taxibord, daklicht, België

Taxibedrijf in Gent maakt plan voor lokaal CVV-vervoer

Het grootste taxibedrijf in het Belgische Gent heeft een alternatief ontwikkeld voor het nachtnet, dat afgeschaft gaat worden. Ook wordt het avondvervoer van De Lijn ingekrompen. V-Tax wil onder meer shuttles vanuit de kernen naar de randgemeenten laten rijden. Een soort lokaal CVV-vervoer.

“We kunnen bijvoorbeeld om de vijftien minuten een binnenstadsshuttle voorzien met een drietal minibusjes en om het halfuur een shuttle naar de randgemeenten”, aldus directeur Andy Verbauwhede tegen Knack.

Minibus

V-Tax berekende de vaste kost op uurbasis, één minibusje kost ongeveer 50 euro per uur. “We vragen dat De Lijn tussenkomt op het saldo tussen onze kost en de prijs van een ticket. Ons plan zorgt voor een blijvend aanbod in de stad aan een fractie van de oorspronkelijke kost.”

In een tweede fase denkt V-Tax eraan om collectief vraagafhankelijk vervoer aan te bieden vanuit enkele uitgangspolen. “De klant boekt via internet of touchscreen op de locatie een terugrit naar huis voor na de voorstelling.”

Openbaar Vervoer

Openbaar Vervoersbedrijf De Lijn heeft nog niet gereageerd op het voorstel. Openbaar Collectief Vraagafhankelijk Vervoer (CVV) zoals de Regiotaxi, bestaat nog niet in België.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Taxibedrijf in Gent maakt plan voor lokaal CVV-vervoer | TaxiPro
taxibord, daklicht, België

Taxibedrijf in Gent maakt plan voor lokaal CVV-vervoer

Het grootste taxibedrijf in het Belgische Gent heeft een alternatief ontwikkeld voor het nachtnet, dat afgeschaft gaat worden. Ook wordt het avondvervoer van De Lijn ingekrompen. V-Tax wil onder meer shuttles vanuit de kernen naar de randgemeenten laten rijden. Een soort lokaal CVV-vervoer.

“We kunnen bijvoorbeeld om de vijftien minuten een binnenstadsshuttle voorzien met een drietal minibusjes en om het halfuur een shuttle naar de randgemeenten”, aldus directeur Andy Verbauwhede tegen Knack.

Minibus

V-Tax berekende de vaste kost op uurbasis, één minibusje kost ongeveer 50 euro per uur. “We vragen dat De Lijn tussenkomt op het saldo tussen onze kost en de prijs van een ticket. Ons plan zorgt voor een blijvend aanbod in de stad aan een fractie van de oorspronkelijke kost.”

In een tweede fase denkt V-Tax eraan om collectief vraagafhankelijk vervoer aan te bieden vanuit enkele uitgangspolen. “De klant boekt via internet of touchscreen op de locatie een terugrit naar huis voor na de voorstelling.”

Openbaar Vervoer

Openbaar Vervoersbedrijf De Lijn heeft nog niet gereageerd op het voorstel. Openbaar Collectief Vraagafhankelijk Vervoer (CVV) zoals de Regiotaxi, bestaat nog niet in België.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.