Interview

Zo wordt publiek laden aantrekkelijker voor taxi’s

Bord laadpaal, laadpunt, elektrisch rijden, laden
Foto: Nico Schinkelshoek, TankPro

Voor het opladen van elektrische taxi’s zijn taxichauffeurs meestal aangewezen op publieke laadpunten. Maar die zijn vaak bezet en nieuwe laadpunten komen er maar mondjesmaat bij. Hoe kan publiek laden dan toch aantrekkelijker worden voor taxi’s? Daarover vertelt Robert van den Hoed van het Nationaal Kennisplatform Laadinfrastructuur (NKL).

Wilt u dit artikel lezen?

Bent u al abonnee?

logIN

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.
 

Auteur: Elisabetta Santangelo

Elisabetta Santangelo is de vaste redacteur van TaxiPro.

2 reacties op “Zo wordt publiek laden aantrekkelijker voor taxi’s”

Eric van Dulst|27.01.22|12:04

Daarom zijn de elektrische voertuigen geen oplossing van het probleem tenminste niet in de huidige vorm. Aanbestedingen leveren niet genoeg op. Bedrijven maken,door de hoge investeringen,gebruik van lease wagens. Dat lijkt goedkoop maar is het niet in de praktijk.Veelal proberen ze het onderhoud toch zelf te doen om het lease contract zo laag mogelijk te houden met alle gevolgen van dien omtrent storingen. Nog even wachten op een goed alternatief.

Ali Ates|28.01.22|04:38

KNV is oplichterij