Zo wordt publiek laden aantrekkelijker voor taxi’s
Voor het opladen van elektrische taxi’s zijn taxichauffeurs meestal aangewezen op publieke laadpunten. Maar die zijn vaak bezet en nieuwe laadpunten komen er maar mondjesmaat bij. Hoe kan publiek laden dan toch aantrekkelijker worden voor taxi’s? Daarover vertelt Robert van den Hoed van het Nationaal Kennisplatform Laadinfrastructuur (NKL).
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.
Daarom zijn de elektrische voertuigen geen oplossing van het probleem tenminste niet in de huidige vorm. Aanbestedingen leveren niet genoeg op. Bedrijven maken,door de hoge investeringen,gebruik van lease wagens. Dat lijkt goedkoop maar is het niet in de praktijk.Veelal proberen ze het onderhoud toch zelf te doen om het lease contract zo laag mogelijk te houden met alle gevolgen van dien omtrent storingen. Nog even wachten op een goed alternatief.
KNV is oplichterij