde BCT die innoveren dwars zit.
Nu jaagt niet alleen groen links ons uit de auto maar krijgen ze steun van moderne slavendrijvers, als ze de kans krijgen tenminste.