Quipment, Mobitrans, Jan Stoel, BCT, taxibedrijf

Quipment verkoopt 5000ste Boordcomputer Taxi

De eerste Boordcomputers Taxi (BCT) worden na de zomer van dit jaar uitgeleverd aan taxibedrijven. 

De eerste chauffeurskaarten voor gebruik in deze BCT worden vanaf nu verstuurd door Kiwa. Toch heeft Quipment begin vorige maand al haar 5000ste BCT verkocht. Deze wordt geleverd aan Mobitrans Personenvervoer uit Ruinerwold.

“In juni 2011 zijn we gestart met de verkoop van de BCT aan onze bestaande klanten, ruim 250 taxicentrales”, legt Roy Boons van Quipment, uit. “We wilden onze klanten, op basis van de inruil van hun huidige Qim-terminals, een aanbieding doen om onze waardering te tonen voor hun vertrouwen in ons bedrijf.”

Ambassadeurs Programma

De taxibedrijven konden gedurende een aantal maanden inschrijven op het kortingsprogramma ‘Ambassadeurs Programma’.”

“Tijdens die maanden zijn alle klanten bezocht en heeft iedereen uitleg en een demonstratie gekregen. Praktisch alle bestaande klanten hebben daarop gekozen om van de voordelen van het Ambassadeurs Programma gebruik te maken”, vertelt Boons.

“Omdat we de zekerheid hadden
van een gegarandeerde hoeveelheid afgenomen BCT’s konden we dus ook onze componenten groot inkopen en hierdoor extra kortingen bedingen. En deze korting is direct ten goede gekomen van onze Ambassadeurs. Tevens zijn de harde opstartkosten van het productieproces er al grotendeels uit, waardoor uiteindelijk al onze klanten kunnen meeprofiteren van goede tarieven.”

Quipment BCT

Onlangs werd het contract voor de 5000ste Quipment-BCT getekend met Jan Stoel, directeur en eigenaar van de bedrijven Mobitrans Personenvervoer en Stoel. De overeenkomst is exclusief, voor de uitrusting van zijn complete wagenpark met de BCT (model Focus) van Quipment.

Jan Stoel : ”We zijn een middelgroot bedrijf bestaande uit een team van zo’n 85 mensen met zeer ruime ervaring in de branche van het personenvervoer. Ons bedrijf houdt zich hoofdzakelijk bezig met contractvervoer zoals; leerlingenvervoer, dagbestedingvervoer, zorgvervoer en WMO (Wet Maatschappelijke Ondersteuning)-vervoer. Met Stoel Exclusief houden we ons bezig met het leveren van exclusieve directie- en VIP chauffeurs.”

Subsidie

Taxibedrijven hebben tot 1 oktober 2013 de tijd om een Boordcomputer Taxi in te laten bouwen met 600 euro subsidie. In totaal gaat het om zo’n 35.000 voertuigen. De Quipment BCT XS is leverbaar vanaf € 950,-. De BCT Focus is leverbaar vanaf € 1150,-. Hier gaat de subsidie nog vanaf. 

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

3 reacties op “Quipment verkoopt 5000ste Boordcomputer Taxi”

Duco Douwstra|31.07.12|15:00

Oké er is een BCT, we hebben er ruim 10 jaar over gedaan, om aan de reeds bij veel Taxibedrijven bestaande chauffeurs kaarten met een z.g. magneetstrip een pincode de zogenaamde digitale handtekening toe te voegen. WAT EEN GEWELDIGE VOORUITGANG in de mensheid. Alle huidige bestaande moderne apparatuur die nog lang niet is afgeschreven, zal moeten worden vervangen, door een apparaat dat wel een digitale handtekening kan verwerken. Een ongekende vooruitgang en kapitaalvernietiging. Wel eindelijk

Duco Douwstra|31.07.12|15:07

Wel eindelijk winst voor de inmiddels noodlijdende leveranciers. De invoering gaat tegen heug en meug, nu komen de problemen pas echt boven tafel, ook voor diegenen die het steeds niet begrepen. De enige bevoegde instantie om te keuren is de RDV en geeft te kennen, dat ze pas gaan keuren als er gecertificeerde BCT zijn ingebouwd en die zijn er nog niet volgens de RDW. Dus wie een z.g. BCT heeft ingebouwd rijd met niet gecertificeerde apparatuur en dat is strafbaar. En controleren mag straks

Duco Douwstra|31.07.12|15:19

Mag straks alleen nog maar bij ernstige verdenkingen en onder bepaalde voorwaarden. Maar we wachten af maar het is nutteloze geldverspilling, alles wat nodig is om chauffeurs afdoende volledig te controleren bestaat al ruim 15 jaar. Het is schandalig, dat chauffeurs van volledig geautomatiseerde bedrijven nog steeds rittenstaten en werkboekjes in moeten vullen, dat is toch al jaren niet meer van deze tijd. En de printer verplichting :-}} Ik heb geloof ik 1 dag niet opgelet en BANG taxi printers