GreenesCab, taxi, groengas, Nissan NV200

Nieuw taxi-lease-concept: vaste prijs per gereden kilometer

Taxibedrijven hebben in de huidige economische omstandigheden niet altijd een goede liquiditeitspositie. Ze hebben echter wel een voertuig nodig om omzet te kunnen maken. Daar heeft Greenes Nederland nu iets op gevonden. De GreenesCab (6+1-voertuig) wordt per gereden kilometer afgerekend, waarbij reparatie, onderhoud, banden, verzekering en brandstof inclusief zijn. De prijs varieert tussen de 28 en 32 cent per kilometer. De voertuigen kunnen vanaf nu besteld worden.

De GreenesCab is een tot groengas-voertuig omgebouwde Nissan NV200. De taxi heeft een interieur waarmee tot 6 passagiers vervoerd kunnen worden. Met de laatste twee zitplaatsen weg geklapt, ontstaat er een 4-persoons taxi met ruime bagageruimte. “Door deze flexibele indeling is de auto geschikt voor leerlingen- , vliegveld- en stedelijk taxivervoer”, licht Rob Severs van Greenes Nederland toe.

Prijs per kilometer

De prijs die taxi-ondernemers betalen is afhankelijk van het pakket. Voordeel is dat wanneer er minder kilometers gereden worden, er ook minder kosten zijn. Bovendien is de Total Cost of Ownership op voorhand op de cent nauwkeurig bekend. Zo is er een pakket van 50.000 km per jaar, looptijd 50 maanden. Hierbij geldt een prijs van 32 cent per kilometer en een minimaal maandbedrag van 600 euro (bijvoorbeeld als een taxi 0 kilometers zou rijden).

Een ander pakket is 70.000 km per jaar, looptijd 36 maanden en een km-prijs van 30 cent (maandbedrag minimaal 800 euro). Taxibedrijven die veel kilometers rijden zouden kunnen kiezen voor 90.000 km per jaar en een looptijd van 28 maanden. Dan bedragen de km-kosten 28 cent en geldt een minimaal maandbedrag van 1000 euro.

Groengas

Voor de aandrijving is gekozen voor groengas. Groengas reduceert NOx uitstoot, fijnstof uitstoot en CO2 emissies met minimaal 73% ten opzichte van traditionele brandstoffen omdat het geproduceerd wordt uit biomassa, zoals o.a. rioolslib, GFT afval en mest. Hierdoor voldoet de GreenesCab al aan de strenge Euro 6 emissie-eisen. Gebruikers kunnen bij alle tankstations die groengas leveren tanken. Daarvoor bestaat inmiddels met 125 locaties een ruime landelijke dekking. Het onderhoud van de voertuigen wordt door diverse servicecentra  in Nederland gedaan.

“In de taxiwereld gaat de komende jaren veel veranderen. De grote steden van Nederland gaan een streng beleid voeren omtrent de luchtkwaliteit, waardoor veel oudere taxi`s straks geweerd worden uit de binnensteden”, verwacht Severs. “Dit betekent dat de taxiondernemer moet gaan investeren in een schonere taxi. Maar aangezien de tarieven onder druk staan, is investeren voor de meeste taxiondernemers een uitdaging. Daar bieden wij een oplossing voor.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.

Nieuw taxi-lease-concept: vaste prijs per gereden kilometer | TaxiPro
GreenesCab, taxi, groengas, Nissan NV200

Nieuw taxi-lease-concept: vaste prijs per gereden kilometer

Taxibedrijven hebben in de huidige economische omstandigheden niet altijd een goede liquiditeitspositie. Ze hebben echter wel een voertuig nodig om omzet te kunnen maken. Daar heeft Greenes Nederland nu iets op gevonden. De GreenesCab (6+1-voertuig) wordt per gereden kilometer afgerekend, waarbij reparatie, onderhoud, banden, verzekering en brandstof inclusief zijn. De prijs varieert tussen de 28 en 32 cent per kilometer. De voertuigen kunnen vanaf nu besteld worden.

De GreenesCab is een tot groengas-voertuig omgebouwde Nissan NV200. De taxi heeft een interieur waarmee tot 6 passagiers vervoerd kunnen worden. Met de laatste twee zitplaatsen weg geklapt, ontstaat er een 4-persoons taxi met ruime bagageruimte. “Door deze flexibele indeling is de auto geschikt voor leerlingen- , vliegveld- en stedelijk taxivervoer”, licht Rob Severs van Greenes Nederland toe.

Prijs per kilometer

De prijs die taxi-ondernemers betalen is afhankelijk van het pakket. Voordeel is dat wanneer er minder kilometers gereden worden, er ook minder kosten zijn. Bovendien is de Total Cost of Ownership op voorhand op de cent nauwkeurig bekend. Zo is er een pakket van 50.000 km per jaar, looptijd 50 maanden. Hierbij geldt een prijs van 32 cent per kilometer en een minimaal maandbedrag van 600 euro (bijvoorbeeld als een taxi 0 kilometers zou rijden).

Een ander pakket is 70.000 km per jaar, looptijd 36 maanden en een km-prijs van 30 cent (maandbedrag minimaal 800 euro). Taxibedrijven die veel kilometers rijden zouden kunnen kiezen voor 90.000 km per jaar en een looptijd van 28 maanden. Dan bedragen de km-kosten 28 cent en geldt een minimaal maandbedrag van 1000 euro.

Groengas

Voor de aandrijving is gekozen voor groengas. Groengas reduceert NOx uitstoot, fijnstof uitstoot en CO2 emissies met minimaal 73% ten opzichte van traditionele brandstoffen omdat het geproduceerd wordt uit biomassa, zoals o.a. rioolslib, GFT afval en mest. Hierdoor voldoet de GreenesCab al aan de strenge Euro 6 emissie-eisen. Gebruikers kunnen bij alle tankstations die groengas leveren tanken. Daarvoor bestaat inmiddels met 125 locaties een ruime landelijke dekking. Het onderhoud van de voertuigen wordt door diverse servicecentra  in Nederland gedaan.

“In de taxiwereld gaat de komende jaren veel veranderen. De grote steden van Nederland gaan een streng beleid voeren omtrent de luchtkwaliteit, waardoor veel oudere taxi`s straks geweerd worden uit de binnensteden”, verwacht Severs. “Dit betekent dat de taxiondernemer moet gaan investeren in een schonere taxi. Maar aangezien de tarieven onder druk staan, is investeren voor de meeste taxiondernemers een uitdaging. Daar bieden wij een oplossing voor.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Word nu TaxiPro Premium abonnee en krijg toegang tot alle vakinformatie over de taxibranche en het zorgvervoer. Daarnaast ontvangt u korting op onze taxi evenementen.

Abonneren

Auteur: Bart Pals

Reageren op dit artikel is niet mogelijk.