YesHugo

Pilot met pakketbezorging door taxi’s goed van start

Foto: persbericht YesHugo

De eerste anderhalve week van een pilot met YesHugo Delivery, waarbij taxi’s naast mensen ook pakketjes vervoeren, is naar tevredenheid verlopen. Steeds meer bedrijven willen hun pakketjes op deze manier laten versturen en ook vanuit de taxisector groeit de belangstelling.

De pilot betreft een samenwerking tussen YesHugo Delivery en Taxibrainport, onderdeel van de Van Gerwen Groep. In de regio Eindhoven worden dus voor het eerst de tenen in het water gestoken om te kijken hoe de markt voor zo’n bezorgdienst is. De samenwerking speelt op twee ontwikkelingen in: het volume in het taxivervoer is door de coronacrisis sterk afgenomen en mensen zijn tegelijk veel meer spullen online gaan bestellen. Die moeten allemaal thuis worden bezorgd, en als er veel vraag is duurt dat soms wat langer.

Direct ophalen en afleveren

YesHugo Delivery ziet een gat in de markt op dat snijvlak. Taxi’s hebben al relatief veel lege kilometers en door de coronacrisis is het aantal ritten ook nog eens fors afgenomen. Door de pakketjes direct bij de verzender af te halen en snel bij de ontvanger af te leveren, wordt de schakel van het distributiecentrum en alle kilometers die daarbij horen overgeslagen. De taxi’s zullen niet omrijden met passagiers aan boord om eerst even snel een pakketje te bezorgen, maar de voertuigen en chauffeurs worden met deze aanpak wel beter inzetbaar, is het idee.

Dat concept is ontwikkeld door Eric de Laat van YesHugo, een bedrijf dat zich al zo’n tien jaar bezighoudt met de ontwikkeling van software voor taxiondernemingen en andere mobiliteitsbedrijven. Hij is goed te spreken over de anderhalve week sinds de start op 9 oktober. “We hebben veel publiciteit gehad en er melden zich steeds meer partijen aan die op deze manier hun pakketten willen versturen. Na een check van het bedrijf krijgen ze een account om dat te doen. We hebben daarvoor een handboek opgesteld met de planners van Van Gerwen.”

Geen miskleunen

Met Van Gerwen vindt nu in de regio Eindhoven de eerste operationele test plaats. De markt wordt getest en de bezorgdienst werkt aan zijn naamsbekendheid, terwijl de eerste pakketjes momenteel voor bezorging worden aangemeld. De praktijk moet dan uitwijzen hoe goed de theorie werkt, waarbij De Laat onderstreept dat de pilot daarvoor ook bedoeld is.

“De eerste ervaringen zijn goed, er hebben geen miskleunen plaatsgevonden. Tot nu toe zijn het vooral specialistische bedrijven die hun pakketjes willen laten bezorgen door een taxi. Denk aan specifieke producten die snel op een bouwplaats zijn, of aan dure schoenen en andere zaken die in het hogere winkelsegment worden verkocht. Het retourneren gaat trouwens net zo snel als het bezorgen, dus daar is het bijkomende voordeel dat winkels zo hun voorraad goed op peil houden.”

Same day delivery

De volgende stap is uitbreiding. Steeds meer taxibedrijven zien het wel zitten om op deze manier wat omzet te genereren. De Laat praat ook al met grotere winkelbedrijven over de mogelijkheid dat YesHugo Delivery voor hen de pakketbezorging gaat verzorgen op piekmomenten, zoals rond de aankomende feestdagenperiode. “Maar we kunnen ook een rol spelen in ‘same day delivery’, waar steeds meer vraag naar is. Pakketdiensten kunnen de vraag nu al amper aan dus ik denk echt dat er voor taxibedrijven die pakketjes bezorgen een gat in de markt is.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

23 reacties op “Pilot met pakketbezorging door taxi’s goed van start”

Jorg|20.10.20|12:12

“Gat in de markt” tot het te druk wordt de Belastingdienst langskomt en wilt dat je MRB gaat betalen en de BPM even terugstort.
De lachende derde is YesHugo.

Clash Royale|20.10.20|15:12

Daar geven ze toch niks om.
Van Gerwen al helemaal niet die laten gewoon alles weer klappen en gaan verder met B.V. nr391.
Alvast gecondoleerd aan het personeel.

Bertax Landsmeer|20.10.20|20:49

Klopt heren

Je moet elk jaar een verklaring opgeven dat je het voertuig nagenoeg of nagenoeg geheel inzet als taxi voor het personenvervoer

Denk aan 90% ongeveer

De rest is overig zakelijk zoals naar je boekhouder rijden, wassen, garage etc dit alles verantwoorden in in die malle bct.

Pakketjes bezorgen is prive vervoer en heeft gevolgen voor de zaken die Jorg hierboven stelt.

Ik had het graag anders gezien in deze moeilijke tijden maar ja…

Marco Sluiters|21.10.20|10:48

En 21% btw i.p.v. 9%.

John Van Wissen|21.10.20|19:05

Taxi is personen vervoer geen Courier die pakjes brengt gat in de markt?
Wat een onzin ik breng zelfs geen plastiek zakken rond.
Veel succes diegene die dat doen.

Danny Kastelijn|21.10.20|21:40

Het lijkt me dat de “pakket” optie niet voor niks beschikbaar is in de BCT. Beperkt pakketvervoer zal dus geen probleem zijn, sowieso niet omdat het merendeel van de gereden pakket kilometers een lege heen of terug taxirit betreft.

Zou leuk zijn als de reageerders eens creatief zouden kunnen nadenken ipv klagen over privé kilometers.

Bertax Landsmeer|22.10.20|09:44

Danny,
Waarom bel je niet even voor ons naar de belastingdienst om iets creatiefs voor te stellen?

Ik vindt het prima, ik wil ook wel cateringtaxi worden etc of iets creatiefs uit jouw gedachten.

Dan leggen zij jouw fijntjes uit hoe de wet personenvervoer met zijn belastingkaders in elkaar zitten.

Ik wil je ook vragen eens te praten met ondernemers die hebben ondervonden bij iets teveel onverantwoorde kilometers BPM moesten terugbetalen.
Bpm verplicht terugbetalen gaat vaak samen met,

Bertax Landsmeer|22.10.20|09:46

100% boete, met terugwerkende kracht terugbetalen van wegenbelasting,aanslag inkomstenbelasting omdat de km administratie niet klopt, etc etc en rechtzaken met kosten om je te verdedigen en vergeet niet de stress daarbij die zeer ongezond is voor je jarenlang om door dit proces te komen. Eigen ervaring Danny.

Holland Taxi Peter Walgreen|22.10.20|11:58

Het verhaal van Bertax daar is geen speld tussen te krijgen, overduidelijk lijkt mij.

Pierre van Aert|22.10.20|12:06

Aangifte gaan doen tegen die 2 lachebekjes wegens uitlokking van strafbare feiten !

Johannes Albertz|22.10.20|12:10

Ik gebruik m’n taxi ook privé. Geen BPM, geen MRB. Alleen bijtelling. Probleem is wel de BTW, bij privégebruik heb je niet alleen te maken met een bijtelling-in mijn geval tot en met 2024 4%- maar ook met BTW- verrekening. Hoe meer privékilometers, hoe meer BTW afdracht (tenzij je een forfait van 2,7% accepteert, hangt van je kilometers af of dat slim is, kwestie van rekenen, gaat over verhouding zakelijke/privékilometers). Maar pakketvervoer tegen betaling lijkt me ook zakelijk vervoer.

Rik de Swart|22.10.20|12:17

De bpm is na 3jaar vrij, dus alleen wegenbelasting moet je dan betalen. Das een rekensommetje. Als je daardoor meer omzet kan halen, ligt natuurlijk aan km prijs en hoeveelheid pakketjes. Is gewoon goed idee, maar niet nieuw natuurlijk. En ja belastingdienst denkt niet heel erg mee. Ik had ze een voorstel gedaan tijdens coronacrisis tijdelijk af te zien van die 90% regel. Mijn nieuwe bus heeft dit jaar nog geen 10.000 km gereden, beetje zonde eigenlijk

Bertax Landsmeer|22.10.20|13:09

Ik zou het allemaal geweldig vinden, catering kan daar ook gebruik van maken.
Kijk 3 pakketjes hier en daar Zal geen probleem opleveren, meter aan en sexpop achterin of andere flexibele spullen.

Maar je moet personen vervoeren geen sexpoppen dat is wettelijk vastgelegd.

Weet alleen niet hoe dat zit met electrische voertuigen zonder bpm maar het blijft zakelijk vervoer met dito contract voor pakketvervoer.

Dus meter uit zijn onbeladen km en als die verhouding te groot wordt voor de fiscus…..

Danny Kastelijn|22.10.20|21:27

Nogmaals waarom zit er dan een pakket-knop in de BCT?

Jorg|22.10.20|21:52

O@ Danny, omdat best wel pakketjes mag vervoeren dat moet je zelf weten, maar zakt het percentage gebruikt voor personenvervoer onder de 90 % (de knop pakket zet het bij overig gebruik) dan neem je het risico dat je gewoon gaat (terug)betalen.
Net als de knop prive die zit er ook op dat mag ook maar ook niet te veel, max 500km, anders bijtelling.

Frank|23.10.20|09:49

Danny, je hebt helemaal gelijk, het kan gewoon.

Hierboven reageren alleen maar zeiksnorren met 1 auto die denken dat ze dan fulltime pakketbezorger worden.

Van Gerwen heeft veel meer auto’s en al rijdt die 100 pakketjes op een dag weg dan nog komt hij niet in de problemen als hij het spreidt over de auto’s.

Danny Kastelijn|23.10.20|13:14

@Frank: bedankt voor de bevestiging.

Je kan hier als een hele grote meneer met belastingregels gaan strooien maar feit is dat als je een pakketje hier en daar meepakt en dan vooral tijdens een lege heen- of terugrit, je helemaal niks fout doet.

Als je slim bent rij je een pakket gewoon als ‘klant’ en niet als pakket. Waar wordt je tegenwoordig nog staande gehouden voor controles (buiten luchthavens om)? Precies.

Erik Boom|23.10.20|15:15

Je mag best pakketjes vervoeren, maar dat zou wel gevolgen kunnen hebben voor de BPM en de vrijstelling van de MRB.

Dat de functie in de BCT staat wil niet zeggen dat het daarmee niet in strijd is met de regels voor MRB en BPM.

Zoals hierboven is aangehaald mag je niet meer dan 10% van al je KM’s gebruiken voor overige kilometers. Dit is dus garage, onderhoud, boekhouder etc. Maar dus ook als je pakketjes gaat vervoeren.

Erik Boom|23.10.20|15:16

Zodra leeg terugrijden (valt normaal binnen de 90%) pakketvervoer gaat worden worden die kilometers geteld bij de 10%. Mocht je meer dan 10% van je KM gebruiken NIET voor personenvervoer heb je dus geen recht op vrijstelling MRB en teruggaaf.

Bertax Landsmeer|23.10.20|22:53

Erik,
Danny denkt dat hij de slimste is en wat hi met creatief bedoelt is creatief boekhouden
Geen hond die je controleerd toch?
Gewoon metertje aan en een pruik op het pakketje.
Of toch in je lege km terug?
Het pakketje staat toch niet klaar op eindbestemming klant of wel
Dat moet toch opgehaald worden en afgeleverd worden Niet

Danny Kastelijn|23.10.20|23:12

Bertje, ik ben in veel dingen goed maar creatief boekhouden zeker niet. Feit blijft dat je met enige regelmaat pakketten kan rijden, op een nette manier, zonder problemen.

Het feit dat de belastingdienst jou heeft gepakt zegt iets meer over jouw boekhoud-kwaliteiten dan over de mijne (reeds 15 jaar geen problemen).

Fijne avond.

Danny Kastelijn|23.10.20|23:24

Beste Bert,

Je mag mij best in de zeik nemen maar in tegenstelling tot jou heb ik m’n administratie al 15 jaar perfect in orde. Alle instanties zijn altijd welkom voor controle.

Feit blijft dat die BCT de pakket-knop niet voor niks heeft en dat pakketten met enige regelmaat makkelijk gereden kunnen worden en dat is het hele punt van dit gesprek. Fijne avond :)

Danny Kastelijn|23.10.20|23:24

Excuses voor de dubbele reactie, de site deed effe lastig.

Pilot met pakketbezorging door taxi’s goed van start | TaxiPro
YesHugo

Pilot met pakketbezorging door taxi’s goed van start

Foto: persbericht YesHugo

De eerste anderhalve week van een pilot met YesHugo Delivery, waarbij taxi’s naast mensen ook pakketjes vervoeren, is naar tevredenheid verlopen. Steeds meer bedrijven willen hun pakketjes op deze manier laten versturen en ook vanuit de taxisector groeit de belangstelling.

De pilot betreft een samenwerking tussen YesHugo Delivery en Taxibrainport, onderdeel van de Van Gerwen Groep. In de regio Eindhoven worden dus voor het eerst de tenen in het water gestoken om te kijken hoe de markt voor zo’n bezorgdienst is. De samenwerking speelt op twee ontwikkelingen in: het volume in het taxivervoer is door de coronacrisis sterk afgenomen en mensen zijn tegelijk veel meer spullen online gaan bestellen. Die moeten allemaal thuis worden bezorgd, en als er veel vraag is duurt dat soms wat langer.

Direct ophalen en afleveren

YesHugo Delivery ziet een gat in de markt op dat snijvlak. Taxi’s hebben al relatief veel lege kilometers en door de coronacrisis is het aantal ritten ook nog eens fors afgenomen. Door de pakketjes direct bij de verzender af te halen en snel bij de ontvanger af te leveren, wordt de schakel van het distributiecentrum en alle kilometers die daarbij horen overgeslagen. De taxi’s zullen niet omrijden met passagiers aan boord om eerst even snel een pakketje te bezorgen, maar de voertuigen en chauffeurs worden met deze aanpak wel beter inzetbaar, is het idee.

Dat concept is ontwikkeld door Eric de Laat van YesHugo, een bedrijf dat zich al zo’n tien jaar bezighoudt met de ontwikkeling van software voor taxiondernemingen en andere mobiliteitsbedrijven. Hij is goed te spreken over de anderhalve week sinds de start op 9 oktober. “We hebben veel publiciteit gehad en er melden zich steeds meer partijen aan die op deze manier hun pakketten willen versturen. Na een check van het bedrijf krijgen ze een account om dat te doen. We hebben daarvoor een handboek opgesteld met de planners van Van Gerwen.”

Geen miskleunen

Met Van Gerwen vindt nu in de regio Eindhoven de eerste operationele test plaats. De markt wordt getest en de bezorgdienst werkt aan zijn naamsbekendheid, terwijl de eerste pakketjes momenteel voor bezorging worden aangemeld. De praktijk moet dan uitwijzen hoe goed de theorie werkt, waarbij De Laat onderstreept dat de pilot daarvoor ook bedoeld is.

“De eerste ervaringen zijn goed, er hebben geen miskleunen plaatsgevonden. Tot nu toe zijn het vooral specialistische bedrijven die hun pakketjes willen laten bezorgen door een taxi. Denk aan specifieke producten die snel op een bouwplaats zijn, of aan dure schoenen en andere zaken die in het hogere winkelsegment worden verkocht. Het retourneren gaat trouwens net zo snel als het bezorgen, dus daar is het bijkomende voordeel dat winkels zo hun voorraad goed op peil houden.”

Same day delivery

De volgende stap is uitbreiding. Steeds meer taxibedrijven zien het wel zitten om op deze manier wat omzet te genereren. De Laat praat ook al met grotere winkelbedrijven over de mogelijkheid dat YesHugo Delivery voor hen de pakketbezorging gaat verzorgen op piekmomenten, zoals rond de aankomende feestdagenperiode. “Maar we kunnen ook een rol spelen in ‘same day delivery’, waar steeds meer vraag naar is. Pakketdiensten kunnen de vraag nu al amper aan dus ik denk echt dat er voor taxibedrijven die pakketjes bezorgen een gat in de markt is.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Vincent Krabbendam

23 reacties op “Pilot met pakketbezorging door taxi’s goed van start”

Jorg|20.10.20|12:12

“Gat in de markt” tot het te druk wordt de Belastingdienst langskomt en wilt dat je MRB gaat betalen en de BPM even terugstort.
De lachende derde is YesHugo.

Clash Royale|20.10.20|15:12

Daar geven ze toch niks om.
Van Gerwen al helemaal niet die laten gewoon alles weer klappen en gaan verder met B.V. nr391.
Alvast gecondoleerd aan het personeel.

Bertax Landsmeer|20.10.20|20:49

Klopt heren

Je moet elk jaar een verklaring opgeven dat je het voertuig nagenoeg of nagenoeg geheel inzet als taxi voor het personenvervoer

Denk aan 90% ongeveer

De rest is overig zakelijk zoals naar je boekhouder rijden, wassen, garage etc dit alles verantwoorden in in die malle bct.

Pakketjes bezorgen is prive vervoer en heeft gevolgen voor de zaken die Jorg hierboven stelt.

Ik had het graag anders gezien in deze moeilijke tijden maar ja…

Marco Sluiters|21.10.20|10:48

En 21% btw i.p.v. 9%.

John Van Wissen|21.10.20|19:05

Taxi is personen vervoer geen Courier die pakjes brengt gat in de markt?
Wat een onzin ik breng zelfs geen plastiek zakken rond.
Veel succes diegene die dat doen.

Danny Kastelijn|21.10.20|21:40

Het lijkt me dat de “pakket” optie niet voor niks beschikbaar is in de BCT. Beperkt pakketvervoer zal dus geen probleem zijn, sowieso niet omdat het merendeel van de gereden pakket kilometers een lege heen of terug taxirit betreft.

Zou leuk zijn als de reageerders eens creatief zouden kunnen nadenken ipv klagen over privé kilometers.

Bertax Landsmeer|22.10.20|09:44

Danny,
Waarom bel je niet even voor ons naar de belastingdienst om iets creatiefs voor te stellen?

Ik vindt het prima, ik wil ook wel cateringtaxi worden etc of iets creatiefs uit jouw gedachten.

Dan leggen zij jouw fijntjes uit hoe de wet personenvervoer met zijn belastingkaders in elkaar zitten.

Ik wil je ook vragen eens te praten met ondernemers die hebben ondervonden bij iets teveel onverantwoorde kilometers BPM moesten terugbetalen.
Bpm verplicht terugbetalen gaat vaak samen met,

Bertax Landsmeer|22.10.20|09:46

100% boete, met terugwerkende kracht terugbetalen van wegenbelasting,aanslag inkomstenbelasting omdat de km administratie niet klopt, etc etc en rechtzaken met kosten om je te verdedigen en vergeet niet de stress daarbij die zeer ongezond is voor je jarenlang om door dit proces te komen. Eigen ervaring Danny.

Holland Taxi Peter Walgreen|22.10.20|11:58

Het verhaal van Bertax daar is geen speld tussen te krijgen, overduidelijk lijkt mij.

Pierre van Aert|22.10.20|12:06

Aangifte gaan doen tegen die 2 lachebekjes wegens uitlokking van strafbare feiten !

Johannes Albertz|22.10.20|12:10

Ik gebruik m’n taxi ook privé. Geen BPM, geen MRB. Alleen bijtelling. Probleem is wel de BTW, bij privégebruik heb je niet alleen te maken met een bijtelling-in mijn geval tot en met 2024 4%- maar ook met BTW- verrekening. Hoe meer privékilometers, hoe meer BTW afdracht (tenzij je een forfait van 2,7% accepteert, hangt van je kilometers af of dat slim is, kwestie van rekenen, gaat over verhouding zakelijke/privékilometers). Maar pakketvervoer tegen betaling lijkt me ook zakelijk vervoer.

Rik de Swart|22.10.20|12:17

De bpm is na 3jaar vrij, dus alleen wegenbelasting moet je dan betalen. Das een rekensommetje. Als je daardoor meer omzet kan halen, ligt natuurlijk aan km prijs en hoeveelheid pakketjes. Is gewoon goed idee, maar niet nieuw natuurlijk. En ja belastingdienst denkt niet heel erg mee. Ik had ze een voorstel gedaan tijdens coronacrisis tijdelijk af te zien van die 90% regel. Mijn nieuwe bus heeft dit jaar nog geen 10.000 km gereden, beetje zonde eigenlijk

Bertax Landsmeer|22.10.20|13:09

Ik zou het allemaal geweldig vinden, catering kan daar ook gebruik van maken.
Kijk 3 pakketjes hier en daar Zal geen probleem opleveren, meter aan en sexpop achterin of andere flexibele spullen.

Maar je moet personen vervoeren geen sexpoppen dat is wettelijk vastgelegd.

Weet alleen niet hoe dat zit met electrische voertuigen zonder bpm maar het blijft zakelijk vervoer met dito contract voor pakketvervoer.

Dus meter uit zijn onbeladen km en als die verhouding te groot wordt voor de fiscus…..

Danny Kastelijn|22.10.20|21:27

Nogmaals waarom zit er dan een pakket-knop in de BCT?

Jorg|22.10.20|21:52

O@ Danny, omdat best wel pakketjes mag vervoeren dat moet je zelf weten, maar zakt het percentage gebruikt voor personenvervoer onder de 90 % (de knop pakket zet het bij overig gebruik) dan neem je het risico dat je gewoon gaat (terug)betalen.
Net als de knop prive die zit er ook op dat mag ook maar ook niet te veel, max 500km, anders bijtelling.

Frank|23.10.20|09:49

Danny, je hebt helemaal gelijk, het kan gewoon.

Hierboven reageren alleen maar zeiksnorren met 1 auto die denken dat ze dan fulltime pakketbezorger worden.

Van Gerwen heeft veel meer auto’s en al rijdt die 100 pakketjes op een dag weg dan nog komt hij niet in de problemen als hij het spreidt over de auto’s.

Danny Kastelijn|23.10.20|13:14

@Frank: bedankt voor de bevestiging.

Je kan hier als een hele grote meneer met belastingregels gaan strooien maar feit is dat als je een pakketje hier en daar meepakt en dan vooral tijdens een lege heen- of terugrit, je helemaal niks fout doet.

Als je slim bent rij je een pakket gewoon als ‘klant’ en niet als pakket. Waar wordt je tegenwoordig nog staande gehouden voor controles (buiten luchthavens om)? Precies.

Erik Boom|23.10.20|15:15

Je mag best pakketjes vervoeren, maar dat zou wel gevolgen kunnen hebben voor de BPM en de vrijstelling van de MRB.

Dat de functie in de BCT staat wil niet zeggen dat het daarmee niet in strijd is met de regels voor MRB en BPM.

Zoals hierboven is aangehaald mag je niet meer dan 10% van al je KM’s gebruiken voor overige kilometers. Dit is dus garage, onderhoud, boekhouder etc. Maar dus ook als je pakketjes gaat vervoeren.

Erik Boom|23.10.20|15:16

Zodra leeg terugrijden (valt normaal binnen de 90%) pakketvervoer gaat worden worden die kilometers geteld bij de 10%. Mocht je meer dan 10% van je KM gebruiken NIET voor personenvervoer heb je dus geen recht op vrijstelling MRB en teruggaaf.

Bertax Landsmeer|23.10.20|22:53

Erik,
Danny denkt dat hij de slimste is en wat hi met creatief bedoelt is creatief boekhouden
Geen hond die je controleerd toch?
Gewoon metertje aan en een pruik op het pakketje.
Of toch in je lege km terug?
Het pakketje staat toch niet klaar op eindbestemming klant of wel
Dat moet toch opgehaald worden en afgeleverd worden Niet

Danny Kastelijn|23.10.20|23:12

Bertje, ik ben in veel dingen goed maar creatief boekhouden zeker niet. Feit blijft dat je met enige regelmaat pakketten kan rijden, op een nette manier, zonder problemen.

Het feit dat de belastingdienst jou heeft gepakt zegt iets meer over jouw boekhoud-kwaliteiten dan over de mijne (reeds 15 jaar geen problemen).

Fijne avond.

Danny Kastelijn|23.10.20|23:24

Beste Bert,

Je mag mij best in de zeik nemen maar in tegenstelling tot jou heb ik m’n administratie al 15 jaar perfect in orde. Alle instanties zijn altijd welkom voor controle.

Feit blijft dat die BCT de pakket-knop niet voor niks heeft en dat pakketten met enige regelmaat makkelijk gereden kunnen worden en dat is het hele punt van dit gesprek. Fijne avond :)

Danny Kastelijn|23.10.20|23:24

Excuses voor de dubbele reactie, de site deed effe lastig.