Smartphone, reiziger

Simpel taxirit boeken en volgen met nieuw Reizigersplatform Korton

Foto aangekocht en aangeleverd door Korton

Korton Software lanceert binnenkort zijn Reizigersplatform ter vervanging van het huidige boekingsprogramma. Omdat reizigers zelf hun rit via dit platform boeken en volgen, kunnen taxibedrijven hun dienstverlening verbeteren zonder daar extra medewerkers voor in te hoeven zetten. Korton zal deze en andere nieuwe oplossingen uitgebreid toelichten tijdens Taxi Expo 2019.

“Korton Software is recent overgenomen en dat zorgt voor een frisse wind in het bedrijf, en daarmee voor innovaties waarbij we de klant én de eindgebruiker centraal stellen”, aldus Ruben Schouten. Het Reizigersplatform is daar een goed voorbeeld van. Met een slimme adreszoeker of op basis van locatiegegevens kunnen klanten in de online toepassing snel en simpel een rit boeken. De afspraken die daar bij horen, bijvoorbeeld met betrekking tot de ritprijs, zijn meteen duidelijk. “Na de boeking komt direct in beeld waar de taxi is en wanneer deze zal arriveren om de klant op te halen. Uiteraard kan de rit betaald worden binnen de omgeving van het Reizigersplatform.”

“Het is verder mogelijk om het platform via personalisering te laten aansluiten op de huisstijl van het taxibedrijf dat er gebruik van maakt”, legt Schouten uit. “Omdat later chauffeurs ook toegang krijgen, kunnen ze zelf zaken met de reizigers regelen die nu nog via de centrale gaan. Ook is het platform meteen klaar voor de toekomst en kan er bijvoorbeeld mee worden ingespeeld op de integratie van openbaar vervoer en doelgroepenvervoer.”

Taxibestelpunt

Het Reizigersplatform zal worden gekoppeld aan een andere noviteit. Het betreft de fysieke taxibestelpunten en ETA-schermen, die laten zien hoe lang de taxi nog op zich laat wachten. Die twee soorten apparaten bevinden zich nu vooral in ziekenhuizen, waar mensen er een taxi mee kunnen bestellen. “Wij willen ze combineren tot één toepassing, met een mooi scherm en strakke vormgeving. Dat is ter vervanging van de bestaande apparaten in ziekenhuizen, maar wij zien ook mogelijkheden op hotels, stations en andere locaties waar zo’n taxibestelpunt van pas komt”, aldus Schouten.

Korton Software bracht in 1999 WinTax op de markt en nog steeds is de planningssoftware gemeengoed in de taxisector. Door de jaren heen zijn er allerlei innovatieve modules ontwikkeld. De nieuwste daarvan is de business intelligence-module, die op Taxi Expo 2019 wordt toegelicht. “Deze geeft de gebruikers inzicht in hoe het écht met hun bedrijf gaat, zodat ze op basis daarvan kunnen bijsturen”, legt Ruben Schouten uit.

Inzicht in prestaties

De module heeft een standaard dashboard waarmee inzicht wordt gegeven in een aantal Kritieke Prestatie Indicatoren, KPI’s. Maar hierin is ook maatwerk mogelijk, vertelt Schouten. “Voor elk vervoersbedrijf is het interessant om te weten wat de omzet is per uur of week, per chauffeur of voertuig enzovoorts. En wat is eigenlijk de combinatiegraad? Dat, en nog veel meer, wordt hiermee veel gemakkelijker en real-time inzichtelijk.” Een andere toevoeging is de mogelijkheid om te bekijken hoe duurzaam een bedrijf eigenlijk rijdt, iets dat in een tijd van toenemende vraag naar duurzaam vervoer steeds relevanter wordt.

Korton Software is op 10 oktober één van van de standhouders op Taxi Expo 2019. Daar worden de genoemde en andere nieuwe ontwikkelingen met klanten en relaties gedeeld. Deelname aan Taxi Expo is gratis voor iedereen uit de taxibranche, dus vraag nu je toegangskaart aan.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Simpel taxirit boeken en volgen met nieuw Reizigersplatform Korton | TaxiPro
Smartphone, reiziger

Simpel taxirit boeken en volgen met nieuw Reizigersplatform Korton

Foto aangekocht en aangeleverd door Korton

Korton Software lanceert binnenkort zijn Reizigersplatform ter vervanging van het huidige boekingsprogramma. Omdat reizigers zelf hun rit via dit platform boeken en volgen, kunnen taxibedrijven hun dienstverlening verbeteren zonder daar extra medewerkers voor in te hoeven zetten. Korton zal deze en andere nieuwe oplossingen uitgebreid toelichten tijdens Taxi Expo 2019.

“Korton Software is recent overgenomen en dat zorgt voor een frisse wind in het bedrijf, en daarmee voor innovaties waarbij we de klant én de eindgebruiker centraal stellen”, aldus Ruben Schouten. Het Reizigersplatform is daar een goed voorbeeld van. Met een slimme adreszoeker of op basis van locatiegegevens kunnen klanten in de online toepassing snel en simpel een rit boeken. De afspraken die daar bij horen, bijvoorbeeld met betrekking tot de ritprijs, zijn meteen duidelijk. “Na de boeking komt direct in beeld waar de taxi is en wanneer deze zal arriveren om de klant op te halen. Uiteraard kan de rit betaald worden binnen de omgeving van het Reizigersplatform.”

“Het is verder mogelijk om het platform via personalisering te laten aansluiten op de huisstijl van het taxibedrijf dat er gebruik van maakt”, legt Schouten uit. “Omdat later chauffeurs ook toegang krijgen, kunnen ze zelf zaken met de reizigers regelen die nu nog via de centrale gaan. Ook is het platform meteen klaar voor de toekomst en kan er bijvoorbeeld mee worden ingespeeld op de integratie van openbaar vervoer en doelgroepenvervoer.”

Taxibestelpunt

Het Reizigersplatform zal worden gekoppeld aan een andere noviteit. Het betreft de fysieke taxibestelpunten en ETA-schermen, die laten zien hoe lang de taxi nog op zich laat wachten. Die twee soorten apparaten bevinden zich nu vooral in ziekenhuizen, waar mensen er een taxi mee kunnen bestellen. “Wij willen ze combineren tot één toepassing, met een mooi scherm en strakke vormgeving. Dat is ter vervanging van de bestaande apparaten in ziekenhuizen, maar wij zien ook mogelijkheden op hotels, stations en andere locaties waar zo’n taxibestelpunt van pas komt”, aldus Schouten.

Korton Software bracht in 1999 WinTax op de markt en nog steeds is de planningssoftware gemeengoed in de taxisector. Door de jaren heen zijn er allerlei innovatieve modules ontwikkeld. De nieuwste daarvan is de business intelligence-module, die op Taxi Expo 2019 wordt toegelicht. “Deze geeft de gebruikers inzicht in hoe het écht met hun bedrijf gaat, zodat ze op basis daarvan kunnen bijsturen”, legt Ruben Schouten uit.

Inzicht in prestaties

De module heeft een standaard dashboard waarmee inzicht wordt gegeven in een aantal Kritieke Prestatie Indicatoren, KPI’s. Maar hierin is ook maatwerk mogelijk, vertelt Schouten. “Voor elk vervoersbedrijf is het interessant om te weten wat de omzet is per uur of week, per chauffeur of voertuig enzovoorts. En wat is eigenlijk de combinatiegraad? Dat, en nog veel meer, wordt hiermee veel gemakkelijker en real-time inzichtelijk.” Een andere toevoeging is de mogelijkheid om te bekijken hoe duurzaam een bedrijf eigenlijk rijdt, iets dat in een tijd van toenemende vraag naar duurzaam vervoer steeds relevanter wordt.

Korton Software is op 10 oktober één van van de standhouders op Taxi Expo 2019. Daar worden de genoemde en andere nieuwe ontwikkelingen met klanten en relaties gedeeld. Deelname aan Taxi Expo is gratis voor iedereen uit de taxibranche, dus vraag nu je toegangskaart aan.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.