STN

‘Veel ‘tusseninstanties’ worden steeds belangrijker gemaakt’

Echt vrolijk en enthousiast wordt Paul Dijkhuizen niet als hij terugkijkt naar 2017. Stichting Taxibelangen Nederland heeft zich ingespannen om zaken voor elkaar te krijgen maar liep daarbij vaak tegen muren op, zo schrijft hij in zijn eindejaarscolumn voor TaxiPro.

“Natuurlijk hoop je in een terugblik een verhaal te kunnen schrijven dat het afgelopen jaar fantastisch was, de resultaten uitstekend en de vooruitzichten zelfs nog beter, maar helaas. We hebben als STN ons het afgelopen jaar weer ingezet om een betere maar vooral een eerlijkere taxibranche te bewerkstelligen. Maar helaas zijn we iedere keer opgelopen tegen overheden, die vooral bezig zijn met hun eigen plannen en ideeën en daarbij bestaande afspraken niet nakomen, afzeggen, opzeggen of gewoon negeren.

Het is zelfs zo erg dat we, wanneer we dit aan de kaak stellen, gezien worden als een partij waar niet mee te overleggen valt. Wanneer we een misstand melden, gaat men de discussie aan met ons over waarom men niet zou hoeven te handhaven, in plaats van daadwerkelijk te handhaven.

Bijdrage leveren

Ook zien wij de opkomst van steeds meer semi-publieke ‘tusseninstanties’ die steeds belangrijker worden gemaakt, zoals KIWA, TX-Keur, de Toegelaten Taxi Organisaties, et cetera. Deze instanties, die op hun gebied gerust voor een bijdrage zouden kunnen zorgen, blijken toch vooral op zichzelf gerichte organisaties die in gaten zijn gestapt die de publieke organen als de ILT, Belastingdienst en de overheid hebben laten vallen.

Wij zullen dit als STN zoveel mogelijk in de gaten blijven houden. En we blijven streven naar een eerlijke taxibranche. Voor 2018 wensen wij iedereen dan ook vooral veel gezond verstand toe.”

Paul Dijkhuizen, voorzitter Stichting Taxibelangen Nederland.

Onderwerpen: ,

Auteur: Vincent Krabbendam

Vincent Krabbendam is de vaste redacteur van TaxiPro en het tijdschrift Nederlands Vervoer. Hij schrijft ook voor diverse andere titels van ProMedia.

8 reacties op “‘Veel ‘tusseninstanties’ worden steeds belangrijker gemaakt’”

Bertax Landsmeer|31.12.17|12:21

Waarom wordt er geen contact gezocht met de Politiek bv de SP die in Amsterdam een eerlijker Taximarkt bepleit en af wil van de verschillen tussen Opstap (tto) en Belmarkt ( oa Uber)
Ik moet eigenlijk eerlijk toegeven dat ik geen activiteiten waarneem van STN in Amsterdam? Want dat het hier werkelijk een puinhoop is hoef ik niet te vertellen!
Hier kunnen jullie een goede start maken in 2018 om de koppen bij elkaar te brengen samen met de Politiek in het algemeen en de SP in het bijzonder!

Bert

Ton van Dalfsen|03.01.18|11:26

Helemaal gelijk in Bert. Met lokale problematiek kan je succes mee scoren. Daarmee laat je dat als belangen organisatie landelijk zien niet voor lokale problematiek wegloopt

Ton van Dalfsen|03.01.18|11:28

hierbij citaat van KNV: KNV ondersteunde ook in 2017 haar leden in de vier grote steden en in Den Bosch, Tilburg, Breda, Arnhem en Eindhoven

Bertax Landsmeer|04.01.18|08:58

KNV zit ook hier in Amsterdam in het zogenaamde ” APK “ overleg met zijn vertegenwoordiger Bas Vos!

Dit APK, waarin de totaal vervreemd met elkaar vertegenwoordigde TTO Brances, zogenaamd samenwerken met de Gemeente om problemen op te lossen die TTO aangaat in het algemeen en de Chauffeur in het bijzonder!

Nou geloof me, er wordt niet overlegt door de in zichzelf gekeerde TTO,s maar alleen verplicht geluisterd hoe wij aan de grillen van de Stopera kunnen voldoen in een totaal afgesloten

Bertax Landsmeer|04.01.18|09:16

Binnenstad met +- 5000 TTO Bel/Opstap Taxi,s en 500, mischien wel meer, tussen de mazen van de wet sneakende Ubertjes!

Nee, onze Trotse Wethouder Paaltje Litjens luistert alleen naar klagende binnenstad inwoners ( hebben gelijk) die, vooral in de Nacht rondtoerende Taxi,s in het algemeen en Uber (bel)
In het bijzonder, nu ook ín het afgesloten deelcentrum niet meer welkom zijn en het Amsterdamse Paaltjes Depot weer heeft heropend om nu daadwerkelijk een flipperkast te maken van Amsterdam!

Bertax Landsmeer|04.01.18|09:30

Nee de Gemeente wil Uitstootvrij en de ene na de andere milieu zone word geïntroduceerd en vraagt aan de Taxiondernemer of hij een electrische Taxi wil kopen om in 2025 aan de uitstootwaarden te voldoen in Amsterdam!
Dat is toch Prima maar dan vraagt de Taxibrance om een goede Boterham te kunnen verdienen teneinde te kunnen investeren in een goede Electrische Taxi die ook bv veel koffers kan vervoeren en niet in de nu met 5000 subsidie te verkrijgen 120 km radius Dinkey Toy,s !

Bertax Landsmeer|04.01.18|10:33

Dus Stichting Taxibelangen Nederland,

ga hier op bezoek bij de TTO organisaties en breng in kaart wat de werkelijke problemen zijn en ga samen met ons de overstressde en oneerlijke Amsterdamse Taximarkt normaliseren!

De Sp heeft ook een telefoonnummer en wil graag een achterban om hun punten aan de man te brengen voor de Amsterdamse Taxichauffeur!

Als jullie dan een statement innemen en actievoeren dan loop ik voorop!

taxibelangen STN|04.01.18|15:28

Geachte Bertax, de STN is een stichting die compleet afhankelijk is van de donaties van aangesloten donateurs, bestuursleden doen dit op vrijwillige basis en wij ontvangen geen subsidies.
Dus, voordat u hier suggesties gaat aandragen zou het misschien goed zijn als u, en met u vele andere taxi-ondernemers zich eerst bij ons aansluit, samen staan we sterker en hebben we meer ruimte om ook op lokaal niveau ons met de gang van zaken te gaan bemoeien.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.